Auteur |
Onderwerp  |
|
Heiko
Advanced Member

1641 berichten |
Geplaatst - 14/11/2007 : 07:22:32
|
Hallo, Weet iemand of het mogelijk is een midi-file op de T2 te tunen? Ik bedoel niet transponeren, maar echt stemmen. 'k heb een file van iemand gehad die ik moet bewerken en gebruiken voor een speciale avond. Hij is echter niet op de standaard 440.0 weggeschreven. Grtzz, heiko |
Bewerkt door Heiko op 14/11/2007 07:22:54 |
|
theplayer
Moderator

3047 berichten |
Geplaatst - 14/11/2007 : 07:55:06
|
Hallo Heiko,
Een midifile Zegt alleen maar tegen een keyboard welke noten er gebruikt moeten worden. Als de standaard toonhoogte niet klopt, doet jouw Tyros dat. Je kunt dat controleren in de mixingconsole op het tabblad TUNE. Als daar alles op 0 staat moet het kloppen. Dan kan het nog zijn dat er een pitchband gebruikt is. Maar dat kun je in de midifile zien door de data te bekijken. Als je er niet uit komt wil ik er wel eens naar kijken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1641 berichten |
Geplaatst - 14/11/2007 : 15:46:46
|
Hoi Frans, Ik heb de midi niet gelijkstemmig met T2 kunnen krijgen (of andersom) ...hoop dat jij me uit de "brand" kunt helpen.... Hij zit in je postvak. Alvast hartelijk dank en grtzz, Heiko
Heb vertrouwen in een kennis die verstand heeft van je instrument... |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 14/11/2007 : 15:56:55
|
Heiko,
Net als Frans begrijp ik het niet helemaal.
Heb je een MIDI file/bestand gekregen en laat je die vervolgens door de T2 spelen of bedoel je een audio-bestand (opname van een midifile) wat niet goed is opgenomen ?
Pitchwheel controllers worden vrijwel nooit toegepast op ALLE midi-kanalen, doch slechts op één.
Midiprotokol heeft wel een tuning mogelijkheid
http://www.midi.org/about-midi/tuning.shtml
Maar het zou de eerste keer zijn dat ik 'm toegepast zie. Mag ik de file ook 's bekijken ?
|
 |
|
Heiko
Advanced Member

1641 berichten |
Geplaatst - 14/11/2007 : 18:29:33
|
Hoi Roel, ik heppum gestuurd.Het is een midifile (song) die ik moet aanpassen. Ben benieuwd of jullie er wat mee kunnen! Grtzz, Heiko |
 |
|
theplayer
Moderator

3047 berichten |
Geplaatst - 14/11/2007 : 18:33:47
|
Hallo,
Ik denk (hoop) dat z'n probleem opgelost is. In ieder track stond n.l. de regel: Data Entry MSB [6] Fine Tuning [85] Die moest er dus uit. Zo, is iedereen weer op de hoogte. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1641 berichten |
Geplaatst - 14/11/2007 : 19:10:47
|
Hoi Frans, Ik heb de (originele) file ook ff bekeken om te zien of ik het ook kon vinden. Ik zag deze regel(s) staan: Val.1 Val.2 6 85 DataEntMSB Die bedoelde je toch? Hoe wist je dat dit de parameters voor de tuning waren? Of staat dat in jouw programma wel aangeven (fine-tuning)? In ieder geval, het heeft gewerkt, helemaal toppie! Hartelijk dank! Grtzz, Heiko
Heb vertrouwen in een kennis die verstand heeft van je instrument... |
 |
|
theplayer
Moderator

3047 berichten |
Geplaatst - 14/11/2007 : 19:38:24
|
Hallo,
Ja, hoe wist ik dat. Midi-apparaten praten gewoon tegen mij. hahaha Groetjes,
Frans
 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 14/11/2007 : 19:38:49
|
Bedankt Frans! Dit moest het wel zijn.
Heiko, Ik heppum nog niet  |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1641 berichten |
Geplaatst - 14/11/2007 : 20:33:03
|
Roel, ik krijg steeds een foutmelding van postmaster. Stuur mij even een mailtje.... |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1641 berichten |
Geplaatst - 15/11/2007 : 14:28:00
|
quote: Originally posted by theplayer
Ja, hoe wist ik dat. Midi-apparaten praten gewoon tegen mij. hahaha
Hoi Frans, zonder gekheid, hoe kan ik (wij) dat een volgende keer zelf oplossen? Grtzz, Heiko |
 |
|
theplayer
Moderator

3047 berichten |
Geplaatst - 15/11/2007 : 18:55:41
|
Hallo Heiko,
Ik open gewoon de file in de Tyros of in een sequence-programma. Dan kijk ik regel voor regel wat nu de oorzaak zou kunnen zijn. In dit geval vond ik: Data Entry MSB [6] Fine Tuning [85] Die heb ik er gewoon uit gegooid. Als je nu de verkeerde hebt, of er veranderd niets, laad je de orginele weer in en begin je weer opnieuw. Als je het maar vaak genoeg doet, leer je al snel waar je naar moet zoeken. Anders kan ik het ook niet vertellen. Groetjes,
Frans
 |
|
Heiko
Advanced Member

1641 berichten |
Geplaatst - 17/11/2007 : 11:38:36
|
Oké, dank je Frans. Mocht het echt niet lukken dan weet ik je te vinden!! Grtzz, Heiko |
 |
|
ruudje
Average Member

288 berichten |
Geplaatst - 17/11/2007 : 13:24:26
|
onmisbaar die vent!
ruudje |
 |
|
Heiko