O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
PieteMan |
Geplaatst - 05/01/2014 : 21:28:52 Beste forumleden.
Kan iemand mij vertellen waarom de aan/uit knop op de achterzijde zit?
Blijft het een vreemde plek vinden, daarom moet er wel een logische verklaring voor zijn.
Maar ik kom er maar niet op
Groet Bert Tyros4/Vincent Bach Stradivarius Bes Trompet |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyro |
Geplaatst - 10/01/2014 : 09:03:06 Een andere logische verklaring zou zijn dat je de aan/uit schakelaar dan aan het deksel moet bevestigen of op een steun op de bodem. De voeding zit n.l. op de bodem en wanneer je de deksel open doet moet er dan een lint/steker verbinding tussen.
Groeten, Wim |
tyros2 |
Geplaatst - 10/01/2014 : 08:55:19 De reden dat de aan/uit knop aan de achterzijde zit is om de Tyros aan en uit te zetten. Slimme jongens die ontwerpers.
Muzikale Groet Henk |
tyro |
Geplaatst - 09/01/2014 : 19:03:21 De reden dat de powerknop achterop het Keyboard zit is volgens mij: Dat de 230Vac voedingsspanning die ook achter op het keyboard daar vlakbij binnen komt. De schakelaar zit tussen de voedings ingang en de trafo. Als men de schakelaar bovenop het keyboard zet moet men de 230Vac bedrading daar heen en via de schakelaar weer terug naar de trafo leggen. Deze afstand wil men liever zo kort mogelijk houden.
Dit brengt ook extra productie kosten met zich mee en is storingsgevoeliger en men wil het zwakstroom gedeelte gescheiden houden van het sterkstroom gedeelte.
Groeten, Wim |
F.van Holten |
Geplaatst - 09/01/2014 : 18:30:20 Zeer verstandig, er ontstaan al genoeg brandjes door apparatuur wat zinloos aan blijft staan, zo ook onlangs bij mijn buren.
Grt. Frans
|
guyske |
Geplaatst - 09/01/2014 : 17:47:39 Ik gebruik een master slave blok, Tyros uit alles uit, denk dat er een paar extra's gekocht kunnen worden van het niet weggegooide geld. Knop van de Tyros gebruik ik nooit, ik doe het zo sinds meer dan 10 jaar. Er zit een bliksembeveiliging tussen, die heeft het één keer moeten doen en deed het dan gelukkig ook. De kosten lopen snel op als je Tyros, Basbox, boxen, pc en mengpaneel of een deel ervan ongebruikt laat aanstaan. Trouwens bij ons gebruiken we dezelfde opstelling in de keuken, laatste licht uit, alle apparatuur gaat op zwart. Leefkamer, laatste licht uit tv, voedingen, speelconsoles van de kinderen, kortom alles uit.
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus. |
lacobo |
Geplaatst - 09/01/2014 : 13:27:05 Snap niet dat die aan/uit knop positie als een probleem ervaren wordt. Weet niet hoe 't met de T5-76 zit, maar bij de T5-61 zet je je linkerhand tegen 't zwarte balkje van de bladmuziekhouder aan en je zit maar dan ook exact op de plaats van de knop met je middelvinger. En ja, mijn T5 staat ook tegen de kant. Maar de bladmuziekhouder staat toch naar achteren, dus knappe jongen die de T5 echt met z'n rug tegen de muur zet (dan kan de T5 ook niet meer ademen, niet handig).
Bert. |
T-Rossie |
Geplaatst - 09/01/2014 : 13:05:59 Geen idee wat je probeert aan te tonen Bert. De opmerking van Maarten over de BIOS batterij is volledig juist. Mijn opmerking betreffend de energieverspilling en verminderde kans op schade door bliksem inslagen leek me ook duidelijk. Niemand heeft het gehad over een 'direct hit' ontlading. Het fantastische van een glasvezelaansluiting is juist dat hij ABSOLUUT niet gevoelig is voor blikseminslagen..... dus ??
Laten we proberen om gewoon on-topic te blijven |
maartenb |
Geplaatst - 09/01/2014 : 12:42:10 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door PieteMan
Hou er wel rekening mee als je stroom van je Comp. eraf haalt je bios batterij leeg loopt en na enkele jaren vervangen moet worden.
Bert, ik heb altijd gedacht dat er een batterij in een PC zit dat de BIOS op spanning houdt en geen accu? Een batterij is niet oplaadbaar, dus maakt het niet uit of je PC wel of niet op het stroomnet aangesloten is.
