Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Reacties op topic Fout(jes) in de Tyros4 ontdekt?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
admin Geplaatst - 05/11/2010 : 08:18:45
In dit topic kunnen meningen worden geüit en vragen worden gesteld over de opgemerkte foutjes in het topic “Fout(jes) in de Tyros4 Ontdekt?”
Een aantal reacties uit dat topic heb ik hierheen verplaatst.

T-Rossie Geplaatst - 04/11/2010 : 11:56:58 Voor de leesbaarheid is dit bericht ook in het vorige Topic blijven staan.

Er is ook een volumeprobleem met de microfoon ingang. Als de gain wordt ingesteld zodat er geen vervorming optreedt dan blijft er onvoldoende mic nivo over om onder normale omstandigheden de zang op goede sterkte waar te nemen.
Helaas gaat het mic nivo ook 'mee' met de grote (totaal) volumeregelaar bovenop de T4.
Het enige wat nu rest is om de Tyros4 (style, song etc.) behoorlijk terug te zetten in volume..... niet alleen lastig, maar ook ongewenst. Een volume zwelpedaal zou enigzins kunnen helpen want die is wel los te koppelen van het microfoon nivo.
Mijn voorstel zou zijn om binnen de Tyros4 software het level van het signaal na de microfoon preamp een dB of 10 op te schroeven.

Moet in een update van de firmware kunnen denk/hoop ik.
Bewerkt door T-Rossie op 05/11/2010 00:02:34

theplayer Geplaatst - 04/11/2010 : 14:38:05

Ik heb die filmpjes van Robbiedoes eens even bekeken.
Wat ik in het eerste filmpje mis, is dat hij volgens mij vergeet om op execute te drukken.
Voor het tweede filmpje moet ik eigenlijk eerst een t4 onder handen hebben, maar ja.......!
Hij laat in ieder geval niet zien hoe hij de koppelingen heeft gemaakt.
Het 3e filmpje kun je ook niet beoordelen zonder de style eens te bekijken.
Ik die 'custom' styles zit vaak nog wel eens heel wat rommel in die er niet in thuis hoort.
Ik ben dus nog niet zo overtuigt dat alles een 'bug' is.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Bewerkt door theplayer op 04/11/2010 14:38:30

a048352 Geplaatst - 04/11/2010 : 15:16:39

Gisteren voor de eerste maal met een micro gezongen op de Tyros4...
Wat valt dit tegen !
Je krijgt onmogelijk voldoende volume met je microfoon tenzij je je master volume van styles, songs, audio, ... op 80 of minder zet.

Ik heb geprobeerd met een Shure SM 58 Beta. Ik kan de Gain amper opendraaien of ik heb al vervormingen... microfoonvolume met de slider staat ook reeds op 127... En in de instellingen heb ik gekozen voor "High". (heb een grote dynamiek met mijn stem)

Op de Tyros 3 kon ik beide Gains (achteraan + vooraan) halverwege zetten met mijn stem, zonder vervormingen en de Mic Slider op 110. Zo had ik voldoende volume om boven de styles en dergelijke uit te komen terwijl deze op 100-110 stonden qua volume.

Hopelijk kunnen ze dit nog verhelpen of verbeteren met een OS update...

Sis Geplaatst - 04/11/2010 : 16:26:17
Ik heb het al eens eerder aangehaald.
De t-2-3en 4 zijn GEEN mengtafels.
Er is geen of niet genoeg headroom op de mic ingang.
Blijkbaar gaat dit in dovemansoren en wordt er geen aandacht aan besteedt.
Het wordt tijd dat iedereen eens gaat beseffen dat dit een zeer grote fout is van yamaha.
Ze maken mengtafels, luidspekers enz...enz...
Maar een keyboard in deze klasse en deze prijs wordt niet eens voorzien van op-amps die gans het micro gebeuren tot een goed einde kan brengen.
Schande Yamaha...
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist
Bewerkt door sis op 04/11/2010 16:27:12

a048352 Geplaatst - 04/11/2010 : 21:46:54

Maar helaas is Yamaha hier zeer laks in qua afwerking en gebruikte materialen...Ook de harmonizer (die volgens Yamaha in T4 sterk verbeterd is en enorm goed) trekt eigenlijk op niets voor een keyboard met dergelijk prijskaartje... Dan verkies ik toch nog mijn TC Helicon VoiceLive2 :-) (als er geen geld genoeg is voor echte zangers/zangeressen mee te brengen)

