Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 2 probleem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 18/02/2008 :  16:06:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Heiko, wel even opletten , vooral de nieuwe XLR pluggen zijn niet meer te vervangen, in principe moet je het zo bekijken, eenmaal gesoldeerd en vastgezet, krijg je ze niet meer los, zeer goed bedacht en zeer instructief , pipo's kunnen ze niet meer losdraaien.
Dit is een truk van neutrik waar zij een patent op hebben.
Bij deze dus zoals U ,,,,, vervangen is dus echt niet mogelijk
Gaan voor een banaan en kopen met alles erop en eraan .
De prijs is niet min. dat weet ik ook , maar ik werk nu al jaaaaaaaaaaaren met deze ...
Dit geldt voor trouwens iedereen, nooit besparen op kabels
Jongens en Meisjes , koop vooral geen DAP kabels, zijn veel goedkoper maar zijn op termijn ABSOLUUT onbetrouwbaar
sis
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1638 berichten

Geplaatst - 18/02/2008 :  17:39:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Fricandellen????? Hersens horen in je hoofd, niet in je buik!!!

T-Rossie
Moderator

3273 berichten

Geplaatst - 18/02/2008 :  18:19:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Mogelijk ligt het aan mij, maar lees ik goed dat je stelt dat de Neutrik pluggen niet meer te vervangen zijn Sis ?

Ik heb toch al vele honderden (mogelijk duizenden) Neutrik pluggen ge-(de)monteerd en als er één merk is waarbij dit makkelijk gaat dan is dat Neutrik. Ook de nieuwe types NO problem.

Kun je uitleggen wat er dan niet zou lukken Sis? ....

Trouwens 'XLR' is een type connector wat door veel fabrikanten wordt gemaakt en zeker geen synoniem voor Neutrik. Neutrik is wel de beste XLR fabrikant.

Bewerkt door T-Rossie op 18/02/2008 18:21:46

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  07:28:41  Toon profiel  Reageer met citaat
T-Rossie , het gaat over de nieuwe XX reeks , er zit waarschijnlijk een soort beveiliging op, k'weet ook niet hoe ze het doen, maar eenmaal de achterkant vastgedraaid krijg hem niet meer los.
Ik heb hier zo 2 belden kabels gemonteerd liggen, en verdraaid het is echt waar, ik krijg ze niet los, trouwens dit heb ik al van meerdere gebruikers gehoord.
Waarschijnlijk willen ze op die manier meer pluggen verkopen zeker ???
zie deze link:
http://www.neutrik.com/fl/en/audio/203_11/XLR_Cable_Connectors_group.aspx

Het is louterlijk informatief, wil je zelf blijven solderen en XLR's vervangen gebruik dan de X versie !!!
Deze zijn allemaal te vinden op de link naar neutrik

Hopelijk hebben jullie er iets aan ?
sis

Bewerkt door n/a op 19/02/2008 07:52:18

T-Rossie
Moderator

3273 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  09:38:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Sis,

Ik wist dat niet, maar inmiddels heb ik bij Neutrik een vraag uitgezet. Op de site wordt er niet over geschreven. Even afwachten dus

Update :
Zojuist een Neutrik technikus aan de lijn gehad en ook de XX series zijn eenvoudig te (de)monteren. Hij heeft er al 'tig' gedaan.
Wel is het zo dat er iets meer kracht gebruikt moet worden tijdens in- en uitdraaien.

Update 2 (Product & Marketing Manager Neutrik Vertriebs GmbH):

Bij de introductie van de Neutrik XX series kabeldelen was één van de features dat de zogenaamde terugloop vergrendeling (het niet automatisch los draaien van de trekontlasting c.q. tule) aanmerkelijk was verbeterd. Dit is waarschijnlijk onvoldoende gecommuniceerd met de markt waardoor er klachten ontstonden zoals door jou omschreven; “ik kan de plug niet meer open krijgen”. Hoewel dit volgens Neutrik juist een voordeel was (want waarom zou je de plug weer willen openen) werd het toch door veel klanten als nadeel ervaren.

Als reactie hierop heeft Neutrik de terugloop vergrendeling in twee stappen minder “strak” gemaakt. Al sinds een jaar worden door Neutrik nu enkel nog de nieuwe aangepaste versies geproduceerd welke ongeveer dezelfde terugloop vergrendeling hebben als de oude X serie kabeldelen. Hiermee is het “probleem” opgelost.

Overigens zijn de eerste versies nog wel te openen maar meestal alleen met behulp van de tool HTX. Nu deze vergrendeling is aangepast kan de plug weer zonder extra gereedschap worden geopend.