Ik zeg dit niet om te muggenziften, maar ik wil graag precies weten hoe iets zit.
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door PieteMan
Trouwens, stom maar zit er in de Tyros een bios batt. ?
Zo ver ik weet niet. Daarom zit er geen klokje in een Tyros. Ja, in de Tyros 5 wel, maar die vergeet de tijd zodra je de T5 uitzet. Het eerste wat het klokje doet als het apparaat aan gaat, is via wireless op Internet de tijd opvragen.
Maarten |
maartenb |
Geplaatst - 09/01/2014 : 12:31:36 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Yamahaman
Als je de manual van mn monitors leest staat er wel expliciet in dat je de aangesloten apparaten gestaffeld in en uit dient te schakelen.
Dit heeft er mee te maken dat audio-apparatuur dat ingeschakeld wordt, soms een piek geeft op de audio-uitgang. Je monitors krijgen dan een kort, hard signaal binnen, dat eventueel de speakers en/of je gehoor kan beschadigen.
In de praktijk blijkt de Tyros geen "plop" te geven op de audio-uitgang bij inschakelen. Dat is gewoon goed ontworpen. Dus kun je zonder problemen je keyboard en je monitors met één schakelaar aan- en uitschakelen.
Maarten |
T-Rossie |
Geplaatst - 09/01/2014 : 11:07:16 Inderdaad heb ik een aantal 'secties' die middels kaku-modules geschakeld worden. #1= werktafel (computer/monitors/geluidskaart/sub) #2= Tyros #3= Printer #4= Nord C2D met pedaal
Ik laat NIETS in 'standby' staan/schakelen omdat dat pure energieverspilling is en bovendien loop je meer risico op schade bij eventuele blikseminslag. Om bij het onderwerp te blijven: De netschakelaar van de Tyros5 zal waarschijnlijk achterop gezet zijn omwille van de veiligheid (CE-keurmerk). Aan de bovenzijde loop je meer risico op een elektrische schok zodra er bijvoorbeeld een drankje/vloeistof wordt gemorst op de Tyros.
De KaKu modules zijn dan handig omdat je nooit meer op zoek hoeft naar de schakelaar achterop. http://www.klikaanklikuit.nl/shop/apa3-1500r/ |
Yamahaman |
Geplaatst - 09/01/2014 : 09:03:15 T-Rossie, heb je 1 klkaanklikuit schakelaar of meerdere op je Tyros en aanverwante spullen? Als je de manual van mn monitors leest staat er wel expliciet in dat je de aangesloten apparaten gestaffeld in en uit dient te schakelen. |
T-Rossie |
Geplaatst - 08/01/2014 : 23:44:47 Yamahaman, Goede apparatuur zoals de Tyros start eerst op en daarna worden de audio/line uitgangen 'vrijgegeven'. Hetzelfde geldt voor speakers.... meestal hoor je enkele seconden na inschakelen een relais klikken, waarna de speakers worden aangestuurd.
Uitschakelen wil nog wel eens een plop laten horen omdat alles spanningsloos wordt. In mijn geval is die echter minimaal.
Ik schakel de boel aan/uit middels 'klikaanklikuit' modules ... ideaal. |
Yamahaman |
Geplaatst - 08/01/2014 : 23:22:44 Zou de Tyros direct na inschakelen al iets uitsturen naar bijv. de speakers? Ik heb een paar Samson Resolv erop zitten en een subje (thx T-Rossie). Ik schakel,ook alles in met een centrale schakelaar en heb nog nooit vreemde ploppen of kraken gehoord. Alles gaat gelijk aan of uit. T5, speakers, mengpaneeltje, verlichting, pc monitor,ext. schijf. Alleen de computer gaat op een apart stopcontact en gaat in slaapstand na 20 min. Ik ben voorstander om zoveel mogelijk apparaten spanningsloos te zetten. |
bonfire |
Geplaatst - 06/01/2014 : 22:55:07 ik heb heel de zooi op zo'n overspanningsstekkerdoos die op de grond ligt aangesloten.een keer bukken ,knopje om en klaar is kees |
laakies |
Geplaatst - 06/01/2014 : 17:40:55 Ik schakel altijd eerst mijn tyros in, daarna de subwoofer, en mijn 2e keyboardje.
Uitschakelen doe ik net andersom.
Zo heb ik het altijd gedaan dus hoef daar niet meer over na te denken gaat automatisch voortaan.
En piekbelasting och sinds de euro.... zouden we het eurobelasting moeten noemen.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |