| Auteur |
Onderwerp  |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 10:56:14
|
Het is me toch al een paar keer overkomen dat op een gegeven moment alleen de right3-voice klinkt, terwijl ook right1 en right2 ingeschakeld staan. Op dit moment speel ik nog zonder registraties, dus gewoon een style kiezen met OTS-link aan en lekker spelen. Bovenstaande kan dus niet door of in een registratie veroorzaakt worden. Als het zich voordoet zie je in 'channel'-overzicht ook dat alleen right3 een rood 'bolletje' laat zien, als teken dat die voice klinkt. Right1 en 2 tonen dat bolletje dan niet. Zodra Right3 wordt uitgeschakeld klinken Right 1 en 2 weer wel (met bijbehorende bolletjes).
Ik heb dit bij een TY3 van een vriend van me ook opgemerkt en ben benieuwd of nog meer van jullie dit probleem hebben. Dan natuurlijk ook de vraag wat het kan zijn en hoe het voorkomen kan worden.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 26/11/2008 21:09:13 |
|
|
Willy
Junior Member

91 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 12:01:12
|
Ruud,
Bij welke styles gebeurd dit....geef eens een voorbeeld..
Groeten, Wil |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 12:15:55
|
He Ruud,
Je bent dan niet de enige.
Ik heb dit probleem de laatste tijd ook een paar keer gehad maar dan op de Tyros 2.
Ik weet niet wat de oorzaak was.
Wanneer ik toen weer een andere registratie selecteerde was het weg.
Ik laat je het horen als ik er achter ben.
Groetjes Wim |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 13:17:07
|
Function - splitpoint en daar even kijken . R1 en R2 staan samen , R3 apart. Dus R1 en R2 hebben waarschijnlijk een ander splitpoint waardoor ze niet hoorbaar zijn . denk ik hé, ben het niet zeker ? sis
T-2 rules |
 |
|
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 13:18:39
|
Had gisteren de eerste T3 bug te pakken. Was de orgels aan 't uitproberen en plotseling waren alleen de SA orgels nog op gewoon volume, de rest be-dui-dend zachter. Na een reset was 't weer goed. Wellicht doet de eerste firmware update wonderen.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 13:38:03
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door lacobo
Had gisteren de eerste T3 bug te pakken. Was de orgels aan 't uitproberen en plotseling waren alleen de SA orgels nog op gewoon volume, de rest be-dui-dend zachter. Na een reset was 't weer goed. Wellicht doet de eerste firmware update wonderen.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com
Allez, dat begint al goed. Al enkele t-3 's uitgevallen, nu orgeltjes die het niet goed doen ! Resetten dus , lekker als je moet optreden  Neenee, ik wacht nog even af om een t-3 of t-4 aan te schaffen tot alle foutjes eruit zijn sis
T-2 rules |
Bewerkt door n/a op 26/11/2008 13:47:00 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 16:10:17
|
Laboco,
Had je toen misschien het modulatiewiel naar 'boven' gedrukt ? De SA orgels gebruiken dit voor de leslie en NIET SA-orgels blijken dit als een ómgekeerde volumeregeling te hebben gekregen.
Het nut ervan is me in het geheel niet duidelijk. Overigens is het ook vervelend dat het modulatiewiel niet een default-waarde van 'dicht' heeft zodra je naar andere sounds schakelt. De sliders onder de display hebben wel een default waarde, onafhankelijk van de slider-positie. |
Bewerkt door T-Rossie op 26/11/2008 23:22:42 |
 |
|
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 16:24:53
|
Nou, daar heb je een punt. Zou kunnen, maar dan had een reset ook niet geholpen. Zal vanavond weer eens gaan orgelen.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
 |
|
|
n/a
deleted
3 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 18:33:55
|
waarschijnlijk had je het modulatie wiel omhoog staan,
is bij mij ook al een keer overkomen, de leslie werkt niet, op alle ogel samples.
groetjes martin libosan
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door lacobo
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com
|
 |
|
|
Kees Wisse
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 20:15:23
|
Op de T2 had ik hetzelfde probleem. In mijn startup-registratie heb o.m. Voice 1,2, en 3 in het zwelpedaal opgenomen ( niet styles en linkerhand dus ). Ik kreeg het gevoel, dat het te maken heeft met het bewegen van het zwelpedaal tijdens overschakelen andere voice b.v. OTS. Als ik de registratie niet activeer, dus gelijk begon te spelen na inschakelen dan had ik het verschijnsel niet. Ik ging er vanuit dat mijn T2 een probleem had.
Maar nu met de T3 heb ik hetzelfde verschijnsel ( geconverteerde registratie T2 ). Toch kan het ook een verminkte registratie zijn, want: Ik heb het registratie-memory gewist ( hoogste B toets + inschakelen ) toen de registratie opnieuw gemaakt, en nu heb er al 3 weken geen last van. Toeval ??
|
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 20:32:12
|
Misschien is lezen van de vorige posts een aanbeveling of een oplossing ?
citaat :
Function - splitpoint en daar even kijken . R1 en R2 staan samen , R3 apart. Dus R1 en R2 hebben waarschijnlijk een ander splitpoint waardoor ze niet hoorbaar zijn . denk ik hé, ben het niet zeker ? sis
T-2 rules |
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 26/11/2008 : 21:31:27
|
Ik zal het iets meer nuanceren. De bolletjes zijn overigens niet met "channel" zichtbaar, maar met "balance".
Ik vind het overigens wel overdreven om te spreken van uitvallen van de TY3, zoals werd gesuggereerd.
Op de vraag bij welke style: Het viel me eerst op bij moviesoundtrack, maar al snel bleek het bij meerdere styles en OTSsen te zijn. Met het splitpunt voor R1, R2 en R3, zoals Sis voorstelde, heeft het na een check niets te maken.
De orgelsounds en de stand van het modulatiewiel heeft met bovenstaande probleem geen relatie. Dit is een op zichzelf staand feit, zoals T-Rossie heeft beschreven.
Ik heb nu een reset-start gedaan (hoogste C-toets ingedrukt houden tijdens het inschakelen van de TY3) en het probleem doet zich niet meer voor. Toch ben ik benieuwd wat er aan ten grondslag heeft gelegen en zal goed in de gaten houden of, wanneer en na welke handeling(en) het zich weer voordoet.
Mocht het zich bij jullie ook voor (gaan) doen, meld het dan svp onder dit onderwerp om te zien of we een verband kunnen ontdekken.
Groet, Ruud |
 |
|
|
appie21
Junior Member

81 berichten |
Geplaatst - 28/11/2008 : 14:59:37
|
ik had gisteren zelfs een blauw scherm waar gevraagd werd of ik mijn tyros 3 uit en weer aan wilde zetten!
of ik speel zo vals offe dat ding heeft en kuur!
(zit er dan toch een windows 95 besturings systeem op? :p
|
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 28/11/2008 : 17:04:06
|
Heb ik met met mijn tyros 2 ook wel een paar keer gehad.
Een corupte song of slechte update
Song op nieuw gemaakt en update opnieuw geinstalleerd Alles gereset
Tot op heden nog niet weer gehad
Gr. Wim |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1659 berichten |
Geplaatst - 28/11/2008 : 18:41:11
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door appie21 (zit er dan toch een windows 95 besturings systeem op? :p
Nee, basis is Linux.
Soryt |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 29/11/2008 : 16:23:37
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Een corupte song of slechte update