Bewerkt door T-Rossie op 19/02/2008 10:38:35

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  10:44:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan heb ik geen goede versie blijkbaar, want ik krijg hem niet los
Enfin, nu weten we het .
sis

T-Rossie
Moderator

3273 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  10:54:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Met Tool HTX moet het wel gaan.

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  11:18:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan gaan we daar eens achteraan
In ieder geval zijn ze bij neutrik toch eerlijk en nu weten wij allemaal wat er aan de hand is of was .
Bedankt T-Rossie voor de moeite
sis

Heiko
Advanced Member

1638 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  11:55:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook namens moi

Hugo
Starting Member

1 bericht

Geplaatst - 19/02/2008 :  15:34:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hugo  Reageer met citaat
;-) Tja... zeg niks over de Tyros 2 want dan hakken ze bijna je hoofd eraf hoor ;-) Ik maak me een beetje zorgen want ik heb dit weekend ook iets horen "rollen" in mijn Tyros2!! Laten we over de Tyros nou ook ff eerlijk zijn; die machine is toch niet heilig??? Het blijft een kuststof bak... ook knoppen etc. voelen aan alsof ze er elk moment vanaf zullen breken. Maar goed, het is en blijft muzikaal een hoogstandje, eerlijk is eerlijk. Maar wordt het nou niet is tijd om een 'wat robuustere' Tyros te maken speciaal voor het harde podium leven?? (dus weer is een Pro versie bijvoorbeeld?? en dan weer is met 76 toetsen...??) Nou begrijp ik dat ongeveer iedereen op het podium met Mifdifiles werkt dus kunnen die toetsen er net zo goed helemaal af, maar er zijn ook genoeg muzikanten die wél toetsen willen.... ik zou 'm in ieder geval direct kopen!!

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  15:46:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn hoofd is al afgehakt, inderdaad liefst geen negatieve dingen zeggen over de T-2
Hopelijk gaan ze bij Yamaha eens inzien dat er grove fouten gemaakt zijn bij de productie. Zowat alles aan de buitenkant loopt fout, nu maar afwachten wat de binnenkant zal doen binnen de komende weken, maanden en jaren
we horen het nog wel
sis
sis

T-Rossie
Moderator

3273 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  18:34:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Niemands hoofd wordt afgehakt maar hier en daar wat genuanceerder uitlatingen doen zou wellicht niet misstaan

Voor zover ik weet heeft Yamaha nergens beweerd dat de T2 een 'pro' machine is, gemaakt voor bühne werk.
Maar .... omdat hij muzikaal zo verdraaid goed en veelzijdig is gaan PRO's (bijv. Sis) er mee op stap.

Een metalen behuizing en een oktaafje meer is zéker geen garantie dat de on-the-road robuustheid er is.

Een schreeuwerige aanhef (post in hoofdletters of veel uitroeptekens)
veroorzaakt een hoop onterechte negativiteit, temeer omdat de T2 niet bedoeld is voor het 'ruige' buhnewerk, maar men die eisen wel blijkt te stellen.

Maar met velen hoop ik ook dat die pro-versie er komt, al zal die wel een poepie duurder zijn. (Ook mechanische kwaliteit kost duiten)

Hugo's laatste opmerking over midifiles onderstreep ik ook
Een T2-PRO zou ik ook onmiddellijk aanschaffen ondanks dat ik maar een amateurtje ben

Bewerkt door T-Rossie op 19/02/2008 18:36:26

theplayer
Moderator

3033 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  19:01:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Altijd gevaarlijk om me in zo'n onderwerp te mengen, maar ik doe het toch.
Dat de Tyros2 niet gemaakt is voor de profs noem ik meteen onzin.
Het keyboard is zeer geschikt om op de bune te gebruiken, zonder dat er schade aan optreed.
Uit de vele mail die ik dagelijks krijg, weet ik dat er heel veel muziekanten zijn, die er met de Tyros op uit trekken.
En dat allemaal probleemloos.
Natuurlijk kan er wel eens iets misgaan, maar dat heb je met ieder instrument.
Juist door zijn geringe gewicht is hij geschikt om mee te nemen, maar dat maakt hem ook weer kwetsbaar, omdat je hem snel 'even pakt'.
Zelfs de mijne, (en ik ben niet zo zuinig) mankeert nog helemaal niets.
Zo, dat wou ik toch maar even zeggen.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

ROMANTIKO
Senior Member

562 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  20:26:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je je tyros 2 behandelt zoals een mooie vrouw kan er niets mismeegaan,ROMANTIKO

Heiko
Advanced Member

1638 berichten

Geplaatst - 19/02/2008 :  20:36:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Helemaal mee eens. Alleen staat mijn Tyrossie niet elke morgen 2 uur voor de spiegel!
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000