O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Tyros Croma |
Geplaatst - 27/01/2011 : 10:55:52 Hallo T4 spelers. Graag had ik in contact gekomen met muzikanten, die ervaring hebben met een tyros cromatiek (knoppenklavier). Ik ben een fervent accordeonist en zou graag willen overstappen op de T4 cromatiek. |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Ronny |
Geplaatst - 17/02/2015 : 11:33:30 Dag Gust,
Eerst en vooral denk ik dat je best die vraag bij overige onderwerpen zou stellen.
Maar om toch op uw vraag te antwoorden ; Ik heb ook nog een ms10(oud van 1994) en heb in de tijd nog eens van die contactstrips voor de bassen besteld in een muziekzaak die dit dan waarschijnlijk bij de hoofdverdeler in Belgie verkregen heeft. NB/ is wel al 15 jaar geleden.
Muzikale groeten, Ronny |
gust |
Geplaatst - 16/02/2015 : 21:50:29 beste zou iemand mij kunnen helpen met contact veertjes voor een solton ms10 grts gust |
gust |
Geplaatst - 16/02/2015 : 21:48:55 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ronny
Hallo, eerst en vooral ook welkom op het forum!
Ook ik ben gewoon te spelen op een accordionklavier (sinds 1972) MAAAAAAAAAR ik heb 4 jaar geleden besloten om pianoklavier te gaan leren (psr 3000) en de reden hiertoe was enkel en alleen omdat het veeeeeeeeeel te veeeeeel geld was dat je moest bijleggen om een keyboard te laten ombouwen of je was gebonden aan een merk.
Ik ben intussen (al zeg ik het zelf) al redelijk opgeschoten met het pianoklavier (nu tyros 3).
Als het een probleem wordt en ik er niet uit geraak op de pianotoetsen dan heb ik volgende oplossing; Ik heb mijn oude solton ms 10 chromatiek(intussen al 15 jaar oud en toen ook al 140000 BF)verbonden via midi en verder spelen maar!! Ben nu heeeeel tevreden dat ik de soltoon nooit heb verkocht.
Groeten, Ronny
|
Ruud |
Geplaatst - 06/03/2011 : 13:05:39 Ja hoor Yamahaman.
Als je de forumonderwerpen volgt/leest heb je eigenlijk al het antwoord op je vraag. Zoals bekend gewoon welkom voor vragen, oplossingen, wetenswaardigheden, kennis- en informatie delen etc. Weet alleen wel dat we te gast zijn bij firma Oostendorp en dat daarom verwijzingen naar andere dealers niet gepast is.
Ik vind daarnaast de rode letters op dit forum wel meevallen.
Groet, Ruud |
Yamahaman |
Geplaatst - 06/03/2011 : 12:31:47 Wat een rode letters....! Als ik een KB bij een andere dealer koop, ben ik dan wel gewenst op dit forum? |
johanleo |
Geplaatst - 05/03/2011 : 20:01:57 Ik zag de cromaticover bij de ontwikkelaar ***************. Geen discussie: het is een toestel dat bovenop het toetsenbord geplaatst wordt. Dit maakt het mogelijk een nieuw keyboard te kopen: de vromaticover is een éénmalige kost. Je oude toetsenbord blijft origineel, en makkelijk verkoopbaar !!!
johan
Edit mod. : Verwijzingen naar dealers zijn ongepast/niet toegestaan |
Ben |
Geplaatst - 31/01/2011 : 12:04:44 Jonny die website had ik al gezien en dit is dus een chromatic inbouw klavier . Het staat zelfs bovenaan de website.
Dit is dus GEEN chromaticover. Als je op de foto's van de chromaticover website had gekeken dan had je de toetsen onder de chromaticover kunnen zien zitten.
Zeg dan meteen dat je inbouwen wil.
Maar goed ik stop er nu mee want je wil blijkbaar toch niets van me aannemen.
Succes!
Gr. Ben |
F.van Holten |
Geplaatst - 31/01/2011 : 11:46:45 Johnny Ik hoor heel graag je bevindingen als je gespeeld heb. Vooral naar de "handenpositie" eerst verticaal en nu horizontaal.
Grt. Frans T3-xxl |
Tyros Croma |
Geplaatst - 31/01/2011 : 11:18:19 Verwijzing verwijderd
Op deze site kunnen jullie zien dat de cromatic cover netjes is ingebouwd en niet over het klavier is geplaatst.
