Auteur |
Onderwerp  |
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 17:32:00
|
hallo,
ik ben al dik een half jaar aan het rondneuzen naar een passende subwoofer.maar nog steeds niet echt gevonden. Ik wil graag een actieve subwoofer voor een budget rond de 800 euro. Ik had zelf in gedachten een mackie swa1501. Ik heb nu een yamaha emx 2000 poweredmixer en: 2 x lem avalon 15"fullrange speakers.wie wil mij helpen?
alvast bedankt ,
dave |
|
T-Rossie
Moderator

3281 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 18:16:02
|
Mackie subs zijn OK maar ik weet niet of je het gaat redden met dat budget. (Ze zijn nogal zwaar)
Andere 'kandidaten' : Voice Systems (Viscount)Shark SUB15 dB Technologies SUB05 of SUB15 Yamaha HiFi YST-SW515 Yamaha MSR800W |
Bewerkt door T-Rossie op 26/03/2008 18:16:50 |
 |
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 18:27:23
|
hallo t-rossie
ja de mackie swa1501 past precies in mijn budget maar net wat je zegt ze zijn wel redelijk zwaar.
dave |
 |
|
PHP
New Member

42 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 19:12:59
|
Hallo T-Rossie,
Even een vraagje aansluitend op de vraag van Dave? Wat is een leuk klinkend systeem, wat ik nu ZO kan aansluiten op mijn T2.Hij staat nu op een slaapkamer/Computerkamer, en ik vindt dat geluid nu wat magertjes.Ik wil wat meer Power.Ik vindt het geluid nu pas redelijk klinken, wanneer de volumeknop op 3/4 open staan.Ik heb de standaard set nog steeds, wat ik destijds bij aankoop had. Of er is misschien ook iemand anders, die een suggestie heeft. Altijd welkom.
Peter |
 |
|
Jackyboy
Average Member

112 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 19:22:37
|
De Logitech Z 2300 is een Subwoofer van 180 watt met twee satelite speakertjes elk 40 watt en dat hangt nu een jaar aan mijn Tyros en geeft op mijn slaap-/computerkamer een prachtig geluid met een lekkere bas er in. De Z 2300 kost nu 124,00 euro en is heel makkelijk aan te sluiten op je Tyros. |
 |
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 19:27:36
|
Even een vraagje aansluitend op het antwoord van php:is mij vraag zo onduidelijk dan? Logitech en mackie is toch niet te vergelijken neem ik aan.
ik wil gewoon graag weten of er iemand suggetie's heeft voor mij. als ik moet optreden dan mis ik wat basvolume.dus ik praat niet over een computerkamer.daarom dacht ik aan een mackie swa1501 actieve subwoofer.
sorry voor me onduidelijke uitleg
dave |
Bewerkt door dave op 26/03/2008 19:29:45 |
 |
|
Jackyboy
Average Member

