Auteur |
Onderwerp |
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 29/10/2007 : 21:11:17
|
Romantico, alle respect voor je opinie, ik heb instrumenten staan waar ik al 10 jaar op speel, mijn 2100 die ik inruilde voor de aankoop van de tyros2 was twee jaar oud en ook één a twee uur per dag bespeeld was nog perfect in orde, mijn wersi's zijn meer dan 10 jaar oud geen problemen mee. Mijn tyros2 9 maand en er zijn duidelijk zwarte plekken op de knoppen te zien, kijk, het is een buitengewoon goed instrument, we betaalden daar ook voor, de kritiek is volgens mij terecht, het is een probleem en het zou Yamaha sieren om tenminste te reageren.
Guyske
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 30/10/2007 : 12:58:18
|
Vind ik ook.
Het is gewoon een fabrikatie fout en alleen de knoppen in het display.
Volgens mij is daar toch de winkel aansprakelijk voor waar je een product koopt.
Die moeten het maar verhalen op de leverancier. |
|
|
Drouven
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 26/11/2007 : 17:12:30
|
quote: Originally posted by Jackyboy
Het zilverkleurig laagje wwaar de Tyros mee is afgewerkt is blijkbaar flinterdun, met name de veel gebruikte knoppen en er rondom heen, zullen na verloop van tijd door aanraking en huidtransperatie "kaal" worden. Zelf heb ik over het gehele display huishoudfolie gespannen, maar ja je kun niet alle knoppen gaan afdekken. Yamaha zal ook niet iedere Tyros bezitter een nieuwe kast en knoppen opsturen. Dus bien zunnig op oew Tyros !!!
|
|
|
vdburch
Average Member
105 berichten |
Geplaatst - 26/11/2007 : 19:47:52
|
Beste mensen nog voor mijn knoppen zwart beginnen te worden ben ik aan het expirimenteren. Eerst met tape ,gaat goed,maar komt soms door veel gebruik beetje los.
Nu heb ik op 2 knoppen 2 weken geleden de volgende test gedaan. Ik heb een klein potje GLITSA EIGLANS ( ik heb niet op water basis maar op Tinner basis wees daar wel voorzichtig mee het kan kunststof op lossen) en een heel klein penseeltje gekocht .
Vervolgens heb ik 2 knoppen oa de TAB knoppen die gebruik ik toch wel vaak voorzichtig ontvet. Eerst een heel dun laagje op de knoppen gedaan en wat blijkt het werkt!
Eerste laag aangebracht en binnen 16 uur een tweede laag eventueel een derde laag het geheel is na 2 maanden volledig uitgehard. Maar het is gedroogd al bespeelbaar. Het is een heel werk maar je zou het kunnen beperken tot de meest gebruikte knoppen. Probeer het eerst op een klein plekje om je zelf te over tuigen dat het werkt. succes Gerard . (GLITSA wordt kei hard.)het wordt wel gebruik voor tafel bladen
GJ vd B |
|
|
n/a
deleted
5 berichten |
Geplaatst - 26/11/2007 : 22:01:42
|
Hallo,
Ik had eerst de Tyros 2 en daar had ik dat probleem ook, deze heb ik verkocht en toen de super edition en daar krijg ik het probleem ook. Ik weet wel zeker dat het niks met zweet te maken heeft maar gewoon een slechte kwaliteit lak is gebruikt. Ik vind dat Yamaha hier hun verandwoordelijkheid voor moet nemen en zelfs dat je het arbeidsloon moet betalen is van de zotte. Ik hoop dat Yamaha hier wat aan gaat doen.
Henri
r.h. van de Kraats |
|
|
derijd
Starting Member
1 bericht |
Geplaatst - 22/08/2009 : 10:37:40
|
Hallo waarom word hier niets aangedaan ik vind dit niet normaal ik heb zelf ook het probleem heb het aan yamaha gevraagt maar kunnen er niets doen |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 22/08/2009 : 11:06:48
|
Beste mensen Schilderen / met tape gaan plakken / huishoudfolie / hanschoenen / handen wassen, het is toch allemaal te gek voor woorden, Yamaha moet een keer zijn verantwoordelijkheid nemen, als in de auto industrie een fout word gemaakt, worden ook honderden auto's terug gehaald en Graties gemaakt, als ik voor en hoop geld een product koop mag ik verwachten dat dit ook aan de eisen van gebruik voldoet, zoniet dan is de leverancier gewoon verantwoordelijk voor de ontstane schade. Frans.v.H |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 22/08/2009 : 11:49:53
|
Beste mensen Nog even dit, ik heb hetzelfde meegemaakt met een koelkastdeur waarvan 3 maanden na garantietijd het deurrubber ging scheuren, De leverancier wilde niets doen, via het trosradar forum waar ik mijn klacht kenbaar maakte, werd binnen de korste keren de deur vervangen door de fabrikant, alleen de voorrij kosten moesten worden betaald, maar werden later weer vergoed door de handelaar (ITS) . Een product moet gewoon een aantal jaren voldoen aan hetgeen waarvoor het gemaakt is, en de service houd absoluut niet op na de garantie tijd. (Trosradar is nu even niet berijkbaar op de site) Maar allemaal een klacht neerzetten bij Radar kan misschien toch een verrassend resultaat opleveren Frans |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 22/08/2009 : 13:38:49
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
Beste mensen Nog even dit, ik heb hetzelfde meegemaakt met een koelkastdeur waarvan 3 maanden na garantietijd het deurrubber ging scheuren, De leverancier wilde niets doen, via het trosradar forum waar ik mijn klacht kenbaar maakte, werd binnen de korste keren de deur vervangen door de fabrikant, alleen de voorrij kosten moesten worden betaald, maar werden later weer vergoed door de handelaar (ITS) . Een product moet gewoon een aantal jaren voldoen aan hetgeen waarvoor het gemaakt is, en de service houd absoluut niet op na de garantie tijd. (Trosradar is nu even niet berijkbaar op de site) Maar allemaal een klacht neerzetten bij Radar kan misschien toch een verrassend resultaat opleveren Frans
Hoi Frans ,
Het Tros Radar forum kan inderdaad verrassende resultaaten opleveren , maar niet altijd. Ik zelf heb 2 keer gebruik gemaakt van dat forum en bij 1 melding werd inderdaad het probleem wat ik toen had opgelost ( 4 nieuwe labtops die niet werkte leverancier kon het probleem niet oplossen en schoof alles door naar de fabriek en die zeiden gewoon dat alles normaal werkte wat helemaal niet waar was en heb toen toch van de online winkel een nieuwe labtop gekregen van een ander merk dat ik zelf mocht uitzoeken.
