O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Evert |
Geplaatst - 29/12/2010 : 10:46:55 Geachte forum leden,
Na 4 jaar een Tyros 2 te hebben gespeeld is het nu tijd om over te stappen naar de Tyros 4. Ik heb enkel 1 vraag. Ik heb nu de speakerset MS02 en bij de Tyros 4 zitten de MS04. Nu hoor ik dat de MS04 mooier en beter klinken. Maar als ik naar de specificaties van de MS-02 en de MS04 kijk dan zijn deze hetzelfde, kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat de MS04 beter en mooier klinken want dat zou een overweging zijn om een nieuwe set aan te schaffen.
Alvast bedankt voor de reactie en veel speel plezier op de Tyros 4
groeten Evert. |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Dick |
Geplaatst - 07/01/2011 : 15:00:07 Welkom op het forum, Jan. Zelf heb ik twee Bose L1 Compacts staan, voor zowel thuis als elders waar ik kom. Ik ben daar zeer tevreden over, en natuurlijk ben ik bij de aanschaf hiervan ook niet over 1 nacht ijs gegaan, maar heb verschillende systemen gehoord. En wat je zojuist ook zei, het gaat om je eigen beleving, en die kwestie van smaak...daar kun je niet omheen... Zelf had ik bij de aanschaf nog een setje van die kleine satalietjes van de T3, en ik heb besloten die te behouden, omdat je maar nooit weet he?
Groetjes, Dick
|
muzikant |
Geplaatst - 06/01/2011 : 21:28:42 Ja ik had al even gekeken of er een aparte topic was waar men zich kan voorstellen maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Mijn naam is Jan en ik speel Hammondorgel en keyboard (T4). Puur als hobby en heel af en toe zorg ik voor de muzikale omlijsting van recepties e.d. De studiomonitors waar ik het over had zijn van Seiwin type ST 6a en de subwoofer is de Magnat Betasub 25A. Belangrijk om er even bij te vermelden is de wijze van aansluiting van de sub op de T4. Nadat ik eerst de sub had aangesloten op de sub 1 uitgang van de T4 en vervolgens de bas en de basdrum hieraan had toegewezen vond ik het resultaat niet echt bevredigend. Bovendien bleek dat bij enkele styles de sub plotseling werd overbelast (gelukkig zonder schade), dus een waarschuwing is op z'n plaats! Nu heb ik de sub mono aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van de T4 en na inregelen van het filter van de sub en het niveau van de uitsturing ben ik helemaal tevreden. mvg Jan |
F.van Holten |
Geplaatst - 06/01/2011 : 20:39:06 Jan Aller eerst welkom op dit forum Welke Seiwin en Magnat type praat je over. En misschien kan je je eigen even voorstellen,dan weet een ieder ander ook wie je bent,en wat je muziekale achtergrond misschien is
Grt. Frans T3-xxl |
muzikant |
Geplaatst - 06/01/2011 : 20:29:44 Misschien mag ik nog iets toevoegen aan de discussie over dit onderwerp. Ik heb verschillende geluidssets aan T3 en T4 uit kunnen proberen afgelopen tijd en in mijn beleving komen de originele satellietsetjes van Yamaha daar minder goed uit naar voren. Ik denk dat het zeker niet verkeerd is om eens een stel actieve studiomonitors in combinatie met een subwoofer uit te proberen. Zelf heb ik uiteindelijk bijv. gekozen voor 2x Seiwin plus een Magnat subwoofer. Kost iets meer dan de standaard set maar levert uiteindelijk veel meer speelplezier op naar mijn mening. mvg Jan |
Dick |
Geplaatst - 30/12/2010 : 22:30:20 Ik mag zo'n discussie wel, en is in mijn optiek ook niet overbodig. Goed om meerdere meningen te horen en je eigen keuze te maken. Dat is waar we hier voor zijn. En als alles dan ook nog respectvol verloopt kun je alleen maar blij zijn met een forum.
En Evert, wat mij betreft een hele goede keus, gefeliciteerd!!
Groetjes, Dick
|
Evert |
Geplaatst - 30/12/2010 : 20:25:38 Louis,
IDD weet ik nu nog niet waarom de MS04 beter klinken maar dat ze beter klinken dan de MS02 lijkt mij nu wel duidelijk.Ik denk dat het te technisch word om daar antwoord op te krijgen. En ik ben in ieder geval blij met de reacties. Dus in zijn geheel was dit onderwerp voor mij niet overbodig.
Dus de eindconclusie is dat ik binnenkort op een Tyros 4 met MS04 speakers speel.
GR. Evert |
Louis |
Geplaatst - 30/12/2010 : 19:23:01 Wat is nu de eindconclusie?
