Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 4 met P85 of P95 keyboard via midi

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
sas0206 Geplaatst - 28/11/2010 : 20:26:04
Wie oh wie heeft het antwoord.

Ik wil voor mijn Tyros 4 een Yamaha P85 of P95 aan gaan schaffen. Heb namelijk veel behoefte aan 88 toetsen en een echte pianoklavier gevoel. Daarnaast wil ik ook dat de P85 of P95, via midi, de volledige functie van het keyboard op de Tyros overneemt. Het belangrijkste vind ik wel dat de SPLIT functie zoals die op het Tyros keyboard van toepassing is OOK op de P85 of P95 zit zodat ik op de P85 of P95 links akkoorden en begeleiding kan spelen en rechts de solo.

Tot op heden heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord mogen krijgen.

Hoop op positief nieuws.

Groeten,

Peter

Groeten Tyros-Peter
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bertus Geplaatst - 02/03/2012 : 10:01:22
Bedankt voor jullie reactie, al ben ik zelf ook van ver voor de 70s vind ik de andere kasten ook mooier, aangezien die kast van Orla niet lelijk is ga ik voor moderner, dacht dat Orla al ter ziele was maar nee dus.
Ik ga naar de link die Ruud en Piet al aangaf en ga die eens lezen, hoop dat ik daar zoals jullie schrijven antwoorden ga vinden. Bedankt mannen!

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W
F.van Holten Geplaatst - 01/03/2012 : 20:21:09
Ruud
Ik ben ook van ver voor de 70's
Maar opzich wel een mooie kast toch. En het was maar een ideetje
Zo zagen al mijn orgels er ook uit, Nostalgie
Grt.
Frans
Ruud Geplaatst - 01/03/2012 : 16:36:16
Op de kwaliteit van de Tyros na vind ik het er erg retro uit zien. Back to the 70's?
De zelfgemaakte kasten zien er m.i. veel mooier uit.

Groet,
Ruud
F.van Holten Geplaatst - 01/03/2012 : 15:02:31
Bert
kijk eens hier, misschien ideetje voor een kast-ombouw

http://orladirect.co.uk/tyros-traditionale-2/

Grt.
Frans
Ruud Geplaatst - 01/03/2012 : 13:40:45
Hallo Bert,

Als je je Midiinstellingen hebt gedaan sla je die op in de User-map.
Eenmaal opgeroepen blijven je midiinstellingen behouden, ongeacht welke registratie je kies. Je hoeft dus ook niet achteraf al je registraties aan te passen.

Hier had ik al eerder bij Overige Onderwerpen e.e.a. samengevat.

Groet,
Ruud
New in town Geplaatst - 01/03/2012 : 10:48:06
Hoi Bert,

Als je er meer van wilt weten.
Er loopt hier net een topic op het forum van de T3. Het topic heet Midi i.h.a.
Deze is gestart door forumlid Duin. Maar een ander forumlid Tyros2, liet daarin zien wat hij zelf gebouwd had.
Ik raad je aan, zijn mooie oplossing te bekijken.
Je kunt aan hem dan de bijbehorende bouwtekening vragen.
O ja, maak niet de fout, een keyboard zònder ingebouwd splitpunt, te plaatsen.
Want dan heb je veel gedoe achteraf, om het alsnog goed te krijgen.

Een mooi plan, Bert.
Veel succes ermee :-)

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
bertus Geplaatst - 29/02/2012 : 23:11:09
Ga me ook eens mengen in dit verhaal, dit is toch een interessante materie, ook ik ben leek en zie door de bomen het bos niet meer. Wil in het voorjaar ook hiermee beginnen, heb dus de T3, wat wil ik, met welk midi keyboord kan ik het volgende doen en voldoet aan ook de breedte van 114 cm en kleur van de T3 want ook ik wil het in een kast inbouwen.
Bv: Left op de T3 naar left op het midi keyboord zodat je het gehele klavier ter beschikking hebt op de T3 voor de voices, en dan bv Right 2 op je T3 instellen en right 3 op je midikeyboord.
Wat ik ook erg belangrijk vind dat er dezelfde toetsen op ziten als de T3, aangezien ik een piano klavier niet gewent ben. Is het toch anders wat dit aangaat zit er dan veel verschil in spelen hiermee? Of is het hetzelfde gevoel alsof je de T3 bespeeld?
Als je nu zo'n opstelling hebt staan en een leuke registratie van een nummer hebt gemaakt kan je hem opslaan met de midi instellingen, zo natuurlijk ook met een ander nummer enz.
Als je dan zo'n registratie weer oproept staan dan alle instellingen voor beide keyboords dan weer precies hetzelfde zoals je hem had opgeslagen? Ook geen onbelangrijke vraag vind ik want dat is wel doorslaggevend om eraan te beginnen denk ik.
Zo'n midikeyboord heeft natuurlijk ook stemmen in huis maar mijn bedoeling is om alleen de stemmen van de T3 te gebruiken op beide manualen.
Er moet dus zeker een splitpont op zitten lijkt mij. Heb de indruk dat die niet zo duur zijn, rond de 100 euro maar voldoen dan ook aan mijn wensen als hier beschreven?
Het meubel heb ik al een idee over hoe te maken, het ontwerp zit al in mijn hoofd en aangezien ik van origine timmerman ben, niet meer praktizerend want ik vond een andere baan leuker, heb ik daar geen moeite mee.
Ik weet het, het zijn veel vragen in dit stukje, hoop dat dit kan
Heeft iemand een idee of goede raad hierover wat ik kan meenemen in mijn besluit in het voorjaar?
Ik vind het een hele puzzle om dit alleen uit te pluizen..., bedankt alvast voor de moeite om ook mij te beantwoorden.

