Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Lak laat los
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 29/10/2007 :  21:11:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Romantico, alle respect voor je opinie, ik heb instrumenten staan waar ik al 10 jaar op speel, mijn 2100 die ik inruilde voor de aankoop van de tyros2 was twee jaar oud en ook één a twee uur per dag bespeeld was nog perfect in orde, mijn wersi's zijn meer dan 10 jaar oud geen problemen mee.
Mijn tyros2 9 maand en er zijn duidelijk zwarte plekken op de knoppen te zien, kijk, het is een buitengewoon goed instrument, we betaalden daar ook voor, de kritiek is volgens mij terecht, het is een probleem en het zou Yamaha sieren om tenminste te reageren.

Guyske

The way to go, heerlijk die Tyros 2
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 30/10/2007 :  12:58:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Vind ik ook.

Het is gewoon een fabrikatie fout en alleen de knoppen in het display.

Volgens mij is daar toch de winkel aansprakelijk voor waar je een product koopt.

Die moeten het maar verhalen op de leverancier.
Ga naar bovenaan de pagina

Drouven
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 26/11/2007 :  17:12:30  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Jackyboy

Het zilverkleurig laagje wwaar de Tyros mee is afgewerkt is blijkbaar flinterdun, met name de veel gebruikte knoppen en er rondom heen, zullen na verloop van tijd door aanraking en huidtransperatie "kaal" worden.
Zelf heb ik over het gehele display huishoudfolie gespannen, maar ja je kun niet alle knoppen gaan afdekken.
Yamaha zal ook niet iedere Tyros bezitter een nieuwe kast en knoppen opsturen.
Dus bien zunnig op oew Tyros !!!

Ga naar bovenaan de pagina

vdburch
Average Member

105 berichten

Geplaatst - 26/11/2007 :  19:47:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen nog voor mijn knoppen zwart beginnen te worden ben ik aan het expirimenteren.
Eerst met tape ,gaat goed,maar komt soms door veel gebruik beetje los.


Nu heb ik op 2 knoppen 2 weken geleden de volgende test gedaan.
Ik heb een klein potje GLITSA EIGLANS ( ik heb niet op water basis maar op Tinner basis wees daar wel voorzichtig mee het kan kunststof op lossen) en een heel klein penseeltje gekocht .

Vervolgens heb ik 2 knoppen oa de TAB knoppen die gebruik ik toch wel vaak voorzichtig ontvet.
Eerst een heel dun laagje op de knoppen gedaan en wat blijkt het werkt!

Eerste laag aangebracht en binnen 16 uur een tweede laag eventueel een derde laag het geheel is na 2 maanden volledig uitgehard.
Maar het is gedroogd al bespeelbaar.
Het is een heel werk maar je zou het kunnen beperken tot de meest gebruikte knoppen
.
Probeer het eerst op een klein plekje om je zelf te over tuigen dat het werkt.
succes Gerard .
(GLITSA wordt kei hard.)het wordt wel gebruik voor tafel bladen

GJ vd B
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

5 berichten

Geplaatst - 26/11/2007 :  22:01:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik had eerst de Tyros 2 en daar had ik dat probleem ook, deze heb ik verkocht en toen de super edition en daar krijg ik het probleem ook. Ik weet wel zeker dat het niks met zweet te maken heeft maar gewoon een slechte kwaliteit lak is gebruikt. Ik vind dat Yamaha hier hun verandwoordelijkheid voor moet nemen en zelfs dat je het arbeidsloon moet betalen is van de zotte. Ik hoop dat Yamaha hier wat aan gaat doen.

Henri

r.h. van de Kraats
Ga naar bovenaan de pagina

derijd
Starting Member

1 bericht

Geplaatst - 22/08/2009 :  10:37:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo waarom word hier niets aangedaan ik vind dit niet normaal
ik heb zelf ook het probleem heb het aan yamaha gevraagt maar kunnen er niets doen
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 22/08/2009 :  11:06:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen
Schilderen / met tape gaan plakken / huishoudfolie / hanschoenen / handen wassen, het is toch allemaal te gek voor woorden, Yamaha moet een keer zijn verantwoordelijkheid nemen, als in de auto industrie een fout word gemaakt, worden ook honderden auto's terug gehaald en Graties gemaakt, als ik voor en hoop geld een product koop mag ik verwachten dat dit ook aan de eisen van gebruik voldoet, zoniet dan is de leverancier gewoon verantwoordelijk voor de ontstane schade.
Frans.v.H
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 22/08/2009 :  11:49:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen
Nog even dit, ik heb hetzelfde meegemaakt met een koelkastdeur waarvan 3 maanden na garantietijd het deurrubber ging scheuren, De leverancier wilde niets doen, via het trosradar forum waar ik mijn klacht kenbaar maakte, werd binnen de korste keren de deur vervangen door de fabrikant, alleen de voorrij kosten moesten worden betaald, maar werden later weer vergoed door de handelaar (ITS) . Een product moet gewoon een aantal jaren voldoen aan hetgeen waarvoor het gemaakt is, en de service houd absoluut niet op na de garantie tijd.
(Trosradar is nu even niet berijkbaar op de site) Maar allemaal een klacht neerzetten bij Radar kan misschien toch een verrassend resultaat opleveren
Frans
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/08/2009 :  13:38:49  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

