Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 T2 versus T3
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

simpelmind
New Member

30 berichten

Geplaatst - 11/10/2008 :  16:44:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen; persoonlijk denk ik dat het verschil tussen de T2 en T3 minimaal zal zijn en zeker voor een hobby - ( thuis ) speler als ik eigenlijk te verwaarlozen - de gemiddelde hobbyspeler haalt nooit uit een T2 wat er in zit - bij mij gaat het dan ook alleen over de restwaarde van mijn T2 welke nu quasi gehalveerd is - een nieuwe T3 zal mij dan ook minsten € 1600 kosten - ik vroeg mij dan ook af - is het niet verstandiger mijn T2 vol te laden met geconverteerde styles van ander merken ( zie aanbod Oostendorp ) ook de aankoop van de klankenmodule van Ketron ( € 350 ) - alles samen komt men dan aan een uitgave van max € 500 - ik vraag me af wat het beste is - dus buiten de restwaartde van de T2 ( en dat is een sterk argument ) denk ik dat we eens in het bezit van een T3 zullen vaststellen dat er weinig verschil is met de T2 - een investering van zulke bedragen om de 3 jaar is echt niet niks...

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 11/10/2008 :  17:12:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi,

Ik denk er ongeveer hetzelfde over, maar eerst wil ik toch de T3 live tijdens een demo avond horen.

Overgens de ketron sd2 kun je ook op je T3 gebruiken dus weggegooid geld is de aanschaf vd ketron niet.

Het blijft altijd de vraag wil je een dikke 1500 euri bijleggen of niet, en dat is voor ieder verschillend.

Binnenkort nadat er enkele demo dagen zijn geweest komen we wat meer te weten..... dus nu is het een kwestie van tijd en dan zal het forum er weer vol van staan.

Gr Toine

Tyros 2 + Stagepass 300
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 11/10/2008 :  20:02:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat je verre na niet in de buurt komt.

Vergeet niet dat je in een T3 style 5 effecten hebt,
en in een T2 style 2.

Als je nu ien een style een orgeltje en een distortion Guitar hebt,
heb je in de T2 al effecten tekort als je een revberb, rotaty en distortion wil gebruiken.

Daarom kun je een song ook beter bewerken zodat deze beter klinkt dan wanneer je realtime met een style speelt.

Tevens kun je in een style ook geen S.A. voices selecteren.
Ik weet niet hoe dat met de T3 zit, hopelijk wel.

Uit de demo's is all te horen dat de T3 overal beter klinkt door betere geluid verwerking, betere sounds en betere effects.

Dit alles in 1 apparaat.

Bovendien instellingen van losse module's kun je volgens mij niet in een registratie opslaan.

Gr. Wim

theplayer
Moderator

3053 berichten

Geplaatst - 11/10/2008 :  20:05:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Waarschijlijk schop ik iemand tegen de benen, maar je wilt de klanken van een Ketron toch niet gaan vergelijken met die van de Tyros3.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 11/10/2008 :  23:41:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Frans,

Natuurlijk kun je de klanken van de ketron sd2 niet vergelijken met een T3 of zelfs met de T2, echter als een betaalbare aanvulling is deze optie wel een mogelijkheid als je niet direkt wilt overstappen naar de T3.

Ondanks dat ik die 1500-1700 euri bijleggen makkelijk zat kan betalen is het een afweging die ik maak van T2 naar T3 of enkele bovengenoemde mogelijkheden, want uitgekeken op mijn T2 ben ik nog lang niet....

Daarom wacht ik totdat ik de T3 zelf heb gehoord op maandagavond 27 oktober, en daarna maak ik een afspraak om er zelf in alle rust op te kunnen spelen, dan pas hak ik die knoop door, en ondertussen ben ik druk bezig om ook mijn vrouwtje te overtuigen , maar die mag die avond ook mee om te luisteren

Komt tijd komt raad, das mischien het jammere, dat er zoveel op de markt te koop is.

Gr Toine

Tyros 2 + Stagepass 300

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 12/10/2008 :  10:02:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Toine,
1: Vind je het aantal klanken in de Tyros te weing? En waarom zou je dan met minder hoog gehalte van klanken van andere genoegen nemen?

2: Als je gemiddeld 10 uur in de week speelt mag zo'n geweldige hobby dan 1 EURO per uur kosten?. Voor anderhalve EURO per dag heb je eens in de drie jaar het nieuwste model!

3: Als ik de meningen van diegene die al het genoegen hadden de
Tyros 3 te bespelen goed begrepen heb is het weer een geweldige stap voorwaarts, er is dus niets vergelijkbaars op de markt!

