Auteur |
Onderwerp |
forum yamaha tyros4
New Member
44 berichten |
Geplaatst - 08/02/2013 : 18:05:26
|
http://www.youtube.com/watch?v=nK73oqj4lSU
Kan iemand mij uitleggen hoe deze organist de klanken van het wersi orgel in zijn tyros 4 heeft aangebracht? De uitvoering van deze gespeelde besame mucho, is eksakt wat ik op een bandje heb staan van Klaus Wunderlich. Dank u wel voor uw hulp. Fred
F.van Huut |
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 08/02/2013 : 20:00:30
|
Er zijn zeer goede organ packs (klanken) te koop voor de Tyros4. De eerlijkheid gebiedt me te melden dat het filmpje naar mijn idee niet is wat het lijkt/ hoe het klinkt
Wat ik merkwaardig vind: 1. Er loopt geen style, noch op de Tyros4 noch op de Roland. Er loopt wel iets op de PC. 2. De glides zijn niet te maken op de Tyros zonder het pitch wheel te gebruiken. 3. Er worden geen breaks, fill-ins, synchro stops en endings gedrukt maar ze zijn er wel. 4. Klanken veranderen 'spontaan' zonder dat er wat gekozen wordt. 5. De bas loopt niet volgens de accoorden op de T4 6. Styles veranderen ook 'spontaan' 7. De glide vanaf onderen begint ver voorbij de keyb.split... niks van te horen
Samengevat : Ik heb mijn bedenkingen over de video en de bron van de klanken. ..... sorry
Update: Gevonden een midifile die verdacht veel lijkt op het 'gespeelde' zie http://tmfonline.com/catalogue/midi/detailed/12138/ |
Bewerkt door T-Rossie op 08/02/2013 20:04:00 |
|
|
Rico
Junior Member
64 berichten |
Geplaatst - 08/02/2013 : 20:36:43
|
Beste Fred,
Deze klanken kun je kopen en dan laden in een flash memory ! Als je daar info over wil dan zou ik De firma oostendorp daar overaan spreken dan kunnen ze jou zo verder helpen :)
Hi T Rossie, Dat arrangement is door tmf voor mij geschreven en beschikbaar voor iedereen Ik werk samen met TMF
Ik heb dit zelf verandert met mijn klanken zo dat het nog beter klinkt ik speel met midi daar dit niet op deze manier is te doen met een style althans niet zo, alles is live wat ik doe
Misschien als je even verder kijkt op mijn channel dan krijg je misschien een betere indruk :)
Klanken veranderen niet spontaan want ik speel met 4 registraties en twee keyboards Dus ik zou zeggen kijk nog een keer goed En als je de rest van de videos ziet dan snap je uiteindelijk zelf ook wel dat het allemaal live en echt is Ga namelijk niet zitten faken achter twee wereld keyboards lijkt me een beetje vreemd :)
Vriendelijke Groet Rico |
|
|
Rico
Junior Member
64 berichten |
Geplaatst - 08/02/2013 : 21:04:14
|
Beste Fred,
Die file kun je aanschaffen bij TMF Op de link die T Rossie Vermeld heeft Kosten zijn 10,12
Groetjes Rico |
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 08/02/2013 : 23:12:41
|
Rico,gewoon zo door blijven gaan, ik als leek, vind het een feest en spontaan. ik blijf mn eigen verbazen hoe je het flikt. ik vind het puur genieten als ik er naar kijk. de beleving en snelheid,geweldig. zo mooi, als je dat kan. Dus hou de moed er in.!!!
DWest doet zn Best en dan doet jij wel de rest.
DWff |
|
|
Jeepee
Average Member
121 berichten |
Geplaatst - 09/02/2013 : 20:06:32
|
Man man man wat mooi, ontiegelijk wat goed!!!!!
Groet, Jaap uut Hasselt.
Jeepee |
|
|
Rico
Junior Member
64 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 16:56:00
|
Hoi Dwest, Heel erg bedankt voor jouw aardige comment :)
Hoi Jaap ook erg bedankt voor jouw aardige comment :)
Fijne Zondag Vriendelijke Groeten Rico
|
|
|
andrekuip
Starting Member
1 bericht |
Geplaatst - 03/04/2013 : 14:34:45
|
Beste Rico,
Ik twijfel geen moment aan de echtheid van je speelkunsten. Het is iedere keer weer een genot om te zien. Blijf vooral zo doorgaan je bent en blijft voor mij een inspiratiebron.
André
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rico
Hoi Dwest, Heel erg bedankt voor jouw aardige comment :)
Hoi Jaap ook erg bedankt voor jouw aardige comment :)
Fijne Zondag Vriendelijke Groeten Rico
|
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 03/04/2013 : 19:34:39
|
Héél goed gedaan! Mijn complimenten!!! Maar nu heb een Tyros 3, wat heb jij er nu onderstaan? Onder die Tyros 4?
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 W |
Bewerkt door bertus op 03/04/2013 19:36:03 |
|
|
ikspeel
Junior Member
88 berichten |
Geplaatst - 03/04/2013 : 22:51:48
|
Moet t-rossie volgen Klanken zijn net dezelfde als op de lp nog nergens te koop gezien Moet wel zeggen een mooie show
|
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 03/04/2013 : 23:11:48
|
Hoi Bert,
Volgens mij is dat een Roland G-70. Destijds een grote concurrent van de Tyros (1).
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 04/04/2013 : 13:55:49
|
Ik twijfel niet aan de muzikale kwaliteiten en vaardigheden maar het staat ver van mijn beleving. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 04/04/2013 : 15:49:29
|
Wat wil je ook, als je 130 bent... |
Bewerkt door New in town op 04/04/2013 15:49:51 |
|
|
Rico
Junior Member
64 berichten |
Geplaatst - 04/04/2013 : 15:58:03
|
Hoi Andre,
heel erg bedankt voor jouw aardige reply :)
Hoi Bertus, jij ook bedankt voor jouw aardige comment :) En dat is inderdaad een Roland G70 Die ik inmiddels Midi Heb aangesloten op myn Tyros
Hoi Ikspeel, T-rossie had het helaas niet bij het rechte eind :) En die klanken zijn wel degelijk te koop Bedankt voor jouw aardige comment :) En ik speel overigens altijd Live !!
De Twee laatste comments laat ik voorzichzelf spreken :))
Groetjes Rico Bedankt voor alle Feedback |
Bewerkt door Rico op 04/04/2013 16:26:17 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 04/04/2013 : 17:26:33
|
Hoi Rico,
Ik heb al een keer gezegd, dat ik je spel zeer kan waarderen.
Dat van 130 is richting forumlid Muzikant. Bij zijn profiel staat, dat ie 130 jaar is.
(Ik neem aan dat je het al wel begrepen had, zo niet... dan nu helemaal.)
Gewoon lekker doorgaan met waar je mee bezig bent, Rico.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
Kees Roskam
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 04/04/2013 : 19:22:20
|
Mensenkinderen, wat word ik altijd jaloers als ik iemand zo zie en hoor spelen. Wat ben ik dan een tobber, hahaha. Het lijkt Rico zo makkelijk af te gaan. En heerlijk uit zijn hoofd spelen. En zijn hele lijf speelt vol overgave mee. Een genot om te zien. Ik ga nog even zijn andere liedjes bekijken.
Groetjes, Kees. |
|
|
Onderwerp |
|