Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Tyros3 eerste tipje van de sluier ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 13

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 15/07/2008 :  18:21:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit is ABSOLUUT niet bewerkt en puur opgenomen, hier zul je Yamaha niet op kunnen betrappen. Je moet wél een beetje kunnen spelen natuurlijk

Goede speakers toveren dit zeker uit de Tyros3
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 16/07/2008 :  08:39:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Oke,

Maar had precies hetzelfde met de tyros 2.
Heb toen echt heel veel samples gehoord, maar krijg dat er echt niet uit... Kan zijn omdat ik wel goeie boxen heb voor mijn computer , en gewoon de standaard boxen voor de keyboard . Maar als jullie het zeggen Ze proberen er echt wel het beste uit te krijgen, wat kan door natuurlijk goeie mensen te laten spelen, maar ook de manier van opname!

Gr. Menno

Bewerkt door Sneakyman op 16/07/2008 08:44:09

Player
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 16/07/2008 :  10:21:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat mij betreft mogen ze de overige puzzle stukjes bijleggen.. Incl. sounddemo natuurlijk

Player

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 16/07/2008 :  11:35:54  Toon profiel  Reageer met citaat
De 2e sounddemo geeft aan dat ons iets heel moois te wachten staat!
Het betreft een reproductie van de Uilleann Pipes, ook wel Union Pipes genoemd. Hiervoor zijn heel wat samples nodig om dit goed te reproduceren en dat is zeker gelukt!!
Ongelooflijk hoe echt het klinkt.

Ter vergelijking met het echte instrument vinden jullie bijgaand een link naar youtube. Hier speelt Brian O'Brian op de Uilleann Pipes. En ik denk dat jullie na het beluisteren daarvan met me eens zullen zijn dat het op de T3 de werkelijkheid erg goed benadert.

Ik denk dat dit een voorbeeld van Super Articulaton 2 is.

http://www.youtube.com/watch?v=TLKRtecV-eY

Nu maar wachten op nog meer mooie voorbeelden en puzzlestukjes.
Groet, Ruud

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 16/07/2008 :  12:59:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Menno,
Neem van mij aan de de standaard kleine speakers nog niet de helft van z'n kunnen laten horen. Ga minimaal voor de HS50, HS80 of de MSP5
met sub HS10..... een wereld van verschil !

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 16/07/2008 :  21:11:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Moet ik eerst even hard sparen.
Eerst maar even nieuwe computer en rijbewijs ( ben nog maar 17, en heb de tyros 2 ook zelf betaalt: enige wat ik heb is een krantebaantje. Dus heb het geld ook echt niet liggen )

Ik vind het nog steeds wel redelijk goed klinken door deze. En als we in de band spelen, zitten we op een hele aansluiting. Waar ik ook niet zoveel aan die boxen heb. Het staat wel op mijn lijstje, maar het is zo duur

Maar het probleem licht dus bij mijn boxen. Trouwens: als ik die boxen koop en ik koop later weer nieuw keyboard dan kan ik die boxen nog wel gebruiken toch

Bewerkt door Sneakyman op 16/07/2008 21:14:57

rwmschei
New Member

44 berichten

Geplaatst - 18/07/2008 :  02:47:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van rwmschei  Reageer met citaat
Nou, nou.

Ik had me eigenlijk voorgenomen (het mijn vrouw plechtig beloofd) niet meer aan de gekte mee te doen en mijn T2 nog hele vele jaren te spelen. Ik had bovendien niet verwacht dat het zo enorm veel beter kon dan het nu is. Wat een vergissing van mij!

KIPPENVEL op mijn hele lijf bij het starten van deze nieuwe demo.

Als de rest net zo goed wordt, blaast Yamaha de concurrentie definitief van het podium. Hier kan geen enkel ander top-keyboard, van welk merk dan ook, aan tippen.

Dat zoiets mogelijk is, WAANZINNIG!

Gr,

René Scheilen

www.scheilen.org/rene/index_rene.html

GEAR: Yamaha Tyros2 - Roland FP4 - Technics EX-60

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 18/07/2008 :  19:48:26  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Iets dat mij zojuist is opgevallen na het kijken naar het tweede setje puzzelstukjes... de Upper Octave knoppen zitten nu boven de pitch-bend en modulatiewielen.

