Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Microfoon kabel
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 30/12/2007 :  21:50:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Hallo allemaal

Ik ben al een hele tijd bezig met het aansluiten van mijn microfoon op de Tyros2, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Het probleem is dat er een enorme bak met ruis uitkomt als ik mijn
microfoon (Shure SM58 of Sennheisser E945 )aansluit op de achterzijde van de T2.
Als ik de plug in de mono ingang plaats dat werkt het prima.
Ik krijg dan maar aan één kant geluid, zonder ruis...maar ja...ik wil natuurlijk stereo.

Op het moment dat ik de plug in de stereo ingang plaats dan begint de ruis...en niet zo'n beetje ook.
De trim en input volume staan goed afgestelt en volgens mij ook de (pan)instellingen in de T2.

Ik heb al diverse kabels geprobeerd en gekocht ( met stereo Jack en mono Jack ) maar geen van allen lost het ruisprobleem op.
Het ligt ook niet aan de stroomvoorziening.

Hoewel ik weet dat dit onderwerp al eens is besproken, is het mij nog steeds niet gelukt, dus ik zou bijzonder dankbaar zijn als iemand mij hierbij kan helpen.

Alvast bedankt, een prettige jaarwisseling en een muzikaal 2008 !

mvg
DAFLETCH

T-Rossie
Moderator

3273 berichten

Geplaatst - 31/12/2007 :  05:59:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Fletcher,

Je kunt één microfoon niet stereo aansluiten, maar door hem gewoon te steken in de enige- en juiste ingang achterop de T2 moet je signaal uit BEIDE kanalen hebben. (de bron blijft mono)

In principe kun je de microfoon zowel 'gebalanceerd' als ongebalanceerd aansluiten. (steekplug met één of twee ringen)

Het is wel zo dat de 'verkeerde' input op de Tyros (in principe een lijn-input) ook de gevoeligheid blijkt te hebben om een microfoon te versterken, maar dan inderdaad uit één speaker komt.
Gebruik je misschien onbedoeld deze input ?

Roel
Ga naar bovenaan de pagina

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 02/01/2008 :  17:59:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Hi Roel

Bedankt voor je reactie.
De jackplug die aan de microfoonkabel zit is er eentje met 2 ringen.
Ik sluit deze jackplug aan achterop de Tyros in de ingang "Line in / Mic" => L / L+R / MIC
Dit is toch de goede ? Hierbij krijg ik dus dat ruis signaal.

Als ik de plug in de input " R " doe, dan is de ruis weg, maar hoor ik het microfoonsignaal uit één speaker (ook op mijn hoofdtelefoon)

mvg
Fletcher

T-Rossie
Moderator

3273 berichten

Geplaatst - 02/01/2008 :  18:36:24  Toon profiel  Reageer met citaat
OK dan heb je de goede input.
Naast de input bevindt zich een GAIN (gevoeligheid) regelaar, die kan ook nog te gevoelig staan.

Een microfoon produceert zowieso altijd een beetje ruis en die zal ook versterkt worden door de voor-versterker in de T2. Het mag echter niet hinderlijk worden of (te) duidelijk opvallen.

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 02/01/2008 :  23:47:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Ik heb nog een beetje zitten stoeien met de gain regelaar op de achterzijde alsmede de input volume regelaar onder de aan/uit knop. Het heeft helaas geen effect. De ruis is en blijft zeer storend aanwezig. Hij zou toch niet kapot zijn ? Ik heb em nog nooit gebruikt !

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 03/01/2008 :  14:34:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan je ook even aangeven welk merk kabel je gbruikt en is die wel helemaal in orde , ergens een breuk misschien ???
Ik werk nu al meer dan 15 jaar met dezelfde klotz en Belden kabels zonder enig probleem .
En je mag gerust weten dat deze kabels al een halve oorlog hebben meegemaakt ( gelukkig zonder slachtoffers )
sis

Peter
Junior Member

66 berichten

Geplaatst - 03/01/2008 :  17:42:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Da Fletch,

Heb je een goede aarding?

Groetjes Peter

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 03/01/2008 :  17:44:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Hi Sis
Ik heb onlangs een nieuwe kabel gekocht van het merk Cordial (High Performance) met Neutric pluggen (XLR-Stereo jack)...was niet goedkoop. Als ik deze kabel rechtstreeks aansluit om mijn protools systeem, dan heb ik geen last van ruis.

Daarvoor heb ik diverse andere kabels geprobeerd, waaronder wat goedkopere DAP kabels, kabels zonder merk en ik had er nog een paar van Stagg. De een met mono jack, andere met stereo jack.
mvg
F

toetsie
Average Member

155 berichten

Geplaatst - 03/01/2008 :  19:25:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van toetsie  Klik om toetsies MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hai

Probeer het eens om de mic plug in de orginele ingang te zetten, "Line in / Mic" => L / L+R / MIC
daarna de gainknop aan de achterzijde op 12 uur te zetten, je mic knop het keyboard idem op 12 uur, 5 over 12 te zetten, en dan in de mixer de mic op 110
dit zou moeten lukken.

maar als je eerder alle kabels hebt geprobeerd, met allemaal het zelfde result, dan denk ik dat je een probleem hebt, oftewel de aarde kabel los is van het moederplug in je keyboard.

groetjes Toetsie

www.hennyvanderveeke.nl

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 03/01/2008 :  22:31:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Toetsie,

Ik heb de instellingen die je hierboven beschrijft exact overgenomen, maar helaas...
Het is zelfs zo dat als ik de aan/uit schakelaar op mijn microfoon uit zet, ik nog steeds dezelfde ruis hoor.

Ik kan haast niet anders concluderen dat er inderdaad iets niet helemaal goed zit binnenin de Tyros.
Ik zal het opnemen met firma Oostendorp.

Bedankt allemaal voor jullie hulp !
mvg
Fletcher

toetsie
Average Member

155 berichten

Geplaatst - 08/01/2008 :  21:32:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van toetsie  Klik om toetsies MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
hai DA FLETCH

weet je nu wat de oorzaak was ???

ben reuze benieuwd..

groetjes Toetsie

www.hennyvanderveeke.nl

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 16/01/2008 :  19:05:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Hallo Toetsie,

Nee, nog niet aan toegekomen.
Ik zal het hier melden als ik meer weet.

i.i.g bedankt voor de interesse
mvg
Fletcher

T-Rossie
Moderator

3273 berichten

Geplaatst - 26/01/2008 :  18:13:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoe is het afgelopen ?

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 26/01/2008 :  20:43:38  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by T-Rossie

Hoe is het afgelopen ?

dit wil ik ook wel weten !
sis

toetsie
Average Member

155 berichten

Geplaatst - 27/01/2008 :  10:03:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van toetsie  Klik om toetsies MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
zeker te weten, anders ik wel hoor...

groetjes Toetsie

www.hennyvanderveeke.nl

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 28/01/2008 :  18:43:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Eindelijk aan de praat gekregen. Ik heb mijn oude SM58 aangesloten (de nieuwe werkte niet) en het signaal is weg.
Geen verklaring voor, maar gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
Ik heb mijn andere mic's aangesloten, maar dan is het signaal weer terug.

Bedankt allemaal voor jullie reacties en interesse !
mvg
Fletcher
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000