O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Ronny |
Geplaatst - 22/12/2013 : 13:07:28 Beste medetoetsenisten,
Het probleem die zich nu voordoet heb ik in mijn 40 jarige hobby en vele orgels en keyboards nooit voorgehad (zou het de leeftijd zijn??).
Alles van de T5 volg ik al sinds het begin elke dag.
Ik ben gewoonweg bang om de overstap te maken omdat alles nogal ingewikkeld lijkt en ik niet zeker ben dat ik al mijn voices die ik nu in de 4 heb terug zal kunnen gebruiken zonder al teveel problemen .
Gezien het een zwarte tyros is speel ik hier ook nog mijn vintage keyboardpack kwijt of moet ik deze opnieuw aankopen
Wie helpt mij over de schreef te trekken?
Muzikale groeten, Ronny
|
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Ronny |
Geplaatst - 29/12/2013 : 08:57:06 Beste toetsenisten,
Na een paar uur op de T5 bezig te zijn geweest moet ik wel zeggen dat het voor mij toch een verbazing is hoe sommige klanken veel beter klinken dan op de T4 (waar ik vele uurtjes op getokkeld heb) .
Heb het hier vooral over blazers, guitaren en sommige styles.
Was in het begin totaal niet onder de indruk van de filmpjes op internet van de T5!
Ik kan enkel zeggen aan de twijfelaars om er zelf minimum een uur voor uit te trekken om op ontdekkingsreis te gaan.
Wat ik meteen ook wil zeggen is dat de tyros 4 ook een FANTASTISCH instrument is, maar de 5 klinkt (in mijn oren) iets beter.
Hoop iets bijgedragen te hebben aan de mensen die net als ik niet overtuigd zijn van demo's op internet.
Ronny
Ik ben in elk geval heel blij de overstap gemaakt te hebben |
Ronny |
Geplaatst - 27/12/2013 : 23:31:43 Bert, Ezra, Toine, Bedankt voor de felicitaties
Moest Oostendorp op geen 335 km van mijn deur liggen weet ik bijna zeker dat ik hem daar zou kopen, maar het is iets te ver voor mij .
Verder kan ik zeggen dat ik nu 2 uur bezig ben geweest met programeren en (tot nu toe) nog geen enkel probleem heb gehad.
Ook de firmware 1.4 en de expansion voices zonder problemen geinstalleerd.
Ben nu bezig met de registraties, maar van spelen is nog niet veel in huis gekomen, maar ja heb nog heel de nacht voor me |
Ezra |
Geplaatst - 27/12/2013 : 22:07:32 Hoi Ronny,
Gefeliciteerd met je aanwinst. Bij Oostendorp gekocht of elders?
Groetjes, Ezra
Download hier mijn Tyros-songs... |
laakies |
Geplaatst - 27/12/2013 : 20:50:25 @Ronny,
Veel plezier met je nieuwe aanwinst. vroeg of laat hebben we allemaal weer een T5
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Ronny |
Geplaatst - 27/12/2013 : 20:49:08 Angst overwonnen Hij is er de T5;
Nu vlug op ontdekkingsreis, maar eerst de software update doen.
Muzikale groeten Ronny |
Rognvaldr |
Geplaatst - 24/12/2013 : 19:40:04 Voor T3 bezitters die twijfelen (en het kunnen betalen natuurlijk): meteen doen. Je weet níet wat je hoort! Fijne kerst! |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 24/12/2013 : 16:18:27 Demonstratie ging niet door het was zulk slecht weer! Ik ga over een poosje wel weer eens kijken en luisteren naar de T 5 Hier in de Randstad genoeg muziek winkels! Dus mijn verslag komt nog wel een keer T
Bedankt dat jullie zo bezorgd waren!
Groetjes John Tyros 4 xxl |
laakies |
Geplaatst - 23/12/2013 : 22:50:54 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Toch nog Tyros
Ik ga vanavond eens goed luisteren naar de Tyros 5 ik ben zeer benieuwd! Groetjes John Tyros 4 xxl
Je blijft lang weg John!! volgens mij is ie bezig zijn Tyros 5 in te laden
Of hij is van zijn stoel gevallen van verbazing...
