Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Tyros3 eerste tipje van de sluier ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 13

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 31/07/2008 :  21:56:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Oops ... of was het 'gemoderniseerd' .... misschien ?
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 01/08/2008 :  06:52:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat is eigenlijk een gemotoriseerd display ?
ik kan mij daar geen idee van geven
Gemotoriseerde faders ken ik van mijn 02/R
sis

1 x Tyros2, 2 x RCF ART 525 A , 1 sub RCF TTS12A ( goed voor 2.500 watt ) mengtafel: Dynacord CMS 1000 + een berg micro's ( Shure ) en kabels tasker, neutrik pluggen

Heiko
Advanced Member

1645 berichten

Geplaatst - 01/08/2008 :  07:02:20  Toon profiel  Reageer met citaat
..Ik ga voor gemodificeerd....
Alhoewel, het is wel cool wanneer je je keyboard aanzet en het display komt dan langzaam omhoog (hij onthoud de laatste stand voor het keyboard werd uitgeschakeld, net als je autostoel)

Bewerkt door Heiko op 01/08/2008 07:05:39

PHP
New Member

42 berichten

Geplaatst - 01/08/2008 :  14:41:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Zal er zeker cool uitzien, maar bekijk het meer als een eyecatcher.2x gezien en het boeit dan al niet meer als de schermen van t1 en t2.Zou dat een hoge meerprijs waard zijn?Ik zou er meer van houden als er meer styles, meer voices en meer Sup Art 2 Voices in zouden zitten, en dat mensen met een t1 en een t2 ook weer een graantje meepikken.Zo blijven die ook aan hun trekken komen, en maakt het de overstap naar de t3 over pakweg een 1/2 jaar des te aantrekkelijker.Ze hebben dan alvast een paar voorproefjes, mogen ze straks bij de T3 helemaal uit hun bol gaan.

mvg

peter

Bewerkt door PHP op 01/08/2008 18:31:23

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 02/08/2008 :  18:57:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Komt er nu ook een T-3 forum en verdwijnt dit forum , of blijft alles zoals het nu is en komt er een appart T-3 forum ??
sis

1 x Tyros2, 2 x RCF ART 525 A , 1 sub RCF TTS12A ( goed voor 2.500 watt ) mengtafel: Dynacord CMS 1000 + een berg micro's ( Shure ) en kabels tasker, neutrik pluggen

Bewerkt door n/a op 02/08/2008 18:57:34

admin
Forum administrator

300 berichten

Geplaatst - 02/08/2008 :  20:53:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van admin  Reageer met citaat
Deze website blijft bestaan en er komt t.z.t. een nieuwe forum op www.TY3.nl

MVG, Henk Oostendorp

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 03/08/2008 :  10:32:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben de gelukkige bezitter van een T2 sinds bijna twee jaar nu, ben zeker nog niet van plan om het eerste jaar over te stappen.
Ik kwam van een 2100 waar ik vele jaren van genoten heb en de overstap naar de T2 was dan ook groot.
Ik ben zeer tevreden geweest over mijn 2100, heb er nog een goede prijs kunnen van krijgen, was wel verbaast hoe snel er bij Yamaha totaal geen interesse meer bestond naar 2100 bezitters.
Aan klantenbinding doe je door goede producten en service te leveren, maar ook door het nodige respect te tonen naar bestaande klanten, en niet alleen als deze op een schaapachtige manier de mode volgen.
Ik deel de mening dat Yamaha er verstandig zou aan doen om de T2 eigenaars al een voorschot te geven op de T3 door hen te laten proeven van het nieuwe instrument, dat zal misschien een stimulans zijn om een spaarpotje aan te leggen om uiteindelijk de stap te nemen.
Ze zullen echter stevig uit de hoek moeten komen om een amateur die niettegenstaande hij alle dagen minstens twee uur speelt nog jaren nodig zal hebben om alles uit het instrument te halen, ik zou zelfs durven zeggen er nooit zal in lukken.
Ik kan me niet voorstellen dat mijn "geval" uniek is.
Wat denken de T2 eigenaars hier eigenlijk van, ik zou wel eens een poll willen zien die een beeld geeft van hoe goed mensen de mogelijkheden van de hun T2 beheersen, hoe velen echt nog niet uitgekeken zijn op hun toetsenbord en als logisch gevolg nog verder willen met de "jonge, oude getrouwe T2".