Persoonlijk ben ik de mening toegedaan: de Tyros 3 of anders gewoon lekker alleen de Tyros 2 blijven bespelen.

m.vr.gr. Louis

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 12/10/2008 :  12:51:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Het koppelen van een andere geluidsmodule aan een Tyros2 is wel het allerlaatste wat ik zou doen.
In mijn kennissenkring zijn een aantal muzikanten die keyboards met midi gaan koppelen (ook op de buhne) en eigenlijk is er niet één van die kennissen die dit probleemloos voor elkaar houdt..... er is altijd wel iets wat niet meer deugt.
Ik ben het roerend eens met Wim, Frans en Louis..... keep it simple!

simpelmind
New Member

30 berichten

Geplaatst - 08/11/2008 :  10:10:28  Toon profiel  Reageer met citaat
beste mensen;

ik heb ondertussen de T3 gekocht en ik moet toegeven dat men er weer in geslaagd is voldoende verbeteringen aan te brengen om de overstap van de T2 te verantwoorden - ik heb er ook de Ketron soundmodule bijgekocht - ik heb deze in de winkel kunnen beluisteren , diegenen die denken dat alleen Yamaha goede klanken maakt die dwaalt volgens mij ! er zitten vele klanken in de Ketron die minstens even goed zijn of zelfs beter dan de T3 - voor diegenen die bij hun T2 blijven raad ik aan deze is te gaan beluisteren - voor weinig geld is dit een fantastische uitbreiding !

Vriendelijke groeten

Paul

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 08/11/2008 :  11:40:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Gefeliciteerd met de T3 en goed dat je hem 'ontdekt' hebt!
Zelf heb ik jaren gespeeld met de SD1 (Ketron) en hij is absoluut niet slecht. Welke sounds vind je beter op de SD dan in de Tyros3.. en waarom ?

R.A. Jansen
New Member

47 berichten

Geplaatst - 09/11/2008 :  16:38:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je als hobbyist speelt zoals ik, is het onzinnig om allemaal extra apparatuur op een tyros 2 aan te sluiten om die beter te laten klinken, hooguit wat extra software zoals de soundpacks etc. als je nog perse wat extra wilt, als je eenmaal op de tyros 3 hebt gespeeld zul je het volledig met me eens zijn, op dit forum worden door mij en anderen al genoeg verschillen opgenoemd om duidelijk te maken dat het een totaal andere machine is dan de tyros 2, wil je extra geld uitgeven koop dan een goede set speakers zoals de hs 80 in combinatie met de hs woofer hs 10, dat is een wereld van verschil met de orginele boxen, Henk Oostendorp heeft deze set in de aanbieding. Zijn ook uitstekend geschikt om zacht te spelen ( denk aan je buren ) of in kleine ruimten.
Verder blijft de bijbetaling redelijk van Tyros 1 naar 2 moesten we meer bijbetalen, maar ja je moet het geld er ( wel ) voor hebben.
Verder heb ik hem ook besteld en zit er ook met smart op te wachten.

simpelmind
New Member

30 berichten

Geplaatst - 10/11/2008 :  13:08:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste; ik kan zo voor de vuist weg niet meer zeggen welke "eventueel" beter waren dan de T3 - maar het gaat volgens mij niet om "beter" maar "anders" de module was geplaatst op een T2, en naar mijn smaak en ook die van mijn broer ( smaak is subjectief natuurlijk ), klonken ze echt fantastisch -zeer levendig en minder "vlak" dan de T2 - naar mijn mening is het zeker de moeite, vooral dan voor diegenen die bij de T2 blijven , deze module als uitbreiding te overwegen - eens naar een demonstratie gaan luistern kost toch niets hé

vriendelijke groetjes
paul

simpelmind
New Member

30 berichten

Geplaatst - 10/11/2008 :  14:36:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste; ik heb onlangs een T3 besteld - in de winkel heb ik een demonstratie meegemaakt met de Ketron module - gewoonweg fantastische klanken !- mijn broer was eveneens onder de indruk - ik beweer zeker niet dat ze "beter" zouden zijn - maar ze zijn zeer goed ! volgens mij en mijn broer zo goed dat we beiden een module bij onze nieuwe T3 hebben bijbesteld - natuurlijk valt over smaak niet te twisten - volgens ons is het een zeer goede uitbreiding op de klanken van yamaha -

vriendelijke groeten

simpelmind
New Member

30 berichten

Geplaatst - 02/01/2009 :  13:38:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen; ik ben ondertussen in het bezit van de T3 en moet volmondig toegeven dat het verschil met de T2 echt wel groot is om niet te zeggen zeer groot ! het gaat hier niet om een wat opgepoetste T2 - echt indrukwekkend ! prachtmachine !

veel speelgenot en vriendelijke groeten

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 02/01/2009 :  14:23:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Het duurt even voordat je "om" bent, maar we hebben weer een tevreden Tyros 3 speler er bij.

Rene
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000