Auteur |
Onderwerp  |
|
Jackyboy
Average Member

112 berichten |
Geplaatst - 02/03/2008 : 22:18:46
|
Wat is nu eigenlijk de ideale combinatie. Voor zover ik heb begrepen, een Tyros 2 natuurlijk, dan een Mackie onyx 1220 mengtafel, wat voor versterker en boxen moeten daarbij om een kwalitatief goede combinatie te vormen ?
Jack |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 02/03/2008 : 23:36:31
|
quote: Originally posted by Jackyboy
Wat is nu eigenlijk de ideale combinatie. Voor zover ik heb begrepen, een Tyros 2 natuurlijk, dan een Mackie onyx 1220 mengtafel, wat voor versterker en boxen moeten daarbij om een kwalitatief goede combinatie te vormen ?
Jack
De mackie onyx 1220 is een uitstekende keuze, wat versterking en boxen betreft is er een enorme keuze, de vraag is wat zijn de doeleinden, hoeveel mensen wil je bereiken enz... Ik gebruik nu een dynacord cms 1000 en 2 x RCF actieve gepowerde processor gestuurde speakerkasten ART 525 A, 15"-2" combinatie, 750 watt rms, gewicht 18 kgr met een hoge spl en volledig beveiligd inclusief limiter, dus deze kan je niet oversturen bij wijze van spreken. Met deze combinatie doe ik makkelijk 100 à 150 personen op normaal geluidsniveau. Maar zoals gezegd, alles hangt van Uw doeleinden af en uiteraard zijn er eindeloze mogelijkheden. Wat is het budget ??? sis |
 |
|
Jackyboy
Average Member

112 berichten |
Geplaatst - 03/03/2008 : 11:31:46
|
Nou Sis, laten we eens een bedrag van 2000 euro nemen maar de versterker hoeft geen 750 watt te zijn maar laten we een 250 watt nemen. Is daar iets redelijks voor aan te schaffen ? En wat moet je dan nemen ?
Jack |
 |
|
tyros2
Senior Member

805 berichten |
Geplaatst - 03/03/2008 : 11:39:45
|
Vakantiegeld nu al gekregen Jackske ????
Muzikale Groet Henk |
 |
|
theplayer
Moderator

3042 berichten |
Geplaatst - 03/03/2008 : 12:20:04
|
Hallo Jack,
Eigenlijk is dit een van de moeilijkste onderwerpen die er zijn. Het is van zoveel zaken afhankelijk die eigenlijk voor iedereen verschillend zijn. Zo 'hoort' ieder mens verschillend, omdat de kwaliteit van de oren verschilt. Dan heb je de voorkeur voor klank. De een heeft liever meer bas, terwijl een ander liever hoog hoort. Kijk alleen maar eens bij mensen thuis hoe een equalizer (als ze 'm hebben) afgesteld staat. Zo ben ik zelf voorstander van een 18" basspeaker. Dit geeft een heel warm en vol geluid in het laag. Voor het midden en hoog zie ik liever speakers i.p.v. de zogenaamde hoorns. Liefst de speakers van ElectroVoice, aangestuurd door een versterker van Dynacord. Maar dat is natuurlijk weer mijn persoonlijke smaak. Het is dus heel moeilijk te zeggen wat de beste combinatie is. Het beste ga je, met je Tyros onder je arm, naar een zaak waar veel setjes bij elkaar staan. Sluit hem daar aan en laat de verschillende setjes horen. Luister dan naar het verschil en probeer dan alles eens een waarde te geven. Ja, dan moet je er natuurlijk nog een bedrag aan plakken. Dat is natuurlijk ook weer voor iedereen verschillend. Wens je veel wijsheid en groetjes.
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 03/03/2008 : 13:29:40
|
Zoals theplayer aangeeft is dit een zeer moeilijk onderwerp en niet zo eenvoudig te beantwoorden. Om het zo eenvoudig mogelijk te stellen Amerikaanse merken zijn over het algemeen iets aggressiever in het mid-hoog-hoog gebied : bvb : JBL, EAW, electrovoice, mackie enz... daar hou je van of niet, dit is voor iedereen verschillend. Europese merken : RCF, KME, DB technologisch, HK-audio, dynacord enz... zijn iets aangenamer in dit mid-hoog-hoog gebied.
Zelf heb ik vroeger met de electrovoice SX 300 gewerkt en EAW, hier hangt wel een prijskaartje aan maar beiden zijn zeer goed en zuiver ook op hoge volumes.
Nu na +/- 30 jaar optreden heb ik al vele geluidsinstallatie's gehoord en gezien en nu gaat mijn voorkeur toch uit naar Europese merken, mijn persoonlijke keuze uiteraard.
Er is niet zo heel ver in Uw buurt een goede dealer waar mijn RCF's ook vandaan komen. Daar kan je gratis demo's vragen van verschillende systemen
Mail me eens als U interesse hebt ( site, adres enzo heb ik hier )
Ik ga dit hier niet plaatsen om de forumregels niet te schenden.
De beste manier om een goede keuze te maken is zelf eens gaan luisteren.
In ieder geval succes .
sis |
Bewerkt door n/a op 03/03/2008 13:30:11 |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|