Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Prijzen zoals nu bekend Tyros 3
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

n/a
deleted

84 berichten

Geplaatst - 03/10/2008 :  01:44:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Dames en Heren

Laten we elkaar toch niet gek maken voor een keyboard.....
Bedenk dat je bijna 2000 euro bij legt voor een een superaticulation geluiden.. wat styles en een ander display....

Ben ik nu de enige die de promotie video van de T3 welke leuk maar echt niet zo overtuigend vind ..... Ten tijde van de T2 was ik razend enthousiast maar nu heb ik echt zoiets van tja leuk... superarticulation... maar als je eerlijk bent ik was na 1 maand de zuchtende saxofoon en de kloppende gitaar wel zat en heb ze verder nooit meer gehoord haha... natuurlijk is de T3 een geweldig keyboard maar dat is de T2 ook ... Ik geloof niet dat veel gebruikers er echt veel verschil uit halen.... Een beter trompetje.. een betere strings we kennen het toch allemaal. Een snellere USB maar wel een hele dure USB

Dit terwijl je waarschijnlijk je hele bureau nog vol hebt liggen met extra geluiden en styles van je T2

Ik wil niemand of niets afkraken en vind dat iedereen zelf moet weten wat hij doet maar ik zou deze keer toch eens de kat uit de boom kijken en niet direct achter een aantal demonstrateurs aan hollen .. maar het blijft natuurlijk leuk om ze bezig te zien...

Mijn advies.. Blijf nuchter en vraag je af wat je werkelijk aan meerwaarde gebruikt als je 2000 euro neer telt om bij te leggen bij je T2...Dan moet je toch eerst wel echt overtuigd zijn .....

Ik ben het nog niet maar misschien komt dat nog !

Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 03/10/2008 :  08:38:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Geert,
Als je denkt dat de 'zuchtende' saxofoon en 'kloppende' gitaar iets met SA hebben te maken heb je het écht (!) niet goed begrepen want die effekten hebben juist niets van doen met SA.

De één heeft het met auto's en een ander heeft het met muziek.....
Iedereen beslist het voor zichzelf, ik blijf als noorderling nuchter..... maar mijn T3 is wél onderweg!

Roel

TonV
Starting Member

14 berichten

Geplaatst - 03/10/2008 :  09:19:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben het een beetje met je eens, inderdaad laat jezelf niet gek maken w.b. de Tyros 3 t.o.v. de Tyros 2.Ook de Tyros 2 is nog steeds een beest van een keyboard.

Maar wat dat inruilen/bijleggen betreft dat zul je altijd blijven houden, nu, en bij de opvolger van de Tyros 3.Dat is ook een keuze die je maakt.Of dat je het kan ophoesten, en of dat het je waard is.

Wat betreft superarticulation lijkt het me dat je dan het verkeerde keyboard hebt gekocht.Ik bedoel als je de superarticulation voices al na een maand zat bent dan had je misschien moeten kiezen voor een keyboard wat geen superarticulation voices heeft.

Wat mij opvalt aan de demo's is dat het keyboard heel vol klinkt, sounds die dik klinken.En met wat oefenen, zoals voor de hobby-keyboarder zoals ik, kun je juist met de superarticulation voices, wel gedoseerd, net dat ietsje pietsje extra brengen.Het maakt je geen betere speler, maar het maakt wel dat de songs wat beter klinken.

Ik vind de demo's wel overtuigend klinken, ik vind de Tyros 3 wel meerwaarde hebben t.o.v. de Tyros 2, tis net dat ietsje meer, betere styles, voices, dsp effecten, orgel geluiden .. al wil dat niet zeggen dat ik de Tyros 3 ga kopen .. tja, hobby-keyboarder hé

Bewerkt door TonV op 03/10/2008 09:22:05

Heiko
Advanced Member

1645 berichten

Geplaatst - 03/10/2008 :  12:09:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik wil de voorpret niet bederven, (ik vind T3 ook fantastisch klinken)
maar nergens wordt er ook maar met één woord gerept over de afwerking, de lak dus.... Is daar iets over bekend?
Grtz, Heiko

theplayer
Moderator

3062 berichten

Geplaatst - 03/10/2008 :  12:11:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Heiko,

Ook bij de Tyros3 zal de lak geen geluid geven.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

TonV
Starting Member

14 berichten

Geplaatst - 03/10/2008 :  12:16:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Je bedoelt net zoals bij sommige bij de t2 met de druktoesten gebeurde ?.Volgens mij is de Nederlandse consumenten-wet daar duidelijk over w.b. deze " gebreken " , die vallen gewoon onder de garantie, en dienen door de dealer te worden opgelost.Dus mocht de T3 deze verborgen gebreken ook hebben dan zou men ze gewoon moeten repareren, al hoop en denk ik voor de kopers van de T3 dat men dit probleem heeft opgelost ...

Bewerkt door TonV op 03/10/2008 12:20:14

Heiko
Advanced Member

1645 berichten

Geplaatst - 03/10/2008 :  12:40:53  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theplayer

Hoi Heiko,

Ook bij de Tyros3 zal de lak geen geluid geven.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Dan hebben ze waarschijnlijk zachte lak gebruikt...

