Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 HD indelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 15/06/2008 :  23:40:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hallo,

Ben nu een weekje met mijn nieuwe Tyros 2 aan het spelen en stoeien, wat een sound machine is dit, ongeloofelijk Super.

Nu ben ik bezig met de HD van 80 gb in te delen; heb inmiddels deze gedeeld in 2 x 40 gb dus heb ik nu HD 1 en HD 2.

Daar ik helemaal opnieuw moet gaan starten wil ik het overzichtelijk en logisch gaan houden.

Hoe delen jullie dit in ( hoofmap,submap) betreffende songs, songstyles, registraties, voices, multipads etc.

Op de HD 1 wil ik mijn echte werk bewaren, op HD 2 mijn overige songs, styles etc die ik nog moet testen voor bruikbaarheid

Ben benieuwd hoe jullie het ingedeeld hebben...

Groetjes van Toine

Tyros 2 + Stagepass 300

T-Rossie
Moderator

3273 berichten

Geplaatst - 16/06/2008 :  13:31:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine,

Ondanks dat de T2 van mij al bijna 3 jaar is geniet ik ook nog steeds met volle teugen

Mijn harddisk heeft één partitie want de meerwaarde van een 2e is volgens mij nihil. (Er staat immers geen operating systeem op)

Mijn HD ROOT is ingedeeld in enkele hoofdmappen :
MIDI
PADS
REGS
STYLES
BACKUP
SOUNDS
(De T2 maakt zelf nog een map voor HD recording)

STYLES is opgedeeld in :
SONGBASED
PROSTYLES
GERMAN (alikes als Schlager-styles)

BACKUP bevat alle mappen uit de ROOT (exclusief de audiofolders en BACKUP zélf)
Je kunt perslot van rekening makkelijk een keer een 'fatale fout'maken in de submappen.

Elke maand maak ik een totale kopie van de HD naar mijn PC (niet de MIDI's ed) en waag er nog een CD-tje aan.
Een memory stick in mijn auto bevat ook een kopie van relevante gegevens.... zodat tijdens optredens ook nog een 'backup' binnen handbereik is. (voor een 'ruil' Tyros2)

Zo kan er eigenlijk niet veel mis gaan..... met de data.

Ga naar bovenaan de pagina

toetsie
Average Member

155 berichten

Geplaatst - 21/06/2008 :  11:21:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van toetsie  Klik om toetsies MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
dan toch een vraag van mijn kant

als ik hem indeel gaan mijn bestanden dan verloren,en met welk proggie doen jullie dat onder vista wel te verstaan.. het lijkt me zeer rendabel om dit ook te doen, en save, ik bewaar nu alles op de stick..

groetjes Toetsie

http://muziekstudio.hennyvanderveeke.nl

T-Rossie
Moderator

3273 berichten

Geplaatst - 21/06/2008 :  12:19:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Henny,

Wat bedoel je met 'indelen' ?
Het aanmaken van folders kan zonder enig verlies van bestanden... kan allemaal zonder een PC.

Formatteren/partitioneren is een ander verhaal, dan zijn de bestanden wel 'weg'.

De PC koppelen aan de PC met een USB kabel, de T2 opstarten met de Musicfinder knop ingedrukt (houden) waarna de PC automatisch de 'nieuwe hardware' (Harddisk T2) ontdekt. Daarna staat je elke bewerking vrij.... vanaf de PC. (knippen, plakken etc.)
Mogelijk wist je dit allemaal wel, maar ik begrijp jouw vraag mogelijk verkeerd ?

Roel

toetsie
Average Member

155 berichten

Geplaatst - 21/06/2008 :  18:05:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van toetsie  Klik om toetsies MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
dag roel

partitioneren bedoel ik bedankt voor de tip en reactie
nu weet ik genoeg

groetjes Toetsie

http://muziekstudio.hennyvanderveeke.nl
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000