Naar alle waarschijnlijkheid zal de interesse op fora naar de T2 toe bekoelen, zal de hype naar de T3 zodanig heftig zijn dat er nog weinig over de T2 geschreven zal worden.
Ben ik alleen of zijn er nog anderen die met het gevoel leven dat de hype belangrijker is dan het plezier van een degelijk instrument.
Laat het duidelijk wezen, ik heb niets tegen de T3 of vooruitgang in de muziekindustrie, maar zou wel kunnen op prijs stellen dat een vorige generatie niet te snel in de vergetelheid geraakt.
Mijn hoop op een lang leven van de T2 is dan ook gericht op diegenen die er eentje in prima staat tweedehands kunnen afschieten en aan een nieuwe zoektocht beginnen.
Ik hoop dat de buitengewone helpers zoals Frans (hierbij dan ook een extra dank woordje Frans) zich zullen blijven ontfermen over de zoekers op ons geliefde toetsenbordje.
Trouwens mijn Roland van intussen 12 jaar oud staat als tweede bordje onder mijn T2 op de stand ook nog lekker mee te swingen.

The way to go, heerlijk die Tyros 2

admin
Forum administrator

300 berichten

Geplaatst - 04/08/2008 :  16:51:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van admin  Reageer met citaat
Het Tyros2 forum zal blijven bestaan en er zullen veel nieuwe leden bij komen, omdat alle tweedehands Tyros2 ook weer een nieuwe eigenaar krijgen. Ook deze nieuwe leden zullen wij hartelijk begroeten en op de hoogte houden middels e-mailings. Ik denk niet dat het forum dood gaat bloeden. Ik verwacht juist het tegenovergestelde.

Betreft de extra's voor Tyros2 klanten; deze suggestie heb ik vaker gehoord. Naar aanleiding hiervan heb ik een e-mail ingediend met ideeën voor Tyros2 klanten die naar een Tyros3 overstappen. Als blijk van respect. De vertegenwoordiger van Yamaha Benelux vond dit een goed idee en gaat het op de eerst volgende vergadering in Rellingen (hoofdkantoor) op de agenda plaatsen. Ik kan niks beloven, maar we doen ons best.

In ieder geval zullen wij menig klant weer blij maken met een bijzonder servicepakket voor de Tyros3.

MVG, Henk Oostendorp

Typhoon
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 04/08/2008 :  17:13:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Typhoon  Reageer met citaat
Ik kan mij helemaal vinden in het verhaal van guyske, ook ik sta nog iedere dag versteld van de mogelijkheden van de T-2. En Frans blijf a.u.b vragen en antwoorden geven als die er zijn. Natuurlijk is en zal de T-3 een verbetering zijn, maar je koopt toch ook geen nieuwe auto omdat er een nieuw snufje is toegepast die in je eigen auto niet zit. Het zijn voor de meesten onder ons flinke bedragen wat je moet neertellen voor een nieuw keyboard en de meeste zijn nog lang niet uitgekeken op de T-2.
Het maakt natuurlijk wel een verschil als je veel optredens hebt en aan vernieuwing toe bent, maar de normale gebruiker zal zich wel even achter de oren krabben en goed moeten nadenken heb ik het wel nodig.Vooruitgang houd je niet tegen, maar een stilstand hoeft niet te betekenen dat je niet meer uit de voeten kunt met hetgeen wat je hebt.Ik gun natuurlijk iedereen veel speelplezier met de T-3 maar ik heb nog steeds het plezier met de T-2.

Play with your hart,
and it feels good.

ROMANTIKO
Senior Member

573 berichten

Geplaatst - 04/08/2008 :  18:19:53  Toon profiel  Reageer met citaat
wat mij betreft ik heb mijn tyros2 sinds okt 2005 ,ik ben er alle dagen mee bezig en ontdek nog steeds nieuwe dingen,heb er sinds de aankoop ook steeds maar nieuwe stylen en sounds aan toegevoegd zodat het telkens een nieuwe uitdaging is om er mee bezig te zijn!wat betreft de tyros3 is het moeilijk om nu al een beoordeling te geven,maar het spreekt voor zich dat hij uiteraard weer beter zal klinken dan zijn voorganger !ik ben misschien wel bereid om deze aankoop te wagen (hangt ook een beetje af van de overname van mijnT2)maar ik zou toch ook wel eens willen weten of dat alle registraties en files en sounds ook kunnen gebruikt worden op de T3 tenslotte toch enkele jaren werk ingestoken,dat is mijn vraag en tevens mijn mening groetjes ROMANTIKO

