Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Reacties op topic Fout(jes) in de Tyros4 ontdekt?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

admin
Forum administrator

300 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  08:18:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van admin  Reageer met citaat
In dit topic kunnen meningen worden geüit en vragen worden gesteld over de opgemerkte foutjes in het topic “Fout(jes) in de Tyros4 Ontdekt?”
Een aantal reacties uit dat topic heb ik hierheen verplaatst.

T-Rossie Geplaatst - 04/11/2010 : 11:56:58 Voor de leesbaarheid is dit bericht ook in het vorige Topic blijven staan.

Er is ook een volumeprobleem met de microfoon ingang. Als de gain wordt ingesteld zodat er geen vervorming optreedt dan blijft er onvoldoende mic nivo over om onder normale omstandigheden de zang op goede sterkte waar te nemen.
Helaas gaat het mic nivo ook 'mee' met de grote (totaal) volumeregelaar bovenop de T4.
Het enige wat nu rest is om de Tyros4 (style, song etc.) behoorlijk terug te zetten in volume..... niet alleen lastig, maar ook ongewenst. Een volume zwelpedaal zou enigzins kunnen helpen want die is wel los te koppelen van het microfoon nivo.
Mijn voorstel zou zijn om binnen de Tyros4 software het level van het signaal na de microfoon preamp een dB of 10 op te schroeven.

Moet in een update van de firmware kunnen denk/hoop ik.
Bewerkt door T-Rossie op 05/11/2010 00:02:34

theplayer Geplaatst - 04/11/2010 : 14:38:05

Ik heb die filmpjes van Robbiedoes eens even bekeken.
Wat ik in het eerste filmpje mis, is dat hij volgens mij vergeet om op execute te drukken.
Voor het tweede filmpje moet ik eigenlijk eerst een t4 onder handen hebben, maar ja.......!
Hij laat in ieder geval niet zien hoe hij de koppelingen heeft gemaakt.
Het 3e filmpje kun je ook niet beoordelen zonder de style eens te bekijken.
Ik die 'custom' styles zit vaak nog wel eens heel wat rommel in die er niet in thuis hoort.
Ik ben dus nog niet zo overtuigt dat alles een 'bug' is.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Bewerkt door theplayer op 04/11/2010 14:38:30

a048352 Geplaatst - 04/11/2010 : 15:16:39

Gisteren voor de eerste maal met een micro gezongen op de Tyros4...
Wat valt dit tegen !
Je krijgt onmogelijk voldoende volume met je microfoon tenzij je je master volume van styles, songs, audio, ... op 80 of minder zet.

Ik heb geprobeerd met een Shure SM 58 Beta. Ik kan de Gain amper opendraaien of ik heb al vervormingen... microfoonvolume met de slider staat ook reeds op 127... En in de instellingen heb ik gekozen voor "High". (heb een grote dynamiek met mijn stem)

Op de Tyros 3 kon ik beide Gains (achteraan + vooraan) halverwege zetten met mijn stem, zonder vervormingen en de Mic Slider op 110. Zo had ik voldoende volume om boven de styles en dergelijke uit te komen terwijl deze op 100-110 stonden qua volume.

Hopelijk kunnen ze dit nog verhelpen of verbeteren met een OS update...

Sis Geplaatst - 04/11/2010 : 16:26:17
Ik heb het al eens eerder aangehaald.
De t-2-3en 4 zijn GEEN mengtafels.
Er is geen of niet genoeg headroom op de mic ingang.
Blijkbaar gaat dit in dovemansoren en wordt er geen aandacht aan besteedt.
Het wordt tijd dat iedereen eens gaat beseffen dat dit een zeer grote fout is van yamaha.
Ze maken mengtafels, luidspekers enz...enz...
Maar een keyboard in deze klasse en deze prijs wordt niet eens voorzien van op-amps die gans het micro gebeuren tot een goed einde kan brengen.
Schande Yamaha...
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist
Bewerkt door sis op 04/11/2010 16:27:12

a048352 Geplaatst - 04/11/2010 : 21:46:54

Maar helaas is Yamaha hier zeer laks in qua afwerking en gebruikte materialen...Ook de harmonizer (die volgens Yamaha in T4 sterk verbeterd is en enorm goed) trekt eigenlijk op niets voor een keyboard met dergelijk prijskaartje... Dan verkies ik toch nog mijn TC Helicon VoiceLive2 :-) (als er geen geld genoeg is voor echte zangers/zangeressen mee te brengen)

PS :
Ik zing meestal met Sennheiser e945 en ben hier heel content van.
Toch heb ik ook een Shure SM58 Beta waar ik ook tevreden mee ben.
In die prijsklasse is het vooral een persoonlijke kwestie van wat beter klinkt bij jou eigen stem!

