Auteur |
Onderwerp |
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 10/08/2014 : 09:26:21
|
Zijn er hier ook nog mensen die muziek maken met de T-5. Het valt mij zo op dat alles naar pakketjes downloaden , soms met problemen en eigenlijk, ik snap het niet echt. Het kan aan mij liggen natuurlijk , niet kwaad bedoeld hoor , zeker niet Zo een toestel heeft toch alles wat een mens moet hebben . Ergens snap ik dit niet ?? Thomas
greetz |
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 10/08/2014 : 10:54:45
|
Hoi Thomas,
Ik denk dat er genoeg T5 mensen zijn die ook muziek maken hoor. En idd een T5 heeft ontzettend veel mogelijkheden.
Maar er zijn hier ook mensen die de al ruim 15 jaar op de Tyros spelen ( T1-T5) en dan zoek je steeds meer naar nieuwe mogelijkheden die je met het apparaat kunt doen icm de hedendaagse digitale technieken.
Ook is er wel een beetje verzamelwoede bij sommige , als er maar iets "gratis" te downloaden valt.
Dit valt bij mij ondertussen af, want de kwaliteit hiervan is meestal niet erg goed. maar ook ik probeer het wel eens hoor kost niets hé
Als je net met de Tyros begint heb je zeker meer als voldoende tijd nodig om de machine te leren kennen, en hoe om te gaan met alle functies, welke door sommige wel eens onderschat wordt.
Kortom doe wat je wilt, mogelijkheden zijn er genoeg.... voor elk wat wils
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 10/08/2014 : 12:05:28
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Marcel T4
Mij ontgaat het doel van deze vraag
Enfin...Of je nu met of zonder "pakketjes downloaden" muziek maakt, met beide mogelijkheden maak je muziek met je Tyros en dat is dan niet eens gebonden aan of je een T, T2, T3, T4 of T5 hebt. En ik ben ervan overtuigd dat je zowel zonder als met pakketjes problemen kunt krijgen.
Voor de ene persoon heeft een standaard Tyros alles in huis en is het voldoende, de andere persoon wil net iets meer of anders.
Ik doe beide met mijn T4 en bevalt mij goed.
Keyboard spelen is mijn persoonlijke genezing bij mijn kanker. Playing keyboard is my personal cure against my cancer.
Ik begrijp jou wel hoor , ik ben mijn linkerhand kwijt in die zin dat ik nog 1 of 2 viners kan gebruiken . Bij deze wens ik jou het allerbeste . Thomas
greetz |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 10/08/2014 : 13:59:41
|
Zal wel aan mij liggen. maar nu begrijp ik er helemaal niets meer van. Waar gaat dit nu over?
Grt. Frans
|
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 11/08/2014 : 11:24:26
|
Ik bedoel hiermee ( toen de t-2 en t-3 uitkwamen ) werden en veel nuumers gepost, nu hoor ik daar toch veel minder van met de t-5 ??? Thomas
greetz |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 11/08/2014 : 12:19:07
|
@Thomas,
Dat komt omdat het nieuwtje van youtube filmpjes posten er alweer een beetje eraf is.
Kijk eens naar msn Messenger vroeger gewild nu ouwerwets.
Facebook is nu nog erg populair, hoelang???
Zo gaat dat met het digitale tijdperk.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 11/08/2014 : 12:54:35
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Ik bedoel hiermee ( toen de t-2 en t-3 uitkwamen ) werden en veel nuumers gepost, nu hoor ik daar toch veel minder van met de t-5 ???
Die indruk heb ik ook.
Natura Artis Magistra... |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 11/08/2014 : 18:24:38
|
Wacht maar tot Tyros 6 uit komt!
Groetjes John Tyros 4 xxl |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 11/08/2014 : 19:10:35
|
Die komt er niet John. Het concept Tyros is ten einde denk ik.
De opvolger zal een geheel andere naam hebben evenals andere layout, indelingen en mogelijkheden.
Maar je kunt nog twee jaar sparen totdat we hierover meer weten
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 11/08/2014 : 20:43:15
|
Waar hebben we dat eerder gehoord?
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 12/08/2014 : 11:28:02
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
Die komt er niet John. Het concept Tyros is ten einde denk ik.
De opvolger zal een geheel andere naam hebben evenals andere layout, indelingen en mogelijkheden.
Maar je kunt nog twee jaar sparen totdat we hierover meer weten
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Er komt ???? waarschijnlijk geen opvolger om de eenvoudige reden dat de huidige synth software, ( waar ik iedere dag mee werk in de opname studio ) zo straf wordt en makkelijk via 8 of 16 sporen kan bespeeld worden via midi dat de T-5 gewoon nu al niet meer mee kan . De evolutie gaat zo snel, je kan het gewoon niet meer bijhouden, het is gewoon zo. Ik ken een muzikant , heeft een laptopje mee met compleet 9 van native intruments een interfasje, klaar en gaan met die banaan , dan heb je alles kwa klanken , een bibliotheek aan klanken alleen al, waar je gek van wordt . thomas
greetz |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 12/08/2014 : 12:08:23
|
Ik denk dat je hierbij over het hoofd ziet dat de Tyros serie voor het overgrote deel gekocht wordt door thuismuzikanten die gewoon op een keyboard willen spelen.
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 12/08/2014 : 13:20:12
|
Zolang er mensen zijn die zonder al te veel "poespas" een topklasse keyboard willen bespelen zal er een markt blijven voor de Tyros of soortgelijk instrument . Yamaha is al weer druk bezig met de ontwikkeling van de opvolger van de T5 Momenteel is de naam Tyros een begrip in de muziekwereld en zolang de verkopen goed gaan zal Yamaha de naam Tyros behouden .
Soryt / Arno
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 12/08/2014 : 14:57:35
|
Het merendeel speelt thuis voor de hobby, en gebruikt nog geen 50% van de mogelijkheden. Dus de T5 is nog niet ouderwets.(van mijn T4 gebruik ik ook niet alle mogelijkheden)
Grt. Frans
|
|
|
Aaad
Average Member
102 berichten |
Geplaatst - 12/08/2014 : 21:41:07
|
Misschien heeft de volgende Tyros(?) wel een VST mogelijkheid of zou de tyros echt alleen voor de thuishobbyist gemaakt blijven.
Aad
|
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 13/08/2014 : 12:43:31
|
Een VST mogelijkheid vraagt een (veel) snellere processor dan de Tyros nu heeft, is mijn indruk.
De kracht van de Tyros is dat je styles hebt die je meteen kan gebruiken (afgemixed en wel) en dat je het live kan gebruiken.
Als je uitsluitend multitrack opnames maakt, dan kun je ook met VST's of met de Motif arpeggiator uit de voeten. Je moet dan nog wel zelf de fills inspelen en het resultaat nog afmixen. En je kunt het niet live spelen.
"Plug-and-play" en "live spelen" maken de Tyros zo leuk om op te spelen voor mij. En je kunt nog altijd van alles aanpassen als je dat wilt.
Maarten |
Bewerkt door maartenb op 13/08/2014 12:44:11 |
|
|
Onderwerp |
|