| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 26/12/2008 : 15:06:56
|
Sinds kort ben ik in bezit van TYROS3 en ben nu bezig met het uittesten van diverse zaken. Bijv. Multi Recording. Helaas heb ik alleen een engelstalig handboek, wat geen probleem is.
Mijn vraag: als ik de instructies volg van creating a song, instructies 1 tot/met 5 gaat alles prima. De eerste opname sessie van van te voren geselecteerde midi kanalen worden netjes opgenomen. Bijv. kanalen 9 t/m 16. Nu wil ik echter nog een kanaal opnemen, bijv. kanaal 1, het melodie kanaal right 1. Hoe doe je dat zonder het eerst opgenomen deel, kanaal 9 t/m 16 te wissen? Dat gebeurt namelijk als ik de instructie nr. 6 in het handboek volg, wat zegt herhaal instruktie 2-5.
Wat mis ik hier, waar lees ik overheen?
Iedere hulp wordt op prijs gesteld.
groetjes
Jan Bruijn |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 26/12/2008 : 16:58:16
|
Jan, Gefeliciteerd met de T3! Zodra je REC indrukt zie je onderin het display alle midikanalen (1-16) op 'REC' (in rood) springen ten teken dat die ogenomen gaan worden. Als je 9-16 NIET wilt opnemen schakel je die naar ON met de knopjes onder het display. Bij opname blijven die dan gewoon staan.
Bedoel je dit? |
 |
|
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 26/12/2008 : 17:12:32
|
Hallo Jan,
Wat jou Engelstalig handboek betreft: Op de Yamaha-site kan je de Nederlandstalige versie douwloaden.
Kijk even op onderstaande site, daar staat precies hoe je de files moet bewerken of een track toevoegen. ( alweer met dank aan Frans ) Kijk daar bij songs bewerken.
http://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros2/t2-tips/indext2tips.html
Rene |
Bewerkt door Rene op 26/12/2008 17:13:12 |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 26/12/2008 : 18:37:11
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Jan, Gefeliciteerd met de T3! Zodra je REC indrukt zie je onderin het display alle midikanalen (1-16) op 'REC' (in rood) springen ten teken dat die ogenomen gaan worden. Als je 9-16 NIET wilt opnemen schakel je die naar ON met de knopjes onder het display. Bij opname blijven die dan gewoon staan.
Bedoel je dit?
T-Rossie,
Bedankt voor de felicitaties. Nee, dat was niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat ik eerst een begeleiding opgenomen heb op de midi kanalen 9 t/m 16 en dat ik nu op midi kanaal 1 een solo instrument wil inspelen en opnemen, terwijl de kanalen 9 t/m 16 wel geluidgeven.
Dit gaat niet, want als ik weer Rec. indruk dat zijn mijn midi kanalen 9 t/m 16 gewist. Dat is niet de bedoeling uiteraard. Er moet dus niets gewist worden, maar alleen een extra kanaal (solo instrument) worden toegevoegd.
Jan |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 26/12/2008 : 18:39:43
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Hallo Jan,
Wat jou Engelstalig handboek betreft: Op de Yamaha-site kan je de Nederlandstalige versie douwloaden.
Kijk even op onderstaande site, daar staat precies hoe je de files moet bewerken of een track toevoegen. ( alweer met dank aan Frans ) Kijk daar bij songs bewerken.
http://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros2/t2-tips/indext2tips.html
Renee, bedankt, maar ik was daar inmiddels ook achter gekomen. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een echt handboek, waar je lekker in kan bladeren. Leest ook wat makkelijker. Bedankt voor de link. Ik zal er spoedig naar toe gaan.
Jan
Rene
|
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 26/12/2008 : 18:54:17
|
TYROS vrienden,
Ik heb op de link van lijflander gekeken maar kan niet echt iets vinden wat mij de goede richting kan opsturen. Ik heb wel gezien dat je song creator diverse midi kanalen kan editen en zo. Maar wat ik eigenlijk wil is elk midi kanaal apart kunnen inspelem en kunnen opnemen als een midi track, of een groep van midi kanalen. Voorbeeld:
Ik neem eerst een stijl op (alleen de begeleiding) gebruik dus de midi kanalen 9 t/m 16 daarvoor, daarna wil ik naar behoefte de overige kanalen apart kunnen inspelen, kanaal 1 t/m 8. Voor een beetje sequencer moet dat toch geen probleem zijn. Dit moet toch ook in een TYROS 3 kunnen, lijkt mij.
