O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
forum yamaha tyros4 |
Geplaatst - 08/02/2013 : 18:05:26 http://www.youtube.com/watch?v=nK73oqj4lSU
Kan iemand mij uitleggen hoe deze organist de klanken van het wersi orgel in zijn tyros 4 heeft aangebracht? De uitvoering van deze gespeelde besame mucho, is eksakt wat ik op een bandje heb staan van Klaus Wunderlich. Dank u wel voor uw hulp. Fred
F.van Huut |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
New in town |
Geplaatst - 06/04/2013 : 19:18:27 Welkom op ons forum, Maurice.
Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt. En veel succes met je keyboardspel.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
morelke |
Geplaatst - 06/04/2013 : 19:12:08 Goed gezien Laakies , wij zijn allemaal hier om ons te vermaken en om onze hobby te delen hoe en op welk manier het gebeurd moet elk zijn deel uitmaken. Ik ben begonnen als leek in december 2011 en dankzij Rico heb ik de smaak en de virus van keyboards gekregen. Ik heb veel zelf gezocht hoe het kan en hoe ik het prettig kan maken omdat ik een oude Roland E-30 had die dertig jaar lang op mij stond te wachten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat Rico mij veel heeft geholpen. Natuurlijk is hij de enige niet, maar hier gaat het wel over Rico. Ik kan niet onrecht verdragen en daarom heb ik Rico verdedigd, maar was dat iemand anders dat had ik het ook gedaan. Iedereen doe het op zijn manier en muzikanten amateurs of niet moeten elkander helpen en niet kritiseren. Men kan altijd iemand vinden die beter is maar Rico is voor mij de topper, niet omdat hij mijn vriend is maar omdat hij een recht persoon is en iedereen helpt zonder te kijken naar zijn kleur. Zo, ik hoop dat iedereen nu begrijpt dat wij hier zijn niet om slecht criticus te geven maar wel om constructieve criticus. Ik vergeet dit incident en hoop dat wij allemaal vrienden worden of wij 50 jaar spelen (ik heb veel respect voor mensen die lang ondervinding hebben) of pas een paar maanden. Beste groeten aan iedereen, ik ben hier nieuw, mijn naam is Maurice, heb 63 jaar en woon in Brussel, België. |
laakies |
Geplaatst - 06/04/2013 : 18:54:22 Volgens mij Rico is iedereen een beetje jaloers op jouw performance.
C, D, of F maakt mij nie uit, het is een lust om te zien hoe Rico van zijn hobby geniet.
Ikke wel in ieder geval,
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Rico |
Geplaatst - 06/04/2013 : 17:52:48 lolllll moet zo lachen hier waarschijnlijk als je de showbink uit hangt mag je niet in C spelen denk das voor beginners heheheh.... |
Soneg |
Geplaatst - 06/04/2013 : 17:50:47 Is transponeren verboden dan ??..
Soryt |
Rico |
Geplaatst - 06/04/2013 : 17:47:00 Lolll hey hasp
Je heb helemaal gelijk wat je met een transpose knop niet allemaal kunt doen :)))
Fijn weekend
|
hasp |
Geplaatst - 06/04/2013 : 17:27:22 Ach, als iemand de showbink uit wil hangen op You Tube laat 'm dan lekker z'n gang gaan. Kijk b.v. eens hier naar:
http://www.youtube.com/watch?v=vem_BAb6bYA&list=RD02NMZb00rHJXo
Hij zit in C te spelen, maar ik hoor het nummer in F, om nog maar niet te spreken van het verschil tussen wat ik hoor en wat ik hem zie doen. |
DWest |
Geplaatst - 06/04/2013 : 16:13:38 iemand bekritiseren gaat de meeste mensen goed af. vind ik prima,maar doe het dan wel een beetje in positieve zin. één ding weet ik wel,Rico is geen gogelaar, maar er zijn genoeg mensen die denken, hoe doet hij dat nou? ook al zou je het zoals hij het doet willen, dan is het niet gezegd dat je het zomaar kan. Daarom,Speel met plezier en ieder op zn eigen manier.!!! Dus, de meningen zijn verdeeld, Rico ik hoop dat je nog heel lang speelt.
Oost of West iedereen doet zn Best.
DWff |
Rico |
Geplaatst - 06/04/2013 : 15:14:56 Hoi allemaal ik bedank bij deze iedereen voor alle Feedback :)
Ik speel met midi ik heb dit al eens vertelt maar doe het nog een keer omdat een style zich herhaalt, midi doet dat niet. Ik speel overigens ook graag met styles ook daar staan op YT voorbeelden van
je heb maar twee handen dat is alles wat je kan doen en die gebruik ik dan ook :) Voor mij ligt het vaak aan het nummer de een liever midi en de ander gewoon met een style
Het wordt live gebruikte ik eigenlijk voor het feit dat wat je mij ziet spelen dat ik dat ook daadwerklijk doe Het wordt live klopt niet in vele zinnen want het is uiteraard altijd live tenzij het achteraf ge-edited is
Of je nu met een band, midi, style of backingtrack speelt dat maakt niets uit Want die zeggen niets over je speelstyle
Vriendelijke Groet Rico :) |
F.van Holten |
Geplaatst - 06/04/2013 : 12:22:03 Hallo allen
Ik volg al een tijdje dit topic, eigenlijk word er geen onvertogen woord gezegd, alleen oprechte meningen gegeven.
Dat Morelke bijstand verleend aan Rico, siert hem ten dele, en alleen tegenover Rico maar om nu gelijk te beginnen met " goed uit je ogen kijken / oppassen wat je schrijft / 1 a 2 zonnenbrillen opzetten" doet dit topic weinig goeds.
Vooral de openingszin is al gelijk pakkend, en niet nodig.
Jammer
Voor mij einde topic, en voor @Morelke succes met u studie bij Rico.
Grt. Frans
|
T-Rossie |
Geplaatst - 06/04/2013 : 12:06:58 Hihi.. de leeftijd loopt blijkbaar niet mee in het profiel. Ik heb 'm aangepast want de tijd tikt door Ja ik ben nog maar zo jong!
|
New in town |
Geplaatst - 06/04/2013 : 11:49:24 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Welnu ik speel nog maar 50 jaar
Dat is wel grappig, Roel speelde al muziek voordat hij geboren was...
Die was der vrog bej...
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
laakies |
Geplaatst - 06/04/2013 : 11:42:41 Ben jij al zo oud Roel??
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
T-Rossie |
Geplaatst - 06/04/2013 : 10:49:05 Zo Morelke... je speelt al een jaar! Welnu ik speel nog maar 50 jaar en moet je daarom gelijk geven in alle opmerkingen die je plaatst.
Rico heeft zijn methode al toegelicht, maar mijn visie/mening is denk ik ook wel duidelijk. Ik wil het hier graag bij laten. |
Ruud |
Geplaatst - 06/04/2013 : 09:44:18 Ik hoop niet dat er weer een pro of contra midifiles-discussie oplaait. Ik verzoek Rico, als hij dat wil, zelf toe te lichten hoe hij te werk gaat. Dit om te voorkomen dat er allerlei aannames worden gedaan. Vooral het "alles live" bij meespelen met midifile graag toelichten, want daar dreigt de verwarring te ontstaan.
Groet, Ruud |