Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 sis ( D.Van de Voorde ) in Zuid-America
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 02/07/2008 :  13:58:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Terwijl zowat iedereen hier op het forum aan zijn vakantie denkt is sis ( ikke dus ) net terug van een toernee in Zuid-America ( Mexico, Brazilie, enz... )
Ik heb een live opname meegebracht met een verhaaltje erbij.
10 duizenden mensen waren erbij, gewoon kikken is dat .
Dit kreeg ik mee van de producers .
Een live opname met topmuzikanten zonder zangeres ( moest even gaan plassen tijdens het optreden )
Hier het resultaat ..................
Mijn aandeel in heel het gebeuren ( synth's en hammond , T-2 )

http://www.4shared.com/file/53570509/b508a160/shalalala_opname_1.html

Geniet ervan
sis

1 x Tyros2, 2 x RCF ART 525 A , 1 sub RCF TTS12A ( goed voor 2.500 watt ) mengtafel: Dynacord CMS 1000 + een berg micro's ( Shure ) en kabels tasker, neutrik pluggen

Bewerkt door n/a op 04/07/2008 08:48:21

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 02/07/2008 :  15:50:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Sis,

Ik zou je werk graag beluisteren, maar de link werkt niet. Zou je die kunnen aanpassen?

groeten,
Ezra

Download hier mijn Tyros-songs...
Ga naar bovenaan de pagina

ruudje
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 03/07/2008 :  09:23:10  Toon profiel  Reageer met citaat
lekker simpel klinkt het en toch gaaaf!en......................................................................................het past helemaal bij deze zomerse temperaturen
Dirk kan je hem ook eens laten horen met zang erbij?of krijg je dan problemen?

groeten from Zwollywood(ruudje)

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 04/07/2008 :  10:40:48  Toon profiel  Reageer met citaat
@ Ezra, ik heb de link aangepast.
@ Ruudje, ja lekker zomers hé, maar goed, het hoeft niet altijd moeilijk te zijn om een goed resultaat te bekomen.
Hier heb ik de opname die mij is toegestuurd uit +/- 1980.
De kwaliteit is niet zo best maar zo heb je toch een indruk van deze bloedhete, temperamentvolle zangeres

http://www.4shared.com/account/file/53815131/93f7c401/shalala_opname_jaren_1980.html

1 x Tyros2, 2 x RCF ART 525 A , 1 sub RCF TTS12A ( goed voor 2.500 watt ) mengtafel: Dynacord CMS 1000 + een berg micro's ( Shure ) en kabels tasker, neutrik pluggen

Bewerkt door n/a op 04/07/2008 10:46:21

dave
Average Member

160 berichten

Geplaatst - 04/07/2008 :  19:25:55  Toon profiel  Klik om daves MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
hey sis ik vind de style lekker klinken..

mooi resultaat

dave

ROMANTIKO
Senior Member

546 berichten

Geplaatst - 04/07/2008 :  20:15:05  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo SIS klinkt zeer goed maarja ik hb je al LIVE aan het werk gezien dus weet ik dat je een echte PROF bent groetjes RIKO

Johntel
Average Member

265 berichten

Geplaatst - 05/07/2008 :  10:01:12  Toon profiel  Reageer met citaat
He Sis

Prachtige sound. We want more.

Muzikale groeten
Johnny

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 05/07/2008 :  16:47:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Style is wel aardig, maar nou om te zeggen wat is het allemaal geweldig, nou nee,niet echt.
Ik had wel wat beters verwacht, dan 3 accoord wisselingen in een style.

Soryt

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 05/07/2008 :  20:27:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat er een communicatiefout is opgetreden ...
zie mijn openingspost :

citaat :
Ik heb een live opname meegebracht met een verhaaltje erbij.
10 duizenden mensen waren erbij, gewoon kikken is dat .
Dit kreeg ik mee van de producers .
Een live opname met topmuzikanten zonder zangeres ( moest even gaan plassen tijdens het optreden )
Hier het resultaat ..................
Mijn aandeel in heel het gebeuren ( synth's en hammond , T-2 )

Dus, het gaat over een live gebeuren met 10 muzikanten : veel percussie op het podium.
Hier is dus GEEN style gebruikt maar met echte instrumenten gewerkt.

