O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
jeanlb |
Geplaatst - 09/04/2014 : 20:15:47 Hoe kan men de grote van het flashgeheugen controleren? De expantion packs staan op hd1 !!!! Bij T4 was alles veel eenvoudiger.
JLB |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
goetpaul |
Geplaatst - 20/04/2014 : 09:56:18 Beste Eddy, audio is voor mij een middel om mijn werk op te laten horen aan iemand die geen keyboard bezit. je weet wel; de midi is afgewerkt Mp3-tje van maken via een progje op de computer, en in de mailbox!Ik had zelfs op de T4 (mijn vorig keyboard) nog nooit de audio player aangeraakt. Mixen van audio en midi synchroniseren enz. zijn voor mij totaal nieuw. Uw voorgestelde oplossing ga ik zeker uitproberen maar voor iemand die reeds 20 jaar met midi vastgegroeid is (waar je elk nootje kan editeren tot in het oneindige)is een audio track een bos waar je bomen niet meer vind. In ieder geval hartelijk dank voor de ideeën die je mij bezorgd hebt. Paul |
eddy vanzee |
Geplaatst - 19/04/2014 : 21:04:35 om met audiostyles/midi te werken zou ik het volgende doen: -al het gewenste opnemen in midi; -bij het afspelen de style laten synchroon starten met midi; de kanalen 1 tm 8 worden dan door midi gespeeld en 9 tm 16 door de style , zo kan men toch profiteren van de betere dynamiek van de audiopercussie; -men kan event. ook alles (behalve hetgeen men zelf wenst te spelen) in audio opnemen en zo een orkestband (backing track) maken; -ik denk dat men zelfs midi + style + audio kan laten synchroon spelen, style en midi hebben een SyncStart en audio kan men laten afspelen doormiddel van een sysex in midi die de audio op het gewenste (ingestelde) moment kan laten starten. Het is wat schuif- en paswerk, maar ik denk dat het te doen is. VrGr eddy |
goetpaul |
Geplaatst - 19/04/2014 : 14:25:36 Beste moderator T-Rossie, begrijp me goed ik heb niets tegen de sound van een audio style. Ik verzet me alleen tegen het feit dat bij het gebruik van een audio style: a)je verplicht bent om een audio opname te gebruiken b) bij het gebruik van de midi recorder bij een audio style de drums afwezig zijn c)bij het gebruik van de audiorecorder alles in een audiotrack gegoten is die je nagenoeg niet kan editeren tenzij wat algemene ingrepen zoals reverb, volume, pitch enz. maar een eenvoudig speelfoutje kan je hier niet corrigeren. Ik ga nu eerst eens het audio gedeelte van het reference boek zorgvuldig vertalen en trachten te begrijpen. Dat voordeel heb je met Yamaha; je leert het "technisch Engels"! Nogmaals bedankt. Paul
|
T-Rossie |
Geplaatst - 19/04/2014 : 01:23:52 Wij geraken geheel off-topic maar het is toch interessant. Ik begrijp niet goed waarom je je zo afzet tegen de audio-drums want die zijn fantastisch. Je zult zélf enige creativiteit/ervaring moeten opdoen om ermee te kunnen werken. Nieuwe ontwikkelingen vereisen soms een andere aanpak en het 'probleem' ligt feitelijk niet bij de apparatuur |
goetpaul |
Geplaatst - 18/04/2014 : 20:50:25 Beste T-Rossie, mocht je de audio drums alleen zonder de midi kanalen van de style kunnen opnemen dan staan we een stap verder. Maar iedere audio opname neemt het totaal beeld op de audio drum track en de 15 midi kanalen. Hoe haal je die uit elkaar? Daarna moet je die audiotrack gaan importeren in de sequencer gaat die dan nog synchroon lopen? Wanneer ik het geheel wil editeren, bv een paar maten wissen (omdat ik de ending te laat heb ingedrukt)kan je dan midi en audio gelijktijdig knippen? Ja misschien moet ik eerst ervaring opdoen met audio. Tot nu toe is het steeds alleen midi geweest. En inderdaad het midi concept is onveranderd en het keyboard was een toestel waar uitsluitend sprake was van midi, tot deze T5 op de markt kwam. Ik heb op 20 jaar 8 Rolands versleten en nooit heb ik problemen gehad. Nu is midi ineens niet goed genoeg meer en moet er audio aan te pas komen. Maar ik ben het met U eens de T5 heeft 2 motoren een midi en een audio en die audio alleen vanwege die drum styles. Met midi drums zie je tenminste waar je maat begint welk instrument is aangeslagen enz. Met een audiotrack zie je niets. Tenzij je daar al jaren mee bezig bent en ik heb helemaal geen ervaring met audio.Nu ; niemand verplicht mij om audio styles te gebruiken Toch hartelijk bedankt voor uw reactie. Paul
|
T-Rossie |
Geplaatst - 18/04/2014 : 19:20:24 Paul, Wat is er op tegen om de midikanalen gewoon op te nemen als MIDI info en de (audio)drums later op te nemen als AUDIO. Vrijwel elke computer sequencer kan zowel midi- als audio opnemen. Zo kun je elke track afzonderlijk editen in MIDI. Het audio-drum kun je editen als AUDIO.
