O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
MusicNH |
Geplaatst - 05/12/2013 : 21:10:31 Even voorstellen als nieuw forumlid en nu nog T4 bespeler. De nieuwe Tyros 5 is besteld maar ik heb nog wat twijfels over de standaard speakers. Mijn idee is om een set Roland CM110 aan te schaffen. Heeft iemand hier een mening over? Met vriendelijke groet, Hans. |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
muzikant |
Geplaatst - 10/12/2013 : 15:53:09 Geluid is zoals al eerder gesteld een subjectieve beleving. Om nu allerlei speakers te gaan proberen is een optie, maar je kunt het ook van de andere kant benaderen; nl. hoe krijg je de Tyros zo afgeregeld met de geluidsinstellingen dat het voor jou goed klinkt. Velen hebben daar weinig kaas van gegeten maar het loont zeker de moeite om in dit opzicht het beste uit je Tyros te halen. mvg Jan
Natura Artis Magistra... |
omer |
Geplaatst - 10/12/2013 : 14:31:34 De standard speakers in de Tyros zijn inderdaad standard speakers en daarmee is alles gezegd. Er zijn zeker betere op de markt. Het is wel een zoektocht naar je eigen wensen en vooral de omgeving waarin je ze plaatst. Mijn ervaring in jaren zoeken is soms wel teleurstellend, b.v je vertrekt van een bepaald hoogstaand merk en bij de luisterproef stel je vast dat een ander op het geluidtechnisch vlak toch beter doet (dan is het de keuze aan u). Je kunt dit alleen voor jezelf oplossen, meerdere meningen maken het alleen maar ingewikkelder. Nog veel zoekplezier, dat heeft ook zijn charmes, Omer |
Tyros5frans |
Geplaatst - 10/12/2013 : 10:03:23 Hallo Henk
Je hebt helemaal gelijk met de akoestiek die thuis anders is dan bij jou in de winkel,want hoe meer je in de kamer hebt staan hoe voller het klinkt en bij bijna leegte hoe holler . Dit kun je zelf al merken als je bijvoorbeeld gaat opruimen om te behangen,dit effect heb je dus met de boxen. En daar vergissen veel mensen in als ze de boxen in een winkel horen die een beetje vol staat en waar de muren ook met legplanken zijn voorzien met spullen er op. Daarom zeg ik probeer ze thuis uit .
Gr. Frans
|
F.van Holten |
Geplaatst - 09/12/2013 : 20:01:03 Henk Sorry, Ik dacht dat er een schrijffout werd gemaakt, Hans/Frans, maar was wel voor Hans bedoeld. Kan gebeuren.
Grt. Frans
|
F.van Holten |
Geplaatst - 09/12/2013 : 18:24:24 Henk, ik denk dat je mij bedoeld, het gaat ergens anders over, zoals je leest gaat dit niet meer over speakers, maar ik mag zelfs geen plaats meer noemen. Hoever moet het gaan. Het ging ook niet over "daar moet je ze kopen", en nogmaals, er is niets ten nadele van je zaak gezegd.
Je hebt een PM, mag ook niet meer, ook weer nieuw, ik ben de logica een beetje kwijt. Zal de ouderdom zijn.
Maar we zullen het, en gaan het er mee doen.
Voor mij einde topic, anders komt er nooit een eind aan.
Nog wel een Prettige avond.
Grt. Frans
|
admin |
Geplaatst - 09/12/2013 : 18:02:00 Hoi Hans,
Bij ons in de winkel kunnen we verschillende speakers laten horen. Natuurlijk klinkt het thuis net wat anders qua akoestiek, maar meestal is die afwijking minimaal.
Als u niet tevreden bent achteraf over de uitgekozen set dan gaan we op zoek naar wat anders. Maar de Yamaha HS-set die wij meestal adviseren bij een Tyros hebben wij nog nooit teruggekregen. Klinkt erg goed voor de prijs. Natuurlijk kunt u de Bose speakers ook proberen, misschien past dat wel bij u. Wij zijn ook gewoon Bose dealer.
