Auteur |
Onderwerp  |
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 16/08/2007 : 13:47:26
|
Hallo,
Sinds deze week ben ik aangemeld op dit forum, daarom wil ik me eerst even voorstellen. Ik ben Menno en woon in Heerenveen, Friesland. Ik ben 16 jaar en speel nu ongeveer 3-4 jaar keyboard. Mijn eerste keyboard was de psr-275. In juni 2007 kocht ik de tyros 2 xxl, wat een hele erg grote stap was qua keyboard. Ik heb het keyboard bij een groot muziek bedrijf in Belgie gekocht. Daarnaast heb ik nog de tyros 2 flightcase bij muziekcentrum oostendorp gekocht, en een voetpedaal bij de muziekcentrum in Heerenveen. Tot nu toe vind ik het nog steeds super om hier op de tyros 2 te spelen. Ik speel bijna elke dag, en leer elke dag wel iets nieuws, via het spelen of via internet. Ik zit op keyboardles, maar ga dit jaar naar een andere muziekschool omdat ik te weinig leerde. Ik kan noten lezen en probeer nu veel te spelen via gehoor, wat al redelijk lukt.
Nu jullie iets over mij weten, heb ik een paar vragen:
1. : Als ik zelf een song opneem, en dan de score daarvan bekijk. Dan heb ik daar bijvoorbeeld een e-mineur akkoord gespeeld, bij de 2e G. Nu zie ik de noten op de linkerhand staan, of soms deels rechterhand, deels linkerhand. Is dit ook te veranderen? Zo ja, hoe?
2. : Is het ook mogelijk om .pdf bladmuziek bestanden over te zetten in het keyboard? Via midi of via normaal?
3. : Zijn er ook ergens betere piano klanken te vinden? (het liefst gratis) of heeft iemand een tip om de piano klanken in de tyros beter te laten klinken?
4. : Als ik een piano op wil nemen, waarmee zouden jullie het opnemen, om een custom voice te maken?
5. : Is er ook een manier om custom voices (.tvn) om te zetten naar normale voices (.vce) om laad tijd te verkleinen? Of is het mogelijk hier voor een programma te maken?
Dit was het ongeveer wel. Bedankt, en als ik weer vragen heb zal ik ze wel weer vragen 
Groeten, Sneakyman |
Bewerkt door Sneakyman op 16/08/2007 13:56:58 |
|
tyros2
Senior Member

804 berichten |
Geplaatst - 16/08/2007 : 15:08:06
|
Hallo Menno. Welkom in de Tyros2 wereld en welkom op dit fantastische forum. Je stelt gelijk al heel wat vragen en ik weet zeker dat je binnenkort hier een antwoord op hebt. Of ze allemaal te beantwoorden zijn dat weet ik niet, dus afwachten maar. Ik denk en hoop dat we in de toekomst nog veel van jou mogen/kunnen verwachten. Je bent jong en je hebt een Tyros2, wat wil een mens nog meer!!! Kijk eens op de site van onze goeroe Frans, daar zul je nog veel van opsteken. Nogmaals van Harte Welkom.
Muzikale Groet Henk |
 |
|
ruudje
Average Member

288 berichten |
Geplaatst - 19/08/2007 : 11:08:57
|
hoi menno
welkom op het t2 forum! over die piano klanken,vind je de piano klanken niet naar je zin dan? misschien kan je er zelf dan wat aan bij sleutelen?(voice editer)? maar ik heb ook wel dingen hoor die ik graag toch iets vetter zou willen hebben. en ik probeer dan ook zelf wat te <<rommelen<<met de klanken.
groeten Ruudje |
 |
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 19/08/2007 : 18:52:39
|
Bedankt,
Ik ga wel eens beetje rommelen met voice editor. Ik heb ook net een usb kabel aangeschaft, dus dat zal wel lukken. Niet alles kan perfect zijn aan een keyboard .
En nog een vraagje: Heeft er ook iemand ervaring met de irishacts piano sound pakket van 50 euro? Kan je de klanken gewoon op de site downloaden nadat je ze gekocht hebt? Klinken ze ongeveer hetzelfde als ze zelf spelen, of beter/slechter?
Bedankt voor alle tips. Ik ben al flink aan het rondneuzen op dit forum en websites van mensen van dit forum, waar ik al erg veel nieuws heb geleerd.
Nogmaals bedankt, 
Sneakyman
|
Bewerkt door Sneakyman op 19/08/2007 18:54:51 |
 |
|
Frankie
New Member

20 berichten |
Geplaatst - 30/09/2007 : 20:58:55
|
Hee Sneakyman,
Heb je inmiddels een antwoord op je eerste vraag? Dat zou ik namelijk ook graag weten.
groetjes, Frankie |
 |
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 30/09/2007 : 22:09:12
|
Hallo, Frankie
Nee, ik heb nog geen antwoord op mijn vragen. De piano sound is opeens na de laatste update veranderd ( weet niet of het echt door de update komt) maar hij klinkt nu flink beter dat ik vind dat er geen nieuwe piano sound meer hoeft te komen.
De rest van de vragen is nog niet beantwoord, misschien beetje te moeilijke vragen , of gewoon niet mogelijk is.
Maar toch wil ik zeggen dat ik veel al geleerd heb via dit forum, en daar wil ik ook iedereen voor bedanken. Maar als iemand dit kan beantwoorden zal dit mij flink helpen om dit fantastische keyboard nog meer en beter te gebruiken
Groeten, Sneakyman |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 30/09/2007 : 23:09:04
|
Hey uh....Sneakyman, (Ik dacht uit Sneek ) Antwoord op vraag 2 vind je hier Grtzz, Heiko |
 |
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 01/10/2007 : 08:16:48
|
Hallo Heiko,
Nee het is gewoon Heerenveen . Bedankt nog, ik ga het even proberen om dit voor elkaar te krijgen als ik tijd heb.
Gr. Sneakyman  |
 |
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 01/10/2007 : 12:53:48
|
Hallo,
Hartstikke bedankt. Ik ga deze week even bezig met al deze informatie . Ik ben niet naar belgie gereden, heb hem laten brengen door verstuur service. Maar ik zal maar niet te veel vertellen over dat bedrijf door bepaalde redenen. Reclame maken is ook niet goed, dit is een forum van een totaal andere winkel .
Groeten, Sneakyman  |
 |
|
|
Onderwerp  |
|