Dit hele onderwerp was overbodig!
Groetjes Louis |
Evert |
Geplaatst - 30/12/2010 : 17:22:00 OK dames en heren,
Ik ben er uit, ik heb de Tyros 4 inclusief de nieuwe speakerset besteld bij Henk. Henk had zelf al een keer de speakers van de Tyros 2 aangesloten en kon bevestigen dat het toch anders klinkt dus dan is er voor mij geen twijfel meer. Nu wachten tot hij er is.
Iedereen nog bedankt en alvast een heel gelukkig Tyros 4 jaar.
Evert. |
Whisky Info Plus |
Geplaatst - 30/12/2010 : 16:17:57 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door corvdh
Wat is nu het verschil tussen de twee knoppen op de subwoofer van de TRS-MS04, volgens mij doen ze het zelfde, namelijk het volume van de bas hoger of lager zetten.
Ik heb de knop op de achterkant op max staan en regel de rest met de knop aan de voorzijde.
Als je de knop aan de achterzijde van de woofer helemaal op "nul" draait, komt er geen geluid uit de T4 speakers, ook niet uit de kleintjes. Dus de knop aan de achterzijde is voor het totaalvolume, de knop aan de voorzijde voor alleen de woofer.
Tenminste, toen ik vorige week de T4 voor het eerst aanzette, had ik geen enkel geluid. Totdat ik de knop aan de achterzijde van de woofer verdraaide. |
Toetie |
Geplaatst - 30/12/2010 : 16:15:44 Ja en die knop achter is ook voor het volume van het keyboard , dus denk ik dat het ter bescherming is als je hem aan of uit zet. Voor de rest zie ik er geen meerwaarde aan.
TT Just 4 Him. |
Maykel |
Geplaatst - 30/12/2010 : 13:47:59 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door corvdh
Wat is nu het verschil tussen de twee knoppen op de subwoofer van de TRS-MS04, volgens mij doen ze het zelfde, namelijk het volume van de bas hoger of lager zetten.
Ik heb de knop op de achterkant op max staan en regel de rest met de knop aan de voorzijde.
corvdh |
Geplaatst - 30/12/2010 : 13:44:12 Wat is nu het verschil tussen de twee knoppen op de subwoofer van de TRS-MS04, volgens mij doen ze het zelfde, namelijk het volume van de bas hoger of lager zetten.
Geplaatst - 30/12/2010 : 11:02:14 Nu we het er toch over hebben kunnen de Tyros4 speakers ook aangesloten worden op de T3?? en zo ja zal dan het resultaat ook anders zijn t.o.v. de T2 speakers????
Muzikale Groet Henk |
Ruud |
Geplaatst - 30/12/2010 : 09:36:27 Zoals al gezegd is het waarnemen van geluid een persoonlijke smaak. Wat ik nu omschrijf is dus hoe ik het heb ervaren, en je kunt zelf ook de proef op de som nemen.
Ik heb bij Oostendorp de TRS-MS02 aangesloten en beluisterd op de Tyros4 en vervolgens de TRS-MS04 met dezelfde instellingen. Een directe vergelijking dus. De TRS-MS04 komt op mij veel transparanter en dynamischer over. De TRS-M02 klinkt ook goed hoor, maar als je dan toch de keuze tussen deze twee sets maakt, zou ik voor de nieuwe set gaan. Die heeft ook een volumeknop aan de achterzijde om het totaal-, maximumvolume te regelen.
Groet, Ruud |
Dick |
Geplaatst - 29/12/2010 : 21:07:49 Beste Evert, geluid is altijd een kwestie van smaak en gehoor. Als je een slecht gehoor hebt, dan zal het je niet veel uitmaken of je de MS02 of MS04 speakers hebt. De specifiaties van de MS02 en MS04 zijn beide gelijk, dus technisch gezien heeft dat geen verschil.
Wel hoor ik steeds zeggen dat mensen die een T4 gekocht hebben met de bijbehorende speakers, dat het veel beter klinkt dan hun vorige T3 of T2. Nu kun je je afvragen of het aan de boxen ligt, danwel aan de excelente geluidsvoortbrenging van de T4. Ik ben geneigd in het laatste te geloven.
Ik baseer het geen wat ik je schrijf op het feit dat ik een setje Bose L1 compact boxen gebruik,en ik ervaar dat het geluid van de T4 aanmerkelijk beter klinkt dan de T3. En dat op dezelfde boxen..... Guus een medeforumlid zal je hetzelfde kunnen bevestigen.
Ik denk dus, alles in aanmerking genomen, dat je met de MS02 evengoed uit bent dan met de MS04. Maar een proef op de som is natuurlijk nooit weg !!!
Groetjes, Dick
|