| Auteur |
Onderwerp  |
|
Louis
Junior Member

81 berichten |
Geplaatst - 21/07/2008 : 15:08:58
|
Hoe lang moeten we nog wachten op de de firma Oostendorp? Op welk tijdstip komt de Tyros 3 site of wordt de Tyros 2 de Tyros 3 site. Wat staat ons allemaal van 16.00 uur tot 21.00 uur te wachten op zaterdag 25 oktober "Primeur", wie komt, wie komen er.
etcetera wat kan en mag Henk van Yamaha allemaal ? het valt niet mee al dat wachten.
Louis |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3311 berichten |
Geplaatst - 21/07/2008 : 16:20:46
|
Louis, 'Wachten duurt lang', maar Henk en andere dealers mogen volgens mij vanaf september details geven over de T3.... tot die tijd moeten wij het echt doen met de Jigsaw puzzel stukjes met bijbehorende demo's.
Op zich hoef je er niks voor te doen, het wordt vanzelf okotober en dan een paar weekjes later mag ik 'm ophalen 
|
 |
|
|
Louis
Junior Member

81 berichten |
Geplaatst - 22/07/2008 : 13:57:41
|
Het is inderdaad niet anders, als Yamaha hetzelfde draaiboek hanteert als met de Tyros 2, dan moeten we wachten op de presentatie voor de grote dealers in Innsbruck? op 7 of 14 september schat ik ?
Je hebt op voorhand de Tyros 3 blijkbaar al besteld. Je bent dus een trouwe klant, Tyros 1, Tyros 2 en nu Tyros 3 ? Ik vraag me af of er veel zijn die deze reeks ook willen maken. En zou het niet eens leuk zijn als er van Yamaha kant eens een waardering kwam voor dergelijke trouwe klanten die tot nu toe alleen nog maar steeds en kale Tyros ( zonder H.D. en dimm ) kochten, hetgeen nu ook wel weer het geval zal zijn. Ben benieuwd naar jouw, jullie mening hierover.
Louis |
 |
|
|
ROMANTIKO
Senior Member

573 berichten |
Geplaatst - 22/07/2008 : 14:08:34
|
| ja ik heb ook de tyros 1 en tyros2 gekocht van zodra deze op de markt waren dus ook zonder alle bijbehoren ,ik denk dat ik voor tyros3 toch nog even afwacht en eerst even de condities bekijk en of het wel de moeite loont om zomaar direkt te vernieuwen want ik vind de T2 een fantastisch instrument! een ding staat vast als ik de T3 aanschaf dan koop ik hem zeker bij Henk Oostendorp gewoon om zijn fantastische service en sympatie ,ja daar heb ik zelfs 700km voor over!!ROMANTIKO uit Oostende |
 |
|
|
Typhoon
Junior Member

70 berichten |
Geplaatst - 23/07/2008 : 09:00:41
|
Eerst maar eens afwachten wat de T-3 te bieden heeft en of er nog wat van de T-3 bruikbaar is voor de T-2. Ik ben nog lang niet uitgekeken op de T-2, even Googelen en je vind daar nog zoveel dingen die je in je T-2 kunt stoppen, ik kan daar nog wel even mee vooruit.
Typhoon
Play with your hart, and it feels good. |
 |
|
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 23/07/2008 : 09:12:46
|
Misschien kunnen we de piano van de Tyros 3 wel gebruiken in de tyros 2 . Ik hoop het wel, maar je weet het nooit. De meeste zeggen dat deze piano alleen maar een beetje aangepast is, zodat hij nu zo klinkt.
Het is wel erg slim dat ze het nu al beginnen " bekend maken van ", de Tyros 3. Door de mond wordt het wel verder verspreidt en wordt het bij iedereen bekend. Het enige wat zei daaraan hoeven te doen, is een website te maken: goedkoop en efficiënt .
Toch wel een slimme zet van Yamaha 
Gr. Menno |
 |
|
|
Louis
Junior Member

