Auteur |
Onderwerp |
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 13:07:28
|
Beste medetoetsenisten,
Het probleem die zich nu voordoet heb ik in mijn 40 jarige hobby en vele orgels en keyboards nooit voorgehad (zou het de leeftijd zijn??).
Alles van de T5 volg ik al sinds het begin elke dag.
Ik ben gewoonweg bang om de overstap te maken omdat alles nogal ingewikkeld lijkt en ik niet zeker ben dat ik al mijn voices die ik nu in de 4 heb terug zal kunnen gebruiken zonder al teveel problemen .
Gezien het een zwarte tyros is speel ik hier ook nog mijn vintage keyboardpack kwijt of moet ik deze opnieuw aankopen
Wie helpt mij over de schreef te trekken?
Muzikale groeten, Ronny
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 13:53:31
|
Ik zou niet te 'bang' zijn Ronny Het is allemaal niet zo ingewikkeld en het laden van 'oude' voices gaat eigenlijk voorspoedig/eenvoudig met behulp van de UVI-Creator (zie post op dit forum). De kwaliteit van de standaard sounds/klanken in de T5 is zó goed dat heel veel externe sounds niets kunnen toevoegen. Op dit moment heb ik in het Exp. Memory alleen wat Yamaha Premium Packs staan en die zijn natuurlijk wel van super-klasse.
Als je het vintage-pack hebt aangeschaft kun je hem gratis her-downloaden voor de T5.
Mocht je op de één of andere manier ergens niet goed uit kunnen komen dan vind je op dit forum altijd iemand die hulp kan bieden.
|
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 14:00:06
|
ik vermoed zwaar dat je uit Belgie komt………."over de schreef trekken" is weer zo'n vlaamse samenstelling van spreekwoorden en gezegde samengesteld uit "over de schreef gaan" en "over de streep trekken" maar goed dit terzijde.Ik woon zelf als NL in B dus hoor het hier maar al te vaak.Ook lidwoorden zijn hier een probleem "de bos" "de meisje" zijn hier gangbare fouten Ja dat over de streep trekken…… Dat is niet makkelijk en hangt af van 1 je financiële situatie 2 in hoeverre de T4 nog aan je verwachtingen voldoet 3Gezien het de zwarte uitvoering is kun je de T4 nog niet lang hebben 4 die voiles….Ja dat zal altijd een probleem blijven denk ik zo.Ik heb ok VELE voices maar ja dat geheugen he………VEEL te snel vol! maar dat is bij de T4 hetzelfde probleem |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 14:26:44
|
Als je niet zeker ben gewoon je Tyros 4 houden! dat doe ik namelijk ook! Tyros 5 is voor de bezitters van Tyros 4 echt geen wereld van verschil! Ok ik ga morgen naar een demonstratie maar puur om hem te zien en te horen niet om de Tyros 5 te kopen. Je kan veel beter nog een poosje geduld hebben en wachten op Tyros 6! Dan zijn we 3 jaar verder en dan is er echt wel iets veranderd Ik heb ook al van meer kanten gehoord dat verkopers zeggen dat Tyros 4 absoluut geen slecht keyboard is! Ze praten er met eerbied over! En laten we eerlijk zijn in Augustus 2013 was Tyros 4 nog het Vlaggeschip van Yamaha!Nog geen hond had van Tyros 5 gehoord. En er staat toch nergens dat je de Tyros 5 MOET kopen???? Laat je niet gek maken! Darnaast heb ik op dit forum nog niemand gehoord die dolblij is met zijn of haar Tyros 5!
Groetjes John Tyros 4 xxl |
Bewerkt door Toch nog Tyros op 22/12/2013 14:59:30 |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 15:01:54
|
Ik zie dat er toch wel een aantal mensen grote moeite hebben met het expansion verhaal van de T5. Misschien een idee om een handleiding hier op het forum te plaatsen zodat niet her en der vragen en oplossingen komen te staan.