Dick Geplaatst - 04/11/2010 : 22:05:18
ik heb een T4 in bestelling staan, maar ik gebruik de microfoon op mijn T3 vaak met mijn companen en kan op de T3 mooi opnemen en mengen. Als dit probleem niet goed wordt opgelost, weet ik nog niet zo zeker of ik mijn T4 nog wel wil hebben. Het was toch niet zo moeilijk voor een groot bedrijf als Yamaha om de microfoon ingang gewoon te laten voor wat hij was, en dat was en is nog steeds naar behoren. Ik begrijp niet waar men trots op kan zijn om zo'n instrument binnen 2 jaar weer op de markt te brengen, had even gewacht en het apparaat goed laten uit testen. En als het in 2012 was uitgekomen was het ook prima geweest,ik heb het idee dat meneer Yamaha alleen aan de portemonee denkt??

Maar laten we verder optimistisch blijven en dat er voor alles een oplossing komt.

Ik heb nog wel een vraag aan jullie: Al dromend van mijn T4, was ik met strings op de T3 bezig en een leuke style ... en er kwam een liedje in me op en die heb ik ingespeeld. Alleen weet ik niet de naam van het liedje en al helemaal niet van wie het is. Hellep me uit dit dal luister en huiver en vertel me welk lied dit is, dan kan ik het misschien nog vervolmaken en inspelen zoals het hoort..

http://www.youtube.com/user/dcvis#p/a/u/0/OInaxUj1mEM

dank u alvast, groetjes Dick

T-Rossie Geplaatst - 05/11/2010 : 00:04:03

Groet, Ruud

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  10:06:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
@T-Rossie :

Ik heb ook compressor aangezet met zelfde instellingen als ik op T3 deed, en ik kom nog amper boven de mix... het kan NIET de bedoeling zijn dat je je stem zo hard moet compresseren om boven de muziek te komen, je hebt dan bovendien niets meer van dynamiek...

Dit is dus geen goede oplossing waar ik (en vele anderen) vrede mee neem!
Ga naar bovenaan de pagina

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  13:36:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Oke, thnx Henk en Ruud,
ik geloof dat we gewoon even moeten afwachten...alleen weet ik dat dit hier niet bij hoort, veronschuldiging, maar ik had verwacht dat iemand me kon zeggen welk lied en van wie dit is? Gek dat ik het wel kan spelen, maar totaal niet weet wat het is

http://www.youtube.com/user/dcvis#p/a/u/0/OInaxUj1mEM

groetjes Dick

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  15:33:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Dick,

Je bent niet alleen hoor
Ik heb dat lied jaren in het repertoire gehad zonder de naam te weten
Moet er wel bij zeggen dat ik dit nummer in een medley had verwerkt
Deze begon met "April in Portugal" en ging dan automatisch over in dit nummer.
Ik speel alles op het gehoor en gebruik noten alleen als ik er zo niet uitkom.
Ik ga het voor je navragen, kan wel even duren aangezien die persoon op vakantie is. Hij weet de titel gegarandeerd.

Ps: ik volg dit al een tijdje maar vind dat Yamaha een slechte eindcontrolle heeft uitgevoerd (als deze überhaupt is uitgevoerd) .
Foutjes kun je niet altijd voorkomen, maar dat bepaalde functies gewoon niet werken zoals ik hier lees dat mag niet gebeuren als die eindcontrolle wel is uitgevoerd.

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 05/11/2010 15:44:13

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  21:37:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Dick,

Ik heb hem net via een DJ van een internet-radio station gekregen
het zou ''geschreven door Irving Berlin - Play A Simple Melody'' heten
werd onder andere door Bing Crosby gezongen.

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 05/11/2010 21:45:49

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  21:43:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Tim,
Hoe stel je de compressor in dan? (welke waarden)
Heb je in de mixing console de MIC ook naar maximaal geschoven?

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  22:21:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

Hoi Dick,

Ik heb hem net via een DJ van een internet-radio station gekregen
het zou ''geschreven door Irving Berlin - Play A Simple Melody'' heten
werd onder andere door Bing Crosby gezongen.