Beste mensen
Nog even dit, ik heb hetzelfde meegemaakt met een koelkastdeur waarvan 3 maanden na garantietijd het deurrubber ging scheuren, De leverancier wilde niets doen, via het trosradar forum waar ik mijn klacht kenbaar maakte, werd binnen de korste keren de deur vervangen door de fabrikant, alleen de voorrij kosten moesten worden betaald, maar werden later weer vergoed door de handelaar (ITS) . Een product moet gewoon een aantal jaren voldoen aan hetgeen waarvoor het gemaakt is, en de service houd absoluut niet op na de garantie tijd.
(Trosradar is nu even niet berijkbaar op de site) Maar allemaal een klacht neerzetten bij Radar kan misschien toch een verrassend resultaat opleveren
Frans



Hoi Frans ,

Het Tros Radar forum kan inderdaad verrassende resultaaten opleveren , maar niet altijd.
Ik zelf heb 2 keer gebruik gemaakt van dat forum en bij 1 melding werd inderdaad het probleem wat ik toen had opgelost ( 4 nieuwe labtops die niet werkte leverancier kon het probleem niet oplossen en schoof alles door naar de fabriek en die zeiden gewoon dat alles normaal werkte wat helemaal niet waar was en heb toen toch van de online winkel een nieuwe labtop gekregen van een ander merk dat ik zelf mocht uitzoeken.

maar in het 2e geval (Probleem met ZIGGO) is er helemaal niets gebeurd vanaf de kant van ZIGGO .
Dus met andere woorden je kan het gerust proberen via het forum van TROS RADAR maar geeft niet altijd garantie op succes.


En voor de mensen die een jurist onder de arm wil nemen heb ik een tip : Informeer een bij een Jurisch loket http://www.hetjl.nl/hetjl/ wat de mogelijkheden zijn (is gratis) Of stel je vraag via http://www.consuwijzer.nl
Houd er rekening mee dat jurische stappen in het algemeen veel geld kosten .
En gezien het bestaande probleem met de lak op de tyros knoppen vraag ik me af of het dat geld wel waard is.
Ik zou het geld er in iedergeval niet aan uitgeven.




Groetjes Ben


Bewerkt door Ben op 22/08/2009 15:23:58
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 22/08/2009 :  15:42:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben
Na het vele geld wat je al uitgegeven hebt voor de aankoop is het ook niet waard om nog meer te betalen. Maar blijft wel overeind dat Yamaha niet een bevredigend antwoord heeft, en je zelf voor de rep.kosten moet opdraaien. Mijn keyboard komt van Verhoog muziek, en die zeggen gewoon u garantie is over went u zich maar tot Yamaha, want u was ook niet onze klant, dus de klant is verzekerd en niet het product(vreemd).Zij zijn dus niet erg bekend met de normale richtlijnen.
Frans.v.H
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1 bericht

Geplaatst - 22/08/2009 :  16:40:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemiddag allen en Henk,

Tja heer Frans vH...wij zijn wel degelijk op de hoogte van de richtlijnen. Als u de richtlijnen van een normale garantie (RMA) aanvraag maar kent. U heeft echter het keyboard niet bij ons gekocht.
Daarnaast kan men buiten de tweejaarsgarantie termijn zich wenden tot een Yamaha service center. Dit had ik u reeds kenbaar gemaakt via de mail.

Met vriendelijke groet,

Alwin
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 22/08/2009 :  18:15:38  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi aea,

Mag ik vragen met welke Alwin we te maken hebben? En wie de "wij" zijn waar je het over hebt. Gewoon even ter informatie, niets aanvallends bedoeld

Groet,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 22/08/2009 :  21:32:00  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

Ben
Na het vele geld wat je al uitgegeven hebt voor de aankoop is het ook niet waard om nog meer te betalen. Maar blijft wel overeind dat Yamaha niet een bevredigend antwoord heeft, en je zelf voor de rep.kosten moet opdraaien. Mijn keyboard komt van Verhoog muziek, en die zeggen gewoon u garantie is over went u zich maar tot Yamaha, want u was ook niet onze klant, dus de klant is verzekerd en niet het product(vreemd).Zij zijn dus niet erg bekend met de normale richtlijnen.
Frans.v.H




Beste Frans ,

Je mag natuurlijk service verwachten van de winkel waar je het keyboard of wat dan ook hebt gekocht , maar houd er wel rekening mee dat ze dat niet verplicht zijn.
Moet er wel bijzeggen dat ik het een zeer slechte winkel zou vinden als men geen service zou verlenen aan eigen klanten.
Het verhaal ligt anders als je het keyboard ergens anders gekocht hebt , dan mag je alleen maar blij zijn als ze je willen helpen.

Als de garantie tijd verstreken is,is het altijd moeielijk om te bewijzen dat de oorzaak van het loslaten van de lak echt door slechte lak komt of gewoon door slijtage is.
Dat is volgens mij ook de reden dat ze de kosten niet vergoeden.
Het was wel zo netjes geweest van Yamaha als ze dit zouden laten onderzoeken , en de uitslag daarvan kenbaar zou maken bij de muziekhandels.

Een Tip voor yamaha heb ik wel , en dat is om in de toekomst geen gespoten knoppen meer te gebruiken maar in de juiste kleur kunstof gegoten knoppen en body van keyboards dan kan er ook geen lak loslaten en blijft de kleur behouden.


Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 23/08/2009 :  13:03:55  Toon profiel  Reageer met citaat
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Tyr0s_Fre4k

Hoi aea,

Mag ik vragen met welke Alwin we te maken hebben? En wie de "wij" zijn waar je het over hebt. Gewoon even ter informatie, niets aanvallends bedoeld

Groet,
Martijn

Martijn
Volgens mij wat ik kan terug vinden in mijn mail moeten Alwin en wij Verhoog muziek zijn
Frans
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 24/08/2009 :  13:16:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Hoe is het met de kwaliteit van de lak bij de tyros3?

____________________________________________________________________________

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000