Ik wou gewoon even de sfeer meegeven en laten proeven hoe makkelijk een nummer kan zijn met inhoud.
het hoeft niet altijd moeilijk te zijn om een goed resultaat neer te zetten

Inderdaad er zijn weinig accoorden maar het gaat hem hier over het samenspel met de andere leden en de drive (swing die in het nummer zit )

Hopelijk is dit duidelijker...

GEEN STYLE DUS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sis

Bewerkt door n/a op 05/07/2008 20:33:11

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 06/07/2008 :  01:45:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Sis,

Met alle respect, maar dit stukkie muziek doet toch echt denken aan een style (Niet alleen bij mij maar ook bij anderen dus)

Waarom denk ik dat ?

De percussie (bongo's toms etc) is dermate 'simpel'/repeterend en opvallend gedetailleerd in het geluidsbeeld.... dit kan niet een live opname zijn.

De blazers (trompetten) zijn absoluut niet echt.... het lijkt zelfs niet op een Tyros2. (zou een Roland kunnen zijn)

Het beetje Hammondorgel klinkt ook niet 'live' uit een Lesliebox....
(bijna Roland achtig)

Ook kan ik me niet voorstellen dat een menigte van 10.000 bezoekers zo uit het dak gaan van een dergelijk stuk muziek zonder een melodielijn/zangpartij.
Welke producers nemen zoiets op om later weg te geven?
Welke band durft zoiets te spelen zonder zanger(es) tijdens een concert?
Welk publiek pikt dit ? (en gaat hier telkens op dezelfde manier juichen. fluiten en uit het 'dak')

Bij het publiek meen ik een loopend (zich herhalend) sample te horen.

Topmuzikanten zetten een ander stukkie muziek neer dan dit en ik ga met Arno mee in zijn bedenkingen.

Weet je zeker dat je niet een verkeerde opname hebt geplaatst ?

Even heel eerlijk/direkt : Probeer je ons iets op de mouw te spelden?

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 06/07/2008 :  03:05:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Sis,

Met alle respect, maar dit stukkie muziek doet toch echt denken aan een style (Niet alleen bij mij maar ook bij anderen dus)

Waarom denk ik dat ?

De percussie (bongo's toms etc) is dermate 'simpel'/repeterend en opvallend gedetailleerd in het geluidsbeeld.... dit kan niet een live opname zijn.""

Met 100 procent zekerheid is dit een live opname..
.
""

De blazers (trompetten) zijn absoluut niet echt.... het lijkt zelfs niet op een Tyros2. (zou een Roland kunnen zijn)""

Blazer sectie bestaat uit : 1 trompet,trombone en sax, standaard sectie dus
""

Het beetje Hammondorgel klinkt ook niet 'live' uit een Lesliebox....
(bijna Roland achtig)""

klopt, ik heb de hammond klanken moeten doen met de T-2, 2 layers boven elkaar, de echte hammond en leslie deden het niet naar behoren
""

Ook kan ik me niet voorstellen dat een menigte van 10.000 bezoekers zo uit het dak gaan van een dergelijk stuk muziek zonder een melodielijn/zangpartij.""

In Nederland en Belgie en een gedeelte van Europa zou dit ook niet kunnen, wij zijn bekrompen. In Z-America hebben ze een ander temperament . vb : tijdens een minste stukje muziek staat ginder in die landen gans de straat mee te dansen, terwijl velen met moeite een handvol eten hebben per dag.
Komt nog bij dat de zangeres weg liep tijdens de intro, hier kan dat niet, ginder wel, daar is het een feest, hier wordt je vermorzeld en afgemaakt
""

Welke producers nemen zoiets op om later weg te geven? ""
Ze geven dit niet weg, ze zijn blij een buitenlander iets te kunnen aanbieden waar ze zelf trots op zijn

Welke band durft zoiets te spelen zonder zanger(es) tijdens een concert? ""

Zie hierboven, het antwoord staat er
""
Welk publiek pikt dit ? (en gaat hier telkens op dezelfde manier juichen. fluiten en uit het 'dak')""

Zie hierboven, zelfde antwoord
""

Bij het publiek meen ik een loopend (zich herhalend) sample te horen.""