Groetjes Ben

Thx voor de moeite Ben, ik was er net voor jou ook al achter gekomen, klopt hoor, ik heb em op de site al gewijzigd..gr Dick

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  22:28:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Na dit alles met betrekking tot de microfoon en de afstelling wilde ik vragen of er iemand is die dit eens duidelijk, in een soort stappen aan mij en ons zou kunnen uitleggen met de instelling van de compressor. Het is voor ons die nog geen T4 hebben natuurlijk niet te doen en zitten maar een beetje mee te kwebbelen. Maar wel handig om te weten hoe je die moet instellen, mocht je wel een T4 hebben ontvangen. Lijkt me wellicht een schone taak voor iemand van Oostendorp? Henk?
Denk er eens over..
groetjes Dick

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  22:32:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Dick,
Graag gedaan en je hoeft het maar te weten he.
Ik ben blij dat ik nu eindelijk weet wat ik bijna 20 jaar heb gespeeld tijdens optredens

Groetjes Ben

n/a
deleted

22 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  09:04:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste muziek liefhebbers.

Juliie problemen zijn mij onbekend en ik heb een van de eerste tyros4 serie.
Ik heb om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen even gemaild met degene die de tyros 4 programmeerd.
Ik verwacht dan ook snel een oplossing.
Het vreemde is dan wel dat mijn tyros 4 niet al deze problemen heeft.
Bij mij werkt de microfoon bv gewoon goed.
De rest moet ik nog even naar kijken.
Wat ik wel even wil zeggen dat er hier op dit forum wel een paar zijn die een vreemde manier hebben van vertolking van problemen over de tyros 4.
Dat iets fout kan gaan is altijd mogelijk maar om dan gelijk te praten alsof er anti-deprissiva tabletten ingenomen moeten worden gaat wel een beetje ver en zeker dat yamaha alleen maar aan de portemonnee denkt.
Er waren er al een paar die voor dat de tyros 4 uitkwam liepen te zeuren en er was al niets goed aan voordat ze hem zelf bespeeld hadden.....
Lijkt mij niet helemaal eerlijk.
In ieder geval voor de gene die wel plezier in hun leven hebben uw probleem wordt 100% opgelost en zo hoort dat!!!
En ik zal bemiddelen voor jullie.

Mvg Marco

Marco

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  09:41:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Bedankt voor je uitleg en bemiddeling.
De meeste foutjes zouden zo'n 95 van de 100 mensen zelf niet ontdekt hebben tijdens hun gebruik.
Ik heb er alle vertrouwen in dat een volgende firmware update een hoop goedmaakt.

Groet, Ruud

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  11:19:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Bedankt voor je (bezorgde) reactie.

Het feit dat sommige mensen lopen te zeuren komt mischien wel doordat de T4 levering zo lang duurt.
Iedereen wordt ongeduldig en nieuwschierig, en wil spelen op de T4, maar door leveringsproblemen van Yamaha heeft men steeds meer tyd om helaas alleen maar negatieve berichten te plaatsen.

Een product kan nooit 100% zijn, daar iedereen verschillende voorkeuren heeft.
Problemen die door het gebruik van een nieuw keyboard optreden worden door Yamaha (voor zover ik weet) altijd keurig opgelost dmv firmware-updates van het OS systeem,maar ook DAT heeft tyd nodig!

Een nieuwe firmware maken kost veel onderzoek,tyd en geld en moet dan ook wel degelijk een verbetering zijn!

Laat de negatievelingen gewoon in hun waarde, die zijn gewoonweg jaloers
De positievelingen hebben de T4 al besteld of al in huis

Ik blyf vertrouwen houden in Yamaha, en hebben mij tot nu toe niet teleur gesteld. ( alleen de levering duurt mij te lang)

Gr Toine

Tyros 3 xxl verkocht + Stagepass 300

guus
Average Member

166 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  12:01:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Marco,

Even een peptalk dit geeft weer vertrouwen MASTER MARCO heeft gezegd.

Groeten Guus

Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven.

Bewerkt door guus op 06/11/2010 12:14:10

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  12:05:15  Toon profiel  Reageer met citaat
ben blij met deze geruststellingen, want werd wel een beetje onzeker van mijn T4 bestelling, zeker het microfoon verhaal.
bedankt Marco.
Gr Toetie.

TT

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  12:36:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Thxs Marco,
hadden we even nodig...
Laat em nu maar gauw komen die T4..
groetjes, Dick

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  12:38:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Je hoeft je echt geen zorgen te maken en je zult geen spijt van je aanschaf krijgen.
Het klinkt zo lekker allemaal als je op de T4 losgaat.
Duimen maar dat jullie snel aan de beurt zijn en hem thuis kunnen bespelen.

Groet, Ruud
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000