Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 musicfinder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

weijers124
Average Member

104 berichten

Geplaatst - 04/03/2008 :  09:38:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, mede Tyrosbezitters,


Klein probleem: Als ik via de musicfinder liedjes speel, en schakel van a naar b,c,d gebeurt het wel eens dat bij schakeling B, C of D ineens harder op de eerste noten gaat klinken, het is maar een fractie van een seconde maar het irriteerd wel.
Weet iemand hoe dat komt?

Ik hoor het wel.

Frans Weijers

27111

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 04/03/2008 :  10:04:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja dat is een bekend fenomeen.
De oorzaak ligt in het feit dat bij sommige variaties verschillende DSP's (Digital Sound Processors) worden gebruikt op eenzelfde part (upper1, 2,3)

Wanneer je een toets vasthoudt met bijv. de klank strings (gebruikt waarschijnlijk een chorus DSP oid) en je schakelt naar een variatie waar een distortion DSP wordt benut ..... terwijl je de toets met strings dus nog ingedrukt houdt ... krijgt die strings plots een distortion voor de kiezen...... en dat klinkt behoorlijk fout

Zodra je de toets even loslaat en opnieuw indrukt is het over.

Remedie : Proberen zo weinig mogelijk toetsen ingedrukt te houden tijdens een variatie wisseling.
Een meer bewerkelijke methode is om ervoor te zorgen dat bij de variaties a, b, c en d de sounds afwisselend op Upper1, 2 en 3 worden gezet.

Koen Vergoossen heeft dit 'probleem' ook uitgelegd op de Workshop DVD's van Oostendorp.

Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 04/03/2008 :  20:02:05  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Een meer bewerkelijke methode is om ervoor te zorgen dat bij de variaties a, b, c en d de sounds afwisselend op Upper1, 2 en 3 worden gezet. Koen Vergoossen heeft dit 'probleem' ook uitgelegd op de Workshop DVD's van Oostendorp.


Dit is de beste oplossing voor dit probleem, geforceerd eerder een toets loslaten is mijns inziens onwenselijk. Was een goede tip van Koen Vergoossen en ik doe nu eerlijk niet anders meer. Het probleem blijft alleen bestaan wanneer je gebruik maakt van 3 klanken "op elkaar"...dan ontkom je niet aan een andere oplossing.

Trouwens, ere wie ere toekomt, ik had de tip vóór de workshops hier al eens eerder gekregen van onze eigen Frans!

Edit: Oh, by the way, ik zag dat je het over de musicfinder had (en waarschijnlijk dus voorgeprogrammeerde OTS'en). Dan werkt het uiteraard niet, tenzij je er zelf netjes een registratie van maakt en de klanken wisselt over Right 1, 2 en 3. Het is wat werk om de klanken te verplaatsen, maar zoals gezegd wel de beste methode.


Download hier mijn Tyros-songs...

Bewerkt door Ezra op 04/03/2008 20:04:46
Ga naar bovenaan de pagina

weijers124
Average Member

104 berichten

Geplaatst - 05/03/2008 :  09:49:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Thanks voor de antwoorden.

Frans

27111
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000