81 berichten |
Geplaatst - 23/07/2008 : 13:37:35
|
als de geruchten kloppen en er komt een nieuwe "sound chip source in for all voices", lijkt me dat bij voorbaat uitgesloten!
Louis |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3311 berichten |
Geplaatst - 23/07/2008 : 14:40:42
|
Louis, Sommigen vinden het iets voorbarig om op voorhand al het instrument te bestellen, maar eigenlijk vertrouw ik blindelings op Yamaha. "They never let me down" Toen de T2 uit zou komen en ik even met Koen Vergoossen (fijne goosser) had gesproken wist ik direkt "Ik wil'm !"
Ik meen gehoord te hebben dat de T3 in principe standaard wordt uitgerust met HD en voldoende memory..... maar dat heb ik van horen zeggen.
Overigens word ik bij Oostendorp altijd prima behandeld qua prijsstelling én service. Vroeg bestellen kan ook voordelen hebben, want ik meen me te herinneren dat niet zelden vlak na de introductie van een instrument er een paar prijsVERHOGINGEN komen. (door fabrikant opgelegd) |
Bewerkt door T-Rossie op 23/07/2008 19:44:40 |
 |
|
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 23/07/2008 : 17:13:49
|
Sneakyman dat is nog eens een idee de Tyros3 piano voor de T-2 misschien kan Yamaha wel voor de Tyros2 klanten een aanvullend pakket maken ? zodat we langzaam over kunnen stappen naar de T-3 maar ja ik weet dat ze dat niet zullen doen haha maar het is maar een idee en de T-3 opvoorhand bestellen hmm ik weet het niet je kan beter wachte denk ik.
Grtz,
Daniel. |
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 23/07/2008 : 18:03:17
|
Wat T-Rossie stelt kan ik me helemaal in vinden. De T2 is me erg goed bevallen en die had ik ook al besteld ruim voordat ie uitkwam. Gebaseerd op de specificaties en de enthousiaste berichten.
Wetende wat de T2 allemaal kan en hoe het klinkt, zal de T3 echt wel weer een schepje er bovenop doen. Van wat ik tot nu toe heb gehoord en gelezen over de T3, met mogelijk een verdubbeling van het samplegeheugen, verwacht ik wat moois.
Ook ik heb de T3 al in bestelling staan bij Henk en ik hoop er eind november op te kunnen gaan spelen. Zelf ben ik een stap verder gegaan en heb mijn T2 een week of twee geleden al verkocht, om de hoos en prijsdaling voor te zijn. Ik heb een alternatief, dus de tijd zonder T2 kom ik ook wel door.
Ieder moet natuurlijk zelf weten welke keuze hij/zij maakt om de T3 al aan te schaffen of juist nog even te wachten, heel tevreden te zijn met de T2 en hier nog jaren mee vooruit kan/wil of een T2 aan te schaffen nu de prijzen daarvan zullen gaan dalen.
Een ander voordeel is dat degene die al vroeg de T3 heeft aangeschaft anderen, op fora als deze, met raad en daad bij kunnen staan.
Groet, Ruud |
 |
|
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 23/07/2008 : 21:19:15
|
@Ruud: Precies, iedereen zijn eigen keuze. De ene heeft het geld ervoor, en heeft het echt nodig. De andere heeft het niet nodig, of het geld er echt niet voor. Slim om nu al je keyboard te verkopen . Heb er ook over gedacht om dit te gaan doen, en dan weer nieuwe kopen (maak ik winst op , is alleen niet echt zo slim, en vonden mijn ouders ook niet kunnen V])
@MrBoembas: Als Yamaha dat gaat doen, dan doe ik het direct . Dan is zelfs de Tyros 4 nog niet voor mij . Maar jammer genoeg weet ik wel zeker dat ze dat niet gaan doen .
@T-Rossie: De PrijsVERHOGING is meestal maar een half jaar - jaar. Dan is het alweer goedkoper dan helemaal op het begin. Waarom? Omdat na een half jaar/ jaar de nakomers meestal komen om dit goede product te krijgen. Veel kopen het later omdat dan kleine foutjes zijn gefixt (niet meer de test keyboards hebben eigenlijks). Niet iedereen heeft hier last van, maar het is er toch (kijk naar Lak Tyros 2...) En na een half jaar/ jaar wordt het vaak weer goedkoper om zo'n groot mogelijk publiek te krijgen (puur verkoopstechniek) Maar zoals ik het al zei hiervoor , iedereen zijn eigen deal: het is je eigen keuze. En het is zeker een top keyboard, en wordt zeker beter dan de Tyros 3! 
Gr. Menno 
|
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 24/07/2008 : 06:23:42
|
Ik blijf voorlopig nog bij mijn T-2, ben er dagelijks +/- 3 uur mee bezig ( buiten de optredens dan ) en er zijn nog dingen die ik ontdek. Vooral combinaties met klanken en effecten gebruik, er is volgens mij nog zoveel te leren met de t-2  Ik heb nog steeds een kale t-2 zonder : HD, extra ram enz... Enfin, ik wens iedereen veel succes met de aankoop van zijn T-3 maar ik zie persoonlijk het nut er nog niet van in .
sis
1 x Tyros2, 2 x RCF ART 525 A , 1 sub RCF TTS12A ( goed voor 2.500 watt ) mengtafel: Dynacord CMS 1000 + een berg micro's ( Shure ) en kabels tasker, neutrik pluggen |
Bewerkt door n/a op 24/07/2008 06:26:59 |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3062 berichten |
Geplaatst - 24/07/2008 : 08:50:05
|
Hoi Sis,
Afwachten maar even. Persoonlijk denk ik ook: "Ik heb nu alles". Maar ja, dat dacht ik ook toen ik mijn eerste Riha orgeltje had. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 24/07/2008 : 10:44:24
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Hoi Sis,
Afwachten maar even. Persoonlijk denk ik ook: "Ik heb nu alles". Maar ja, dat dacht ik ook toen ik mijn eerste Riha orgeltje had. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ja natuurlijk Frans, daar ben ik mij van bewust ! Eerst toch maar even afwachten, alhoewel mijn besluit voor 99 % vaststaat. sis
1 x Tyros2, 2 x RCF ART 525 A , 1 sub RCF TTS12A ( goed voor 2.500 watt ) mengtafel: Dynacord CMS 1000 + een berg micro's ( Shure ) en kabels tasker, neutrik pluggen |
 |
|
|
PHP
New Member

