Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Speaker set TRS- Ms04
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 29/12/2010 :  10:46:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Geachte forum leden,

Na 4 jaar een Tyros 2 te hebben gespeeld is het nu tijd om over te stappen naar de Tyros 4. Ik heb enkel 1 vraag. Ik heb nu de speakerset MS02 en bij de Tyros 4 zitten de MS04. Nu hoor ik dat de MS04 mooier en beter klinken. Maar als ik naar de specificaties van de MS-02 en de MS04 kijk dan zijn deze hetzelfde, kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat de MS04 beter en mooier klinken want dat zou een overweging zijn om een nieuwe set aan te schaffen.

Alvast bedankt voor de reactie en veel speel plezier op de Tyros 4

groeten Evert.

Bewerkt door Evert op 29/12/2010 10:56:56

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 29/12/2010 :  12:14:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kan het bevestigen dat ze mooier klinken want heb ook de switch na 4 jaar gemaakt van T2 naar T4.
De boxen klinken veel voller en zwaardere bassen komen er uit!
Waarom dit is weet ik niet, heb er alleen de ervaring mee.

TT Just 4 Him.
Ga naar bovenaan de pagina

Maykel
Junior Member

73 berichten

Geplaatst - 29/12/2010 :  12:51:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Evert,
Ik zelf heb de overstap gemaakt vat T1 naar T4.
De speakers klinken inderdaad veel voller bij de MS04 maar eigenlijk zou je de MS02 op de Tyros 4 moeten aansluiten om het verschil te horen, want doordat de T4 erg mooi geluid produceerd klinken automatisch de MS04 natuurlijk goed.
Je mag dat misschien bv bij Oostendorp best wel even proberen, de MS04 passen door het uitelijk wel beter bij de Tyros 4.

Mvg Maykel

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 29/12/2010 :  17:37:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Op speakers moet je eigenlijk niet bezuinigen...
Als je een T4 koopt, zit daar een machtig geluid in, maar wanneer je deze op matige speakers aansluit, zul je nooit de ware kracht van dit keyboard kunnen horen.
De beste manier is inderdaad: luisteren in een muziekzaak of nog beter: een proefopstelling bij je thuis.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Bewerkt door fransonline op 29/12/2010 17:37:42

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 29/12/2010 :  18:26:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Allereerst een ieder bedankt voor zijn reactie,

Waar het mij niet om gaat is of ze duurder of mooier zijn, de MS02 klinken thuis prima en daarnaast heb ik nog een paar Alesis M1-MK2 active speakers ter beschikking. Waar het om gaat is als ik mijn speakers inruil voor de MS04 of ik dan beter en mooier geluid heb door de nieuwe speakers of door de aanschaf van de Tyros 4 want als de MS02 precies dezelfde specificaties hebben waarom zouden ze dan anders klinken op de Tyros 4 dan de MS04?.
Ik denk dat ik in dit geval de raad van Maykel volg en de MS02 op de Tyros 4 aan sluit om een juiste beslissing te nemen.

Groeten Evert.

Maykel
Junior Member

73 berichten

Geplaatst - 29/12/2010 :  19:50:22  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evert

Allereerst een ieder bedankt voor zijn reactie,

Waar het mij niet om gaat is of ze duurder of mooier zijn, de MS02 klinken thuis prima en daarnaast heb ik nog een paar Alesis M1-MK2 active speakers ter beschikking. Waar het om gaat is als ik mijn speakers inruil voor de MS04 of ik dan beter en mooier geluid heb door de nieuwe speakers of door de aanschaf van de Tyros 4 want als de MS02 precies dezelfde specificaties hebben waarom zouden ze dan anders klinken op de Tyros 4 dan de MS04?.
Ik denk dat ik in dit geval de raad van Maykel volg en de MS02 op de Tyros 4 aan sluit om een juiste beslissing te nemen.

Groeten Evert.

Evert ik denk dat dat de beste oplossing zal zijn,
er wordt beweerd dat intern betere kwaliteits speakers zitten die dus een hogere en lagere frequentie kunnen halen, waardoor je diverse tonen beter kunt horen, en je kunt de bas beter regelen door de extra knop op de basmodule.
Veel succes

Mvg Maykel

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 29/12/2010 :  21:07:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Beste Evert,
geluid is altijd een kwestie van smaak en gehoor. Als je een slecht gehoor hebt, dan zal het je niet veel uitmaken of je de MS02 of MS04 speakers hebt. De specifiaties van de MS02 en MS04 zijn beide gelijk, dus technisch gezien heeft dat geen verschil.

