Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Speakers T5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

MusicNH
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 05/12/2013 :  21:10:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Even voorstellen als nieuw forumlid en nu nog T4 bespeler.
De nieuwe Tyros 5 is besteld maar ik heb nog wat twijfels over de standaard speakers. Mijn idee is om een set Roland CM110 aan te schaffen. Heeft iemand hier een mening over?
Met vriendelijke groet, Hans.

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 05/12/2013 :  22:11:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Hans,

Allereerst welkom bij dit forum en gefeliciteerd met de bestelling van de Tyros 5.
Ik hoop dat je er heel veel plezier van zult hebben.
Technisch gezien zie ik geen probleem om die cm110-set er op aan te sluiten.
Je kunt hiervoor gewoon de main out gebruiken.
Maar hoe ze klinken en of ze beter zijn zou ik niet kunnen vertellen.
Het beste is omdat gewoon in een winkel uit te proberen.
Zelf luisteren is altijd het beste om je eigen mening te vormen.
Succes en groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 06/12/2013 :  16:17:33  Toon profiel  Reageer met citaat
De Roland CM-110 is een 2.1 systeem, net zoals de TRS-MS05.

Op papier ziet hij er goed uit. Hoe hij klinkt, geen idee.

Het voordeel van de CM-110 is dat je hem kunt aansluiten op elk keyboard, en ook op de Tyros 6 over drie jaar.

Nadeel is dat je er een plank of twee standaards voor nodig hebt, voor de twee satellietspeakers.

Voor ongeveer hetzelfde bedrag als de CM-110 kun je ook twee HS7 monitors kopen. Je krijgt dan een heel neutraal geluid, waarop je goed je mixes kan maken. Nadeel is dat je een stukje van de bas mist. De HS8S subwoofer lost dat wel op, maar die kost alleen al meer dan de CM-110!

Het beste advies dat ik je kan geven, is te gaan luisteren en ze A/B te vergelijken met de TRS-MS05.

Succes, en laat je beslissing alsjeblieft weten op dit forum!

Maarten

Bewerkt door maartenb op 06/12/2013 16:18:34

wilfried
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 06/12/2013 :  17:48:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Maarten, heb de Roland CM-110 gehoord. Voor in de huiskamer alleszins zeer zuiver van klank en even duur als de Tyros boxen. Om te spelen voor een kleine groep mensen (20?) nog net voldoende maar daar stopt het ook bij. Heb deze set bij de dealer gehoord, aangesloten aan een Yamaha 950. Klonk zeer zuiver. Na het beluisteren van een PA installatie type Solton AART-SAT , besloten om deze te kopen. Met 900 Watt RMS en 1800 watt piekvermogen, voldoende voor een groep van 200 mensen. Deze installatie laat de Tyros echt tot zijn recht komen. Deze namiddag enkele uren gespeeld, echte bassen te horen dank zij de 15 inch woofer.

wilfried
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 06/12/2013 :  17:57:08  Toon profiel  Reageer met citaat
MusicNH, Mijn vorige boxjes waren 100W met pieken tot 200 watt. Klank viel goed mee, versterker van stokoude Philips installatie (2x50 watt) moest op 80 procent en je mankeert dan vooral de bassen bij studio luidsprekers. Stel voor dat je een 3 tal installaties test, maar denk eraan, het zij enkel goede luidsprekers die de kwaliteiten van een top keyboard zoals de Tyros in de verf zetten. Heb nu Solton AART-SAT aangeschaft. Een wereld van verschil en de investering waard. Het zijn directe luidsprekers waar je geen mengpaneel voor nodig hebt. Wel werken met pre-sets en je liedjes aanpassen aan de installatie of de bas op maximum 4O procent afstellen om de begeleidingen nog goed te kunnen horen. Succes met je zoektocht.

MusicNH
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 06/12/2013 :  22:18:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Tot zover allen bedankt voor de adviezen, Ik ga zeker bij de dealer de verschillende mogelijkheden bekijken en beluisteren. Wordt vervolgd.
Groet, Hans.