42 berichten |
Geplaatst - 24/07/2008 : 14:16:54
|
Wou ik ook wat op zeggen, Heb zelf nu de Tyros2, maar wil ik straks misschien wat meer of uitgebreider of beter klinkend, zal ik dus toch de T3 moeten aanschaffen.Eigenlijk vindt ik dat wat rare gang van zaken, waarom niet ook de mensen die nu een Tyros 1 of 2 hebben, ook weer wat mee laten genieten van nwe styles/sounds etc etc.Zo is het wel steeds een behoorlijke aanslag op je geldbeurs, en net wat Frans zegt, als je meent dat je met je huidige instrument alles hebt, komt weer een opvolger en daarna weer een opvolger.Laat de mensen ook wat meer genieten na de aanschaf van hun instrument, met een paar uitbreidingen.Zo moet je voor een paar styles betalen, voor een paar voices betalen( ok betalen zal moeten), maar waarom niet wat meer uitbreidingen gericht naar de opvolger. Zo zal Ik meestal eerder geneigd zijn om dan een opvolger te kiezen, mits daar dan een redelijk aantal aan vernieuwingen?? in zal zitten.Nu komt het op me over als toen ik de T2 kocht dat je het beste van het beste hebt, nu komt de T3 die schijnt nog beter te zijn, dus heb ik dan toch geen op en top instrument gekocht, of niet soms???
Zo ervaar ik het nu.
Peter |
Bewerkt door PHP op 24/07/2008 14:24:31 |
 |
|
Onderwerp  |
|