Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Yamaha HS series
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 27/03/2008 :  13:03:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Toch even wat vragen over de nieuwe boxen: de Yamaha HS.

1. Is dit echt een hele verbetering vergeleken met de standaard boxjes, ook al heb je het geluid niet zo hard?

2. Is het geluid ook echt laag te krijgen, zodat je bijv. 's avonds ook nog zacht kan spelen? En wordt de kwaliteit daar wel/ niet minder op?

3. Krijg je er een statief bij, of waar kan ik deze dan kopen?

4. Kan ik ook bijvoorbeeld splitsen, zodat ik deze boxen naar mij toe heb, en andere boxen naar anderen ( band spelers bijvoorbeeld ), en wordt de kwaliteit hierdoor wel/ niet minder

Bedankt alvast,

Gr. Menno

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 27/03/2008 :  13:22:34  Toon profiel  Reageer met citaat
HS boxjes zijn afluistermonitors met zo'n rechtmogelijke frequentie karakteristiek, dit is nodig om goed af te mixen in een opname studio
de standaard boxjes zijn iets meer hifi getint en klinken totaal anders .
zo heeft elk van deze kastjes zijn eigen doel
sis
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3280 berichten

Geplaatst - 27/03/2008 :  15:09:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Menno,

1. De standaard boxjes (inclusief sub) klinken redelijk maar het totale frequentiegebied van laag (60Hz) tot hoog (18kHz) is niet recht.

2. Als wij over 'laag' geluid spreken wordt bedoeld dat de toonhoogte 'laag' is .... en niet het volume
Op de HS zitten volumeregelaars die je naar eigen wens kunt instellen. Bovendien zitten er schakelaars voor toonregeling.

3. Henk Oostendorp heeft de speakers en zelfs ook fraaie standaards.
Een ritje van Heerenveen naar Wezep en je zult overtuigd zijn !!
(je krijgt daar de mogelijkheid om zelf te vergelijken en koffie zoveel je wilt)

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 27/03/2008 :  17:17:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik weet dus eigenlijks helemaal niks van boxen af, maar deze boxen, de normale set, stoort soms nogal, en dat klinkt niet echt fijn in de oren. ( heb de volume maar half open, dus daar ligt het niet aan )
En als ik het zo begrijp is dit de frequentie die niet recht is, waardoor dit veroorzaakt wordt. Dus de storing zal zowiso verdwijnen/ minder worden?

Er zal meer verschil te merken zijn als je de hogere tonen speelt en de lagere tonen, of bedoelen jullie daar ook iets anders mee .

En als ik het goed begrijp, zijn dit dus echte boxjes voor opnames en studio werk ( als dit niet klopt weet ik het ook niet meer )

Oké, al flink wat duidelijker. Ik wil eigenlijks alleen mooier geluid eruit kunnen krijgen, want het klinkt soms niet echt zo goed. (beetje dof of zo) En knoeien met de settings maakt het vaak alleen maar slechter (heb het kort geleden gereset). En natuurlijk dat storen. Denk dat ze beide verholpen kunnen worden door wat betere boxjes.

En omdat er staat bij de speakers voor Tyros2: bent u op zoek naar betere klank en nog wat dingen, dacht ik dat dit wel goede keuze was. Ik zal wel even verder kijken, en als ik eens dicht bij Oostendorp kom, ook daar eens langs gaan .

Bewerkt door Sneakyman op 27/03/2008 17:20:37

T-Rossie
Moderator

3280 berichten

Geplaatst - 27/03/2008 :  18:36:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Menno,

Eerlijk gezegd begrijp ik de opmerking dat de standaard T2 boxen 'Hifi' zouden zijn ook helemaal niet. Naar mijn idee zijn ze dat juist NIET

Ik zou het verschil T2 boxen en HS boxen ook aan de hand van kleuren kunnen uitdrukken :

De Tyros2 standaard boxen komen overeen met een redelijke enigszins wazige zwart/wit foto. (weinig detail info)

De HS boxen kun je zien als kraakheldere kleurenfoto's met zeer veel detail..... en die zijn overal mooi, zowel thuis als in de studio

Het storen waarover je schrijft kan het gevolg zijn van iets te luid afspelen, slechte kabels of zelfs gewoon een defekt in de speakers.

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 27/03/2008 :  19:39:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk, dat voorbeeld heb ik iets aan
Bedankt. Ik zal wel even kijken naar de stekkers etc. of daar iets mis mee is, het gebeurt ook maar heel erg soms, gelukkig, maar bij bepaalde geluiden gebeurt het wel erg vaak ( nu ik er zo over denk: niet originele tyros 2 sounds, dus daar kan het ook aan liggen )

Gr. Menno
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000