PS :
Ik zing meestal met Sennheiser e945 en ben hier heel content van.
Toch heb ik ook een Shure SM58 Beta waar ik ook tevreden mee ben.
In die prijsklasse is het vooral een persoonlijke kwestie van wat beter klinkt bij jou eigen stem!

Dick Geplaatst - 04/11/2010 : 22:05:18
ik heb een T4 in bestelling staan, maar ik gebruik de microfoon op mijn T3 vaak met mijn companen en kan op de T3 mooi opnemen en mengen. Als dit probleem niet goed wordt opgelost, weet ik nog niet zo zeker of ik mijn T4 nog wel wil hebben. Het was toch niet zo moeilijk voor een groot bedrijf als Yamaha om de microfoon ingang gewoon te laten voor wat hij was, en dat was en is nog steeds naar behoren. Ik begrijp niet waar men trots op kan zijn om zo'n instrument binnen 2 jaar weer op de markt te brengen, had even gewacht en het apparaat goed laten uit testen. En als het in 2012 was uitgekomen was het ook prima geweest,ik heb het idee dat meneer Yamaha alleen aan de portemonee denkt??

Maar laten we verder optimistisch blijven en dat er voor alles een oplossing komt.

Ik heb nog wel een vraag aan jullie: Al dromend van mijn T4, was ik met strings op de T3 bezig en een leuke style ... en er kwam een liedje in me op en die heb ik ingespeeld. Alleen weet ik niet de naam van het liedje en al helemaal niet van wie het is. Hellep me uit dit dal luister en huiver en vertel me welk lied dit is, dan kan ik het misschien nog vervolmaken en inspelen zoals het hoort..

http://www.youtube.com/user/dcvis#p/a/u/0/OInaxUj1mEM

dank u alvast, groetjes Dick

T-Rossie Geplaatst - 05/11/2010 : 00:04:03

Groet, Ruud
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Toetie Geplaatst - 11/11/2010 : 16:42:20
Nee joh over reacties van foutjes dus dit mag denk ik wel:-)

TT
Dick Geplaatst - 11/11/2010 : 16:26:56
Hahaha...weer een, fijn dat jullie em mogen halen hoor. Allen ging deze topic over FOUTES IN DE T4

Misschien ook wel een beetje mijn schuld, dat iedereen hier meldt dat ie em mag halen...

groetjes Dick
Rene Geplaatst - 11/11/2010 : 15:34:09
Ik heb de Tyros 4 begin september besteld bij Oostendorp.
Heb ook 2 maanden moeten wachten.
Ik zal zeker ook mijn bevindingen melden op het forum.

Niek........ Wij zien elkaar morgen denk ik wel in Wezep.

Rene

Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Toetie Geplaatst - 11/11/2010 : 14:36:13
gefeliciteerd René, ook jouw bevindingen rapporteren he, degene die hem nog niet hebben zijn zo nieuwsgierig namelijk. Ondanks dat ik hem al gehoord hebt Ik heb hem 11 Oktober besteld dus zal nog ff duren.
Ik ga van januari uit , is het eerder valt het in ieder geval mee!

TT
Niek Geplaatst - 11/11/2010 : 13:45:03
Ha Rene,

Van harte en veel speelplezier.
Mogelijk zie ik je morgenochtend, ik heb om 11.00 uur afspraak met Martijn.