Natura Artis Magistra... |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 15:21:30
|
John,
Er zijn er meer, maar bij dezen: Ik ben een meer dan blije bezitter van de Tyros5! Ik weet niet wie je wijs heeft gemaakt dat de T5 voor T4-bezitters geen wereld van verschil is, maar dat heb je óf niet goed begrepen, óf die persoon heeft er niet veel verstand van. Dat heeft niets met een mening te maken, maar met kennis van zaken. Daar kom je wel achter als je er zelf een hebt.
Ik heb de Tyros 5 en de Tyros 4 en kan je zeggen dat er een grote stap is gezet. De Tyros 4 is ook nog steeds een zeer goed keyboard! Ik begrijp alleen niet waarom er door sommigen zoveel moeite wordt gedaan de Tyros 5 omlaag te halen. In plaats van te benadrukken wat ie niet kan is het forum en de lezers meer gebaat bij de bediening en inhoudelijke informatie.
Groet, Ruud |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 15:29:31
|
Sorry hoor maar ik mag toch een eigen menig hebben Of hebben jullie ALTIJD gelijk? Groetjes John Tyros 4 xxl |
Bewerkt door Toch nog Tyros op 22/12/2013 15:30:45 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 15:38:12
|
Hallo Ronny,
Ik begrijp best dat je even niet weet of je de overstap wel durft te maken. Door de vele, veelal negatief getinte, berichten die over de T5 worden geplaatst zou je bijna denken dat het de moeite niet waard is. Kritisch mag je natuurlijk wel zijn. Maar laat je niet bang maken. Het werkt op sommige punten net iets anders dan je gewend bent, maar ook het werken met de Expansion Manager is heel eenvoudig. Je moet het even doorhebben, maar daar is nu ook dit forum voor.
Je hebt een zwarte Tyros4 en de Premium Vintage Keys Pack die daar standaard in is geleverd is onderdeel van het keyboard. Als je deze verkoopt of inruilt kun je dit Pack niet herdownloaden voor de Tyros5! Je hebt het immers niet aangeschaft via yamahamusicsoft. Veel mensen weten ook niet dat als je in de zwarte Tyros4 klanken van dit pakket bewust of per ongeluk wist via Library Edit, je deze klanken niet meer kunt laden. Het Pack is namelijk niet op usb-stick meegeleverd.
Je zult zelf de beslissing moeten nemen en ik hoop dat ik enigszins wat van jouw zorgen heb kunnen wegnemen. Succes in je overweging.
Groet, Ruud |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 15:43:59
|
Onzin!!!! Ieder mens heeft recht op zijn of haar eigen mening! Eem moderator kan mij niet verbieden om iets te schrijven wat hem of haar niet bevalt! Tenzij het heel erg grof of beledigend is! Een forum is er namelijk voor IEDEREEN!
Groetjes John Tyros 4 xxl |
Bewerkt door Toch nog Tyros op 22/12/2013 15:56:06 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 15:53:52
|
Een mening mag natuurlijk altijd geplaatst worden en een ban omwille van een mening zal nooit gebeuren. Met een mening van een ander hoef je het ook niet eenst te zijn, als er maar met respect mee wordt omgegaan.
Echter kan een mening op verschillende manieren gevormd worden. Ik prefereer meningsvorming op basis van kennis en eigen ervaring. Veelal lees ik meningen gebaseerd op misvattingen, andermans meningen, aannames en onwaarheden en daar heb ik wel moeite mee.
Groet, Ruud |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 17:46:46
|
@Ronny
Dat het nog niet helemaal duidelijk is met de expansion voices kan ik me voorstellen, maar dat gaat helemaal goed komen bij Yamaha zekers te weten!
Dat je te oud bent? ik ben ouder
De T5 is een prima machine, en de T4 ook, wil jehet geld ervoor uitgeven niks mis mee, de kat uit de boom kijken ook goed (doe ik ook dit keer)de beslissing is geheel aan jouw zelf.
