Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Jou favoriete voice combinatie?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 03/03/2008 :  15:57:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Toen ik de Tyros 2 kocht was ik eerst vooral bezig om het keyboard te leren kennen. Na dat gedaan te hebben ben ik bezig geweest met voices, waarvan ik nog langer niet alle voices echt goed getest heb.
Daarna vooral bezig geweest met mezelf dingen te leren, en met behulp van opnemen etc. daarin te groeien , wat nu al erg goed gaat . Maar sinds ik het keyboard heb speel ik dus nog niet zoveel verschillende voices, wat uiteraad wel zo leuk is. Nu mijn vraag:

Wat is jullie favoriete voice combinatie?

Ik weet dat dit vaak persoonlijk is, maar lijkt me wel leuk om dit eens van iedereen te horen. Hierdoor kan ik ook weer veel van leren, en misschien ook wel gebruiken . Ik gebruik nu vaak dezelfde en dat is:

Right 1: GrandPiano volume 120
Right 2: SparkleStack volume 100
Right 3: PanHeaven volume 75

Hoop dat ik veel antwoorden zal krijgen en vooral wat leuk voice combinaties .

Alvast Bedankt,

Menno

Bewerkt door Sneakyman op 03/03/2008 15:58:39

ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten

Geplaatst - 03/03/2008 :  16:59:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Halo Menno,dit is inderdaad een zeer moeilijke vraag!Er zijn oneindig veel goeie combinaties mogelijk hangt natuurlijk ook af van welke muziekgenre je speelt!Heb je als eens alle OTS combinaties uitgeprobeert??daar zijn er reeds vele heeele goeie bij en het hangt natuurlijk ook af van je eigen smaak!Ik zou zeggen zelf alles uitproberen en je zal versteld staan welke mogelijkheden er zijn:ONEINDIG VEEL,groetjes ROMANTIKO
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 03/03/2008 :  19:48:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ja, de OTS. , helemaal vergeten, heb ik ook maar paar van geprobeerd, bedankt voor de tip. Zal dat morgen ook wel even bekijken, zal vast wel lukken . Trouwens de OTS zit toch gekoppeld aan de styles, of kan je ze ook ergens anders vinden/ openen.

Over welke style ik speel, heb niet echt een style, hou wel van alles beetje ( behalve hardcore ), maar probeer nu vooral improvisatie, dus beetje lichtere, rustige muziek om ook mijn vingers te trainen etc., loops bijvoorbeeld( klassiek achtig dus) Maar maakt niet uit wat voor combinatie. Van rock tot klassiek .

Gr. Menno

T-Rossie
Moderator

3280 berichten

Geplaatst - 03/03/2008 :  21:33:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de OTS standaard op ON staan en met de meeste instellingen kan ik me goed vinden.
Tijdens de 'muzikale vlucht' met de T2 is het eenvoudig om al vliegend (on the fly) zelf andere instrumenten te kiezen. (terwijl je speelt/optreedt)

De registratie-banken benut ik voor alle instelling die behoren bij elk nummer/song uit ons repertoir. (style, tempo, variatie, transpose, sounds .... noem maar op.)

De OTS is voor mij een 'zegen' want hij doet voor mij wat ik eigenlijk anders zelf zou moeten uitpuzzelen.

Laat je verrassen door de OTS !!

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 05/03/2008 :  18:14:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Bedankt, het is al redelijk gelukt . Heb al een paar OTS geprobeerd, en zitten inderdaad wel mooie bij.

Ga ik deze weken even verder speuren naar leuk voice combinaties en dat zal dat vast wel lukken, zodat ik weer wat meerdere voices gebruik. Steeds dezelfde gebruiken is ook niet leuk meer.

Gr. Menno
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000