Wel hoor ik steeds zeggen dat mensen die een T4 gekocht hebben met de bijbehorende speakers, dat het veel beter klinkt dan hun vorige T3 of T2. Nu kun je je afvragen of het aan de boxen ligt, danwel aan de excelente geluidsvoortbrenging van de T4. Ik ben geneigd in het laatste te geloven.

Ik baseer het geen wat ik je schrijf op het feit dat ik een setje Bose L1 compact boxen gebruik,en ik ervaar dat het geluid van de T4 aanmerkelijk beter klinkt dan de T3. En dat op dezelfde boxen..... Guus een medeforumlid zal je hetzelfde kunnen bevestigen.

Ik denk dus, alles in aanmerking genomen, dat je met de MS02 evengoed uit bent dan met de MS04. Maar een proef op de som is natuurlijk nooit weg !!!

Groetjes, Dick

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 30/12/2010 :  09:36:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Zoals al gezegd is het waarnemen van geluid een persoonlijke smaak.
Wat ik nu omschrijf is dus hoe ik het heb ervaren, en je kunt zelf ook de proef op de som nemen.

Ik heb bij Oostendorp de TRS-MS02 aangesloten en beluisterd op de Tyros4 en vervolgens de TRS-MS04 met dezelfde instellingen.
Een directe vergelijking dus.
De TRS-MS04 komt op mij veel transparanter en dynamischer over. De TRS-M02 klinkt ook goed hoor, maar als je dan toch de keuze tussen deze twee sets maakt, zou ik voor de nieuwe set gaan. Die heeft ook een volumeknop aan de achterzijde om het totaal-, maximumvolume te regelen.

Groet, Ruud

tyros2
Senior Member

796 berichten

Geplaatst - 30/12/2010 :  11:02:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Nu we het er toch over hebben
kunnen de Tyros4 speakers ook aangesloten worden op de T3??
en zo ja zal dan het resultaat ook anders zijn t.o.v. de T2
speakers????

Muzikale Groet
Henk

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 30/12/2010 :  13:44:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Wat is nu het verschil tussen de twee knoppen op de subwoofer van de TRS-MS04, volgens mij doen ze het zelfde, namelijk het volume van de bas hoger of lager zetten.

Ik heb de knop op de achterkant op max staan en regel de rest met de knop aan de voorzijde.

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

Maykel
Junior Member

73 berichten

Geplaatst - 30/12/2010 :  13:47:59  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corvdh

Wat is nu het verschil tussen de twee knoppen op de subwoofer van de TRS-MS04, volgens mij doen ze het zelfde, namelijk het volume van de bas hoger of lager zetten.

Ik heb de knop op de achterkant op max staan en regel de rest met de knop aan de voorzijde.

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

Dat is precies zoals ik hem ook heb staan,
De knop achter is gewoon het volume en de knop voor is voor de bassen.

Mvg Maykel

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 30/12/2010 :  16:15:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja en die knop achter is ook voor het volume van het keyboard , dus denk ik dat het ter bescherming is als je hem aan of uit zet. Voor de rest zie ik er geen meerwaarde aan.

TT Just 4 Him.

Whisky Info Plus
New Member

20 berichten

Geplaatst - 30/12/2010 :  16:17:57  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corvdh

Als je de knop aan de achterzijde van de woofer helemaal op "nul" draait, komt er geen geluid uit de T4 speakers, ook niet uit de kleintjes.
Dus de knop aan de achterzijde is voor het totaalvolume, de knop aan de voorzijde voor alleen de woofer.

Tenminste, toen ik vorige week de T4 voor het eerst aanzette, had ik geen enkel geluid. Totdat ik de knop aan de achterzijde van de woofer verdraaide.

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 30/12/2010 :  17:22:00  Toon profiel  Reageer met citaat
OK dames en heren,

Ik ben er uit, ik heb de Tyros 4 inclusief de nieuwe speakerset besteld bij Henk. Henk had zelf al een keer de speakers van de Tyros 2 aangesloten en kon bevestigen dat het toch anders klinkt dus dan is er voor mij geen twijfel meer. Nu wachten tot hij er is.

Iedereen nog bedankt en alvast een heel gelukkig Tyros 4 jaar.

Evert.

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 30/12/2010 :  19:23:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat is nu de eindconclusie?

Dit hele onderwerp was overbodig!

Groetjes Louis

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 30/12/2010 :  20:25:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Louis,

IDD weet ik nu nog niet waarom de MS04 beter klinken maar dat ze beter klinken dan de MS02 lijkt mij nu wel duidelijk.Ik denk dat het te technisch word om daar antwoord op te krijgen. En ik ben in ieder geval blij met de reacties. Dus in zijn geheel was dit onderwerp voor mij niet overbodig.

Dus de eindconclusie is dat ik binnenkort op een Tyros 4 met MS04 speakers speel.

GR. Evert
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000