Grtz,
Johnny
Edit mod. : Verwijzingen naar andere dealers zijn ongepast/niet toegestaan |
Ben |
Geplaatst - 31/01/2011 : 09:45:30 Hallo Jonny, Je hebt dus duidelijk niet op de website www.chromaticover.com gekeken ,dan had je namelijk gezien dat de chromaticover dus wel over de toetsen word geplaatst.
Hij heet niet voor niets. chromaticover
Als je inbouw laat doen krijg je gewoon een origineel chromatic knoppen paneel geplaatst en dus niet de chromaticover. Ik zeg het nogmaals , als je inbouw laat doen moet je als je in de toekomst een ander keyboard wil kopen weer de boel laten ombouwen, en met de chromaticover plaats je die gewoon over de toetsen van het nieuwe keyboard en klaar is kees.
Maar goed je moet het uiteraard zelf weten wat je gaat doen.
Groetjes Ben |
Tyros Croma |
Geplaatst - 31/01/2011 : 09:12:21 Bedankt voor de leuke reacties. Jullie maken het mij wel moeilijk om een keuze te maken, T4 origineel laten of hem "naar de knoppen" helpen, zoals Heiko beweert. Ik heb mij al geïnformeerd hoe dat zo een ombouw gebeurd. Het NIET zo dat de cromatic cover los over het klavier wordt geplaatst, maar dat het klavier er uit wordt gehaald en de knoppenversie erin geplaatst. Ik heb intussen een afspraak met een cromitic speler om zelf eens te proberen.Ik ben eens benieuwd, vooral wat de aanslaggevoeligheid betreft. Ik hou jullie op de hoogte.
Muzikale groeten,
Johnny |
Ben |
Geplaatst - 30/01/2011 : 17:37:14 Hoi Guus,
Er bestaan zeker accordeons waar midi ingebouwd zit af fabriek. Alleen betaal je tegenwoordig voor een goede accordeon een prijs die hoger is dan die van de tyros 4. De accordeon van John Woodhouse was ook een elektronische accordeon en als ik me niet vergis ook nog eens speciaal voor hem gebouwd.
Het is inderdaad mogelijk om de chromaticover los onder de tyros te gebruiken zoals jij zegt maar als je chromatic accordeonist bent, heeft het geen zin om hem los te plaatsen. Je kan hem dan beter gebruiken waarvoor hij gemaakt is, enwel door hem over de toetsen van de tyros te leggen. Je hoeft daarvoor niets te slopen aan de tyros en de bediening is veel gemakkelijker dan.
Het is maar wat je wilt.
Groetjes Ben
|
guus |
Geplaatst - 30/01/2011 : 15:32:19 Zucht waar is de tijd gebleven met installaties zoals John Woodhouse.
Ik dacht dat een accordion tegenwoordig met midi is uitgevoerd waar je een expander midi module op aan kon sluiten, het probleem is natuurlijk dat je alleen general midi mogelijkheden hebt en niet de tyros mogelijkheden.
Ik zie dan ook dat de knoppencover als 2de klavier waarom inbouwen als deze los erbij gezet kan worden het is dan alleen midi aansluiten en muziek maken, dit bespaart extra gaten in de tyros enis weer verkoopbaar als orgineel.
Ik de foto's gezien ik denk dat dit mogelijk is om deze gewoon er naast of er onder als 2de keyboard.
Guus
Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven. |
Ben |
Geplaatst - 30/01/2011 : 11:03:53 Hoi Guus en Jaap,
Een Totter TM4-LUX midi systeem via Jo Lahoye uit Elsloo kost €1798,00 euro exclusief inbouw kosten (inbouwen duurt 1 werkdag ) deze kosten zijn gegarandeerd ook niet goedkoop. Een chromaticover kost ******** euro . Dit zijn prijzen uit 2010. Als je de tyros volledig wilt kunnen aansturen met je accordeon dan heb je zeker de Totter TM4-LUX nodig aangezien met de andere types niet alle functies kunnen worden bediend.
Dus goedkoper zal midi inbouw niet zijn.
link verwijderd
Groetjes Ben
Edit mod. : Dealer links en prijzen svp buiten dit forum houden |
guus |
Geplaatst - 30/01/2011 : 08:04:21 Dit houdt in dat je dik betaald voor een knoppencover.
Ja hij ligt er los op je zou beter je accordion midi kunnen maken en deze aansluiten op de Tyros.
Is goedkoper als een cover.
Als dit al beschreven is kan deze melding weg.
Guus
Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven. |