Ik heb onlangs een Zuid-Amerikaans trio opgenomen (harp, gitaren en vocals) en later drums/percussie toegevoegd afkomstig van Tyros styles (als audio opgenomen).... dit werkt perfect. Zelfs breaks e.d. zijn eenvoudig te (ver)plaatsen. Dit kan volgens mij ook heel goed voor jouw toepassing. Overigens ben ik geheel niet met je eens dat MIDI 'audio bestanden' gaat gebruiken. Het MIDI-concept en de werking zijn absoluut ongewijzigd en het doel is nog steeds het communiceren van toets-/controller- en SYSEX informatie. Audio drums staan er geheel buiten.
|
goetpaul |
Geplaatst - 18/04/2014 : 17:58:52 Bij de opname van een song ging ik vroeger als volgt te werk: style (een normale!)kiezen voices kiezen desnoods nog wat effecten erbij, de midi recorder klaar zetten en spelen maar zonder veel poespas. Daarna ging de midi file naar de sequencer op de computer daar werden de speelfoutjes vrij eenvoudig en in een mum van tijd verbeterd. Desnoods werd een betere bas lijn ingespeeld of andere klanken voor de style gekozen, eventueel ook nog de klankbalans aangepast en kees was klaar. Zelfde scenario maar nu met een audio style: bij het laden van de song in de computer valt het onmiddellijk op Channel 9 en 10 zijn leeg. Op deze manier heb je geen percussie. Ik ben een vrij slechte klavier drummer dus daar waag ik me niet aan. Dus de volgende mogelijkheid is een audio opname maken. Dan krijg ik op mijn computer 1 track te zien namelijk een audiotrack. Daar zijn de drums dan wel in volle glorie te horen samen met alle andere midi kanalen. Spijtig kan nu de ene foutje dat in de melodie lijn zit op track 1 niet meer Geselecteerd worden en dus ook niet verbeterd. Er zit dus niets anders op als de gehele song opnieuw te spelen; niet 1 keer maar misschien wel 100 keer tot het allemaal perfect is. Dit is voor mij geen optie. Ik werk ondertussen al lang met een tekst verwerker en de tijd dat de type machine met of zonder type – ex is reeds lang voor bij. Toen kon je ook bij het minste foutje het hele blad opnieuw typen. Dus ik hoop echt dat iemand een oplossing ziet voor dit probleem.
Met dank bij voorbaat
Paul javascript:insertsmilie('')(Sorry ik zie niet hoe ik een nieuwe topic moet aanvatten)
|
maartenb |
Geplaatst - 18/04/2014 : 14:57:31 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door goetpaul
Mij stoort alleen dat 1 audio kanaal de toegang tot het editeren van de andere 15 kanalen ontneemt.
Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar de andere 15 MIDI kanalen kun je toch gewoon editten?
Alleen zijn we nu wel off-topic. Als je een specifieke vraag hebt over het editten van songs met een audio drum, is het handiger als je een nieuw onderwerp start.
