Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 TYROS2 en Cubase 4 Sequencer
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 01/06/2007 :  10:07:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
TYROS vrienden,

Heeft een van jullie ervaring met het werken met de TYROS2 en Cubase 4 of enige andere software sequencer programma.

Het lukt mij wel om realtime een song op te nemen in Cubase via midi, gebruikmakend van de USB interface naar de PC (WINDOWS XP). Op de TYROS2 staan style, accomp en OTS ingesteld en zowel opnemen als weer afspelen via Cubase gaat prima zolang er niets wordt veranderd in de instellingen van de TYROS2.

Zet ik echter de TYROS2 uit (power off) en daarna weer aan, dan kan ik niet meer de song correct afspelen via Cubase. Cubase heeft namelijk niet de TYROS2 instelling en voices opgenomen. Gelukkig had ik vooraf genoteerd wat de instellingen waren van de TYROS2, dus zodra ik deze instelling weer ingesteld had, speelde Cubase de song correct af.

Nu mijn vraag (sorry voor de lange intro): kan ik niet alle instellingen van de TYROS2 gelijktijdig opnemen met de song in Cubase, zodat bij opnieuw opstarten alles weer korrekt afspeelt? Zo ja, hoe kan ik dat bereiken.

Bij voorbaat dank.

m.vr.gr.

Jan Bruijn

T-Rossie
Moderator

3275 berichten

Geplaatst - 01/06/2007 :  10:55:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Er bestaat een 'Instrument definition patch' voor de Tyros2 en daarmee kun je simpel de program-changes per track vastleggen.
(track info Inspector Window)

Ikzelf gebruik amper meer midi, maar ik stuur je vanavond de setup-file en breng je in email-contact met een goede vriend van mij, die bovendien redelijk in jouw buurt woont... hij gebruikt die patch naar tevredenheid.

(Ik zit nu op het werk)

Ga naar bovenaan de pagina

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 01/06/2007 :  12:14:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
T-Rossie,

Ik heb de TYROS2 script/patch file al geinstalleerd. Ik heb ook geen problemen met het vastleggen van de program voices en het selecteren daarvan in Cubase. Dat werkt prima. Het probleem is als de song is opgenomen (record)de program changes niet worden overgenomen in de midi tracks. Als je de event editor list bekijkt in Cubase dan staat er geen program change in the track. Logisch dus dat de juiste voice niet gespeeld wordt. Wat ik nu wil is dat alle settings van de TYROS2 worden meegenomen in de midi tracks tijdens het opnemen.

Zoals ik nu werk gaat het alleen goed zolang er niets veranderd wordt in de TYROS2 na het opnemen van de song. Stom, Ik moet gewoon een registratie maken van de settings voordat ik de song opneem, dan kan ik deze altijd weer terugzetten.

T-Rossie is dat het antwoord, misschien. Settings in een registratie, een naam, geven, Klaar is Kees (eh Jan)

m.vr.gr.

Jan Bruijn

Bewerkt door Jan Bruijn op 01/06/2007 12:16:12

theplayer
Moderator

3040 berichten

Geplaatst - 01/06/2007 :  12:53:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Jan,

E.e.a is het gevolg van het feit, dat jij je instellingen op de Tyros maakt terwijl Cubase nog niet opneemt.
Ook moet je op de midipagina in de Tyros zodanig de instellingen maken dat alle controller- en prgswitches uitgezonden (transmit) worden.
Maar er is een veel makkerlijke oplossing als al dit moeilijke gedoe.
Neem de song gewoon op met de midirecorder die in de Tyros zit.
Save hem dan op je sticky en stop die in de computer.
Je hebt dan echt alle gegevens die je nodig hebt in één keer.
Ook ben je van de synchronisatie problemen af.
Daarna kun je op de computer iedere bewerking maken die je wilt.
Probeer dat eerst maar eens een keer.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Bewerkt door theplayer op 01/06/2007 12:56:51

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 01/06/2007 :  13:48:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Frans,

Natuurlijk. Je hebt gelijk. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Er is echter een klein probleem. Ik maak ook gebruik van een tweede keyboard the MOTIFES8 met zijn eigen midi poort en enkele sound modules met een eigen midi poort. Welke midi poort krijgt de TYROS2 midi files als ik deze met een stick importeer in Cubase 4. Krijg ik dan geen conflicten met de andere modules en keyboard in dezelfde project file???? Wordt de TYROS2 nog steeds goed aangestuurd als de power uit geweest is van zowel de PC als van de T2? Ik wil het extra toelichten wat ik wil bereiken:

Ik heb bijv. op de T2 een mooie ritme sectie gevonden van een swingstyle met een bass. Ik maak de begeleiding op de T2 en save dat als midi file. Ik zou deze met een stick kunnen overbrengen naar Cubase 4, via mijn tweede keyboard the ES8 speel ik een piano partij omdat de ES8 een prima keyboard heef (gewogen enz) om piano partijen te spelen en met een betere piano voice. Deze piano partij komt als een midi track op een bepaalde midi poort in Cubase te staan. Dan speel ik nog een paar andere muziekdelen op de overige midi sound modules op hun specifieke midi tracks in Cubase. OK. Alles staat op midi tracks in Cubase. De geimporteerde TYROS2 midi file en mijn overige ingespeelde midi tracks.

Vraag:wat gebeurt er als de PC incl. Cubase (na alles gesaved te hebben) en de T2 worden uitgezet en daarna weer opgestart worden. Kan dan deze midi song via CUbase nog correct afgespeeld worden. Ik ga dit een dezer dagen proberen, maar heb zo mijn twijfels of dat wel goed gaat.

Vergeet niet dat de TYROS2 niet via een USB (MIDI) is aangesloten op mijn PC als ik de T2 midi file overbreng met een memory stick naar de PC. Ik kan echter alleen de TYROS2 als sound module gebruiken als de USB midi verbinding is aangesloten tussen PC en T2. Dat is het probleem. Denk ik.

De audio van de TYROS2, tweede keyboard en soundmodules lopen via een externe mixer.

m.vr.gr.

Jan Bruijn

Bewerkt door Jan Bruijn op 01/06/2007 14:05:25

theplayer
Moderator

3040 berichten

Geplaatst - 01/06/2007 :  14:03:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Het ligt er een beetje aan hoe je de setup hebt gemaakt.
Maar er zit maar een mogelijkheid op en dat is gewoon proberen.
In principe veranderd er niets, alleen heb je nu de klanken er bij staan.
Misschien moet je de midiroute in Cubase aanpassen.
Maar dat zou je ook moeten doen als je rechtstreeks in de computer op nam.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 01/06/2007 :  14:09:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Frans,

Bedankt zover. Ik ga het in iedergeval uitproberen. Als het lukt of niet lukt zal ik later hier komen melden.

groetjes

Jan Bruijn
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000