theplayer
Moderator

3062 berichten

Geplaatst - 04/08/2008 :  21:25:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Evenals dat we de mensen met een Tyros1 niet laten barsten, zullen we dat natuurlijk ook niet met de Tyros2 spelers doen als de Tyros3 er is.
Overigens Romantico, is het meestal zo dat oud wel in nieuw past, maar nieuw niet in oud.
Misschien is dat een geruststelling voor je.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 05/08/2008 :  12:23:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik blijf nog lekker bij mijn T-2tje.
Ben indertijd overgeschakeld van de PSR 8000 naar de T-2.
Dat was pas een openbaring.
Nu zie ik helemaal het nut niet in om weer eens duizenden euro's op tafel te leggen voor een aantal nieuwe klanken, styles, andere layout en ander uitzicht.
Niet dat het voor sommige leuk is maar ik ben nog lang niet klaar met mijn T-2.

En als ik zo eens de vraagstellingen zie van forumleden ben ik wel zeker dat velen onder ons ( inclusief mijzelf )niet eens 1/10 van de mogelijkheden kent van de T-2

Althans zo denk ik erover

Voor de liefhebbers : vanavond terras-openlucht-optreden in Sluis NL ( aan restaurant Het Zwin , vanaf 18.00 tot en met 24.00 doorlopend live en zonder MDF )

sis

Bewerkt door n/a op 05/08/2008 12:28:00

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 05/08/2008 :  14:08:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Sis,
Mooi dat je de Tyros2 weer helemaal vertrouwt. De problemen zijn dus blijkbaar opgelost.
Mijn keuze is om wél te gaan voor de T3.... de Tyros2 houd ik er eerst nog een tijdje naast en zodra de Tyros3 helemaal 'ingericht' is mag de T2 het pandje verlaten

Schiet me net te binnen : Past de T3 in de T2 koffer van Oostendorp ?

Soneg
Advanced Member

1663 berichten

Geplaatst - 05/08/2008 :  18:25:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
[quoteSchiet me net te binnen : Past de T3 in de T2 koffer van Oostendorp ?
[/quote]

Ik hoop het wel

Soryt

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 05/08/2008 :  19:07:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Zo blijkt het maar weer, dat iedereen andere gedachten heeft over de omschakeling naar de Tyros 3 wel of niet te maken.

Naar mijn idee; een (semi) beroeps muzikant die hier echt geld kan verdienen moet voorop blijven met investeren in een nieuw keyboard, en kan deze investering ook terug verdienen.

Maar zoals de meeste onder ons, spelen wij allemaal lekker thuis, en is het dan echt nodig om over te schakelen naar een nieuwe??, ik betwijfel het, een paar nieuwe samples, styles, en een lcd scherm, usb2.0, mp3 ondersteuning, is mij dit alles niet waard om weer een dikke 1500 euries bij te leggen.

Ik heb sinds ik de T2 heb enkele Cusom Voices bijgekocht, wat me ongeveer 100 euries kostte, nee ben echt voorlopig niet uitgekeken op mijn T2.

Ondanks dat ik financieel een T3 makkelijk zat kan betalen, wacht ik het hele gebeuren met veel plezier toe, maar kopen..... nee hoor, wacht wel totdat de hype verdwenen is, en wedde dat ik dan weer veel meer extra's krijg als dat ik nu toehap!!

De Yamaha molen doet het goed, als ik zo de reacties her en der lees
en is goedkoper als een advertentie zetten

Zo zot zijn die jappaners nog niet, en wij euro-landers trappen er weer finaal in.

En hierbij denk ik aan de woorden die mijn moeder vroeger uitsprak: Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak!!!! en laat je niet gek maken.

Maar kort samengevat; iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft, en als je daarbij een goed gevoel bij hebt is het toch prima nie dan?.

Groetjes van Toine

Tyros 2 + Stagepass 300
Pagina: van 13 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000