Auteur |
Onderwerp |
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 13:50:40
|
Nu heb ik met grote moeite een paar updates kunnen downloaden op een floppydisc, en als ik de inhoud wil bekijken van de update's, wil m'n PC de floppy's wegens veiligheids redenen niet openen. Hoe moet ik er nu achter komen welke inhoud er in de update's zit?
Nog een vraag: Je hebt op een PC vaak de mogelijkheid om een floppy of een CD rom te bekijken, zonder dat je ze op de harde schijf van je PC hoeft op te nemen. Kan dat bij de Tyros 1 en 2 ook? Sorry als ik misschien voor jullie domme vragen stel, ik heb niet zo veel ervaring met muziek geheugen's.
Groet. Cees.
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 14:13:56
|
Cees, Kun je aangeven waarom je 'grote moeite' hebt gehad met het downloaden van updates?
Waarom wil je die naar een floppydisk sturen ? (Een T2 heeft immers geen floppy-drive)
Het bekijken van de file-inhoud zal je niet bijster veel opleveren omdat de bestanden puur (let op : duur woord!) binair zijn opgeslagen en je er geen chocolade van kunt bakken. Het lijkt een radjetoe van allerlei vreemde tekens
Puur de naam van de file zou de indicatie moeten geven over de versie. De reden dat jouw PC het vertikt om de bestanden te openen zit 'm in het feit dat je in OUTLOOK een vinkje hebt staan bij "Opslaan of openen van bestanden die mogelijk een virus kunnen bevatten niet toestaan" (via extra, opties, beveilig) Als je het vinkje verwijdert oor erop te klikken kun je ze openen/opslaan.
De Tyrossen kunen niet bestanden 'viewen'(bekijken) of 'editen'(veranderen).... dit zul je op de PC moeten doen met een (weer moeilijk woord!) hex-editor...... Als je niet precies weet wat je doet,NIET DOEN ! |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 16:00:20
|
Nou, mijn Pc die ik al vijf jaar bezit wilde geen floppy's formatteren, als je iets op de flop wil zetten moet dat eerst gebeuren, daar had ik eerst een oude PC voor, die kon wel formatteren, maar is inmiddels weggegooid, nu ben ik uiteindelijk na vijf jaar er in geslaagd toch een floppydisc te formatteren op deze PC, vandaar dat ik de update's van de t1 en t2 toch heb kunnen downloaden.
Maar het is nog niet zo eenvoudig allemaal, bedankt voor de uitleg, ik dacht als ik die update van musicfinder op de flop had staan, dat ik de inhoud dan zo kon bekijken op mijn PC, je weet wel net als in de tyros, als je de blauwe knop indrukt, maar als ik dan alleen binaire getallen ziet heb ik daar niet veel aan, dat klopt!
Ik zit met een Tyros 1 en die heeft een discdrive.
Ik zal even in outlook kijken naar dat vinkje, bedankt voor de info zo ben ik een stukje verder gekomen, en jammer dat je een update eerst in de tyros moet zetten wil je kunnen zien welke stylen er allemaal in zitten.
Groet. Cees. |
|
|
Erwin B
Junior Member
52 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 16:34:41
|
Hallo Cees,
Ik heb je een mailtje verstuurd met een programma waarmee je een Musicfinder bestand op je pc kunt openen.
Groetjes Erwin B |
|
|
Erwin B
Junior Member
52 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 16:42:16
|
whooooooooo
Ik krijg direkt een replay dat ik geen bestanden naar jouw e-mail kan versturen????? Neem even contact met mij op via mijn e-mail adres en geef een ander mailadres of iets dergelijks op
Erwin B |
|
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 16:50:00
|
Erwin B
Lijkt mij ook erg handig, kun je de *.mfd files / records hier ook mee editten? Ik durf het bijna niet te vragen....Mag ik ook zo'n kopie? of kun je aangeven waat dit evt. te vinden is op het grote WWW.
b.v.d. Mark |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 16:56:22
|
Kijk eens in je mailbox Cees. Groetjes,
Frans |
|
|
Erwin B
Junior Member
52 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 17:10:31
|
@Player
check je mailbox en ja je kunt ze hiermee editen
Erwin B |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 17:22:55
|
OOK OOK OOK, HEBBE HEBBE HEBBE, GRAAG GRAAG GRAAG. En snel een beetje, want ik vraag het vriendelijk |
Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 20/12/2005 17:23:56 |
|
|
Erwin B
Junior Member
52 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 17:50:53
|
@Tyr0s_Fre4k
Alstublieft
Erwin B |
|
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 18:12:45
|
Erwin,
Bedankt voor je service.
Mark |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 20/12/2005 : 19:11:43
|
Nou, heb weer heel wat uit te leggen, Erwin ik heb je email bericht ontvangen, maar casema heeft de bijlage verwijderd omdat er een virus in zou zitten. Frans jou mail ook ontvangen, maar kan de bijlage ook niet openen het zelfde verhaal als ik tegen Rossi al verteld heb, en ik heb dat vinkje in outlook zelfs weggehaald! Ik heb het al gezegd, het is voor mij nog niet zo eenvoudig, maar ik blijf wel doorvechten tegen de ongeluks elementen die mij altijd proberen te elemineren!
Mvgr. Cees. |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 21/12/2005 : 07:23:09
|
Je hebt het steeds over 'Outlook', maar waarschijnlijk staat ook 'Outlook Express' op je computer. Ook daar staat zo'n regeltje. Extra >> Opties >> Tabblad 'Beveiliging'>> Openen of opslaan van bijlage enz enz. Ook hier het vinkje weghalen. Daarna zou je de bijlage moeten kunnen opslaan op de harde schijf. Het is gewoon een *.zip-file en moet dus geen probleem opleveren. (Ik neem tenminste aan dat je 'Unzippen' kunt.) Succes en groetjes,
Frans
|
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 21/12/2005 : 23:19:03
|
Ja klopt frans, maar Rossie bedoelde ook outlook express, en dat vinkje heb ik al weggehaald, maar ik heb de boel voorlopig aan de kant geschoven, ik heb m'n handen vol aan het verkennen van het handboek, en de Tyros één. Dat updaten doe ik wel in een later stadium als ik meer ervaring opgedaan heb, anders heb ik de hulp van een echte Hacker nodig!
Cees. |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 22/12/2005 : 07:55:16
|
Hou vol Cees,
Groetjes,
Frans |
|
|
Raymond
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 22/12/2005 : 12:13:13
|
Hoi allemaal ,ik heb een nummer op mijn usb stick gezet. Maar het klinkt niet op de computer. Ik wil graag zelf een muziek cd tje maken . Wie kan mij verder helpen? Groetjes Raymond. ps. Cees bedankt nog voor jou info voor invoer van styles op de tyros2 |
|
|
Onderwerp |
|