Gr Toine Tyros 4 xl & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
muzikant |
Geplaatst - 23/12/2013 : 11:02:08 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ronny
Ik ben gewoonweg bang om de overstap te maken omdat alles nogal ingewikkeld lijkt en ik niet zeker ben dat ik al mijn voices die ik nu in de 4 heb terug zal kunnen gebruiken zonder al teveel problemen .
Heel begrijpelijk Ronny. Misschien moet je gewoon even afwachten totdat de eerste perikelen met de T5 voorbij zijn en ondertussen eens bij een muziekzaak zelf spelen en vragen stellen. mvg Jan
Natura Artis Magistra... |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 23/12/2013 : 09:24:43 Iedereen moet maar doen wat hij of zij wil! Als ik ergens mijn mening over geef dan denk ik daar zo over klaar! Ik ben ook niet negatief over de Tyros 5 maar ik vindt de Tyros 4 ook nog steeds geweldig! En ik vindt ook dat de moderators zich iets ruimdenkerder op mogen stellen! Geen mens is het zelfde toch? Ik ga vanavond eens goed luisteren naar de Tyros 5 ik ben zeer benieuwd! Groetjes John Tyros 4 xxl |
korgie |
Geplaatst - 22/12/2013 : 18:53:30 Ik ben in Eindhoven geweest voor een demo van de tyros 5 met Michel Voncken,en ik vind het een prachtig keyboard met vele nieuwe mogelijkheden. En het is dat ik zoveel moet bijleggen anders zou ik zo mijn tyros 4 er op in ruilen. Dat kan ik helaas niet betalen,dus wacht ik op de tyros 6. Maar ik ben blij voor iedereen die wel een tyros 5 kan aanschaffen,ik gun het iedereen van harte. Ik vind het al mooi om de verhalen van de nieuwe bezitters te lezen en de youtube filmpjes van de tyros 5 bezitters te zien.
Mvg:Korgie |
Ronny |
Geplaatst - 22/12/2013 : 18:52:09 Aan IEDEREEN die zijn bijdrage deed in dit topic DIKKE MERCI!!
Ik vind het heel informatief om iedereen zijn mening te horen. DANK U WEL!
Ben ook heel tevreden dat dit leerzaam forum er is, want ik ben zeker dat ik maar de helft van mijn huidige T4 zou kunnen benutten moest ik hier mijn informatie niet gekregen hebben!
Dank U Moderators!
Ik weet dat ik ook zelf de knoop moet doorhakken
Ga nu eerst eens mijn T4 te koop aanbieden bij kennissen(nog niet op internet) en kijken als er belangstelling is.
Vriendelijke groeten, Ronny |
T-Rossie |
Geplaatst - 22/12/2013 : 18:37:26 John meldt dat er op dit forum niemand zou zijn die dolblij is met zijn/haar Tyros5 ? Ietwat vreemde stelling want dat is volledige onzin.
Als wij de posts op het T5 forum 's bekijken is het merendeel der posts gedaan door members die de T5 niet hebben, live gehoord hebben of zelfs ook maar bespeeld hebben.
Ik heb dan ook een mening daarover als het erop begint te lijken dan de posters allerlei 'redenen' (hun eigen excuses) onophoudelijk ventileren om anderen af te houden van een overstap. Zodat de posters zich dan gesteund voelen in hun eigen redenen om de aanschaf niet te (kunnen/willen) doen.
Als dan ook bepaalde posters zich plotseling 'slachtoffer' voelen omdat zij niet hun mening zouden mogen geven zodra er enig tegengas komt gaat mijn licht even uit
Al eerder heb ik verwezen naar de opmerking: "Als je niets inhoudelijks kunt toevoegen aan een draad, schrijf dan beter niets!"
Roel (mede-moderator)
|
fboss |
Geplaatst - 22/12/2013 : 18:21:35 Gaarne hierbij mijn menig over de Tyros4 en Tyros5
Ik heb de tyros5 nu enige weken, en ik had daarvoor de Tyros3. Toen de Tyros4 uitkwam vond ik het verschil met de Tyros3 voor mij niet groot genoeg om de overstap te wagen.
