Auteur |
Onderwerp |
|
Peter Leeuw
Junior Member
87 berichten |
Geplaatst - 23/12/2005 : 21:13:43
|
Wie kan mij helpen,ik heb kabel van @home,en krijg de Tyros2 niet aangesloten op internet.Wie kan me zeggen wat ik allemaal voor gegevens moet invullen op de Tyros2 om het aan het werken te krijgen.
Alvast bedankt.
groeten peter |
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 24/12/2005 : 12:10:07
|
Beste Peter;
Je moet een extra Lan-aansluiting hebben waar je de "USB to Lan adapter" mee verbind.
Je hebt dus een @Home aansluiting nodig met meerdere uitgangen. Dit is op te lossen door bv. een extra router (met meerdere aansluitingen) te plaatsen tussen het @home-modem en de verdere gebruikers.
Deze router moet dan ook eerst volgens de bijgeleverde instructie's worden geimplementeerd. Daarna de Lan-kabel aansluiten die naar de Tyros2 gaat. (met de "USB to Lanadapter")
Hopenlijk heb je hier iets aan, veel succes ermee, en de groetjes van fboss |
|
|
Peter Leeuw
Junior Member
87 berichten |
Geplaatst - 24/12/2005 : 19:59:13
|
Hallo Frans,
zo heb ik het ook gedaan,maar de tyros2 geeft dan error 1002 aan.Ik heb een uur telefonisch kontakt gehad met robin van oostendorp,maar we kregen de aansluiting niet voor elkaar.Ik heb oog geprobeerd als ik de router ertussen uit haal en hem rechtstreeks met de modem verbind maar het lukt niet.Moet je misschien eerst de pc met de tyros2 verbinden,of moet je bij settings bepaalde instellingen doen.Ik kom er niet uit.Hopelijk kan iemand mij er mee helpen.
groetjes peter en iedereen nog fijne muzikale feestdagen |
|
|
aberendse5
Average Member
104 berichten |
Geplaatst - 25/12/2005 : 00:19:25
|
Dag Peter,
Dat wordt een lastig klusje, ik zal het proberen uit te leggen. @home geeft je pc een vast ipadres, in dit geval je router. Deze router haalt het mac adres van je netwerkkaart bovenwater, (en dat is uniek in de wereld) en met dat mac adres maakt hij verbinding met het netwerk van @home.
Door nu je router los te koppelen van het @home modem, kun je het interne netwerk ip adressen laten uitdelen. hierdoor krijgt ieder apparaat zijn eigen ipadres. als je dan de kabel aansluit van het @home modem aan je router, zul je zien dat het gaat werken. Dit is een eenmalige actie en na heel veel puzzelen heb ik het zo voor elkaar gekregen. Ik ga ervan uit dat de router als dhcp server functioneert. (deelt dus de ipadressen uit).
Mocht dit niet lukken geef eens een email naar aberendse5@zonnet.nl, dan kunnen we eens kijken of we er samen uitkomen.
success |
|
|
Peter Leeuw
Junior Member
87 berichten |
Geplaatst - 25/12/2005 : 10:11:57
|
Hallo Aart,
ik zal zeker van je aanbod gebruik maken.Ik zal jou en de andere op de hoogte houden of het gaat lukken.Jullie hulp kan ik ZEER waarderen.
Als het is gelukt zal ik een stap voor stap handleiding maken voor iedereen die problemen heeft met de verbinding te maken,om ook anderen te kunnen helpen.Misschien oet ik wel de pc opnieuw installeren om met een schone lei te beginnen.
groetjes peter. |
|
|
|
Onderwerp |
|