Uiteraard is er wel een vluchtweg, via het opnemen van audio op de harddisc, of via een externe sequencer. Hoewel, het overzetten van midi kanalen welke gebuikt worden in de style naar een externe sequencer is niet zo eenvoudig.
Dus, Ik hou mij aanbevolen voor bruikbare suggesties.
Alvast bedankt.
Ik wens jullie alle een prettig uiteinde van dit jaar en een gezond nieuwjaar.
Jan |
 |
|
|
TonV
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 26/12/2008 : 20:29:38
|
Dan doe je toch iets fout ..
[1]Nieuwe song = REC knop vasthouden en op STOP drukken
[2]Song opnemen in SYNCHROSTART zetten = REC knop vasthouden en op PLAY/PAUZE drukken ( de opname word gestart op het moment dat je een toets indrukt op je T3 keyboard. of op het moment dat je op de PLAY/PAUZE knop drukt )
Probeer dit eens ..
Zet je Automatische begeleiding op SYNCHROSTART en je SONG opname op SYNCHROSTART[2]
Speel wat akkoorden en als je klaar bent druk je op STOP knop( bij SONG )
Nu druk je op REC en op PLAY/PAUZE knop van de songopnemer ( ja weet zo geen andere naam ) er verschijnt in je display de kanalen die je wil opnemen.Zet kanaal 2 t/m 16 op ON, kanaal 1 blijft op REC staan, druk op de PLAY/PAUZE toets en speel wat of je keyboard.Druk op stop.
Nu zou je dus de begeleiding en wat je er bij hebt gespeeld opgenomen moeten zijn.
|
Bewerkt door TonV op 26/12/2008 21:16:54 |
 |
|
|
TonV
Starting Member
14 berichten |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 26/12/2008 : 21:01:13
|
Nou Jan bij mij worden absoluut geen tracks gewist als die van REC worden afgehaald. Zoals TonV al aangeeft ...Je doet iets fout  |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 26/12/2008 : 23:32:11
|
Halo Jan,
Kijk eens op mijn site bij "songs bewerken." Op deze pagina staat precies hoe je een channel kunt toevoegen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 27/12/2008 : 00:31:46
|
Hoi Frans,
Dat had ik ook al gemeld.
Rene |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 27/12/2008 : 08:22:16
|
Hallo Rene,
Sorry hoor! Wat teveel uren gemaakt denk ik. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 27/12/2008 : 10:21:05
|
Rene, T-Rossie, theplayer en TonV,
Dom, dom, dom. Ik had het kunnen weten. Ik drukte steeds Rec in combinatie met de stoptoets in als ik een nieuwe track opnam, i.p.v. de combinatie Rec en Play/Pauze knop. Dat gaat fout.
Ik denk dat het een vorm van oververmoeid was. Ik vond het al vreemd dat het niet kon, daar ik zeker wist dat het op de TYROS2 wel ging.
OK. Opgelost. In het bijzonder bedank ik TonV voor zijn duidelijke uitleg.
Jan |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 27/12/2008 : 11:41:57
|
Ach we hebben allemaal wel 's een moment van 'zwakte' |
 |
|
|
TonV
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 27/12/2008 : 18:43:17
|
Dat SYNCHROPLAY is trouwens ook best leuk.Dan kun je ( op Kanaal/track 5-6-7-8) een b.v. zelf ingespeeld CHORDTRACK ( of wat dan ook ) met je begeleiding mee laten lopen.Als je dat een beetje goed doet kun je zelfs SONG specifieke MUZIEKNOTEN mee laten lopen met je begeleiding.Ik bedoel dus ene riedeltje wat je in een liedje tegenkomt wat dat liedje herkenbaar maakt.Dit alles natuurlijk alleen als de melodie partij je geen tijd geeft om dat stukje zelf te spelen. SCHYNCHROPLAY = de STOP toets ingedrukt houden en dan op PLAY/PAUZE toets drukken ( let er wel op dat je song aan het begin staat ).Zet je Automatische begeleiding op SYNCHROSTART, op het moment dat je een akkoord aanslaat begint en de begeleiding en gaat de SONG ( synchroom met je begeleiding ) meelopen.Leuk b.v. om een accordion riedeltje op een bepaald moment te laten horen mocht je je handen niet vrij hebben om het zelf te spelen.
Dat kun je natuurlijk nog verder uitbreiden door b.v. een stukje opgenomen WAV geluid op een bepaalde moment in de song te laten horen.Al zou je dit ook met een multipad kunnen doen.Dit alles vergt wat oefening en moet niet overdone worden.Het moet geen brij worden.
|
Bewerkt door TonV op 27/12/2008 18:54:19 |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|