Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Lak laat los
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

voice
New Member

28 berichten

Geplaatst - 26/08/2007 :  10:43:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik weet niet waar de T2 geproduceerd wordt, als het in Azie is ja dan kan het zijn dat er verkeerde verf gebruikt word.
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1621 berichten

Geplaatst - 26/08/2007 :  13:20:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik neem aan dat mijn vorig keyboard (E86, Roland) ook in Azié is geproduceerd. 10 Jaar op gespeeld (heel intensief, ik was semi-prof)
Mankeerde niks aan, heb hem in kunnen ruilen voor T2 + kleine ()bijbetaling!
Dus wáár het geproduceerd is maakt niet uit. Ik denk eerder aan een productie-fout.(materiaal heeft geen goede voorbehandeling gehad, zoals ontvetten o.i.d) Of bij het drogings proces is iets fout gegaan.
En, tenslotte, is de eindcontrole in de fout gegaan.
Het eindresultaat is bekend!
Grtzz, Heiko

T-Rossie
Moderator

3237 berichten

Geplaatst - 26/08/2007 :  14:06:42  Toon profiel  Reageer met citaat
De knoppen had men gewoon ongespoten, dus de kleur van de kunststof zélf moeten laten. Dit doen veel fabrikanten (roland, korg etc) en is volgens mijn de beste keus..... die knoppen

Mijn Philips scheerapparaat heeft een vergelijkare grijs/zilver kleur en het lukt me zelfs met een kraspen niet om er lak af te krabben

Het is 'vragen om problemen' wanneer je zwarte kunststof gaat spuiten met een flitterdun contrasterend laklaagje op plaatsen die veelvuldig aangeraakt worden.

Zelf heb ik (nog) geen last, dus kan moeilijk bij mijn rechtsbijstandverzekering aankloppen.... wie wil dit wel doen namens een grote club eigenaren ?

vdburch
Average Member

105 berichten

Geplaatst - 27/08/2007 :  18:42:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo beste forum leden dat zijn geen leuke vooruitzichten TYROS 2 wordt in de toekomst langzaam maar ZEKER zwart .
En er verschijnen steeds meer klachten ,dus is het een kwalijke zaak aan het worden waar de firma YAMAHA niet zomaar even schuld bekent .Japanse kwaliteit staat toch hoog genoteerd? Ik denk het volgende mijn Sony zilver kleurige TV heeft het zelfde probleem bij de aan/uit knop daar zit al vanaf het begin plastic folie op !
De Japanners kunnen hoogst waarschijnlijk geen goede zilverlak maken
Nu ga ik niet een paar jaar zitten wachten met onder tussen een TYROS 2 helemaal zwart en oud geworden vlg,s de dan toegegeven fout en krampen van ergernis niet meer in aanmerking komende garantie.
Hier een tip voor de gelijk denkende neem een rolletje Celloitape een scherp stanly mesje en beplak ongeveer 120 knopjes in 2 uur het is een geduld werkje maar ik ben er blij mee en een meevaller is dat de knoppen er nog van opfleuren ook.
Vergeet ook niet op de plaats van de USB ingang een breder stuk te plakken.
De Master volume knop gaat niet zo eenvoudig daar moet je een beetje improviseren.
Gewoon 1 uit knopje proberen je zult verbaast zijn van het resultaat.
Succes Gerard.

GJ vd B

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 27/08/2007 :  19:18:53  Toon profiel  Reageer met citaat
T-Rossie heeft gelijk

YAMAHA zou iedereen een volkern zilver knoppen zetje moeten sturen van het materiaal wat ook op het toetsenbord van een computer zit want daar zitten mensen jaren aan te werken en geen slijtage.
Gewoon een productie fout.

Evert.

Jackyboy
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 27/08/2007 :  22:16:21  Toon profiel  Klik om Jackyboys MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ben bang dat je na enkele jaren de lak met het plakbandje er mee aftrekt zoal je vaak hebt met het verwijderen van oude cellotape.
Heeft iemand een betere oplossing ?

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 30/08/2007 :  05:30:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Yamaha heeft voor de Tyros2 zo een grote reklame campagne gevoerd en er word gezegd dat het de beste keyboard is die er ooit is gemaakt. Yamaha is trots op de vormgeving van Tyros2 die is helemaal ontworpen maar ze hadden niet genoeg geld voor de tyros2 over te spuiten helaas. Het is de rolsroys van de keyboards ik vind dat Yamaha iedereen eens te gemoed mag komen en zegt oke jongens wij hebben verkeerde lak of verf gebruikt en komen jullie te gemoed. Maar ja ze doen juist het tegen overgestelde. Ze geven wel aan hun Demonstrateurs een nieuw keyboard als er wat aan de hand is om de naam hoog te houden dan vind ik ook Yamaha kom nu ook eens over de brug voor jullie trouwe vaste klanten. Ik vind dat we eens massaal met z'n allen een klacht moeten neerleggen bij Yamaha Nederland en hoeveel mensen er mee doen hoe groter de kans is dat Yamaha ons te gemoed komt hé.