Groet, Niek
Maykel Geplaatst - 11/11/2010 : 13:26:30
Beste Rene allereerst gefeliciteerd met de T4.
Mag ik vragen waneer jij de T4 besteld hebt,
dit ivb met het verloop van uitgiften.
Zelf heb ik hem 14 Oktober besteld.
Vorige week vrijdag was er ččn die hem mocht halen op 5 November en die had hem 1 September besteld.
Na al die positieve reacties kan ik haast niet wachten.
Veel plezier
Dick Geplaatst - 11/11/2010 : 12:19:48
Gefeliciteerd man...............!!!!!!!!!!!!!

groetjes Dick
Rene Geplaatst - 11/11/2010 : 11:16:39
Die van mij zit er wel bij.
Ga morgen vroeg naar Wezep, mijn Tyros 4 ophalen.

Rene

Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Dick Geplaatst - 10/11/2010 : 19:55:14
Beste vrienden,
vandaag na de nodige file vertraging een bezoekje gebracht aan Fa. Oostendorp. geweldig geholpen door Martijn. Eerst mocht ik heel even uit mijn dak gaan achter de T4, van alles geprobeerd ook meegenomen styles en registraties. En toen aan Martijn een microfoon gevraagd en ik kreeg een sennheiser in mijn handen gedrukt. Het was voor mij in eerste instantie niet van belang, dat ik gewend was met een Shure te werken. Ik mocht lekker mijn gang gaan en heb de microfoon getest in de basic instellingen. Een styletje laten lopen en lekker flink doorheen gegild, en merkte dat het zo slecht nog niet was, maar met de compressor op 3/4 open was het voor mij perfect. En geen enkle probleem om mee te werken, helemaal niet omdat ik door flink te keer te gaan en soms fluisterzacht wel merkte dat er voldoende dynamiek over was. Ik was daar dan ook snel mee klaar en kon geen probleem constateren.

Martijn heeft mij in vogelvlucht nog even de nieuwigheden laten horen, omdat hij op het apparaat beter thuis was dan ik, natuurlijk, en hij precies wist wat er zo mooi aan was. In een woord geweldig...wat mij opviel was de geweldige dynamiek die in de nieuwe styles zit, door de gebruikte SA sounds en vooral de drum sectie klonk meer dan goed.. Ik heb een tevreden dag gehad, ondanks de lange rit...en heb gelijk maar een mooie flightcase en zwelpedaal meegnomen..

ssssssssssssssssssssssssssssssstttt...ik heb gehoord dat er weer een aantal T4-s zijn aangekomen

die van mij zit er in elk geval nog niet bij

groetjes Dick
Dick Geplaatst - 09/11/2010 : 22:14:54
Kijk beste medestanders,
dit vind ik nu constructief en hier kunnen we samen wellicht wat verder mee komen, alleen staat microfoon instellen onder een andere topic.. en misschien wordt het zo een zooitje, maar ik zag van T-Rossie op de andere topic het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Dick,
Hoe heb ik de microfoon ingesteld:
Microfoon SM58 via symetrische (XLR) aangesloten.

Bovenop de T4 de GAIN regelaar op ongeveer 50% open opdat bij een flinke vocale uithaal het ledje niet in 'rood' schiet.

Bij MIC-Settings menu, schakel de Compressor op ON, regel de OUTPUT richting 100%.
Als je nog niet voldoende volume denkt te hebben ga naar de mixing-console menu's en regel het MIC nivo omhoog naar wens.

Voor een optimale uitsturing is het belangrijk dat de grote MAIN volume potmeter tussen de 50 en 80% staat.

Als je het zo doet en de rest (zaalgeluid) regelt met je versterking (mixer of versterkers) dan gaat het goed klinken.

Wil je gebruik maken van de compressor dan kan die nog wat extra power geven.

Lukt dit?