Ga desnoods 10 x terug nd winkel, ga er zelf op spelen, en beslis.
Welk keuze je ook maakt bij twijfel niet inhalen doen als je er een goed gevoel bij hebt.
Je hebt nog drie jaar om te denken.... dan staat de 6 voor de deur.
Zoals als ruim 12 jaar de wetenschap is een ook mij betreft heeft elke T4 speler straks een T5 binnenstaan
Enne op het forum helpt altijd wel iemand je uit de brand bij problemen, dus niet te vlug getreurd komt wel goed....
Succes met je keuze,
Gr Toine Tyros 4 xl & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Peter Lasaroms
New Member
38 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 18:01:11
|
Hallo Ronny, ik heb gisteren mijn T4 omgeruild voor de T5, gehele software installatie inclusief 8 Expansion pakketten en uitpakken en neerzetten van de T 5 heeft mij 3 uurtjes gekost en ik ben ook niet de meest handige vergat nl. Mijn T5 gegevens op mijn stickie te zetten, een telefoontje naar Wezep was genoeg om weer verder te kunnen ! Ik weet niet hoe oud jij bent. Ik 52 en mijn motto is als je in staat bent om van je hobby in de meest luxe en mooie zin van het woord het woord te kunnen genieten moet je het zeker doen ik ben overtuigd dat de T 5 veel meer bied dan de T4. Succes met beslissen! Groet Peter. |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 18:21:35
|
Gaarne hierbij mijn menig over de Tyros4 en Tyros5
Ik heb de tyros5 nu enige weken, en ik had daarvoor de Tyros3. Toen de Tyros4 uitkwam vond ik het verschil met de Tyros3 voor mij niet groot genoeg om de overstap te wagen.
Toen ik, vooral door de vele video's op Youtube, er later achter kwam dat er een levensgroot verschil was tussen de T3 en zijn opvolger, was het voor mij al te laat, en dacht ik; "laat ik nog maar een jaar wachten op de nieuwe Tyros5"
Hier heb ik eigenlijk altijd spijt van gehad, en daarom was ik nu een van de eerste die "ongeziens" een Tyros5-76 bestelde.
Ik kan zeggen dat de laatste weken de Tyros5 mij heel erg blij heeft gemaakt dmv. zijn geweldige mogelijkheden.
Ik wil hier een aantal van zijn rijke mogelijkheden aangeven welke tot nog toe in de keyboard- en orgelwereld ongekend waren.
De swing en de timming van de 40 nieuwe audiostyles zetten je aan tot inspiratie. Nog nooit klonk er een keyboard zo echt en natuurlijk.
Alle bestaande orgels zijn bewaard gebleven, maar er zijn nu 5 totaal nieuwe orgels met VCM DSP's, met in totaal 40 presets. Nog nooit waren zulke mooie orgels te horen in een keyboard. Luister bijvoorbeeld eens naar de "OrganoPleno" uit de concertorgel sectie, eventueel met nog wat extra reverb en echo. Ik zit echt weer gewoon in de kerk.
Deze VCM DSP's zijn ook in te zetten voor alle orgel-preset klanken uit de Tyros4. Dus die behoud je gewoon, alleen klinken ze vele male beter.
En dan bijvoorbeeld de Electrische Gitaren. Door de nieuwe DSP's (o.a. real Distortion en real Reverb) krijgen de nieuwe gitaren middels deze nieuwe gitaarversterkers per gitaar wel meer dan 50 extra klankkleuren.
Beluister de gitaar presets, en je wordt gek van genot en inspiratie. Deze gitaarversterkers kunnen ook toegepast worden bij de bestaande gitaar-presets uit de T1, T2, T3 en de T4. Honderden en Honderden extra mogelijkheden!! De Gitaarklanken zijn nu van een ongekende kwaliteit en super om naar te luisteren.
