O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
corvdh |
Geplaatst - 04/01/2011 : 23:49:45 Misschien wisten jullie dit al maar ik ontdek zojuist dat het mogelijk is om een multipad te starten via een registratie.
Hoe doe ik dit:
Maak bijvoorbeeld 3 registraties aan (1, 2, 3) Nu wil ik een multipad bij registratie 2 laten starten. Ik selecteer registratie 2, vervolgens druk ik gelijktijdig op select en op 1 of meer multipad knoppen. Nu sla ik registratie 2 opnieuw op, de sync start functie word mee opgeslagen onder registratie 2. Wanneer ik tijdens het spelen naar registratie 2 ga en dan een akkoord indruk start de multipad zonder dat ik mijn handen van de toetsen hoef te halen.
Heb je ook nog een leuke tip plaats deze dan in dit topic.
Geplaatst - 08/01/2011 : 17:47:37 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JaapdeHaan
@ Ruud: Jazeker, maar nu de jodels nog in de Mpads. Sommige T3demoregistraties laden niet de style in. Die blijft onveranderd. Ik kan nog niet precies definieren wat er mis is.
Jaap,
Jaap,
Als 'n registration 'n style pf 'n voice niet kan vinden, komt dat doordat die style of voice niet op de plaats staat waar hij gezocht wordt. Dat kan al één letter verschil zijn in de naam van een folder. Het is dus zaak om uit te zoeken waar ze exact moeten staan. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
fransonline |
Geplaatst - 08/01/2011 : 17:11:17 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JaapdeHaan ............... - Of een verzameltopic " tips en trucs" waar alleen moderatoren aan mogen toevoegen. De opmerkingen (als deze) die de echte informatie alleen maar verdunnen, blijven dan weg.
Ben het met je eens en had dit al in mijn eerste reactie meegedeeld. "Zo maar" een Tips&Trucs onderwerp in een forum beginnen, werkt niet, dit moet gecoördineerd worden.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
Tyrooster |
Geplaatst - 08/01/2011 : 17:07:41 @ Ruud: Jazeker, maar nu de jodels nog in de Mpads. Sommige T3demoregistraties laden niet de style in. Die blijft onveranderd. Ik kan nog niet precies definieren wat er mis is. Ik zal eerst eens de opdracht van meester Frans uitvoeren. Verder maak ik af en toe ook muziek op de T4, dat kost ook veel tijd!! Goed week-end allemaal.
Jaap Tyros4fun |
Tyrooster |
Geplaatst - 08/01/2011 : 16:58:52 Hallo Frans, Ik zal er eens voor gaan zitten. Het was ook o.a. jouw site die ik bedoelde, en waar ik al heel veel informatie heb gevonden. Groeten,
Jaap Tyros4fun |
Dick |
Geplaatst - 08/01/2011 : 16:57:27 Heeeeeeeeeeee, tuuk ken ik je mooie site en ik maak er regelmatig gebruik van, als ik ff de weg kwijt ben.. Maar had dit nog niet daar ontdekt.. Toch wel goed om het nogeens onder de aandacht te brengen...Thx
Groetjes, Dick
|
Ruud |
Geplaatst - 08/01/2011 : 16:55:19 Jaap, is het je nu wel gelukt om de Alpen Voices in te laden, zoals beschreven?
Groet, Ruud |
theplayer |
Geplaatst - 08/01/2011 : 16:04:10 Hallo Jaap,
Zal het nog maar een keer zeggen. Begin eens op mijn site. Start bij de Tyros1, 2, 3 enz. Bijna alles wat daar staat is ook op de nieuwere modellen van toepassing. Als je dat allemaal weet ben je al een heel eind denk ik. Ook het installeren van je voices. Groetjes,
Tyrooster |
Geplaatst - 08/01/2011 : 15:43:09 L.S. @Ruud De Alpenvoices laden is dus inderdaad kinderlijk eenvoudig, als je het weet. Zoals zoveel dingen eenvoudig zijn als je maar weet hoe je het moet doen, of weet waar je de instructie kan vinden. En zo heb ik nog zoveel meer dingetjes die ik nog moet ontdekken.
Dit forum is daarvoor van onschatbare waarde voor diegenen die een echte ontdekkingsreis maken door het apparaat. En diegenen die het weten zijn druk met het beantwoorden van vaak dezelfde vragen?
Even hardop denken: - Het zou natuurlijk heel mooi zijn als een soort "Tyropedia.nl" zou bestaan waar je op trefwoord instructies en andere weetjes terug kunt vinden die betrekking hebben op het werken met een Tyros. Yamapedia.nl mag ook. Eénkennig willen wij T4-spelers niet zijn. - Of een verzameltopic " tips en trucs" waar alleen moderatoren aan mogen toevoegen. De opmerkingen (als deze) die de echte informatie alleen maar verdunnen, blijven dan weg. - Er zijn ook een paar gebruikers die een interessante website hebben waar een soort tips en trucs-rubriek goed in zou passen. - De Ty4.nl van Oostendorp zou een afdeling Tips en trucs en FAQ kunnen hebben waarin alleen gebruikersvragen behandeld worden.