Maar eigenlijk nog belangrijker.... ik zie naast het modulatiewiel NOG 2 knoppen die ik niet ken. Ze zien er grijs uit (als de knoppen die verlicht worden... maar dan uit)

Zouden die iets te maken kunnen hebben met de SuperArticulation 2 geluiden?

Speculeer er op los !!!

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 18/07/2008 :  20:18:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Martijn,

Die twee knoppen zijn naar mijn inschatting SA-controlers.
Je kunt de SA-effecten dan via de voetschakelaar en/of met de hand met de twee knoppen naast het modulatiewiel bedienen.

Op zich wel op een logisch plek. Pitchwiel, modulatiewiel en SA-controlerknoppen onder (linker)handbereik.

Oktaaf up en -down schakelaars inderdaad boven de controlers.

Groet, Ruud

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 18/07/2008 :  20:25:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Overigens voor de nieuwsgierigen onder ons, waartoe ikzelf ook behoor, kun je in onderstaande link een omschrijving lezen van iemand die zegt e.e.a. gezien en gehoord te hebben.

Even scrollen naar de post van thewolf van 17-7-2008, 20:54u
http://www.tyros2.net/forum/viewthread.php?forum_id=21&thread_id=765&pid=5664#post_5664

Hierin worden ook SA-controlers 'bevestigd'. (voor wat het waard is).

Groet, Ruud

lizzard
Average Member

131 berichten

Geplaatst - 18/07/2008 :  23:33:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lizzard  Klik om lizzards MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Kijk ook hier voor meer info www.tyros3.net

Al is muziek dan nog zo snel, ja ja tyros2 die komt er wel!!!!!!!

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 19/07/2008 :  00:11:38  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Even scrollen naar de post van thewolf van 17-7-2008, 20:54u

Sorry, het moet zijn 15-7-2008, 20:54u (en dus niet de 17e!)

Ruud

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 19/07/2008 :  13:57:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij wordt dit toch een goed release, de tyros 3 hoor...
(Veel mensen denken dat het gewoon wat nieuwe styles etc. wordt..)
Maar het enige wat voor mij echt veranderingen zijn, is de sound:

De wave memory dubbel zo groot, zodat het beter klinkt
De nieuwe piano, die echt verbazingwekkend goed klinkt ( alleen al voor dat zou ik een nieuwe kopen, als hij niet zo duur is )

Verder vind ik niet echt dat ze dat veranderingen mogen noemen. Zitten wel mooi over super articulation 2 te praten, maar als er echt maar 5 van zijn...

Verder klinkt het super, maar denk dat ik over 4 jaar misschien pas een nieuw keyboard koop. Kan ik beter wachten op de tyros 4

(edit)
En nog 1 ding : de 2 super articulation knoppen aan de rechterkant is een flinke verbetering. Soms moet je zo hard drukken om dat geluid te krijgen, en dan krijg je het nog niet... Nu is dat dus over (niet dat ik super articulation veel gebruik, maar als ik het gebruik wil ik het wel goed gebruiken )

Bewerkt door Sneakyman op 19/07/2008 14:02:00

Heiko
Advanced Member

1645 berichten

Geplaatst - 20/07/2008 :  11:54:29  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneakyman
En nog 1 ding : de 2 super articulation knoppen aan de rechterkant is een flinke verbetering. Soms moet je zo hard drukken om dat geluid te krijgen, en dan krijg je het nog niet... Nu is dat dus over (niet dat ik super articulation veel gebruik, maar als ik het gebruik wil ik het wel goed gebruiken )

Je weet dat je die gevoeligheid naar je eigen speelstijl kunt instellen?
Dan heb je er ook geen probleem mee! Zoek even op het forum, dit is eerder behandeld. Suc6!
Grtz, Heiko

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 20/07/2008 :  12:06:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat weet ik ja, maar als ik dat doe moet ik het wel steeds weer terugzetten. Anders zullen anderen weer verkeerd gaan

Kan het misschien ook wel saven als reg. bank, maar dat heb ik nog niet geprobeerd voor een super articulation. Maar dan nog, dan hoef je niet meer zo hard te drukken, maar dan moet je de rest weer heel erg zacht spelen. En het valt me op, als ik akkoord tussen de noten speel dat ik dat wat harder speel

Ik zal wel even kijken of ik het als reg bank kan maken , toch nog bedankt voor de tip

En nu weer terug naar de topic, over de tyros 3

Gr. Menno

Bewerkt door Sneakyman op 20/07/2008 12:08:04
Pagina: van 13 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000