Auteur |
Onderwerp |
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 07/08/2008 : 21:32:06
|
Dat is zo één van de muzikanten met pret lichtjes is zijn ogen, die man straalt. Ik ben niet zo voor het soort instrument maar de muzikant heeft veel indruk op mij gemaakt. Een kerel die als je hem bezig ziet je jezelf afvraagt hoe het komt dat je zelf soms uren zit te prutsen voor iets redelijk goed klinkt.
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3234 berichten |
Geplaatst - 08/08/2008 : 02:07:51
|
Toine, Het heeft inderdaad niks van doen met de Tyros, maar ach wij zijn de beroerdsten niet Vraag : "Wat kan Yamaha hier nog van leren?" |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 08/08/2008 : 03:50:54
|
Hoi Roel,
Als ik zo hoor wat er met die Lowrey allemaal mogelijk is, ben ik ervan overtuigd dat de (digitale) techniek al veel verder is als wat ze ons nu weer proberen te verkopen.
Natuurlijk past zo'n Lowrey orgel niet in onze prijsklasse,of je moet de staatsloterij gewonnen hebben, maar toch zet dit me tot nadenken hoe het ook kan.
De techniek is al veeeeel verder als wij denken, en ondertussen worden wij binnenkort weer lekker gemaakt met een klein faccetje van dit geheel en dat heet dan weer Tyros 3.
Ik weet bijna zeker dat Yamaha al weer veel verder is met de ontwikkeling, en het ook zou kunnen uitbrengen op dit moment, maar deze doen ze geleidelijk aan met kleine stapjes zodat ze over 3 jaar ons weer kunnen strikken.
Niet alleen Yamaha, maar ook de andere doen hier gezellig aan mee.
Maar ja, zo gaat het met alles, dus zullen we daar maar niet te vaak aan denken, en lekker genieten van wat we nu hebben.
En dat doe ik ook met mijn Tyrosje want voor een Lowrey heb ik geen eurootjes genoeg
Groetjes van Toine
Tyros 2 + Stagepass 300 |
|
|
Louis
Junior Member
81 berichten |
Geplaatst - 08/08/2008 : 07:18:28
|
De film kan beginnen, speelt die in de pauze ook nog een keer? m.vr. gr. Louis |
|
|
rwmschei
New Member
44 berichten |
Geplaatst - 11/08/2008 : 06:20:10
|
Klink heel erg mooi, waarmee maar weer eens bewezen is dat orgelmuziek niet oudbollig hoef te zijn en erg dynamisch is.
Even dan mijn antwoord op de vraag, wat kan Yamaha hiervan leren:
Ze zouden het lef moeten tonen om weer eens een (betaalbaar) orgel voor Europa te bouwen. Zo'n moeite hoef dat niet te kosten, want voor de asiatische markt zijn ze gewoon beschikbaar!
Gr,
René Scheilen
www.scheilen.org/rene/index_rene.html
GEAR: Yamaha Tyros2 - Roland FP4 - Technics EX-60 |
|
|
Sneakyman
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 11/08/2008 : 12:35:44
|
Klinkt echt heel erg mooi.
Zie die man ook stralen en lachen Het geluid is heel erg mooi, ook al versta ik dat niet meer onder een orgel!
Prachtig geluid en die man straalt het gewoon ook uit op die manier ( wat ik bij mensen zoals Michel Voncken en peter baartmans niet zo zie) |
|
|
dave
Average Member
160 berichten |
Geplaatst - 11/08/2008 : 14:57:19
|
aan deze technieken kan yamaha denk ik wel een puntje aanzuigen. het klinkt erg mooi...en die man geniet ervan dat kan je zo zien. het lijkt net of je op de efteling loop en in de rij staat te wachten bij de droomvlucht.dan hoor je ook van dat soort muziek.
dave |
Bewerkt door dave op 11/08/2008 14:59:20 |
|
|
AdG
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 12/08/2008 : 21:06:09
|
De beste man speelt volgens mij met een midi file mee. Volgens mij gebruikt hij ook geen pedaal. Een T2 komt een heel eind in de richting.... Wat geluidseffecten onder de pads. Lekkere nagalm erbij....
