Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Even een vraagje ?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
thomas Geplaatst - 10/08/2014 : 09:26:21
Zijn er hier ook nog mensen die muziek maken met de T-5.
Het valt mij zo op dat alles naar pakketjes downloaden , soms met problemen en eigenlijk, ik snap het niet echt.
Het kan aan mij liggen natuurlijk , niet kwaad bedoeld hoor , zeker niet
Zo een toestel heeft toch alles wat een mens moet hebben .
Ergens snap ik dit niet ??
Thomas

greetz
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Ruud Geplaatst - 22/08/2014 : 20:33:17
Die W staat toch voluit in je voettekst

Goed merk hoor. Ik heb de Atlantis staan.

Beetje off topic, maar goed...

Groet,
Ruud
thomas Geplaatst - 22/08/2014 : 19:27:50
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartenb

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

De vraag is waarom die muzikant geen T-3-4 of 5 heeft ?


De vraag is waarom hij twee keyboards gebruikt in plaats van een Motif, S90 EX o.i.d.

Ik kan me twee redenen bedenken:
  • Het klinkt zeer realistisch, dus waarom duurder/nieuwer doen?
  • Op een gegeven moment hoorde ik percussie, terwijl niemand dat zichtbaar aan het spelen was. Ik vermoed dat dat uit een van de twee keyboards kwam en dat de drummer een click track in zijn oor had.

Als je kijkt/luistert naar het filmpje van Michel Voncken op de Tyros 2, dan hoor je dat dat nog steeds prima klinkt!


Maarten


Nou dit is heel simpel hoor , het ene keyboard dient als master met vaste klanken en het andere keyboard dient als extra klanken waarvan je direct kan switchen, dit terwijl de basis behoud met het hoofd keyboard , ik had ook altijd 2 keyboards bij en dat is wel erg handig !
Thomas

greetz
maartenb Geplaatst - 22/08/2014 : 12:49:02
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

De vraag is waarom die muzikant geen T-3-4 of 5 heeft ?


De vraag is waarom hij twee keyboards gebruikt in plaats van een Motif, S90 EX o.i.d.

Ik kan me twee redenen bedenken:
  • Het klinkt zeer realistisch, dus waarom duurder/nieuwer doen?
  • Op een gegeven moment hoorde ik percussie, terwijl niemand dat zichtbaar aan het spelen was. Ik vermoed dat dat uit een van de twee keyboards kwam en dat de drummer een click track in zijn oor had.

Als je kijkt/luistert naar het filmpje van Michel Voncken op de Tyros 2, dan hoor je dat dat nog steeds prima klinkt!


Maarten
omer Geplaatst - 21/08/2014 : 16:26:06
Waarom een Tyros 4 ? Omdat wij ons daar heel goed bij voelen en ik hoop nog lang. Omer
muzikant Geplaatst - 21/08/2014 : 11:12:09
Volgens mij is er geen verband tussen muziekbeleving en de laatste technische snufjes.

Natura Artis Magistra...
thomas Geplaatst - 21/08/2014 : 06:57:40
Dus de Tyros 2 is nog on the run en dan nog op TV.
De vraag is waarom die muzikant geen T-3-4 of 5 heeft ?
Thomas


greetz
maartenb Geplaatst - 20/08/2014 : 10:47:46
Zoals Arno zegt, het was echt de Tyros 2. En inderdaad, die herkende ik aan de scherpe hoeken.

Cool dat je het andere keyboard herkende.


Maarten
Soneg Geplaatst - 18/08/2014 : 13:42:40
Hij gebruikte een Tyros 2 en een technics Kn2000.
(T2 herkenbaar aan de scherpe hoeken)

Soryt / Arno


Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Toch nog Tyros Geplaatst - 18/08/2014 : 12:01:12
Maarten volgens mij was dat een Tyros 4 en geen2.

Groetjes John
Tyros 4 xxl
maartenb Geplaatst - 18/08/2014 : 10:11:38
Gisteren zag ik de show "Alles komt goed" van Najib Amhali op TV, waarin hij een aantal muzikale hoogstandjes uithaalt.

Zijn band bestaat uit slechts drie leden: een drummer, een basgitarist die soms "gewoon" gitarist is, en een toetsenist. De toetsenist speelde op twee toestellen: onder een Tyros 2, en boven een keyboard met ingebouwde speakers. Die leek op een Yamaha, maar dit weet ik niet zeker. Ze spelen verschillende stijlen: van rock tot ballads, van "Arabisch" tot Westers.

Wat me opviel was het volle geluid van de band. Het klonk als meer dan drie mensen. De klanken uit deze "oude" Tyros 2 klonken zeer realistisch! Op het moment dat de basgitarist zijn basgitaar omruilt voor een elektrische gitaar, neemt de toetsenist met zijn linkerhand de baspartij over. Klonk zeer realistisch.


Maarten

P.S. Dit was misschien wat off-topic, maar waarschijnlijk wel interessant.
F.van Holten Geplaatst - 16/08/2014 : 14:58:30
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

Het merendeel speelt thuis voor de hobby, en gebruikt nog geen 50% van de mogelijkheden.
Dus de T5 is nog niet ouderwets.(van mijn T4 gebruik ik ook niet alle mogelijkheden)

Grt.
Frans



Ja dat klopt Frans, daar heb je helemaal gelijk in .
Maar in Belgie ( mensen die optreden voor publiek ) zijn er ook heel veel Tyros spelers , ik weet niet of dat in Nederland ook zo is ?
Thomas

greetz




ook in NL. zelfs op TV zie in achtergrond begeleidingen veel Tyrossen, dus zijn ze best wel goed denk ik, je hebt toch een zeer uitgebreid assortiment aan realisties luidende instrumenten.
Je betaald er wel de prijs voor, maar dan heb je ook wat, elke hobby kost geld.

Grt.
Frans
thomas Geplaatst - 16/08/2014 : 08:36:51
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

Het merendeel speelt thuis voor de hobby, en gebruikt nog geen 50% van de mogelijkheden.
Dus de T5 is nog niet ouderwets.(van mijn T4 gebruik ik ook niet alle mogelijkheden)

Grt.
Frans



Ja dat klopt Frans, daar heb je helemaal gelijk in .
Maar in Belgie ( mensen die optreden voor publiek ) zijn er ook heel veel Tyros spelers , ik weet niet of dat in Nederland ook zo is ?
Thomas

greetz
Toch nog Tyros Geplaatst - 16/08/2014 : 08:12:40
Wijze worden Frans

Groetjes John
Tyros 4 xxl
maartenb Geplaatst - 13/08/2014 : 12:43:31
Een VST mogelijkheid vraagt een (veel) snellere processor dan de Tyros nu heeft, is mijn indruk.

De kracht van de Tyros is dat je styles hebt die je meteen kan gebruiken (afgemixed en wel) en dat je het live kan gebruiken.

Als je uitsluitend multitrack opnames maakt, dan kun je ook met VST's of met de Motif arpeggiator uit de voeten. Je moet dan nog wel zelf de fills inspelen en het resultaat nog afmixen. En je kunt het niet live spelen.

"Plug-and-play" en "live spelen" maken de Tyros zo leuk om op te spelen voor mij. En je kunt nog altijd van alles aanpassen als je dat wilt.


Maarten
Aaad Geplaatst - 12/08/2014 : 21:41:07
Misschien heeft de volgende Tyros(?) wel een VST mogelijkheid of zou de tyros echt alleen voor de thuishobbyist gemaakt blijven.

Aad


Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000