Mijn vraag is nu aan een T4 bezitter het eens uit te proberen, en te zien wat het zo doet.
Overigens, heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en ga ik morgen maar even op bezoek bij de Fa. Oostendorp
Ik heb al gevraagd of ik even van de T4 gebruik mag maken, niet dat ik denk dat ik er in korte tijd uitkom, maar we kunnen er daar samen over van gedachten wisselen. Wel wil ik het nuttige met het aangename laten samen gaan door gelijk maar een flightcase mee te nemen..

groetjes Dick
n/a Geplaatst - 09/11/2010 : 18:21:03
Ja hé, ik kan geen Afghaans spreken of verstaan
sis

laakies Geplaatst - 09/11/2010 : 18:10:22
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sis

Link werkt niet goed, je moet geregistreerd zijn en daar heb ik geen zin in.
Zeker niet op dit aangegeven forum.
sis

Wat zullen ze daar dan blij zijn dat jij je daar niet registreerd

Tyros 3 xxl verkocht + Stagepass 300
Ruud Geplaatst - 09/11/2010 : 17:49:53
En hierbij de vertaling met Google Translate.
Het is een 1-op-1 vertaling. Niet 100% goed, heeft iets grappigs maar is wel te volgen.

Groet, Ruud

Een snelle Peliminary Tutorial Setting up VH 2 te verbeteren voor uw stem.

De VH2 is nieuw voor ons. De instellingen zijn allemaal verschillend van wat in de T3 en voorafgaand aan dat was.

Ik begrijp het niet allemaal nog maar net als sommigen van u ik meer doen en meer zang deze dagen en ik vond de VH 2 typen een beetje modderig en onbruikbaar uit de doos dus ik moest krijgen in het snel zodat ik het voor mijn liedjes op gigs gebruiken kan.

Dus dit is erg basic en moet u toelaten om te krijgen een redelijk resultaat met een beetje trial and error.

Ik zal beginnen met de basis voor degenen die willen proberen zingen thuis voor een beetje plezier enz..

Basis Mic

1. Steek in mic. Zet 127 Mic volume op het hoofd scherm.
2. Mic Gain (op de top van het toetsen bord) ingesteld op ongeveer een uur.
3. Druk op de knop microfoon instellingen.
4. Standaard instellingen moeten worden OK, maar drukt u op H en opslaan als 'default' in het geval u experimenteren en wilt teruggaan naar de oorspronkelijke set.
5. Druk op "F" om over te schakelen van Mic ON, en natuurlijk als uw microfoon een schakelaar heeft, zet hem aan.
6. Probeer zingen in mic op gebruikelijke volume om naar te kijken van de niveau-indicator in dit scherm – moet net voorkomen dat de rode. (pas met Mic Gain) U kunt dit op een speciale knop van de Reg met slechts een teek in Vh/Mic in het venster van de geheugen.

Vocale harmonie

1. Druk op VH type selecteren.
2. Druk op Vocal Harmony knop.
3. Voor de doeleinden van deze snelle tutorial, selecteert u "Standard Trio"
4. Druk op Neder 8 (Edit).
5. Overzicht page…..put modus te Chordal.
6. Chordal Type….B & C knoppen Blader door en kijken waar kun je je stem "Hoofd". Als je net als mij hebt u een diepe stem, kunt u kiezen om uw stem te laten de laagste. "3Abv". Ik kies voor 3Abv Chordal. Dat betekent dat je bent de laagste stem en alle uw zangers boven u zodat niemand 'modderige'. Waar je de "lead" is waar uw stem zal worden in de harmonie.
7. Balance….upper en lagere knoppen 1. zal veranderen – ingesteld op over L10 > H (betekent u zijn dominant als lead stem).
8. Vocale effect. Ik heb ingesteld op "Spread" lead 20. Schade 20. Reverb 20. Koor 0.
9. Tabblad naar deel venster. -Pers E om te markeren van volumes. Lead ingesteld op 100. Harm.1. 75 Harm.2. 60. Harm.3. 30. Pitch juiste Soft 2.
10. Nu probeer het, in feite houden het te proberen als je door deze veranderingen.
11. Wanneer gelukkig, druk op I (save) en sla het gebruikers geheugen.
12. Nu kunt u deze gebruiker VH type selecteren en het aan uw lied registratie bewaart. Zorg ervoor dat er een teek in VH/Mic wanneer u op de knop van het geheugen, en u kunt de Vocal Harmony on/off ingesteld op een pedaal en opslaan in de registratie. (Tik in pedaal)