Groeten,

Daniel,

Overigens de Tyros2 is qua spelen hartstikke goed en ik ben nog altijd te vrede met het resultaat dat eruit de Tyros2 komt. Maar ik kan mij niet voorstellen dat de Tyros2 op ten duur helemaal zwart word hij verkleurd wel maar helemaal zwart ? :S

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 30/08/2007 :  09:24:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor iemand die hem alleen thuisgebruikt lijkt mij dit inderdaad estetisch gezien niet leuk, de mijne is van november 2005, het is net een T-2 die al 10 jaar oud is, bijna versleten, allez den buitenkant dan toch + de knopjes op het scherm zijn ook al van uitmundende kwaliteit

Het zal yamaha een worst wezen, hij verkoopt als zoete broodjes over de toonbank, waarom zouden ze iets veranderen !

één ding is zeker, als je hem later; 2 de hands verkoopt zal de prijs ook serieus dalen
Ik zag ergens op E-bay een prijs staan van 1800 dollar full option.
Ja dan weet ik het wel, dan hou ik hem lekker voor mijn zoontje van 10 , kan die dan hier lekker op rammen
sis

Bewerkt door n/a op 30/08/2007 09:26:58

n/a
deleted

1 bericht

Geplaatst - 12/10/2007 :  19:14:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik sta dus op het punt een Tyros 2 te kopen en ben in div. zaken wezen kijken en geschrokken van de slechte kwaliteit van de bedieningknoppen. Als mijn Tyros er na 6 maanden zo uit ziet moet ik toch nog even nadenken ondanks de perfecte geluidskwaliteit en technische mogelijkheden. Wat mij verbaasd is dat de knoppen gespoten zijn en niet zoals bij PC en mobieltjes kleur geïntegreerd zijn, een kleine moeite en nauwelijks kosten verhogend. Ik ben van mening dat de Tyros er ook naar jaren nog perfect dient uit te zien, beduidend goedkopere keybords hebben dit euvel niet, een misser Yamaha? Hopelijk doet Yamaha er wat aan en laat zien dat het ook in service een topper is.
Hans

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 13/10/2007 :  17:19:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Sis,
Kan je is een foto plaatsen , ik wil wel een een idee krijgen van hoe dat er uit gaat zien ??
Zelf heb ik een heel klein zwart puntje op de a knop naast mn display, voor de rest geen slijtage sporen aan de knoppen.

Groet,
Soryt

toetsie
Average Member

155 berichten

Geplaatst - 14/10/2007 :  21:31:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van toetsie  Klik om toetsies MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Yips, het is niet om aan te zien bij dit instrument, het moest niet kunnen voor dit geld, .
al mijn meest gebruikte knoppen zijn bijna versleten, de "VERF "laat los en worden zwart.
het zou kunnen dat de leveransier verteld dat het door de zuurte graad van het lichaam komt, maar dat kan ik me niet voorstellen, bij andere instrumenten gebeurd dat ook niet, dus waarom hier wel bij.
Yamaha verteld evenlustig, stuur hem maar op het valt onder de garantie, maar je moet wel maak kosten betalen.waar slaat dat dan op, garantie is garantie, zonder maak kosten, ik laat toch niet inbouwen of zo, neen ik wil dat het gerepareerd wordt binnen de aangestelde garantie termijn, maar dat gebeurd niet, dus ik en ook velen van u hebben een zilveren T2 gekocht, die je niet mag gebruiken omdat het na van loop van tijd zich aan past aan uw lichaam.
dus we hebben een kameleon gekocht

schandalig hoor maarja wat kan men er aan doen.

groetjes Toetsie

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 29/10/2007 :  15:35:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Àl iemand een foto gemaakt van de versleten Tyros ??
Weten we waar we over praten.

Soryt

T-Rossie
Moderator

3237 berichten

Geplaatst - 29/10/2007 :  16:55:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Arno,

Het is waarschijnlijk niet zo dramatisch als 't lijkt

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 29/10/2007 :  17:07:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Toen ik dit las, heb ik het wel serieus genomen. Ik was eens mee met iemand naar de papier opslagplaats, waar ze ook soort plastic folie hadden. Hiervan mocht ik deel van hebben.

Ik heb dat folie gepakt, heb het over het hele boven stuk gespannen, dus alle knopjes. Heb aan de achterkant de boxen houders en de boek houder set erdoorheen geduwt. Hierdoor blijft het plastic wel hangen, en heb ik geen contact met de verf... Maar toch heb ik er bijna geen last van... Geen handschoentjes nodig.

Als ik mijn keyboard mee neem, naar bijvoorbeeld oefenen band of zo, dan neem ik het niet mee, en haal ik het er dus ook af.

Misschien dat jullie hier wat aan hebben, ik wil namelijk niet dat mijn keyboard echt zwart wordt of erger...

Gr. Menno

ROMANTIKO
Senior Member

547 berichten

Geplaatst - 29/10/2007 :  18:04:27  Toon profiel  Reageer met citaat
mag ik ook eens mijn mening zeggen:ik heb mijn tyros2 sedert okt 2005 en er gaat geen dag voorbij dat ik er niet op speel (van uurtjes gesproken)+ dat hij zeer regelmatig wordt verhuist naar optredens ,meestal in horecazaken (nicotine enz) ;natuurlijk is er hier en daar al wat slijtage,maar dit vind ik persoonlijk niet zo erg,tenslotte als je een nieuwe wagen koopt en je rijd er zo n 200000km mee op één jaar ,kan hij er toch ook niet meer uitzien zoals een nieuwe!!dit was ff mijn opinie:ROMANTIKO
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000