MVG, Henk Oostendorp |
F.van Holten |
Geplaatst - 09/12/2013 : 17:33:56 Roel
Ik zou niet weten waarom ik een posts moet verwijderen, ik noemde een gewone woonplaats in Nederland, voor de duidelijkheid, geen zaak,geen webwinkel, dus niets wat Oostendorp zou kunnen schaden, maar enkel een stadje in Ned. En dat was bij toeval geen Wezep. Als dit al niet mag, vraag ik mij af, in hoeverre een moderator/forum ons monddood wil/kan maken. Er is hier totaal niets en niets ten nadele van Wezep geschreven, en ik vind dit veel te ver gaan. Sorry, maar ik kan het nu niet met je eens zijn. Als je wat verwijderen wil, ga je gang, als moderator kan je daarover beslissen, we zien het wel. Ik denk dat Oostendorp het weinig uitmaakt of ik een plaats noem, ik kan de schade die hij hiervan moet ondervinden niet plaatsen. Jij schijnbaar wel.
Ik zou hier graag de mening van Oostendorp over horen, dus mijn vraag om deze post te laten staan.(ik denk dat Wezep ook wel eens naar het forum kijkt)
We hadden beter on topic kunnen blijven, was het over geweest, maar je rateld het zelf op. Handig.
Grt. Frans
|
T-Rossie |
Geplaatst - 09/12/2013 : 13:36:20 Het gaat inderdaad een beetje 'de verkeerde kant op'. Dat er op dit forum allerlei apparatuur besproken wordt is geen enkel probleem maar het noemen van andere muziekzaken/webwinkels etc. is uit fatsoen overwegingen een brug te ver. Wij zijn immers allen te gast op het forum van de fa. Oostendorp.
In de huisregels staat duidelijk omschreven dat de moderatoren het forum beheren en dat leden zich niet als zodanig dienen te gedragen. Bezwaren/opmerkingen over het beheer kunnen gericht worden aan de moderator(s) en niet zoals hier gebeurt in de draad zelf.
Het verzoek om de betreffende posts zelf te verwijderen.
|
F.van Holten |
Geplaatst - 08/12/2013 : 21:35:43 Voor dit uit de hand loopt, kunnen we beter on topic blijven, schreeuwend dik schrijven heeft ook geen zin, en wekt alleen maar verkeerde reactie op.
Grt. Frans
|
F.van Holten |
Geplaatst - 08/12/2013 : 21:01:07 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
In ****** heb je een goeie muziekhandel, waar ik mijn Bose boxen uitgeprobeert heb, misschien een optie voor u
Grt. Frans
U weet wel waarom de wijziging.
Moderator ?
Ga dit niet wat ver, ik noemde alleen een stad/plaats en vooral geen zaak/winkel. Sorry hoor, kunnen we heel Ned. wel van de kaart vegen.
Grt. Frans
|
F.van Holten |
Geplaatst - 08/12/2013 : 18:25:17 Ja, deze
30 meter winkel, waar je dus in elke hoek het resultaat kan beluisteren. (Pas op met adressen van concurenten, mag eigenlijk niet)
Grt. Frans
|
MusicNH |
Geplaatst - 08/12/2013 : 17:24:08 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
In ****** heb je een goeie muziekhandel, waar ik mijn Bose boxen uitgeprobeert heb, misschien een optie voor u
Grt. Frans Bedoel je *********? mvg,HansB
U weet wel waarom de wijziging. Lees anders de voorwaarden van het forum. Frans. Moderator. |
F.van Holten |
Geplaatst - 08/12/2013 : 16:53:35 In ****** heb je een goeie muziekhandel, waar ik mijn Bose boxen uitgeprobeert heb, misschien een optie voor u
Grt. Frans
U weet wel waarom de wijziging. |
Tyros5frans |
Geplaatst - 08/12/2013 : 14:34:19 Hallo dekuijer
op antwoordt op je vraag ja ik heb ze thuis staan en van de buren geen last. En als je goed had gelezen dan had ik het over winkeliers geen online winkel, en als je dan een goed beeld heb kun je ze eventueel daar wel bestellen. Hi hi . Als bij de foto's van de bouw van de draak kijkt zoals hij klaar staat zie je de boxen staan zijn een meter hoog met bas box aan de zijkant.
Groet
|
Tyros5frans |
Geplaatst - 08/12/2013 : 14:03:45 Hallo
Als men precies wil weten hoe de boxen het beste thuis klinken dan in de winkel dan gewoon tegen de winkellier zeggen ik wil ze thuis eerst horen voor ik er een paar neem ,kosten toch veel goede boxen. Dit is geen schande doen er vele. Laat de winkellier er maar een paar bezorgen.
heb zelf 500 watt boxen er op staan met een 200wat versterker en mengpaneel er tussen werkt perfect. Groet
|