Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Effekt financ. crisis op aankoop TYROS 3
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 09/10/2008 :  09:08:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Gezien de ernst van de financiele crisis in de wereld en in Nederland, zoals het verloren gaan van spaargelden, waarde verminderingen aandelen portefeuilles van particulieren enz. enz., vraag ik mij af of dit effect zal hebben op de aanschaf van de TYROS 3.

Ik kan mij voorstellen dat gezien deze ernstige situatie vele TYROS 2 gebruikers even zullen wachten met de aanschaf van een TYROS 3, totdat deze financiele onzekerheden zijn opgeklaard. Hoe denken mijn TYROS vrienden over dit toch wel serieuse probleem.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 09/10/2008 09:11:13

T-Rossie
Moderator

3309 berichten

Geplaatst - 09/10/2008 :  10:13:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Aandelen heb ik niet, wel een beetje spaargeld en om te voorkomen dat de laatste verloren gaat koop ik gewoon de T3 .... dan kan dat geld niet meer in rook opgaan.
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 09/10/2008 :  10:29:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat het eerlijk gezegd allemaal wel zal meevallen voor de particulieren.
Of een Tyros3 aangeschaft zal worden van beleggingsgelden wens ik te betwijfelen. Die dienen veelal een (nog) hoger doel.

Ongetwijfeld stemt het velen van ons tot de nodige voorzichtigheid in de overwegingen bij hun aanschaffen, maar onze spaargelden zijn wel veilig.
Zelfs de aanschafwaarde van een Tyros3 xxl valt volledig binnen de bankgarantie voor spaargelden.
Kwestie van overschrijven en afboeken dus en laat de Tyros3 dan maar het voorbeeld zijn van ons vertrouwen in de economie.

Groet, Ruud

Bewerkt door Ruud op 09/10/2008 10:33:09

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 09/10/2008 :  13:46:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Heren,

Het was wel bedoeld als een serieus onderwerp. Gezien de manier waarop lacherig gereageerd wordt zeg mij genoeg over het niveau van degene die gereageerd hebben.

Ik laat het maar hierbij.

Groetjes

Jan

T-Rossie
Moderator

3309 berichten

Geplaatst - 09/10/2008 :  14:00:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry Jan, maar in ieder geval bedankt voor het compliment.

theplayer
Moderator

3062 berichten

Geplaatst - 09/10/2008 :  15:22:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Jan,

Ik denk dat de opmerkingen ook serieus bedoeld zijn.
Maar er zal heel verschillend over gedacht worden.
Iemand die het geld heeft liggen, zal er denk ik niet moeilijk over doen.
Had ie z'n geld bij Icesave staan, zal hij denk ik wachten totdat alle ellende voorbij is.
Dat zal ook gelden voor hen die van plan waren om bij de bank een lening af te sluiten.
Maar je kunt daar nooit met zekerheid iets over zeggen.
Afwachten dus maar.

Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 09/10/2008 :  15:50:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Jan,

Mijn reactie is wel degelijk serieus bedoeld.
Het lachebekje bij de zin over de bankgarantie was slechts bedoeld om aan te geven dat, mocht het fout gaan met de spaargelden, de Tyros3 binnen die garantie valt en toch nog aangeschaft kan worden.

Over het niveau zou ik niet te lang wakker liggen. Het valt best wel mee hoor.

Groet, Ruud

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 09/10/2008 :  16:00:04  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
't Punt met de crisis is... dat het geld wat mensen terugkrijgen ergens vandaan moet komen... en dat er dus leningen terugbetaald moeten worden (je spaargeld is geinvesteerd). Om dat te kunnen doen moeten mensen hun geld opnemen, wat niet de bedoeling is... en wat dus de crisis verergert.

We zitten in een neerwaartse spiraal...

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 09/10/2008 16:00:35

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 09/10/2008 :  17:00:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Is dit een bankforum of een T-3 forum ????????
sis

Wow de AW 1600 samen met Edirol UA-25 EX en cakewalk

Heiko
Advanced Member

1645 berichten

Geplaatst - 09/10/2008 :  20:36:40  Toon profiel  Reageer met citaat
En nu weer muziek maken!

