Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Wat maakt de Tyros2 beter en mooier dan.....
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

VanderVoort
Starting Member

10 berichten

Geplaatst - 19/05/2007 :  02:15:29  Toon profiel  Klik om VanderVoorts MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi mensen, ik ben sinds vanmorgen nieuw op dit forum en mijn vraag is wat de Tyros2 mooier en beter maakt dan bijvoorbeeld een Gem WX2 of Technnics KN serie of een ander soort vergelijkbare keyboard.
Ik heb ooit een Gem WX2 gekocht vanwege de klanken en niet alleen vanwege dat, maar ook vanwege de styles.
ik ben er op een gegeven ogenblik wel achter gekomen dat de styles voor de Gem WX2 te beperkt zijn, daar wil ik mee zeggen dat ik alleen aan styles kon komen via originele WX2 clubs, hoe zit het bij de Tyros2, kan ik daar heel gemakkelijk en goedkoop aan styles komen, op dit moment heb ik nog geen Tyros2 maar zit er wel aan te denken om een Tyros2 aan te schaffen.
Wie o wie kan mij nog meer mooie mogelijkheden vertellen over Tyros2

theplayer
Moderator

3040 berichten

Geplaatst - 19/05/2007 :  07:42:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Ad,

Probeer eens te zoeken op het net naar 'styles yamaha Tyros'. Je zult dan al snel ontdekken dat er genoeg te downloaden zijn. (Goeie en slechte)
Standaard heeft hij er al 400 aan boord die goed bruikbaar zijn.
Maar staar je niet alleen blind op styles.
Wat de Tyros zo bijzonder maakt, is de klank van de natuurgetrouwe instrumenten.
Dan hebben we natuurlijk nog de uitgebreide mixer met 8 effectprocessors, uitgebreide instelmogelijkheden, De midirecorder, De Harddiskrecorder en ga maar door. (Het lijkt wel of ik voor Yamaha werk, hahahaha)
Download eens de handleiding. dan wordt je al een stuk wijzer over al die mogelijkheden.
Daarna ga je 'm gewoon ergens beluisteren.
Ik denk dat als je uit de 'Gem-hoek' komt, ook jij snel verkocht zult zijn over al z'n mogelijkheden.
Meer vragen zien we graag tegemoet.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

Jackyboy
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 19/05/2007 :  10:12:40  Toon profiel  Klik om Jackyboys MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Heb 4 jaar een KN7000 gehad en was hier zeer over tevreden,mijn vriend tyros2 Henkie heeft mij uiteindelijk overgehaald om een Tyros 2 te kopen en daar heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van.
Ongekende mogelijkheden en heel veel styles zijn op je HD te bewaren, prachtige voices.
Het beste keyboard wat er tot op heden te verkrijgen is.

VanderVoort
Starting Member

10 berichten

Geplaatst - 19/05/2007 :  11:08:00  Toon profiel  Klik om VanderVoorts MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by theplayer

Hallo Ad,

Probeer eens te zoeken op het net naar 'styles yamaha Tyros'. Je zult dan al snel ontdekken dat er genoeg te downloaden zijn. (Goeie en slechte)
Standaard heeft hij er al 400 aan boord die goed bruikbaar zijn.
Maar staar je niet alleen blind op styles.
Wat de Tyros zo bijzonder maakt, is de klank van de natuurgetrouwe instrumenten.
Dan hebben we natuurlijk nog de uitgebreide mixer met 8 effectprocessors, uitgebreide instelmogelijkheden, De midirecorder, De Harddiskrecorder en ga maar door. (Het lijkt wel of ik voor Yamaha werk, hahahaha)
Download eens de handleiding. dan wordt je al een stuk wijzer over al die mogelijkheden.
Daarna ga je 'm gewoon ergens beluisteren.
Ik denk dat als je uit de 'Gem-hoek' komt, ook jij snel verkocht zult zijn over al z'n mogelijkheden.
Meer vragen zien we graag tegemoet.
Groetjes,

Frans

Gewoon via Google dus

theplayer
Moderator

3040 berichten

Geplaatst - 19/05/2007 :  11:10:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Ad,

Ja daar kun je goed mee beginnen en anders zijn er altijd mensen die wel een link voor je hebben.
Groetjes,

Frans

T-Rossie
Moderator

3275 berichten

Geplaatst - 19/05/2007 :  12:16:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook ik heb ze bijna allemaal gehad : Korg, Roland, Gem, Solton, Ketron... noem maar op. De Tyros2 steekt met kop en schouders boven alles uit !

Spring in de auto, ga naar Oostendorp Wezep (ca. 30 minuutjes vanaf Utrecht) laat je verrassen door de gastvrijheid van Henk maar bovenal de klank-/style rijkdom van de Tyros2.
Daar krijg je de best impressie mee... en ben je zo 'om'

VanderVoort
Starting Member

10 berichten

Geplaatst - 22/05/2007 :  13:34:39  Toon profiel  Klik om VanderVoorts MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by T-Rossie

Ook ik heb ze bijna allemaal gehad : Korg, Roland, Gem, Solton, Ketron... noem maar op. De Tyros2 steekt met kop en schouders boven alles uit !

