Auteur |
Onderwerp |
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 04/01/2011 : 23:49:45
|
Misschien wisten jullie dit al maar ik ontdek zojuist dat het mogelijk is om een multipad te starten via een registratie.
Hoe doe ik dit:
Maak bijvoorbeeld 3 registraties aan (1, 2, 3) Nu wil ik een multipad bij registratie 2 laten starten. Ik selecteer registratie 2, vervolgens druk ik gelijktijdig op select en op 1 of meer multipad knoppen. Nu sla ik registratie 2 opnieuw op, de sync start functie word mee opgeslagen onder registratie 2. Wanneer ik tijdens het spelen naar registratie 2 ga en dan een akkoord indruk start de multipad zonder dat ik mijn handen van de toetsen hoef te halen.
Heb je ook nog een leuke tip plaats deze dan in dit topic.
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 05/01/2011 : 17:25:16
|
toppie tip!
TT Just 4 Him. |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 05/01/2011 : 17:44:57
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door corvdh
Misschien wisten jullie dit al maar ik ontdek zojuist dat het mogelijk is om een multipad te starten via een registratie. .... Heb je ook nog een leuke tip plaats deze dan in dit topic.
Kende de tip al, maar altijd interessant voor nog niet kenners. Of je dit topic mag gebruiken om meer leuke tips te plaatsen, is meer iets voor een admin/moderator om te beslissen.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 05/01/2011 : 21:04:09
|
Volgens mij is dit op de T3 ook al. Maar tips zijn altijd welkom, het zijn uiteindelijk T4 gerelateerde onderwerpen.
Grt. Frans T3-xxl |
Bewerkt door F.van Holten op 05/01/2011 21:08:58 |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 05/01/2011 : 21:11:55
|
citaat: Of je dit topic mag gebruiken om meer leuke tips te plaatsen, is meer iets voor een admin/moderator om te beslissen.
Waarom zou dit niet mogen dan
citaat: Volgens mij was dit op de T3 ook al.
Dat weet ik niet, ik had hier voor een Tyros2. Ik dacht dat dit een nieuwe functie was in de Tyros4.
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 05/01/2011 : 21:18:30
|
Op mijn T3 kan ik hetzelfde doen, wist ik ook niet maar via dit forum was ik er een tijd terug achter gekomen.
Grt. Frans T3-xxl |
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 06/01/2011 : 00:11:53
|
Bedankt voor deze tip! Dit wist ik nog niet... sterker nog, verbaasde mij erover dat het niet mogelijk leek!
Download hier mijn Tyros-songs... |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 06/01/2011 : 08:41:45
|
Degene die zijn/haar Tyros3 of Tyros4 bij Oostendorp hebben gekocht, hebben als het goed is ook mijn Workshop-dvd ontvangen. *** sorry, correctie: kennelijk alleen bij de T3 geleverd.***
Daarop laat ik zien hoe dit werkt en als je mijn workshopbestanden hebt gedownload (of op usb-stick bij de Tyros hebt ontvangen), zou je de registratiebank "Jodel" eens kunnen proberen. In Reg3 en Reg5 wordt de syncstart van de Multipad toegepast.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 06/01/2011 11:39:19 |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 06/01/2011 : 10:55:45
|
Euh Ruud, ik heb bij Oostendorp gekocht, wel usb-stick maar geen workshop DVD gezien. Kan ik die ook downloaden ?
Yep hij is er, de ontdekkingstocht is begonnen ...... |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 06/01/2011 : 11:35:29
|
Oeps... De bekende klok en de klepel dus. Dan ben ik abuis en zat ie alleen bij de T3, waarvoor het ook gemaakt is. De bestanden zelf heb je dan in ieder geval wel.
Te downloaden is de dvd niet.
Groet, Ruud |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 06/01/2011 : 19:40:38
|
@ Ruud, Op mijn Oostendorp usb stick staan (stonden) alpenregistraties voor T3, Multipads Jodel enz. maar allemaal lege verwijzingen. De jodel blijft absoluut stil. Er worden voices op Right 1 en right 2 genoemd die heten Empty 029 enz. Ik heb veel naar mijn HD gekopieerd en verplaarst. Kan het zijn dat ik bijvoorbeeld de voicebestanden en de verwijzing in de registraties uit elkaar heb getrokken en dat het daarom niet werkt. Ik was eigenlijk wel blij met wat alpenmuziek. Maar nog even niks dus.
Groeten,
Jaap Tyros4fun |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 06/01/2011 : 21:08:50
|
Dag Jaap,
De Multipad Jodel die je noemt heeft niets met mijn bestanden te maken. Deze hoort bij de Alpen Voices en verwijst naar specifieke klanken uit het Alpen Voice-pakket.
De Alpen-registraties verwijzen daar ook naar en als de klanken niet (op de juiste plaats) zijn geladen functiuoneert het niet. Bij jou moet dat het geval zijn, omdat de Multipad Jodel het niet doet en er Empty bij de Right-selecties wordt weergegeven.
De oplossing is vrij eenvoudig. Je zult de Alpen-Voices moeten laden (die je het best op de HD kunt hebben staan). Dit doe je via Voice Creator en vervolgens Library Load. Zoek de map van de Alpen Voices op (map kan zijn: HD-SE-T3) en selecteer deze. Vervolgens de map Alpen Voices selecteren. Dan staat er 1 bestand in met de naam Alpen Party selecteer deze en na een eventuele bevestigingsvraag of klanken mogen worden overschreven, die je met OK kunt beantwoorden, worden de klanken geladen. Daarna zullen de verwijzingen het moeten doen.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 06/01/2011 21:13:39 |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 07/01/2011 : 15:08:16
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door corvdh
Misschien wisten jullie dit al maar ik ontdek zojuist dat het mogelijk is om een multipad te starten via een registratie.
Hoe doe ik dit:
Maak bijvoorbeeld 3 registraties aan (1, 2, 3) Nu wil ik een multipad bij registratie 2 laten starten. Ik selecteer registratie 2, vervolgens druk ik gelijktijdig op select en op 1 of meer multipad knoppen. Nu sla ik registratie 2 opnieuw op, de sync start functie word mee opgeslagen onder registratie 2. Wanneer ik tijdens het spelen naar registratie 2 ga en dan een akkoord indruk start de multipad zonder dat ik mijn handen van de toetsen hoef te halen.
Heb je ook nog een leuke tip plaats deze dan in dit topic.
Nou ik ben wel blij, misschien kunne we deze topic erin houden, want ik speel al een aardig tijdje T3 en nu T4, maar ik heb er over zitten denken en zoeken, maar dit heeft me wel geholpen. Thx very much... en ik hoop dat als we wat uitvinden, dat we dat delen. Fijn voor degenen die zoiets nog niet wisten...en een reminder voor degenen die het al wisten!!!
Groetjes, Dick
|
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 07/01/2011 : 20:43:45
|
Ik ben blij want ga het zondag gelijk gebruiken yeah!
TT Just 4 Him. |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 08/01/2011 : 13:32:46
|
Onder dit kopje Tips & Trucs, wilde ik nog even deze link onder de aandacht brengen, een leuke instructie video voor het instellen van de T4, op het gebied van de splitpoints..
http://www.youtube.com/user/Keyboardseminare
Groetjes, Dick
|
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 08/01/2011 : 15:06:46
|
Hoi Dick,
Had je zeker nog niet op mijn site gevonden? Staat welliswaar onder Tyros2, maar bijna alles wat daar staat gaat ook op voor de Tyros 3 en 4. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Onderwerp |
|