maar in het 2e geval (Probleem met ZIGGO) is er helemaal niets gebeurd vanaf de kant van ZIGGO . Dus met andere woorden je kan het gerust proberen via het forum van TROS RADAR maar geeft niet altijd garantie op succes.
En voor de mensen die een jurist onder de arm wil nemen heb ik een tip : Informeer een bij een Jurisch loket http://www.hetjl.nl/hetjl/ wat de mogelijkheden zijn (is gratis) Of stel je vraag via http://www.consuwijzer.nl Houd er rekening mee dat jurische stappen in het algemeen veel geld kosten . En gezien het bestaande probleem met de lak op de tyros knoppen vraag ik me af of het dat geld wel waard is. Ik zou het geld er in iedergeval niet aan uitgeven.
Groetjes Ben
|
Bewerkt door Ben op 22/08/2009 15:23:58 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 22/08/2009 : 15:42:22
|
Ben Na het vele geld wat je al uitgegeven hebt voor de aankoop is het ook niet waard om nog meer te betalen. Maar blijft wel overeind dat Yamaha niet een bevredigend antwoord heeft, en je zelf voor de rep.kosten moet opdraaien. Mijn keyboard komt van Verhoog muziek, en die zeggen gewoon u garantie is over went u zich maar tot Yamaha, want u was ook niet onze klant, dus de klant is verzekerd en niet het product(vreemd).Zij zijn dus niet erg bekend met de normale richtlijnen. Frans.v.H
|
|
|
n/a
deleted
1 bericht |
Geplaatst - 22/08/2009 : 16:40:14
|
Goedemiddag allen en Henk,
Tja heer Frans vH...wij zijn wel degelijk op de hoogte van de richtlijnen. Als u de richtlijnen van een normale garantie (RMA) aanvraag maar kent. U heeft echter het keyboard niet bij ons gekocht. Daarnaast kan men buiten de tweejaarsgarantie termijn zich wenden tot een Yamaha service center. Dit had ik u reeds kenbaar gemaakt via de mail. Met vriendelijke groet,
Alwin
|
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 22/08/2009 : 18:15:38
|
Hoi aea,
Mag ik vragen met welke Alwin we te maken hebben? En wie de "wij" zijn waar je het over hebt. Gewoon even ter informatie, niets aanvallends bedoeld
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 22/08/2009 : 21:32:00
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
Ben Na het vele geld wat je al uitgegeven hebt voor de aankoop is het ook niet waard om nog meer te betalen. Maar blijft wel overeind dat Yamaha niet een bevredigend antwoord heeft, en je zelf voor de rep.kosten moet opdraaien. Mijn keyboard komt van Verhoog muziek, en die zeggen gewoon u garantie is over went u zich maar tot Yamaha, want u was ook niet onze klant, dus de klant is verzekerd en niet het product(vreemd).Zij zijn dus niet erg bekend met de normale richtlijnen. Frans.v.H
Beste Frans ,
Je mag natuurlijk service verwachten van de winkel waar je het keyboard of wat dan ook hebt gekocht , maar houd er wel rekening mee dat ze dat niet verplicht zijn. Moet er wel bijzeggen dat ik het een zeer slechte winkel zou vinden als men geen service zou verlenen aan eigen klanten. Het verhaal ligt anders als je het keyboard ergens anders gekocht hebt , dan mag je alleen maar blij zijn als ze je willen helpen.
Als de garantie tijd verstreken is,is het altijd moeielijk om te bewijzen dat de oorzaak van het loslaten van de lak echt door slechte lak komt of gewoon door slijtage is. Dat is volgens mij ook de reden dat ze de kosten niet vergoeden. Het was wel zo netjes geweest van Yamaha als ze dit zouden laten onderzoeken , en de uitslag daarvan kenbaar zou maken bij de muziekhandels.
Een Tip voor yamaha heb ik wel , en dat is om in de toekomst geen gespoten knoppen meer te gebruiken maar in de juiste kleur kunstof gegoten knoppen en body van keyboards dan kan er ook geen lak loslaten en blijft de kleur behouden.
Groetjes Ben |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 23/08/2009 : 13:03:55
|
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Tyr0s_Fre4k
Hoi aea,
Mag ik vragen met welke Alwin we te maken hebben? En wie de "wij" zijn waar je het over hebt. Gewoon even ter informatie, niets aanvallends bedoeld
Groet, Martijn
Martijn Volgens mij wat ik kan terug vinden in mijn mail moeten Alwin en wij Verhoog muziek zijn Frans
|
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 24/08/2009 : 13:16:57
|
Hoe is het met de kwaliteit van de lak bij de tyros3?
Onderwerp |
|