Auteur |
Onderwerp  |
|
dirk
New Member

21 berichten |
Geplaatst - 09/11/2007 : 14:28:26
|
Hallo Tyros vrienden, Wie weet met welk programma het mogeijk is om van meerdere midi files 1 file aan elkaar te maken om zo van meerdere files een medley te maken. bij voorbaat alvast bedankt, dirk |
Bewerkt door dirk op 09/11/2007 14:31:24 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 09/11/2007 : 15:13:50
|
Vrijwel elke (software) sequencer kan dit zonder meer : Cakewalk, Logic, Cubase etc.
Een medley maken houdt trouwens iets meer in dan het klakkeloos aan mekaar plakken van midifiles. Niet alle toonsoorten en tempo's sluiten goed op elkaar aan. Soms moet je een tussenakkoord bijplaatsen of een transpose toepassen.
|
 |
|
dirk
New Member

21 berichten |
Geplaatst - 09/11/2007 : 17:25:29
|
hallo Rossie natuurlijk begrijp ik dat montage tussen de overgangen meer vereist dan domweg plakken. 55 jaar in de muziek maar snap niet zoveel van computer programs groetjes Dirk
|
 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 09/11/2007 : 19:41:24
|
OK Dirk, maar heb je iets aan de programma namen ?
Hopelijk realiseer je je wél, dat ook voor die programma's een hoop (computer) ervaring nodig is. Cubase is mijn favoriete programma. |
Bewerkt door T-Rossie op 09/11/2007 22:32:24 |
 |
|
dirk
New Member

21 berichten |
Geplaatst - 10/11/2007 : 08:23:51
|
Hallo Rossie
Ik zal me er in moeten verdiepen en hoop dat het ook in het Nederlands verkrijgbaar is, dat scheelt Heel erg bedankt Dirk. [/quote] |
Bewerkt door dirk op 10/11/2007 08:47:01 |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 10/11/2007 : 11:37:07
|
Dát betwijfel ik ten zeerste .... of er Nederlandstalige programmatuur is waarmee je je doel kunt bereiken. Ooit in het 'grijze' verleden (begin 80') heb ik 's een programma van Steinberg (PRO24) vertaald naar Nederlands, maar dat was op een Atari computer  Het best kun je proberen om een beetje op weg geholpen te worden door iemand die al wat van de programma's kent. (soort privé-les) De basis van midi is heel eenvoudig te leren. |
 |
|
Flamingoboy
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 11/11/2007 : 01:43:29
|
hallo
Er bestaat ook een programma Magix midistudio 2004 Deze is geheel Nederlandtalig volgens mij.
gr Johan |
 |
|
bbmusic
Starting Member
6 berichten |
Geplaatst - 20/11/2007 : 15:20:25
|
Een collega muzikant van mij heeft eens een Frans Bauer medley voor mij gemaakt maar hij zei...let op in het begin van iedere midifile staan de controllers weggeschreven dus dat je niet zomaar een halve midifile vanaf het refrein bv kan invoegen want dan mis je de info die alles in de midifile aanstuurd. Misschien handig om te weten... |
 |
|
toetsie
Average Member

155 berichten |
Geplaatst - 21/11/2007 : 18:02:58
|
Hai
ik heb hier Muziekstudio 2005 geheel nieuw in de doos, met boekje voor gebruiksaanwijzing... alles in het nederlands, er zit bij: elastic audio easy & vintage effects suite drumautomaat & remix agent 64 geluidskanalen, 33 realtime effecten 17 virtuele instrumenten noten en loops met batchverwerking
kleine weergave wat je er mee kan doen:
songs inspelen, zang en instrumenten opnemen, live optredens en repetities documenteren, klassiek combineren
digitaal bandapparaat, universeel mengpaneel, met zeer veel opties, en de realtime effecten voor te mixen.frequensiemodulatie, dit is een fmx1 software synthesizer, afgestemd op de frequentie van fm. geluids gegevens kunnen makkelijk en flexibel als midi gegevens op de juiste toonhoogte worden gezet en bewerkt..
dit is een kleine introductie, en een bewijs dat er toch iets in het nederlands is het proggie heb ik 1x op mijn pc gezet, maar gebruik nu een ander..dus serienummer is niet gebruikt
groetjes Toetsie
www.hennyvanderveeke.nl |
Bewerkt door toetsie op 21/11/2007 18:06:26 |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 21/11/2007 : 19:09:37
|
Toetsie,
En MIDI bewerkingen ? (Ik lees daar niets over ) |
 |
|
toetsie
Average Member

155 berichten |
Geplaatst - 21/11/2007 : 20:18:14
|
ja hoor je kan gewoon je key op de pc aansluiten en bewerken ik citeer:
als uw keyboard uw invoerapparaat zonder andere modules wilt opnemen ga als volgt te werk...... enz
midi bekabeling en interface midi ingangen : als uw computer interne of externe midi poort heeft, of een geluids kaart die midi ondersteund, sluit de midi out enz enz enz wel degelijk midi in en output en bewerking enz enz opname rechtstreeks van key en bewerken met dit proggie alles is mogelijk.
het naslagwerk is 94 pagina's dik
groetjes Toetsie
www.hennyvanderveeke.nl |
Bewerkt door toetsie op 21/11/2007 21:09:29 |
 |
|
theplayer
Moderator

3047 berichten |
Geplaatst - 22/11/2007 : 20:10:01
|
quote: Originally posted by toetsie
ja hoor je kan gewoon je key op de pc aansluiten en bewerken ik citeer:
midi ingangen : als uw computer interne of externe midi poort heeft, of een geluids kaart die midi ondersteund, sluit de midi out enz enz enz
Hallo,
Lees hiervoor: Sluit een USB- kabel aan van USB to Host op uw keyboard naar een USB-poort van uw computer. Zorg dat de Yamaha mididriver is geďnstalleerd. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
toetsie
Average Member

155 berichten |
|
|
Onderwerp  |
|