| Auteur |
Onderwerp  |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 24/10/2008 : 22:00:21
|
Beste Sis en Fred,
Het kan zelfs nog mooier, namelijk zonder gebruik te maken van de SA1, SA2 knoppen of voetschakelaars. Het vergt dan even wat gewenning, maar je kunt met de manier van het bespelen van de toetsen bepalen/beïnvloeden welke articulaties wanneer en hoe worden opgeroepen.
B.v. bij de klarinet: het bekende 'glijeffect' vindt alleen plaats bij de intervalafstanden kleine septiem, grote septiem en oktaaf. En dan alleen als je de grondtoon tegelijkertijd met de interval bespeelt. Het overslageffect bij de kleine + grote tertsen en kwarten.
B.v. bij de harmonica: door de juiste timing de kleine en grote terts bespelen roept de halvetoon voorslag op bij hardere aanslag van de toets. Als je die terst dan vrijwel direct weer loslaat, volgt de 'fall'/sustain. Laat je de toets langer ingedrukt, dan blijft de 'fall' achterwege. Ook hierbij effecten bij de kleine septiem, grote septiem en oktaaf.
Zo ook bij de overige SA2-klanken.
Kortom, met een aangepaste speeltechniek, die je je wel eigen moet maken, kun je de articulatie-effecten oproepen en je aandacht verder bij de juiste akkoorden houden, omdat je je linker hand daar gewoon beschikbaar voor hebt.
Groet, Ruud
|
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3309 berichten |
Geplaatst - 24/10/2008 : 22:12:30
|
Zo is't precies Ruud! Mooi hè ?
|
 |
|
|
simpelmind
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 08/11/2008 : 10:19:52
|
Ik heb ondertussen voor een zeer goede prijs mijn T2 kunnen overlaten - mijn T2 stond sinds geruime tijd op verschillende plaatsen te koop voor +/- € 2000 ( was 2 jaar oud in nieuwstaat met harddisc en vol styles ) veel reactie maar steeds hetzelfde : uw vraagprijs is veel te hoog ! ik ben eens benieuwd hoeveel mensen er nog € 2000 zullen krijgen voor hun T 2 ! -diegenen die blijven beweren dat 50 % verlies op 2 à 3 jaar ( toch altijd tussen de € 1500 en 2000 ) niet veel is dwalen volgens mij - niet te vertgeten dat dit zich elke drie jaar herhaald !
VRG |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3309 berichten |
Geplaatst - 08/11/2008 : 11:30:54
|
Simpelmind,
Mijn drie jaar jonge T3 is ook deze week verkocht voor een zeer redelijke prijs. Geen idee wat jouw definitie van 'dwalen' is, maar ik weet wel dat hetgeen ik heb afgeschreven op de T3 absoluut normaal is (zelfs minder dan verwacht).
Stof tot nadenken : Het is zelfs voordelig om direkt bij uitkomen van een nieuwe Tyros aan te schaffen want mijn T2 (3 jaar) heeft waarschijnlijk evenveel opgebracht als jouw T2 van TWEE jaar oud. Iemand die een 2e hands Tyros2 wil maakt het geen moer uit of ie 2 of 3 jaar oud is : Een Tyros2 is een Tyros2.
Overigens is er niemand die je verplicht om elke drie jaar een nieuw instrument te kopen..... dat heb je zelf in de hand 
|
 |
|
|
simpelmind
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 10/11/2008 : 18:35:25
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Simpelmind,
Mijn drie jaar jonge T3 is ook deze week verkocht voor een zeer redelijke prijs. Geen idee wat jouw definitie van 'dwalen' is, maar ik weet wel dat hetgeen ik heb afgeschreven op de T3 absoluut normaal is (zelfs minder dan verwacht).
Stof tot nadenken : Het is zelfs voordelig om direkt bij uitkomen van een nieuwe Tyros aan te schaffen want mijn T2 (3 jaar) heeft waarschijnlijk evenveel opgebracht als jouw T2 van TWEE jaar oud. Iemand die een 2e hands Tyros2 wil maakt het geen moer uit of ie 2 of 3 jaar oud is : Een Tyros2 is een Tyros2.
Overigens is er niemand die je verplicht om elke drie jaar een nieuw instrument te kopen..... dat heb je zelf in de hand 
|
 |
|
|
simpelmind
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 10/11/2008 : 18:38:18
|
Beste;
Ik ben het daar mee eens , bij het uitkomen van een nieuw model onmiddellijk de nieuwe te kopen zo ben je weer voor 3 jaar gerust - in mijn geval was mijn t2 maar een goede 2 jaar oud vandaar...
VRG Paul |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3062 berichten |
Geplaatst - 10/11/2008 : 22:20:15
|
Hallo Paul,
Als je reageert mét citaat, kun je meteen in datzelfde van na [/quote] je reacte geven. Dat is duidelijker, want nu herhaal je alleen maar het bericht. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1663 berichten |
Geplaatst - 10/11/2008 : 22:55:38
|
Ach een hobby mag een paar centen kosten    Ik ben in ieder geval zeer tevreden met mn tyros3.
Soryt |
 |
|
Onderwerp  |
|