Yamahaman
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 07/12/2013 :  03:13:12  Toon profiel  Reageer met citaat
DAVE 8 XS van LD systems al eens beluisterd? klinkt goed voor 350 euro

Tyros5frans
Average Member

138 berichten

Geplaatst - 08/12/2013 :  14:03:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

Als men precies wil weten hoe de boxen het beste thuis klinken dan in de winkel dan gewoon tegen de winkellier zeggen ik wil ze thuis eerst horen voor ik er een paar neem ,kosten toch veel goede boxen.
Dit is geen schande doen er vele.
Laat de winkellier er maar een paar bezorgen.

heb zelf 500 watt boxen er op staan met een 200wat versterker en mengpaneel er tussen werkt perfect.
Groet

Tyros5frans
Average Member

138 berichten

Geplaatst - 08/12/2013 :  14:34:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo dekuijer

op antwoordt op je vraag ja ik heb ze thuis staan en van de buren geen last.
En als je goed had gelezen dan had ik het over winkeliers geen online winkel, en als je dan een goed beeld heb kun je ze eventueel daar wel bestellen. Hi hi .

Als bij de foto's van de bouw van de draak kijkt zoals hij klaar staat zie je de boxen staan zijn een meter hoog met bas box aan de zijkant.

Groet

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 08/12/2013 :  16:53:35  Toon profiel  Reageer met citaat
In ****** heb je een goeie muziekhandel, waar ik mijn Bose boxen uitgeprobeert heb, misschien een optie voor u

Grt.
Frans

U weet wel waarom de wijziging.

Bewerkt door theplayer op 08/12/2013 20:15:50

MusicNH
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 08/12/2013 :  17:24:08  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

In ****** heb je een goeie muziekhandel, waar ik mijn Bose boxen uitgeprobeert heb, misschien een optie voor u

Grt.
Frans
Bedoel je *********?
mvg,HansB

Lees anders de voorwaarden van het forum.
Frans. Moderator.

Bewerkt door theplayer op 08/12/2013 20:21:43

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 08/12/2013 :  18:25:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja, deze

30 meter winkel, waar je dus in elke hoek het resultaat kan beluisteren.
(Pas op met adressen van concurenten, mag eigenlijk niet)

Grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 08/12/2013 18:42:42

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 08/12/2013 :  21:01:07  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

Grt.
Frans

Moderator ?

Ga dit niet wat ver, ik noemde alleen een stad/plaats en vooral geen zaak/winkel.
Sorry hoor, kunnen we heel Ned. wel van de kaart vegen.

Grt.
Frans

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 08/12/2013 :  21:35:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor dit uit de hand loopt, kunnen we beter on topic blijven, schreeuwend dik schrijven heeft ook geen zin, en wekt alleen maar verkeerde reactie op.

Grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 08/12/2013 21:38:00

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 09/12/2013 :  13:36:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Het gaat inderdaad een beetje 'de verkeerde kant op'.
Dat er op dit forum allerlei apparatuur besproken wordt is geen enkel probleem maar het noemen van andere muziekzaken/webwinkels etc. is uit fatsoen overwegingen een brug te ver. Wij zijn immers allen te gast op het forum van de fa. Oostendorp.

In de huisregels staat duidelijk omschreven dat de moderatoren het forum beheren en dat leden zich niet als zodanig dienen te gedragen.
Bezwaren/opmerkingen over het beheer kunnen gericht worden aan de moderator(s) en niet zoals hier gebeurt in de draad zelf.

Het verzoek om de betreffende posts zelf te verwijderen.

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 09/12/2013 :  17:33:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Roel

Ik zou niet weten waarom ik een posts moet verwijderen, ik noemde een gewone woonplaats in Nederland, voor de duidelijkheid, geen zaak,geen webwinkel, dus niets wat Oostendorp zou kunnen schaden, maar enkel een stadje in Ned. En dat was bij toeval geen Wezep.
Als dit al niet mag, vraag ik mij af, in hoeverre een moderator/forum ons monddood wil/kan maken.
Er is hier totaal niets en niets ten nadele van Wezep geschreven, en ik vind dit veel te ver gaan.
Sorry, maar ik kan het nu niet met je eens zijn.
Als je wat verwijderen wil, ga je gang, als moderator kan je daarover beslissen, we zien het wel.
Ik denk dat Oostendorp het weinig uitmaakt of ik een plaats noem, ik kan de schade die hij hiervan moet ondervinden niet plaatsen. Jij schijnbaar wel.

Ik zou hier graag de mening van Oostendorp over horen, dus mijn vraag om deze post te laten staan.(ik denk dat Wezep ook wel eens naar het forum kijkt)

We hadden beter on topic kunnen blijven, was het over geweest, maar je rateld het zelf op.
Handig.

Grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 09/12/2013 17:59:34
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000