Klopt, er is iets niet pluis, heb ik ook ontdekt toen ik deze mix kreeg ... Wat die mannen achteraf gedaan hebben weet ik niet, ik was er niet bij .
""

Topmuzikanten zetten een ander stukkie muziek neer dan dit en ik ga met Arno mee in zijn bedenkingen.

Weet je zeker dat je niet een verkeerde opname hebt geplaatst ?""

Formeel NEE
"" !!!

Even heel eerlijk/direkt : Probeer je ons iets op de mouw te spelden?
""

Daar heb ik geen enkele reden toe, ik heb gewoon genoten van die tijd ginder en wou dit gegeven en mijn belevenis gewoon met jullie delen
""

Dit gezegt zijnde heb ik nog een mooi stukje tekst en filmpje gevonden ( na het optreden ???? )over het gebeuren op pinkpop enkele jaren geleden ( Dit was dus in NEDERLAND ) met Shane McGowen
Lees vooral de laatste 3 zinnen van Erwin Blom maar een paar keer goed door.

Trouwens ik heb het optreden op TV gezien en ook gezien wat het publiek deed
Dit vind ik nog straffer dan een zangeres die even de blaas moet ledigen ...

http://3voor12wiki.vpro.nl/page/Shane+MacGowan+&+The+Popes?t=anon

http://youtube.com/watch?v=SirutCHZ-QI&feature=PlayList&p=6E0D1C5885D05CE0&index=18

sis

Bewerkt door n/a op 06/07/2008 03:41:49

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 06/07/2008 :  11:20:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Sis,

Je geeft al aan dat je NIET zeker bent of je de 'verkeerde' opname hebt geplaatst.

Het is voor mij nu zeker dat:

a. Dit een opname is die NIET live is gespeeld,
b. gebaseerd is op een style en/of midifile (tempo 94 strak)
c. géén echte blazers bevat. (geen trompet, trombone en sax)
d. het publiek gelooped is en er dus waarschijnlijk geen publiek is
e. je je hebt laten foppen met deze opname

Laten we aannemen dat je het zélf niet hebt geweten en dat er geen opzet in het spel is.

Overigens had ik niet gedacht dat een prof als SIS zich zo beet zou laten nemen ..... gelukkig zijn er amateurs hier die het wel doorzien

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 06/07/2008 :  12:46:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Sis,

Met alle respect ,maar ik heb zelf jaren lang als amateur toetsenist met veel plezier muziek gemaakt.
Ook hebben wij hier een aantal opnames van gemaakt,direct op het mengpaneel en gewoon met microfoons.
Hierbij is altijd een imperfectie hoorbaar in elk nummer (gebeurt ook bij div. top bands) en dat is het speciale live gevoel/geluid wat het zo leuk maakt en spannend om op te treden.
Om een lang verhaal kort te maken, de opname waaraan jij refereert is gewoon geen live opname. maar een leuke poging om met je T2 een live geluid te creëren.
Ik ben al ruim 30 jaar bezig met keyboards/synths en geluids techniek en weet echt wel het onderscheid te maken tussen een live ,midi of studio opname.
Ik pretendeer niet om een Pro te zijn , maar ik heb wel verstand van zaken.

Soryt.

Heiko
Advanced Member

1621 berichten

Geplaatst - 07/07/2008 :  07:14:51  Toon profiel  Reageer met citaat
...........Ik moet iets bekennen.........
Deze
was ook niet "live", (wel echt zelf gespeeld!) ....maar dat wisten jullie natuurlijk al!

Grtz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 09/07/2008 :  19:40:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Jonge, jonge maakt toch niet uit. Het klinkt erg mooi allemaal! Het is beetje standaard, maar dat maakt niet uit! Standaard kan ook heel mooi zijn. Het klinkt goed, ga zo door. Lijkt me zelf ook wel leuk zo'n tour naar zulke landen

Gr. Menno

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 09/07/2008 :  22:18:55  Toon profiel  Reageer met citaat
't kwartje valt nog niet ?
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000