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W
Ruud Geplaatst - 16/03/2011 : 15:03:56
Een andere instelling is ook mogelijk heb ik nu gemerkt.

Ervan uitgaande dat het tweede keyboard uitzendt op Ch1 en is aangesloten op de Midi B-in van de T4:
- Het splitpunt voor R1,2 en 3 helemaal naar links op C#1.
- "Function" -> "Midi" -> In de Midi Edit pagina, Tabblad "Receive", Midi B/usb2 Ch1 instellen op part Left.
- In het tabblad "Chord Detect" Midi B/usb2 Ch1 aanvinken.
- In Tabblad "System" Receive transpose op On zetten.
-Saven en een naam geven.

Nu heb je op de T4 het hele keyboardbereik (minus C1) = 60 toetsen tot je beschikking voor R1 t/m 3 en diens splitpunten. Op het tweede keyboard klinkt de klank die op Left is geselecteerd, ook als de Part selectie niet op On staat. Door de Chord-detectie op Ch1 te hebben gezet is de aansturing van de begeleiding vanaf het tweede keyboard mogelijk over het gehele toetsenbereik.

Groet, Ruud
T-Rossie Geplaatst - 15/03/2011 : 09:51:51
Ruud,
Het merk JL Cooper bestaat al jaaaaren en biedt allerlei prachtige MIDI-controllers aan in z'n pakket.

Het is me nog niet gelukt een apparaat te vinden wat de 'change midi channel' kan.
Ruud Geplaatst - 13/03/2011 : 15:17:55
Door verschillende Midi-user-instellingen te maken is dat mogelijk Leo.
Zo stuur ik bv de P95 uit op Left, waarbij de ingestelde Left-klank bespeeld wordt op de P95. De Right 1,2, en 3 blijft dan volledig toegekend aan het toetsenbord van de Tyros4, rechts van het gekozen splitpunt voor Left.
Door de grote klavieromvang van de P95 kun je het splitpunt voor de begeleiding/style (S) behoorlijk naar links verplaatsen (bv G1), waardoor je een groter bereik voor R1 t/m 3 hebt op de Tyros4.

Een andere instelling is bv de P95 uit te sturen naar R3. Je hebt dan een behoorlijk solo-manuaal voor de R3-klank.

Wat wel jammer is, is dat de P95 zelf geen programmeerbare splitfunctie heeft. Als dat wel het geval zou zijn kon je naar twee verschillende midikanalen uitsturen.

Ik zoek nu naar een oplossing hiervoor. Wellicht een extern kastje tussen de P95 en T4, waarop ik het binnenkomende midikanaal programmeerbaar kan splitten naar twee verschillende midikanalen.
Als iemand weet of dit bestaat in de vorm van een Midi Split Controller oid, houd ik me aanbevolen voor advies.

Groet, Ruud
johanleo Geplaatst - 13/03/2011 : 14:08:20
Wat mij bij deze uitbreiding evenwel interesseert, is dit: Kan je bepaalde instellingen programmeren op het toetsenbord van de T4, bvb right 1 en right 2, terwijl left en right3 met splitpunt op het onderste toetsenbord komen?

Mogelijk???

johan
laakies Geplaatst - 11/03/2011 : 21:03:59
Hoi Handige Ruud,

Ziet er gaaf uit zo je opstelling!!

Mede om mijn vrouw tot vriend te houden, ben ik druk ah sparen voor een allround meubel zoals je bij een collega muziekwinkel kunt aanschouwen en kopen. (jammer dat Oostendorp zoeits niet heeft)

Daar deze twin-opstelling bij mij in de huiskamer moet staan, heeft mijn vrouw toch enige zeggeschap, en je weet het: moeders wil is wet

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ruud Geplaatst - 10/03/2011 : 20:14:50
Ik heb een aanpassing gemaakt in de Tyros4/P95 Twin-setup, omdat ik het schaarstatief toch rommelig vond staan en beperkte beenruimte had.

Tot voor kort was het niet mogelijk om met het originele LS7 onderstel twee keyboards boven elkaar te plaatsen. Daarom heb ik het gemodificeerd, waardoor dat nu wel kan en het er naar mijn mening gelijk een stuk fraaier uitziet.

Ik was al in het bezit van twee opzetstatieven van König & Meyer, alleen moest voor de bevestiging daarvan twee extra stangetjes op de LS7 worden gemonteerd.
Die stangetjes heb ik van een schaarstatief gezaagd en middels draadeinden en moeren door-en-door op de achterstang van de LS7 geplaatst. Al met al een solide,stevig geheel geworden.

Onderstaand een aantal (detail)foto's en mocht je geïnteresseerd zijn wil ik je met alle plezier adviseren of helpen.

Groet, Ruud
guyske Geplaatst - 02/12/2010 : 21:53:28
Ik heb hem gevonden, zo ook de prijs

The way to go, heerlijk die Tyros 2 maar nu bijna met pensioen.
guyske Geplaatst - 02/12/2010 : 21:10:28
Amai dat meubel ziet er knap uit, iemand een idee van wat het kost, is dat klavier met gewogen toetsen.
Ik zie het niet op de Dera site en ook niet bij Henk.

Guy

The way to go, heerlijk die Tyros 2 maar nu bijna met pensioen.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000