(Toch jammer dat Yamaha geen orgels meer levert in Europe, ook in Duitsland niet?)
|
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 12/08/2008 : 22:33:48
|
Wat mij vooral opvalt is het geweldig mooi arrangement en accoorden-klankgebruik . superieur is dat . sis
Wow de AW 1600 of de tascam 2488 komt eraan ???????? |
|
|
Heiko
Advanced Member
1620 berichten |
Geplaatst - 13/08/2008 : 15:59:44
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sis
Wat mij vooral opvalt is het geweldig mooi arrangement en accoorden-klankgebruik . superieur is dat . sis
Helemaal mee eens.
Wat betreft meespelen met een midi-file, daar is niks mis mee, geen muzikant kan zoiets in z'n eentje spelen. Als hij die begeleiding zelf heeft ingespeeld: 2 petjes af! Wat betreft de muzikant, ik vind dat Peter Baartmans niet voor hem onder doet, niet wat muzikaliteit betreft, en zeker niet wat enthousiasme betreft. Wij hebben Peter voor het eerst gehoord bij Henk in december. Fenomenaal! grtzz, Heiko |
|
|
ruudje
Average Member
288 berichten |
Geplaatst - 13/08/2008 : 17:50:52
|
moet ff wat recht zetten vind je nu echt dat michel en peter niet stralen als ze spelen? nou ik vind dat wel hoor alhoewel ik me best voor kan stellen als je 4 maal per week een demo moet geven en telkens het zelfde moet doen (spelen en vertellen)het best moeilijk is om je telkens weer op te laden voorn volgende demo. en dat vind ik ook van marco riedijk die jongen leefd van en voor de muziek dat zie je gewoon en.....hij heeft leuke humor(vind ik)
groetjes ruudjecitaat: Oorspronkelijk geplaatst door Sneakyman
Klinkt echt heel erg mooi.
Zie die man ook stralen en lachen Het geluid is heel erg mooi, ook al versta ik dat niet meer onder een orgel!
Prachtig geluid en die man straalt het gewoon ook uit op die manier ( wat ik bij mensen zoals Michel Voncken en peter baartmans niet zo zie)
|
|
|
Sneakyman
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 13/08/2008 : 17:56:09
|
Ik heb stuk of wat video's op internet gezien (youtube) van hun Het lijkt dan net (ook dicht bij gezicht in beeld etc.) dat ze het gewoon een show uitvoeren en dat is het. Ik heb misschien maar 1 echt dat ze echt humor etc. in stopte.
Maar het ging niet om de humor het ging om het gelach, het stralen. Dit zie ik echt niet bij hun, net of ze gewoon de show neerzetten en klaar: weer wat geld binnen. Dat doet deze man echt niet . Ze zullen er vast wel echte lol in hebben en alles, maar dit zie ik eigenlijks niet terug
Nu heb ik zeker weer wat verkeerds gezegd |
Bewerkt door Sneakyman op 13/08/2008 17:58:49 |
|
|
remind
New Member
37 berichten |
Geplaatst - 14/08/2008 : 10:14:53
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door AdG
De beste man speelt volgens mij met een midi file mee. Volgens mij gebruikt hij ook geen pedaal. Een T2 komt een heel eind in de richting.... Wat geluidseffecten onder de pads. Lekkere nagalm erbij....
(Toch jammer dat Yamaha geen orgels meer levert in Europe, ook in Duitsland niet?)
Toch nog maar eens verder gegoogled....enig idee wat die lowreys kosten ? De lowrey waar deze video mee gemaakt is was het vlaggeschip in 2005. Op dit moment kost hun vlaggeschip (de prestige) omgerekend bijna € 38.000,--. Yamaha doet dat dus voor 1/10e van de prijs ! In mijn ogen wordt het dan in een keer een heel ander verhaal. Als je interesse hebt in hoe dat dan in het echt klinkt: kijk maar eens op http://www.jimwieda.com/. Ik ben helemaal niet onder de indruk van lowrey maar wederom...das persoonlijk
grtn. Jeroen http://www.2mymusic.com |
Bewerkt door remind op 14/08/2008 10:15:51 |
|
|
rwmschei
New Member
44 berichten |
|
T-Rossie
Moderator
3234 berichten |
Geplaatst - 18/08/2008 : 09:02:08
|
Ja René ...... duidelijker kun je het niet maken Bedankt voor de fantastische links, het doet me beseffen dat ik slechts een beetje kan spelen |
|
|
Onderwerp |
|