Zoals ik al zei, is dit enkel een snelle start. Ik ben gegaan niet in de fijnere detail instellingen pagina nog. Het is gewoon opstaan en lopende voor nu. Dit kan ook gedaan worden voor alle typen door trial and error. Niet vragen over vocoder nog, ha ha. Havent dook in dat men nog.
Ruud Geplaatst - 09/11/2010 : 17:44:49
Oeps...
Ik had niet door dat het alleen voor geregistreerde leden zichtbaar is.
Hierbij de inhoud in het Engels (vertaling volgt in volgende bericht).

Groet, Ruud

A Quick Peliminary Tutorial

Setting Up VH 2 to Improve for your Voice.

The VH2 is new to us. The settings are all different to what was in the T3 and prior to that.

I don’t understand it all yet but like some of you I do more and more vocals these days and I found the VH 2 types a bit muddy and unusable out of the box so I had to get into it quickly so that I can use it for my songs at Gigs.

So this is very basic and should enable you to get a reasonable result with a little trial and error.

I will start with the basics for those who want to try singing at home for a bit of fun etc.

Basic Mic

1. Plug in Mic. On main screen put Mic volume at 127.
2. Mic Gain (on top of keyboard) set at about one O`clock.
3. Press Mic Settings button.
4. Default settings should be o.k. but press H and save as `default` in case you experiment and want to go back to original set.
5. Press `F` to switch Mic ON, and of course if your Mic has a switch, turn it on.
6. Try singing into Mic at usual volume to watch level indicator in this screen – should just avoid the red. (adjust with Mic Gain) You can save this to a dedicated Reg button with just a tick in Vh/Mic in the Memory window.

Vocal Harmony

1. Press VH Type Select.
2. Press Vocal Harmony Button.
3. For the purposes of this quick tutorial, select “Standard Trio”
4. Press Lower 8 (Edit).
5. Overview page…..put mode to Chordal.
6. Chordal Type….B & C buttons scroll through and watch where you can put your “Lead” voice. If like me you have a deep voice, you can choose to make your voice the lowest. “3Abv”. I choose 3Abv Chordal. That means you are the lowest voice and all your singers are above you so no one is `muddy`. Wherever you put the “Lead” is where your voice will be in the harmony.
7. Balance….upper and lower buttons 1. will alter this – set to about L10>H (means you are dominant as Lead voice).
8. Vocal Effect. I have set to “Spread” Lead 20. Harm 20. Reverb 20. Chorus 0.
9. Tab to Part window. - Press E to highlight volumes. Set Lead to 100. Harm.1. 75 Harm.2. 60. Harm.3. 30. Pitch correct Soft 2.
10. Now try it, in fact keep trying it as you go through these alterations.
11. When happy, press I (save) and save it to User memory.
12. Now you can select this user VH Type and save it to your song Registration. Make sure there is a tick in VH/Mic when you press the memory button, and you can set the Vocal Harmony On/Off to a pedal and save in Registration. (Tick in Pedal)

As I said, this is just a quick start. I haven’t gone into the finer detail settings page yet. It is just to get up and running for now. This can be done similarly for all the types by trial and error. Don’t ask about Vocoder yet, ha ha. Havent delved into that one yet.
n/a Geplaatst - 09/11/2010 : 17:30:12
Link werkt niet goed, je moet geregistreerd zijn en daar heb ik geen zin in.
Zeker niet op dit aangegeven forum.
sis

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000