Een dergelijk vraagbaak zou in de loop van de tijd best wel eens kunnen uitgroeien tot een behoorlijk omvang. Wie voelt zich geroepen? Ik word vaste bezoeker.
Of bestaat er al zoiets en zie ik ook dat over het hoofd?
Groeten
Jaap Tyros4fun |
theplayer |
Geplaatst - 08/01/2011 : 15:06:46 Hoi Dick,
Had je zeker nog niet op mijn site gevonden? Staat welliswaar onder Tyros2, maar bijna alles wat daar staat gaat ook op voor de Tyros 3 en 4. Groetjes,
Dick |
Geplaatst - 08/01/2011 : 13:32:46 Onder dit kopje Tips & Trucs, wilde ik nog even deze link onder de aandacht brengen, een leuke instructie video voor het instellen van de T4, op het gebied van de splitpoints..
http://www.youtube.com/user/Keyboardseminare
Groetjes, Dick
|
Toetie |
Geplaatst - 07/01/2011 : 20:43:45 Ik ben blij want ga het zondag gelijk gebruiken yeah!
TT Just 4 Him. |
Dick |
Geplaatst - 07/01/2011 : 15:08:16 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door corvdh
Misschien wisten jullie dit al maar ik ontdek zojuist dat het mogelijk is om een multipad te starten via een registratie.
Hoe doe ik dit:
Maak bijvoorbeeld 3 registraties aan (1, 2, 3) Nu wil ik een multipad bij registratie 2 laten starten. Ik selecteer registratie 2, vervolgens druk ik gelijktijdig op select en op 1 of meer multipad knoppen. Nu sla ik registratie 2 opnieuw op, de sync start functie word mee opgeslagen onder registratie 2. Wanneer ik tijdens het spelen naar registratie 2 ga en dan een akkoord indruk start de multipad zonder dat ik mijn handen van de toetsen hoef te halen.
Heb je ook nog een leuke tip plaats deze dan in dit topic.
Nou ik ben wel blij, misschien kunne we deze topic erin houden, want ik speel al een aardig tijdje T3 en nu T4, maar ik heb er over zitten denken en zoeken, maar dit heeft me wel geholpen. Thx very much... en ik hoop dat als we wat uitvinden, dat we dat delen. Fijn voor degenen die zoiets nog niet wisten...en een reminder voor degenen die het al wisten!!!
Groetjes, Dick
|
Ruud |
Geplaatst - 06/01/2011 : 21:08:50 Dag Jaap,
De Multipad Jodel die je noemt heeft niets met mijn bestanden te maken. Deze hoort bij de Alpen Voices en verwijst naar specifieke klanken uit het Alpen Voice-pakket.
De Alpen-registraties verwijzen daar ook naar en als de klanken niet (op de juiste plaats) zijn geladen functiuoneert het niet. Bij jou moet dat het geval zijn, omdat de Multipad Jodel het niet doet en er Empty bij de Right-selecties wordt weergegeven.
De oplossing is vrij eenvoudig. Je zult de Alpen-Voices moeten laden (die je het best op de HD kunt hebben staan). Dit doe je via Voice Creator en vervolgens Library Load. Zoek de map van de Alpen Voices op (map kan zijn: HD-SE-T3) en selecteer deze. Vervolgens de map Alpen Voices selecteren. Dan staat er 1 bestand in met de naam Alpen Party selecteer deze en na een eventuele bevestigingsvraag of klanken mogen worden overschreven, die je met OK kunt beantwoorden, worden de klanken geladen. Daarna zullen de verwijzingen het moeten doen.
Groet, Ruud |
Tyrooster |
Geplaatst - 06/01/2011 : 19:40:38 @ Ruud, Op mijn Oostendorp usb stick staan (stonden) alpenregistraties voor T3, Multipads Jodel enz. maar allemaal lege verwijzingen. De jodel blijft absoluut stil. Er worden voices op Right 1 en right 2 genoemd die heten Empty 029 enz. Ik heb veel naar mijn HD gekopieerd en verplaarst. Kan het zijn dat ik bijvoorbeeld de voicebestanden en de verwijzing in de registraties uit elkaar heb getrokken en dat het daarom niet werkt. Ik was eigenlijk wel blij met wat alpenmuziek. Maar nog even niks dus.
Groeten,
Jaap Tyros4fun |
Ruud |
Geplaatst - 06/01/2011 : 11:35:29 Oeps... De bekende klok en de klepel dus. Dan ben ik abuis en zat ie alleen bij de T3, waarvoor het ook gemaakt is. De bestanden zelf heb je dan in ieder geval wel.
Te downloaden is de dvd niet.
Groet, Ruud |