112 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 19:59:40
|
Hallo Dave, Jou vraag is zeer duidelijk en sorry voor mijn antwoord want ik gaf antwoord op de vraag van PHP . |
 |
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 20:06:49
|
ooh sorry ik heb het helemaal verkeerd gelezen en begrepen.jackyboy en php exuses hiervoor   
maar even veder met het onderwerp. ik kies ook het merk mackie omdat de dealer in mijn woonplaats woont.dus heb ik voordeel als er eens problemen zijn met de sub.Wie heeft ernog meer suggestie's? Laat maar horen 
|
Bewerkt door dave op 26/03/2008 20:09:24 |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3281 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 20:17:54
|
Peter,
Een goed klinkende set voor thuis is bijv. de Yamaha HS50 luidsprekers (aktief met ingebouwde DUBBELE versterkers) plaats daarbij bijv. een Yamaha HS10 subwoofer of 'n Panasonic sub SB-WA50 (kost minder)
In mijn homestudio klinkt dat ontzettend krachtig/vol. (ruimte van 4 x 5 meter) Wil je nog meer power neem dan de Yamaha HS80 speakers.
Met alle respect voor de 'standaard speakers' .... de HS series laten je Tyros(2) pas écht goed uit de verf komen. Een goede vriend van mij heeft de overstap gemaakt naar HS80. 't Is net of hij nu pas gaat genieten van de T2.
|
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 20:37:35
|
quote: Originally posted by T-Rossie
Met alle respect voor de 'standaard speakers' .... de HS series laten je Tyros(2) pas écht goed uit de verf komen. Een goede vriend van mij heeft de overstap gemaakt naar HS80. 't Is net of hij nu pas gaat genieten van de T2.
Nee hoor Peter, laat je maar niks wijs maken. Ik heb ze nog helemaal niet.    Het wachten is nog steeds op onze "vrienden" van de belastingdienst!   Even wachten nog..... Grtz, Heiko |
 |
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 21:24:06
|
Hallo,
Ook even een vraagje van mijn kant, over dit onderwerp: Is die HS serie niet veel te sterk voor een 4 bij 5 m kamer? Ik heb mijn bass box half uit staan, en mijn volume ook, en is echt al aan de harde kant: met de "standaard boxjes". Maar hij stoort soms wel, of iets dat daar op lijkt. Kan ik dit ook verwerken met de HS serie, en klinkt het dan ook "echt" beter?
OVER DE Logitech Z serie: ik heb de logitech Z230 boxjes op mijn pc zitten, dit zijn echt SUPER goeie boxjes:iedereen die hier luisterd naar muziek etc. over deze boxjes zegt dat dit superkwaliteit is. Maar of dit goeie boxjes zijn voor een keyboard? Voor kwaliteit wel, maar denk niet dat je er meer geluid uitkrijgt... ( ook al heb ik de 230, denk dat het hetzelfde is met de 2300 )
Gr. Menno  |
 |
|
ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten |
Geplaatst - 26/03/2008 : 21:24:56
|
hallooo,is deze hs serie dan zoveel beter dan de stagepass??of vergis ik mij? wie weet beter? ROMANTIKO |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3281 berichten |
Geplaatst - 27/03/2008 : 01:08:13
|
De stagepas is een set voor 'onderweg' : Komp(leet)/akt en robuust. Bij redelijk volume klinkt het PAS goed.... vandaar de naam 
De HS series vallen onder de categorie 'de betere speaker' oftewel hi-end. Het klinkt eigenlijk altijd goed onafhankelijk van het volume. Ze zijn niet echt gebouwd om elk weekend mee uit spelen te gaan, qua behuizing, maar de klank vind ik VEEL beter dan de Stagepas
|
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 27/03/2008 : 16:06:08
|
We begeven ons op glad ijs. hifi, monitors en P.A. worden hier klakkeloos door elkaar gehaald. Deze systemen hebben allemaal een eigen doel zijn niet voor elke toepassing inzetbaar. Hier dan een lijstje met de meest bekende P.A. merken. Als ik de eerste post lees van dave, is dat de bedoeling : on the road De meest bekende, lijstje :
Luidspreker systemen: Adamson Alcons APG Arx BassMaxx Cerwin Vega Coda Audio Community d&b audiotechnik DAS Audio Dynacord EAW Electro Voice EM Acoustics Fohhn Funktion-One GAE HK-Audio JBL Kling & Freitag KS Audio KV2 Audio l'Acoustics Mackie Martin Audio Master Audio Meyer Sound Nexo Ohm Outline RCF Renkuz Heinz Servodrive Synco Turbosound
werk aan de winkel 
sis
|
 |
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 27/03/2008 : 16:33:03
|
hallo sis,
hartelijk dank voor je reactie, maar ik vond de dB Technologies sub15 ook wel een leuke subwoofer wie t-rossie mij postte.maar wat zal beter de de mackie serie's of de db serie's?
dave |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3281 berichten |
Geplaatst - 27/03/2008 : 18:04:15
|
Je hebt gelijk Sis, het zijn threads door elkaar :
a. De PA subwoofer van Dave
b. De goedklinkende thuis-set voor Peter.
c. On the road set voor Menno
Van het opgesomde merken lijstje ken ik (gelukkig) minder dan de helft 
Ik zou ze kunnen opsplitsen naar losstaande threads, maar laat het maar zo.
|
 |
|
Onderwerp  |
|