O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
laakies |
Geplaatst - 04/11/2012 : 11:01:54 Hallo,
Het volgende probleem is aan de orde:
Heb mijn Tyros voor enkele dagen afgesloten ivm het schilderen vd huiskamer.
Nadat ik alles weer heb aangesloten en de Tyros aangezet heb bleek dat de premium packs voices niet meer geladen werden.
Ben nu bezig alles opnieuw te installeren, maar hoe kan dit nu??
Zit er een interne battery voor het flash geheugen in de tyros die ik dan moet vervangen??
Of zijn er andere oorzaken van dit.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
laakies |
Geplaatst - 24/11/2012 : 22:57:09 Die slapeloze nachten vielen wel mee hoor ben blij dat de oorzaak gevonden is, da is toch het belangrijkste.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
muzikant |
Geplaatst - 24/11/2012 : 20:24:01 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
Maar eindelijk heb ik de fout gevonden waaraan dit probleem lag!!
Het lag aan mijn USB-Stick, deze bleef "hangen" zodoende kon de data niet goed weggeschreven worden.
De usb stick is netjes begraven in de klikko, en heb nu weer een nieuwe stick, en geen slapeloze nachten meer
Dus een nieuwe leer erbij, zoek de fouten niet alijd bij de Tyros zelf, maar ook bij je aangesloten randapparatuur.
Gr Toine
Die slapeloze nachten had je jezelf kunnen besparen, want die optie is wel degelijk genoemd. |
DWest |
Geplaatst - 24/11/2012 : 16:00:01 dat is mooi voor jou laakies, tis weer op orde met jou zaakies. fijn voor jou en iedereen, daar ging wel een paar uur met heen. zo zie je het kom altijd goed, en verzamel je altijd weer nieuwe moed. zo weet je allemaal wel eens niet hoe iets kan, en IK weet er nog te weinig van. dus ik heb niet zoveel kennis wat het leed kan verzachten, dan moet je nog heel veel jaren wachten. elke kennisdeling vindt ik een mooie hint, de groeten van DWdeSint.
DWest doet ook vandaag zn best.!!
DWff |
laakies |
Geplaatst - 24/11/2012 : 14:22:19 Hoi,
Daar ik de oorzaak van het probleem niet wist heb ik dagen niet kunnen slapen...
Maar eindelijk heb ik de fout gevonden waaraan dit probleem lag!!
Het lag aan mijn USB-Stick, deze bleef "hangen" zodoende kon de data niet goed weggeschreven worden.
De usb stick is netjes begraven in de klikko, en heb nu weer een nieuwe stick, en geen slapeloze nachten meer
Dus een nieuwe leer erbij, zoek de fouten niet alijd bij de Tyros zelf, maar ook bij je aangesloten randapparatuur.
Gr Toine
laakies |
Geplaatst - 18/11/2012 : 12:39:27 Hoi allemaal.
Het gaat nu al weer 5 dagen goed zonder de laad problemen.
Alles werkt nu weer zoals het hoorde te zijn, alle premium-packs en overige voices laden nu zonder problemen.
Wat de oorzaak is/was weet ik helaas nu nog niet...
Ben momenteel wel telkens benieuwd als ik de Tyros opgestart heb of de voices geladen zijn.
Gr Toine
laakies |
Geplaatst - 14/11/2012 : 21:46:00 Hoi,
Thanks allemaal voor het meedenken....
Tot nu toe sinds 2 dagen staat er alles nog steeds op.
Alle premium-packs, en een hoop extra custom voices.
Ik ben benieuwd of dit nu zonder foutmeldingen blijft staan, anders ga ik als een gek bij mijn dealer een nieuwe flashcard halen (is toch nog garantie) neem ik aan.
Ben hier nu bijna een week mee aan het donderjagen en begin dat een beetje beu te worden, stel je voor als je een optredentje hebt en je voices worden niet of maar gedeeltelijk geladen.....
Hopelijk wordt dit topic niet meer vervolgd...
Gr Toine
theplayer |
Geplaatst - 13/11/2012 : 15:43:49 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten Misschien zijn ze geinfecteerd, op de een of andere manier ??
Dat zal niet zo snel gebeuren. Er zijn virussen die reageren op windows, mac en android, maar iemand zal niet zo snel een virus maken dat reageert op het besturingssysteem van een Tyros. Daar zijn er te weinig voor. Ik denk eerder dat een controlle van het Flashgeheugen iets opleverd. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
F.van Holten |
Geplaatst - 13/11/2012 : 15:17:59 Toine
Als je nu aleen de laaste 3 packs installeerd, en die andere 6 niet, wat gebeurd er dan ? Misschien zijn ze geinfecteerd, op de een of andere manier ??
Suc6 Frans
|
laakies |
Geplaatst - 12/11/2012 : 21:13:29 Hoi,
Nee, maar alle stopkontakten zitten wel aangesloten met een aardlek schakelaar.
Overgins zie ik hier het probleem niet in zitten, daar ik nog nooit dit probleem heb gehad met de Tyros 2,3, en 4.
De Tyros 4 heb ik vanaf de release hetzelfde aangesloten staan in de huiskamer en daar is niets aan veranderd.
ik begin er aan te denken dat het flash geheugen gewoon defekt is....
Heb ondertussen de 3 packs weer geinstalleerd, en zal morgen avond de tyros weer opstarten en dan maar weer zien wat er gebeurd.....
wordt vervolgd.....
Gr Toine
forum yamaha tyros4 |
Geplaatst - 12/11/2012 : 19:53:50 Beste tyros gebruikers is uw tyros voorzien van een randgeaard stopkontakt???
F.van Huut |
laakies |
Geplaatst - 12/11/2012 : 18:30:40 Hoi,
Nou ik dacht dat het opgelost was..... niet dus.
Ik start net mijn Tyros weer op en zie dat 3 premium-packs weer niet geladen zijn ( not found met wel de goede pictogrammetjes.)
Dit is toch een serieus probleem aan het worden, ligt het aan het flash geheugen of waaraan kan dit nu liggen???
6 premium-packs worden wel geladen en de laatste 3 premium-packs niet.
Ik ga alsnog vanavond deze laatste drie opnieuw installeren voordat ik kontakt ga opnemen met mijn lokale dealer want ik weet bij god niet meer waar het aan kan liggen deze fout.
Gr Toine
laakies |
Geplaatst - 11/11/2012 : 12:55:17 Hoi,
In zoverre is het opgelost:
Ik heb alles opnieuw geinstalleerd, en tot nu toe zijn al mijn custom voices weer beschikbaar.
Wat het probleem is/was weet ik nu nog niet.
zal wel een kinderziekte zijn van de Tyros 4
Gr Toine
muzikant |
Geplaatst - 11/11/2012 : 12:02:39 En...zit DE oplossing hier bij of is het probleem niet actueel meer. |
F.van Holten |
Geplaatst - 06/11/2012 : 15:30:24 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bonfire
ik heb het ook al een paar keer aan de hand gehad......."sounds not found" of zoiets krijg je dan op de plek waar normaal de naam van de voice op het display staat......ik heb een vermoeden dat er een "gekregen" voice bij zit die niet goed geladen is (wat soms ook aangegeven wordt) en die de hele handel door de war gooit......
Ton Je slaat de beroemde spijker op z,n kop
Suc6 Frans
|
muzikant |
Geplaatst - 06/11/2012 : 12:28:43 Als het specifiek met de premium pack voices gebeurt lijkt het voor de hand te liggen dat de autorisatie via de usb-stick uitblijft. |