Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 opname
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ROMANTIKO
Senior Member

530 berichten

Geplaatst - 08/09/2007 :  13:44:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo!Als ik een nieuwe midifile wil opnemen met tyros2,is het dan ook mogelijk om een stukje opname van audio daar tussen te plaatsen??of kan dit stukje audio eventueel verplaatst worden naar multipad en dan zo in de opname meenemen??Wie kan mij helpen aub??ROMANTIKO

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 08/09/2007 :  14:02:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik doe dit zo:

Neem de audio, maak het wav. Ga naar Voice editor en zet het op een toets ergens. Saven en dan als u de audio nodig hebt, kunt u op de toets drukken en klaar. Misschien iemand anders een betere/ snellere manier of een multipad manier...

Gr. Menno
Ga naar bovenaan de pagina

ROMANTIKO
Senior Member

530 berichten

Geplaatst - 08/09/2007 :  15:13:29  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt Menno zal ff uitproberen RIKO
Ga naar bovenaan de pagina

ROMANTIKO
Senior Member

530 berichten

Geplaatst - 17/09/2007 :  18:20:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,hier ben ik terug:ik heb van mijn stukje audio een wave gemaakt met wave import maar dan geraak ik er niet verder mee en kan het dus ook niet naar een voice creeren,wat doe ik mis????goetjes ROMANTIKO
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 17/09/2007 :  19:13:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Oke, misschien zei ik wat fout, sorry daarvoor

Ik schrijf het nu op met keyboard erbij, wat ik vorige keer niet deed. Pak je audio, als het goed is, zit die in hard disc recorder ( select ding) of in je usb.
Selecteer de audio die je gebruiken. Daarna selecteer je wave export. Dit het knopje onder de 5.
Druk daarna op Ok, door het knopje onder de 7. Daarna kom je in een nieuw venster. Hierboven staat HD1 en als je usb ook nog erin hebt USB1. Bij dit voorbeeld gebruik ik HD1: selekteer met de TAB HD1. Druk daarna op execute, dit doe je door het knopje onder de 6 te drukken. Even wachten tot hij klaar is.
Druk paar keer op exit als hij klaar is totdat je weer bij begin scherm bent. Nu gaan we naar voice creator.
Druk op wave import. Selekteer een Element, bijvoorbeeld element 1. Druk daarna op add wave: dit is knopje F.
Druk op file import en selekteer jou wave die in HD1 staat. Druk knopje onder de 6 om te importeren.
Druk op oke, en bij import this file yes ( knopje F). Hij wordt geimporteerd, dit duurt vaak een tijdje.
Druk hierna op execute. Zet de start key en de stop key. Ik zou deze 2 hetzelfde houden. dus bijvoorbeeld: start key: c1 en stop key: c1. Druk op save.
Ga weer naar HD1 druk nog een keer op save en geef het een naam. Druk hierna op voice creator en druk op individual load. Load je net gemaakte voice die in HD1 zit.
Nu kom je in een scherm waar custom voice staat: selecteer een plaats waar je het wil hebben en druk assign. Geef het een naam en wacht tot hij klaar is.
Druk nu op custom voice bij je voices gebied. Oke, nu ga je naar de plek waar je hebt gezegd waar de custom voice moet staan. Druk de knop in waar je het op gesaved had ( wat ik aangeraden had was de C1 dus de middelste knop).
En klaar. Nu hoor je je audio uit de boxen komen.

Hoe maak ik hier een multi pad van?

Simpel: druk op digital recording, multipad creator. druk op new bank en druk daarna op record. Houdt je C1 toets in of wat voor toets je ook gebruikt hebt, en druk hierna op save.

Beetje veel tekst geworden, dit is redelijk lange manier, als iemand anders een kortere manier heeft, laat het mij alstublieft ook even weten, bedankt alvast

Gr. Menno

Bewerkt door Sneakyman op 17/09/2007 19:17:33
Ga naar bovenaan de pagina

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 17/09/2007 :  23:00:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Gebruik de audio input van de Tyros dan wordt het rechtstreeks opgenomen met de harddiskrecorder zo simpel is het.

Groetjes Evert.
Ga naar bovenaan de pagina

ROMANTIKO
Senior Member

530 berichten

Geplaatst - 18/09/2007 :  18:52:26  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt Menno en Evert,het is me gelukt,vele groeten van ROMANTIKO
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000