Auteur |
Onderwerp  |
|
jan01
New Member

20 berichten |
Geplaatst - 09/08/2008 : 18:36:27
|
Hallo allemaal,
Als ik een midi-opname maak en die daarna afluister merk ik dat de transpose niet wordt meegenomen.
Bij het luisteren van de opgenomen midi speelt de Tyros-2 de gehele song op de laatst ingestelde transpose. Dus bijvoorbeeld, je begint bij 'O" , daarna naar "1", daarna naar "2", en bij het afspelen: alles via (de laatst gekozen) transpose "2".
De opname is verder perfect, maar het missen van de transpose is wel hinderlijk. Ik gebruik namelijk de midi-opmame om die aansluitend op de HD op te slaan, om vervolgens tzt een CD te branden met mijn eigen 'kunstwerk'.
Heb ik bepaalde instelligen (vooraf) verkeerd staan om een goede midi-opname te maken?
Jullie kunnen mij vast helpen.....
Groetjes van Jan
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten |
Geplaatst - 09/08/2008 : 19:06:01
|
Dat klopt inderdaad, de transpose wordt voor zowel Style, Voice en Song toegepast. Er zijn twee oplossingen mogelijk om dit op te lossen.
Je kunt je transponeringen natuurlijk gewoon zelf spelen.. maar dit is niet voor iedereen even makkelijk.
Daarom is de tweede oplossing makkelijker. Je moet het transponeren tijdens het opnemen van een song niet via de paneelknoppen van de Tyros doen... maar via de Mixing Console
Ga hiervoor naar Mixing Console, tabblad Tune
Links onderin zie je 3 transposemogelijkheden staan. Master Song en KBD (keyboard). Als je de paneelknoppen gebruikt, zie je ze allemaal omhooggaan. Maar dat is niet wat we willen.
Door alleen Keyboard te verhogen tijdens een song, gaat je toonhoogte omhoog... en wordt die ook zo opgenomen in de song (omdat de song zelf niet meetransponeert).
Probeer het eens op deze manier, als het dan nog niet lukt, gwoon weer vragen 
Ik hoop je hiermee genoeg geholpen te hebben.
Groetjes, Martijn
P.S. Niet vergeten de keyboardtranspose weer terug te zetten, want als je de paneelknoppen gebruikt, herstelt het verschil zich niet (ze gaan dan allemaal evenveel omhoog, en je behoudt dus je transponering)
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 09/08/2008 19:10:47 |
 |
|
jan01
New Member

20 berichten |
Geplaatst - 09/08/2008 : 19:53:06
|
Hallo Martijn,
Geweldig bedankt voor je snelle reactie. Het is helemaal perfect! De transpo's worden inderdaad op deze manier in de midi meegenomen. Kan ik eindelijk opnemen zoals ik wil(de)....
Fijn weekend verder.
Groeten van Jan,
|
 |
|
theplayer
Moderator

3033 berichten |
Geplaatst - 10/08/2008 : 09:30:40
|
Hallo Jan,
Hoewel de oplossing van Martijn ook bruikbaar is, wil ik je toch de blijvende oplossing niet onthouden. Druk op "DirectAccess" en op "Transpose -". Daar zal je waarschijnlijk onder 4 de instelling MASTER hebben staan. Zet hem daar op Ketboard. Je kunt dan voortaan gewoon de transposeknoppen gebruiken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten |
Geplaatst - 10/08/2008 : 09:42:14
|
Kijk nou zeg.. dan leer ik ook nog eens wat  Wist niet dat dat mogelijk was... dan had ik het meteen aangedragen.
Alsnog veel plezier, en Frans bedankt voor de tip (je kan het nie laten je er tóch mee te bemoeien hè (grapje! ))
Groetjes, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 10/08/2008 09:43:30 |
 |
|
jan01
New Member

20 berichten |
Geplaatst - 10/08/2008 : 14:06:03
|
Hallo Frans,
Bedankt voor de tip, scheelt weer extra werk. Trouwens jouw tip - op je eigen site - om via midi-opname een wave te maken is een helemaal een uitkomst !
Groeten
Jan
|
 |
|
|
Onderwerp  |
|