Spring in de auto, ga naar Oostendorp Wezep (ca. 30 minuutjes vanaf Utrecht) laat je verrassen door de gastvrijheid van Henk maar bovenal de klank-/style rijkdom van de Tyros2.
Daar krijg je de best impressie mee... en ben je zo 'om'

Ben zaterdag al in Utrecht wezen kijken bij Feedback mocht van de verkopers daar uit proberen was zo onder de indruk van het apparaat dat ik de mededeling kreeg van 1 van de verkopers dat het bijna 5 uur in de middag was en dat de winkel ging sluiten

Heiko
Advanced Member

1640 berichten

Geplaatst - 22/05/2007 :  14:15:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat ging bij mij ook zo ongeveer. Toen ben ik weer in de auto gestapt en m'n T2 in Wezep gekocht...

VanderVoort
Starting Member

10 berichten

Geplaatst - 22/05/2007 :  14:18:34  Toon profiel  Klik om VanderVoorts MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Heiko

Dat ging bij mij ook zo ongeveer. Toen ben ik weer in de auto gestapt en m'n T2 in Wezep gekocht...

Kom jij ook uit utrecht of omgeving

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 22/05/2007 :  15:47:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Persoonlijk vind ik de T-2 niet echt een toegevoegde waarde hebben :
K.l.o.t.e.software, veeeeeel te traag enz ...
Klavier is OK, goed voor beginners zoals ik
sis

ROMANTIKO
Senior Member

563 berichten

Geplaatst - 22/05/2007 :  17:46:50  Toon profiel  Reageer met citaat
als ik dit allemaal lees ben ik verwonderd,maar ja ik ben nog maar 8 jaar met muziek bezig,heb intussen 4 yamaha produkten gehad,waarvan mijn laatste de tyros2 ongeveer 20 maand en ik tokkel er elke dag min 3 uur op,gewoon een subliem machien,alleen een ding beklaag ik mij,dat ik toen nog de firma oostendorp niet kende,maar ik weet nu al zeker,dat mijn volgende zeker bij henk wordt besteld,zelfs al moet ik daarvoor wel 400km rijden ,zo een service vind men in Belgie niet,groetjes van ROMANTIKO

Heiko
Advanced Member

1640 berichten

Geplaatst - 22/05/2007 :  18:17:24  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by VanderVoort

quote:
Originally posted by Heiko

Kom jij ook uit utrecht of omgeving

Nee mien jong ik kom uut 't hoge noord'n...

Player
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 28/05/2007 :  20:34:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Ad,

Ik heb in het verleden ook een WX2 gehad waar ik erg veel plezier aan heb beleefd. Met name de synthesizer styles en sounds van de WX2 zijn heel erg goed, maar er valt nog wel eens een nootje weg omdat dit keyboard niet voldoet aan de polyfonie die nu zo'n beetje standaard is.
Ben nu sinds ongeveer 1 1/2 jaar in bezit van de T-2, en ik moet je zeggen dat het werkelijk een hoogstandje is van hedendaagse techniek. De ingebouwde styles zijn fantastisch en daarnaast goed te gebruiken evenals de meeste sounds. Een klein minpuntje is het ontbreken van toch weer die echt mooie syntheziser styles...maarja..
je kunt natuurlijk niet alles hebben.
Succes met je keus en overstappen naar de T-2 is echt een goede keus.

gr. Player

n/a
deleted

158 berichten

Geplaatst - 28/05/2007 :  21:25:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn kortste sessie op de tyros duurde 5 uur, potverdorie ik heb nog wat anders te doen ook.

.

lizzard
Average Member

131 berichten

Geplaatst - 30/05/2007 :  22:30:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lizzard  Klik om lizzards MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by sis

Persoonlijk vind ik de T-2 niet echt een toegevoegde waarde hebben :
K.l.o.t.e.software, veeeeeel te traag enz ...
Klavier is OK, goed voor beginners zoals ik
sis

*****software vind ik wat ver gezocht eigenlijk. De toegevoegde waarde van de Tyros2 is dat de geluiden veruit de beste zijn van alle, en ik bedoel ook alle merken.

Roland hangt al eeuwen in hun eigen waardeloze geluid, technics bestaat niet meer, omdat Yamaha ze gewoon voorbij schoot. Kettron is nou een merk voor beginners, nee echt, de Tyros2 is het allerbeste wat je momenteel op keyboardgebied kunt krijgen.

Al is muziek dan nog zo snel, ja ja tyros2 die komt er wel!!!!!!!

T-Rossie
Moderator

3275 berichten

Geplaatst - 31/05/2007 :  16:08:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Ach ja.... de één wil 'snelle' software, een ander vindt kwaliteit belangrijker... niettan ?
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000