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 03/10/2008 :  15:03:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Van Henk O. heb ik vernomen dat Yamaha zéker naar de lakproblemen heeft geluisterd.... dan zullen ze er iets aan gedaan hebben lijkt mij.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 03/10/2008 :  16:35:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
T-Rossie,

Ik deel je optimisme niet. Yamaha luistert altijd heel goed naar haar synthesizer gebruikers, maar volgt meestal toch haar eigen weg. Dat blijkt wel door het weglaten van de fire wire connection in the TYROS3 en mLAN16E2. Gezien het feit dat Yamaha/Steinberg deze nieuwe Yamaha/Steinberg fire wire driver zo sterk in de markt zetten voor haar MOTIFXS sythesizers en de nieuwe MR816 series, de N8 en N12 mixers enz. enz. niet te vergeten Cubase 4.5, terwijl dat niet is ingepland voorde TYROS3, bewijst dat Yamaha wel luistert maar niet handeld.
Hopelijk zal de TYROS4 wel voorzien zijn van deze uiterst belangrijke mLAN (fire wire) interface.

Groetjes

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 03/10/2008 16:35:29

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 03/10/2008 :  17:27:02  Toon profiel  Reageer met citaat
De latere versies van de tyros 2 hadden geen problemen met het lak lees ik steeds. Ook ik heb nu ongeveer 2 jaar de tyros 2 en ik ben 1 keer tegen een duur gestoten, waar heel erg klein beetje beschading is (bijna niet te zien, maar toch lak eraf op dat plekje.) Dit is enige plekje waar het ervan af is.

Ik probeer de Tyros 2 dagelijks toch wel een uur te gebruiken. Dit lukt op het moment gewoon niet goed wegens drukte, maar heb het eigenlijks hiervoor altijd wel volgehouden. Ook neem ik om de week de tyros 2 mee om te oefenen in een band. Dit wordt gewoon in de auto gegooid met de Oostendorp tyros 2 koffer . Toch heb ik nog steeds nergens last van, van de lak dan

Misschien is dit toch iets dat Yamaha aan de Tyros 2 heeft gedaan, toen ze heel erg veel klachten kregen? Weet het anders ook niet: ben wel heeeeel erg zuinig op mijn keyboard, maar je handen gaan er altijd wel overheen. En zoals eerder uitgelegd zorgt die verzuring of zo ervoor dat de lak eraf gaat

Gr. Sneakyman

ruudje
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 04/10/2008 :  10:55:00  Toon profiel  Reageer met citaat
ik wacht dit keer gewoon af
tuurlijk lijkt mij het ook mooi om 1 van de eersten te zijn met zo,n gaaf speeltje!
maar ik heb me zelf voorgenomen mij te laten overbluffen met de t-3
en als dat idd zo is dan zien we wel verder

groeten ruudje

TonV
Starting Member

14 berichten

Geplaatst - 04/10/2008 :  16:41:39  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bruijn

T-Rossie,

Ik deel je optimisme niet. Yamaha luistert altijd heel goed naar haar synthesizer gebruikers, maar volgt meestal toch haar eigen weg. Dat blijkt wel door het weglaten van de fire wire connection in the TYROS3 en mLAN16E2. Gezien het feit dat Yamaha/Steinberg deze nieuwe Yamaha/Steinberg fire wire driver zo sterk in de markt zetten voor haar MOTIFXS sythesizers en de nieuwe MR816 series, de N8 en N12 mixers enz. enz. niet te vergeten Cubase 4.5, terwijl dat niet is ingepland voorde TYROS3, bewijst dat Yamaha wel luistert maar niet handeld.
Hopelijk zal de TYROS4 wel voorzien zijn van deze uiterst belangrijke mLAN (fire wire) interface.

Groetjes

Jan

Maar volgens mij zou dat dan betekenen dat ze het interne hardware ontwerp van de Tyros 3 opnieuw zouden moeten ontwerpen, toch ?.Ik bedoel die gescheiden audiolijnen zullen toch ergens vandaan in de MLAN16E2 uit moeten komen .. en volgens mij, tenminste dat proef ik uit elke demo die ik hoor/zie heeft Yamaha ingezet op het verbeteren van de interne DSP effecten, Voices en styles, SA2.Verder kun je natuurlijk elk instrument voor iedereen helemaal compleet maken, maar dat kost dan ook wat

Bewerkt door TonV op 04/10/2008 16:51:19

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 04/10/2008 :  17:22:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Telkens wordt weer vergeten dat de Tyrossen "home-keyboards" zijn en Yamaha ze bewust niet onder PRO equipment wil. Henk Oostendorp heeft het onlangs nog weer aangegeven dat Yamaha een aantal zaken (extra octaaf, motifdrums, XLR-mic input etc) bewust niet implementeert in de T3 om met name het PRO segment niet in de wielen te rijden.
Veruit de meeste T gebruikers zullen meer dan tevreden zijn met USB- of zoals bij de T3 een USB2.0 aansluiting waarover zelfs midi bedreven kan worden.
....... eigenlijk is dit ook weer behoorlijk off-topic

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 04/10/2008 :  19:14:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Heden vernomen van een grote dealer dat de tyrossen wereldwijd pas na 10 november geleverd worden?
m.vr. gr. Louis

Soneg
Advanced Member

1663 berichten

Geplaatst - 04/10/2008 :  21:04:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Vreemd dan dat ze in Amerika al aan klanten zijn afgeleverd de afgelopen dagen ? (kijk is op Synthzone)

Soryt

Ik heb hem in ieder geval alweer bij Henk besteld
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000