Ik zing: I save the day
en m'n Tyros...twee, drie
die doet gezellig mee....
Kop op mensen, denk aan al die stakkers die niet zo'n mooie
hobby /beroep hebben zoals wij!
Grtz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

Bewerkt door Heiko op 10/10/2008 06:35:27

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 10/10/2008 :  17:25:05  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Ik zing: I save the day
en m'n Tyros...twee, drie
die doet gezellig mee....

lol,

Het heeft denk ik geen effect op ons. Het is in Nederland nog niet een crisis. En dit wordt het voorlopig ook nog niet, omdat de regering heeft geholpen.

Denk er gewoon niet teveel over na, op de prijs zal het tenminste niet ter beinvloeding zijn. En als je de tyros 3 kan kopen, dan kom je de crisis vast ook wel door

Gr. Menno

simpelmind
New Member

30 berichten

Geplaatst - 16/10/2008 :  19:42:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat een en ander wel zijn gevolg zal hebben - ik blijf vinden dat keybords dure instrumenten zijn vooral om dat ze na 3 jaar verouderd zijn wegens telkens nieuwe modellen - de T2 blijft een fantastisch instrument - maar zijn waarde daalt zienderogen - neeen een goede investering is het zeker niet - en uiteindelijk zwichten we allemaal door onze blinde emoties en niet door rationeel denken - een gitaar bvb wordt dikwijls nog meer waard enz - ik vind uw overdenking zeker gepast ...

vrg

T-Rossie
Moderator

3309 berichten

Geplaatst - 16/10/2008 :  20:58:00  Toon profiel  Reageer met citaat
'blinde emoties' ... nou da's wel heel erg kort door de bocht.
Qua investering zijn er talloze andere spullen/apparaten/hobbies die ontzettend veel slechter scoren.
Van elke machine waar elektronica & software in zit is bekend dat zijn waarde (relatief) snel daalt..... om de doodeenvoudige reden dat de ontwikkelingen in die tak van sport zo (onvoorstelbaar) snel gaan.
(PC's, spelcomputers, TV's, mobiele telefoons enz.)

Iemand die mee wil-/kan doen met de nieuwste technologie kan absoluut rationeel denken.
Ooit heb ik eens gezegd : "Met mijn Wersi Alpha350 kan ik m'n hele leven vooruit, hij kan alles wat ik wil! ". Overigens bleek dat mijn ALLERSLECHTSTE investering ooit.
Binnen anderhalf jaar van ca. f 10.000,- aankoop naar 3400,- verkoop!

Fred Noorlander
Junior Member

82 berichten

Geplaatst - 24/10/2008 :  18:22:35  Toon profiel  Klik om Fred Noorlanders MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hallo,vanmiddag heb ik het voorrecht gehad een poosje met de Tyros 3 te spelen.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat styles wat vetter klinken dan in de Tyros 2.
En ook de piano klank is beter.Wat mij verder opviel was dat de knoppen SA1 en SA2, het zelfde produceren {enkele geluiden uitgezonderd} als op multipads . Al met al voor mij geen reden om over te stappen naar Tyros 3.
Zeker als je niet geregeld optreed, is het een behoorlijke investering.Ik heb het geld er wel voor liggen
Maar ik heb er geen 2100 Euro voor over , om het in te ruilen voor een Tyros 3
Groeten Fred

T-Rossie
Moderator

3309 berichten

Geplaatst - 24/10/2008 :  18:47:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Fred,

Ik vermoed dat je (nog) niet precies weet hoe de SA2 klanken werken.
Het is niet slechts het tikken op de gitaarkast en ademhalen..... het is VEEL meer dan dat. Je moet de knoppen voor-, tijdens- en vlak voor het loslaten van de toets bedienen en DAN begrijp je precies hoe het bedoeld is.

Waarschijnlijk laat Marco a.s. zaterdag precies zien hoe het hoort.

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 24/10/2008 :  19:07:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Dus je moet constant ( zoals op de demo's te zien is ) op het knopje duwen om het te activeren
Lekker handig als je veel accoorden neemt
Kan het misschien met één of ander pedaal, dat je weer extra moet aanschaffen ?
sis

Wow de AW 1600 samen met Edirol UA-25 EX en cakewalk
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000