Dan noem ik nog een aantal van de extra mogelijkheden;
Audio te linken aan de multipads !!!!
Vocal-Cancel, waarmee je de stem uit een bestaand cd of mp3 kan halen, om de solo zelf in te vullen met je Tyros5.
Audio met Time Streching en met Pitch Shift. Ik kan nu bestaande acappella mp3 die ik bezit in tempo aanpassen, om ze dan veel gemakkelijker in te studeren. Ik kan nu bestaande audio opnamen (WAV of Mp3) in een andere toonsoort converteren, zodat ik ze eenvoudiger kan meespelen. Dit geeft ongekende mogelijkheden voor mij.
Styles spelen met de rechterhand, en links de bas bespelen.
Crossfader tussen het volume van de midi en de audio. Moest ik eerst altijd heel omslachtig, en vooraf, in Cubase regelen. Nu in real-live uitvoerbaar.
Er is nog veel meer, maar laat ik het niet te uitgebreid maken.
Kortom, behalve als je het niet kunt of wilt betalen, zijn er voor mij geen argumenten te vinden om te twijfelen. En als je hem zelf uitprobeert, of naar de demo's gaat luisteren, dan zal je net als ik, verwonderd zijn over de mogelijkheden die de tyros 5 biedt.
Ik vind hem geweldig en wens hem jullie allemaal ook toe,
Groetjes van... fboss |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 18:37:26
|
John meldt dat er op dit forum niemand zou zijn die dolblij is met zijn/haar Tyros5 ? Ietwat vreemde stelling want dat is volledige onzin.
Als wij de posts op het T5 forum 's bekijken is het merendeel der posts gedaan door members die de T5 niet hebben, live gehoord hebben of zelfs ook maar bespeeld hebben.
Ik heb dan ook een mening daarover als het erop begint te lijken dan de posters allerlei 'redenen' (hun eigen excuses) onophoudelijk ventileren om anderen af te houden van een overstap. Zodat de posters zich dan gesteund voelen in hun eigen redenen om de aanschaf niet te (kunnen/willen) doen.
Als dan ook bepaalde posters zich plotseling 'slachtoffer' voelen omdat zij niet hun mening zouden mogen geven zodra er enig tegengas komt gaat mijn licht even uit
Al eerder heb ik verwezen naar de opmerking: "Als je niets inhoudelijks kunt toevoegen aan een draad, schrijf dan beter niets!"
Roel (mede-moderator)
|
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 18:52:09
|
Aan IEDEREEN die zijn bijdrage deed in dit topic DIKKE MERCI!!
Ik vind het heel informatief om iedereen zijn mening te horen. DANK U WEL!
Ben ook heel tevreden dat dit leerzaam forum er is, want ik ben zeker dat ik maar de helft van mijn huidige T4 zou kunnen benutten moest ik hier mijn informatie niet gekregen hebben!
Dank U Moderators!
Ik weet dat ik ook zelf de knoop moet doorhakken
Ga nu eerst eens mijn T4 te koop aanbieden bij kennissen(nog niet op internet) en kijken als er belangstelling is.
Vriendelijke groeten, Ronny |
|
|
korgie
Junior Member
64 berichten |
Geplaatst - 22/12/2013 : 18:53:30
|
Ik ben in Eindhoven geweest voor een demo van de tyros 5 met Michel Voncken,en ik vind het een prachtig keyboard met vele nieuwe mogelijkheden. En het is dat ik zoveel moet bijleggen anders zou ik zo mijn tyros 4 er op in ruilen. Dat kan ik helaas niet betalen,dus wacht ik op de tyros 6. Maar ik ben blij voor iedereen die wel een tyros 5 kan aanschaffen,ik gun het iedereen van harte. Ik vind het al mooi om de verhalen van de nieuwe bezitters te lezen en de youtube filmpjes van de tyros 5 bezitters te zien.
Mvg:Korgie |
|
|
Onderwerp |
|