Toen ik, vooral door de vele video's op Youtube, er later achter kwam dat er een levensgroot verschil was tussen de T3 en zijn opvolger, was het voor mij al te laat, en dacht ik; "laat ik nog maar een jaar wachten op de nieuwe Tyros5"
Hier heb ik eigenlijk altijd spijt van gehad, en daarom was ik nu een van de eerste die "ongeziens" een Tyros5-76 bestelde.
Ik kan zeggen dat de laatste weken de Tyros5 mij heel erg blij heeft gemaakt dmv. zijn geweldige mogelijkheden.
Ik wil hier een aantal van zijn rijke mogelijkheden aangeven welke tot nog toe in de keyboard- en orgelwereld ongekend waren.
De swing en de timming van de 40 nieuwe audiostyles zetten je aan tot inspiratie. Nog nooit klonk er een keyboard zo echt en natuurlijk.
Alle bestaande orgels zijn bewaard gebleven, maar er zijn nu 5 totaal nieuwe orgels met VCM DSP's, met in totaal 40 presets. Nog nooit waren zulke mooie orgels te horen in een keyboard. Luister bijvoorbeeld eens naar de "OrganoPleno" uit de concertorgel sectie, eventueel met nog wat extra reverb en echo. Ik zit echt weer gewoon in de kerk.
Deze VCM DSP's zijn ook in te zetten voor alle orgel-preset klanken uit de Tyros4. Dus die behoud je gewoon, alleen klinken ze vele male beter.
En dan bijvoorbeeld de Electrische Gitaren. Door de nieuwe DSP's (o.a. real Distortion en real Reverb) krijgen de nieuwe gitaren middels deze nieuwe gitaarversterkers per gitaar wel meer dan 50 extra klankkleuren.
Beluister de gitaar presets, en je wordt gek van genot en inspiratie. Deze gitaarversterkers kunnen ook toegepast worden bij de bestaande gitaar-presets uit de T1, T2, T3 en de T4. Honderden en Honderden extra mogelijkheden!! De Gitaarklanken zijn nu van een ongekende kwaliteit en super om naar te luisteren.
Dan noem ik nog een aantal van de extra mogelijkheden;
Audio te linken aan de multipads !!!!
Vocal-Cancel, waarmee je de stem uit een bestaand cd of mp3 kan halen, om de solo zelf in te vullen met je Tyros5.
Audio met Time Streching en met Pitch Shift. Ik kan nu bestaande acappella mp3 die ik bezit in tempo aanpassen, om ze dan veel gemakkelijker in te studeren. Ik kan nu bestaande audio opnamen (WAV of Mp3) in een andere toonsoort converteren, zodat ik ze eenvoudiger kan meespelen. Dit geeft ongekende mogelijkheden voor mij.
Styles spelen met de rechterhand, en links de bas bespelen.
Crossfader tussen het volume van de midi en de audio. Moest ik eerst altijd heel omslachtig, en vooraf, in Cubase regelen. Nu in real-live uitvoerbaar.
Er is nog veel meer, maar laat ik het niet te uitgebreid maken.
Kortom, behalve als je het niet kunt of wilt betalen, zijn er voor mij geen argumenten te vinden om te twijfelen. En als je hem zelf uitprobeert, of naar de demo's gaat luisteren, dan zal je net als ik, verwonderd zijn over de mogelijkheden die de tyros 5 biedt.
Ik vind hem geweldig en wens hem jullie allemaal ook toe,
Groetjes van... fboss |
Peter Lasaroms |
Geplaatst - 22/12/2013 : 18:01:11 Hallo Ronny, ik heb gisteren mijn T4 omgeruild voor de T5, gehele software installatie inclusief 8 Expansion pakketten en uitpakken en neerzetten van de T 5 heeft mij 3 uurtjes gekost en ik ben ook niet de meest handige vergat nl. Mijn T5 gegevens op mijn stickie te zetten, een telefoontje naar Wezep was genoeg om weer verder te kunnen ! Ik weet niet hoe oud jij bent. Ik 52 en mijn motto is als je in staat bent om van je hobby in de meest luxe en mooie zin van het woord het woord te kunnen genieten moet je het zeker doen ik ben overtuigd dat de T 5 veel meer bied dan de T4. Succes met beslissen! Groet Peter. |