Maarten |
goetpaul |
Geplaatst - 17/04/2014 : 16:02:10 Beste Maarten,als je reeds 20jaar bezig bent met keyboard's dan ken je heus wel het verschil tussen een audio en een midi opname. Een opname van een goed "live" spelende muzikant zal altijd beter zijn als een machine die met note's on en note's off een digitale sample oproept.Maar midi laat ons wel toe om alle instrumenten via een keyboard te bespelen. Mij stoort alleen dat 1 audio kanaal de toegang tot het editeren van de andere 15 kanalen ontneemt. bedankt voor de respons. Paul |
goetpaul |
Geplaatst - 17/04/2014 : 15:53:00 Beste Ruud, bedankt voor de gastvrijheid. Het is leuk dat er iemand is die wil helpen in geval van nood. Paul |
Ruud |
Geplaatst - 17/04/2014 : 12:51:32 Hallo Paul,
Welkom op het forum. Iedere Tyros-liefhebber kan hier terecht. Stel gerust je vragen en er is altijd wel iemand die je verder kan helpen.
Groet, Ruud |
goetpaul |
Geplaatst - 17/04/2014 : 12:36:09 Beste Maarten ik zie nu pas dat dit forum toebehoord aan Oostendorp. Sorry dus ik dacht dat ik op een Tyros 5 forum zat! Ik ben inderdaad een complete computer nurd! Toch allemaal bedankt voor bereidwillige hulp! Paul Toch een positieve noot : ik speel reeds 20 jaar op 76 toetsers daarom voldeed de T4 niet. Ik was er van overtuigd dat de T5 een T4 was met 76 toetsen en die verwachtingen lost hij wel in; de rest komt wel als er niet te veel computerwerk aan te pas komt. |
F.van Holten |
Geplaatst - 17/04/2014 : 11:26:54 Knesselare (België) ligt 281 KM van Wezep af, dus ik denk dat hij daar niet vandaan komt.
Grt. Frans
|
maartenb |
Geplaatst - 17/04/2014 : 10:52:40 Paul, maak ik op uit je reactie, dat je je T5 niet bij Oostendorp gekocht hebt?
Zo plotseling zijn die Audio drums overigens niet. Ze zijn als eerste geïntroduceerd op de PSR-S950 een paar jaar geleden. Dus het was te verwachten dat ze ook op de nieuwe Tyros zouden komen.
Audio drums hebben na- en voordelen. Het nadeel is inderdaad, dat er niets meer te wijzigen is met MIDI. Het voordeel is dat sommige ritmes eigenlijk niet goed in MIDI te doen zijn. En door met audio te werken klinken die drums nu fantastisch.
Het lijkt er op dat je bepaalde verwachtingen had, die niet uitgekomen zijn. Dat is jammer. Echter, ik ben er van overtuigd dat je de T5 steeds meer zult gaan waarderen.
Maarten |
goetpaul |
Geplaatst - 16/04/2014 : 18:26:28 Hartelijk dank voor de steun mensen, maar voor mij blijft de Tyros 5 een vlaggenschip met een vlaggenschip prijskaartje maar zonder vlaggenschip service. Maar goed; zoals reeds vermeld is het allemaal met noeste arbeid in orde gekomen maar nooit of nooit koop ik nog een extension pack als dat niet automatisch geladen kan worden op de Yamaha site. Mijn T5 is verbonden via de draadloze dongel met het net; voor welk andere nuttige toepassing moet dat ding dan wel dienen? Verder vind ik het nog steeds verdacht dat men in alle talen zwijgt over het feit dat een uitgesproken midi toestel MIDI = (musical instruments digital interface)de norm die internationaal was aangenomen voor de communicatie tussen digitale keyboards nu plots audio bestanden gaat gebruiken.Dit is een fundamentele verandering want plots keer je terug naar de tijd toen een muzikant voor een paar weken de studio indook en daar 50 takes mocht inspelen vooralleer het goed bevonden werd! En dat staat nergens te lezen en kom je ook niet bij uw handelaar te weten! Nogmaals hartelijk dank Paul |