Auteur |
Onderwerp |
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 04/11/2012 : 11:01:54
|
Hallo,
Het volgende probleem is aan de orde:
Heb mijn Tyros voor enkele dagen afgesloten ivm het schilderen vd huiskamer.
Nadat ik alles weer heb aangesloten en de Tyros aangezet heb bleek dat de premium packs voices niet meer geladen werden.
Ben nu bezig alles opnieuw te installeren, maar hoe kan dit nu??
Zit er een interne battery voor het flash geheugen in de tyros die ik dan moet vervangen??
Of zijn er andere oorzaken van dit.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 04/11/2012 : 11:47:20
|
Hallo Hans,
Heel vreemd. Ik heb dat nog niet eerder gehoord of meegemaakt. Ik heb al eerder mijn Flash Memory een tijdje buiten het keyboard bewaard en alles stond er nog gewoon op en werd geladen.
Kun je zien of de voices/waves nog wel op de Flash Memory kaart staan? Of ben je al klaar met herinstalleren.
Groet, Ruud |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 04/11/2012 : 12:16:00
|
Hoi Ruud,
Toine is de naam
Ik heb ondertussen het flash geheugen geformateerd, en alle packs staan er nu weer (bijna) op.
Ik vindt dit ook vreemd, ik zal vd week de stroomkabel er weer eens afhalen voor een (werk)dag en dan kijken wat ie doet.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 04/11/2012 : 18:45:48
|
Hoe ik aan Hans kwam weet ik ook niet. Sorry Toine.
Groet, Ruud |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 05/11/2012 : 12:46:27
|
Hallo Toine. Een kleine vraag: gebruik je een flash memorycard van Yamaha of een andere? mvg Jan |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 05/11/2012 : 18:46:08
|
Hoi,
Het is de orginele Yamaha Flashcard van 1024 mb
Ik start zojuis de Tyros op, en als ik de expansionbank oproep krijg ik de melding in de eerste 6 pagina's "not found" en wel het goede icoontje erbij.
De overige 7 pagina's zijn wel juist geladen met de packs.
Ik ga nu nog een keer alles formateren, en ga alles nog een keer installeren vanaf de HD Tyros.
Gr Toine
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 05/11/2012 : 19:11:39
|
Hoi Toine
Ik heb hetzelfde gehad met de T3, en T4. (Met de T3 meerdere malen) De oorzaak zat dan in een paar geladen UVN voice,s, na deze vewijderd te hebben, kon ik weer de packs herladen. De pakcs stonden er wel in maar werden even niet herkent. Misschien heb je hier wat aan.
Suc6 Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 05/11/2012 19:18:59 |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 05/11/2012 : 23:25:53
|
In aanvulling op het verhaal van Frans zou het goed kunnen dat bij het kopiëren enkele bestanden corrupt zijn geraakt. Zelf zet ik altijd bestanden direct van usb-stick in de flash memory om deze reden. Probeer het eens zou ik zeggen. mvg Jan |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 06/11/2012 : 11:05:45
|
ik heb het ook al een paar keer aan de hand gehad......."sounds not found" of zoiets krijg je dan op de plek waar normaal de naam van de voice op het display staat......ik heb een vermoeden dat er een "gekregen" voice bij zit die niet goed geladen is (wat soms ook aangegeven wordt) en die de hele handel door de war gooit...... |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 06/11/2012 : 11:34:05
|
Over het algemeen krijg je de "Not Found-melding" op het moment dat een Custom Voice of Premium Voice is toegekend aan een positie binnen de Expansion-bank, maar de Wav behorend bij die Voice niet meer op de Flashcard staat. Vergelijkbaar met het laden vanaf USB-stick op de T3 en vervolgens de USB-stick niet meer in het keyboard hebben bij het opstarten.
Ik denk dat in het geval van Toine de eerste zes pagina's verwijzen naar wav's die niet meer op de Flashcard stonden na het formatteren en herinstalleren.
Het is mij niet bekend of overkomen dat een corrupte file alle andere verwijzingen in de war gooit. Het verplaatsen of verwijderen van bestanden kan dat wel veroorzaken.
Groet, Ruud |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 06/11/2012 : 12:28:43
|
Als het specifiek met de premium pack voices gebeurt lijkt het voor de hand te liggen dat de autorisatie via de usb-stick uitblijft. |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 06/11/2012 : 15:30:24
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bonfire
ik heb het ook al een paar keer aan de hand gehad......."sounds not found" of zoiets krijg je dan op de plek waar normaal de naam van de voice op het display staat......ik heb een vermoeden dat er een "gekregen" voice bij zit die niet goed geladen is (wat soms ook aangegeven wordt) en die de hele handel door de war gooit......
Ton Je slaat de beroemde spijker op z,n kop
Suc6 Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 06/11/2012 18:32:23 |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 11/11/2012 : 12:02:39
|
En...zit DE oplossing hier bij of is het probleem niet actueel meer. |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 11/11/2012 : 12:55:17
|
Hoi,
In zoverre is het opgelost:
Ik heb alles opnieuw geinstalleerd, en tot nu toe zijn al mijn custom voices weer beschikbaar.
Wat het probleem is/was weet ik nu nog niet.
zal wel een kinderziekte zijn van de Tyros 4
Gr Toine
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 12/11/2012 : 18:30:40
|
Hoi,
Nou ik dacht dat het opgelost was..... niet dus.
Ik start net mijn Tyros weer op en zie dat 3 premium-packs weer niet geladen zijn ( not found met wel de goede pictogrammetjes.)
Dit is toch een serieus probleem aan het worden, ligt het aan het flash geheugen of waaraan kan dit nu liggen???
6 premium-packs worden wel geladen en de laatste 3 premium-packs niet.
Ik ga alsnog vanavond deze laatste drie opnieuw installeren voordat ik kontakt ga opnemen met mijn lokale dealer want ik weet bij god niet meer waar het aan kan liggen deze fout.
Gr Toine
|
|
forum yamaha tyros4
New Member
44 berichten |
Geplaatst - 12/11/2012 : 19:53:50
|
Beste tyros gebruikers is uw tyros voorzien van een randgeaard stopkontakt???
F.van Huut |
|
|
Onderwerp |
|